{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Øv hvor er jeg ked af det.(lang) {{forumTopicSubject}}

Freja bed min onkel igår og jeg kan ikke finde ud af hvorfor hun gjorde det. Hun kender ham godt nok ikke, men hun har aldrg opført sig aggresivt indendørs. Ja vi har nogle problemer med hende udendørs(når hun er i snor) , men har fået hjælp af en adfærdsbehandler og træner hårdt. Vi var inde ved mine forældre, som havde sølvbryllup. Freja blev passet, men vi hentede hende da de fleste gæster var gået. Der har været 3 mennesker hun ikke kendte. Hun tit været ved mine forældre, så hun kender huset og mine forældre godt. Hun startede faktisk med at snappe ud efter min faster(som Freja har mødt mange gange), men min faster kom også til at bukke sig ind over Freja og da Freja knurrede flyttede hun sig med det samme. Vi går så ind i stuen(de andre var i haven) med hende hvor hun ligger sig under sofabordet. Min onkel har været på toilettet og går igennem stuen for at komme ud i haven, men inden han når derud løber Freja hen til ham. Hun snuser til ham og begynder så at knurrer. Vi kalder selvfølgelig på hende, men hun reagere slet ikke. Min onkel står helt stille og snakker meget stille til hende, men hun bliver bare ved med at stå og knurre. Da min onkel så vil trække sig væk springer hun frem og laver et markeringsbid i siden på ham. Jeg kan slet ikke se hvad der fik hende til at gøre det. Hun har godt nok ikke mødt ham før, men han var så vidt jeg kunne se på ingen måde truende overfor hende og hun blev ikke presset til at hilse på ham og havde fri mulighed til at gå væk fra ham. Vi ringer til dyrlægen idag, så vi kan få undersøgt om hun evt. har smerter eller andet. Vi tager også en snak med vores adfærdsbehandler, som før har arbejdet med Freja. Der kan jo være noget vi har overset. Men hvad der skal ske bagefter er jeg godt nok lidt i tvivl om. Selvfølgelig kommer det an på hvad der kommer ud af de div. samtaler og dyrlægens undersøgelse. Min kæreste snakker om aflivning og jeg forstår det godt. Vi stoler jo ikke på hende mere på samme måde, som før. Puha det er en svær situation at stå i, men man har jo et ansvar, både overfor sine medmennesker og for hunden. Undskyld den blev lidt lang og der er sikkert også en masse stavefejl, men jeg har bare brug for at komme ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv hvor er jeg ked af det.(lang)
  • #1   1. jul 2009 føj for pokker. Der findes nok næsten ikke noget værre end man ikke tør stole på sin hund.Men forstår godt i ikke gør det. Håber i finder en løsning som er bedst for begge parter.
    Hvis i fremover ikke tør stole på hunden vil den kunne mærke jeres usikkerhed men ikke være klar over at det er den i er usikker på men tro det foreks er den person den står overfor.
    Mange tanker herfra

• #3   1. jul 2009 Sikke dog en ubehagelig oplevelse smiley
    Uanset om det er smerter eller alkohol eller noget helt tredje, hun reagerede på, synes jeg at det er uacceptabelt.
    Hunden opsøger din onkel for derefter at bide ham. Hun kunne jo være blevet liggende under bordet.
    Kan godt forstå, din kæreste overvejer aflivning. Spørgsmålet er jo også om hunden har et godt liv, hvis den hele tiden er så usikker/bange?

• #4   1. jul 2009 Ang det med alkohol !
    Vores Reja kan overhoved ikke lide folk som lugter af alkohol ..
    Hun går væk fra dem og vil slet slet ikke snakke , heldigvis er hun ikke aggressiv..

• #5   1. jul 2009 Tak alle sammen. Synes det er rart at man kan skrive her og at I er så åbne og forstående. Vi synes jo bestemt heller ikke at det er acceptabelt og tænker også på at næste gang kan det være et barn og måske ikke "bare" et markeringsbid. Min onkel havde da fået lidt indenbords, men var ikke fuld. Det kan godt være at det var alkoholen hun reageret på, men hun har aldrig reageret på fulde folk før( hun har set fulde folk før). Hun er både følsom og usikker, og har aldrig været en nem hund og aflivning er bestemt på tale. Man kan bare ikke forstå at ens egen puttetrold kan gøre sådan noget.

• #6   1. jul 2009 Jeg er blevet bidt i brystet af min svigerindes rottweiler, og jeg kunne se i dens øjne, hvis jeg bare gjorde det mindste i at rykke mig, ja så ville den have anledning til at fare endnu mere på mig.... Jeg fik den til at slippe ved at give den 4-5 kommandoer på slip.... Den dag idag siger min svigerinde det er min skyld, hun kan ikke se hunden har fejl.... Før den bed mig har den skamferet en mands hånd der bare stak hånden ned for at lade den snuse til hånden og derved sige hej til hunden, hunden kendte udemærket godt den person.... Ud over dette har den også bidt en 4 årigt barn i hovedet, og stadig lever hunden.....
    Min mening er hunden burde have været aflivet for længst.....

Jeg står selv i samme situation med min blandingshund om jeg skal lade ham leve eller ej.... Han er ikke så meget for forandringer, og da vi fik en anden hund ind, ja så væltede hele hans verden, og dette resulterede i masser af slagsmål herhjemme.... Havde en adfærd på og hun rådede mig til at tænke den meget igennem, for hvis vi gik af med den nye hund der var kommet ind i flokken, så havde Baloo oplevet endnu en sejrer (vi havde tidligere prøvet med en unghundtæve, hvor Baloo's adfærdsmønster var det samme, her var han bare ikke kastereret)... Og vi ville have et problem næste gang, hvis der var noget der rykkede ham ned af rangstien, såsom en nyfødt baby..... Nu er jeg gravid og venter barn om ikke så længe, Baloo har ændret sig betydeligt, meeen jeg er også på vagt, for bare den mindste ændring i hans adfærd, når den lille kommer, ja så bliver han aflivet, for vil ikke risikere han gør babyen noget..... Og det er selvom han er god som dagen er lang..... Og dette var også adfærdsterapeutens ord.....

Så jo det er hårdt, når det er ens kæreste eje at skulle tage den stilling til det, men på den anden side, så er det heller ikke sjovt at gå med tanken i baghovedet hele tiden.....

Håber I finder en løsning som er til gavn både for jer men også for hunden.....

• #7   1. jul 2009 Grete & steffen (verdens dejligste mand) A: Puha en grim oplevelse du har haft med den Rottweiler. Den ville jeg også mene burde være aflivet. Men med hensyn til Freja: Altså vi er jo ikke naive. Vi ved jo godt hvordan hun kan være, men det gør det ikke mindre svært. Vi er fornuftige og ansvarsfulde mennesker( hvis vi ikke var, så havde vi jo ikke tænkt på at tage til dyrlæge og adfærdbehandler), og vi ønsker jo slet ikke at folk skal være bange for at komme til skade når de er sammen med hende. Min lillesøster var tilstede igår,da det skete. Hun vil ikke være nær hunden mere, da hun i forvejen ikke er så glad for hunde. Jeg forstår hende godt.
    Vi har en tid til en dyrlæge i morgen. Hun er også adfærdsbehandler og hvis hun siger at vi bør aflive, så gør vi det. Hvis hun ikke kan sige noget, så må vi tænke over det, men vi vil ikke være naive og vi vil bruge vores sunde fornuft.

• #8   1. jul 2009 Ja selvfølgelig vil man tage instanserne ind over, og få en faglig viden i hvordan man skal forholde sig..... Og det har I min ulde forståelse herfor.... smiley

• #9   1. jul 2009 Hej Frejas mor
    puha jeg føler med jer. vi har også måtte aflive vores hund pga han var begyndt at blive aggresiv. Vi fik ham som 8 mdr. og fik desværre ikke hele historien omkring hans baggrund, da vi købte ham. Anubis nåede aldrig at bide til, men vi havde efterhånden så mange kampe/ episoder i hverdagen, hvor jeg til sidst tænkte at det gik godt den her gang gør det også det næste gang? ?? vi har børn herhjemme og vi turde simpelt hen ikke tage chancen. Men det har været en meget hård proces for han var jo også en dejlig hund... men det er vigtigt at man som hundeejer tør at tage et ansvar og har en hund bidt en gang - og som du siger der var ikke nogen grund ... så vil du altid rende rundt med angsten i dig om han gør det en anden gang. Man skal kunne stole på sin hund og det lyder ikke som om du/ i kan det. Jeg sender jer mange tanker

• #10   1. jul 2009 har haft en hun der bed også, og den fik vi konsekvens aflivet, prøver at tænke frem i tiden, hvis nu der er et lille barn der leger på gulvet og kommer til at tage hunde legetøj, hva så?? hjælper adfærdsbehandling så på barnet. hi nej, Ja undskyld jeg er så lige ud. Men en hund der bider, er bare ikke acceptabel.

• #11   1. jul 2009 Puha kan godt forstå at i er ked af det, det var da heller ikke en rar oplevelse for jer

Kommentér på:
Øv hvor er jeg ked af det.(lang)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce