{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Mulig thumer/thurmer ? {{forumTopicSubject}}

Thumer, thurmer ,? Jeg ved ikke lige hvordan det staves, men mange af jer ved vel godt hvad jeg mener ... En knude som både kan være god og ond artet...

Tirsdag d. 6 april var jeg ude og gå med min hund Shiva på snart 3 år (28 april 2007), vi går altid lange ture, op til 2-3 timer af gangen .. Da vi var på vej hjem af, og nåede ned til enden af stien, skreg hun op, som om hun havde trådt i et eller andet .. Jeg smider mig ned på alle fire for at tjekke hendes poter, og der er intet at se.
Da jeg kommer hjem ber' jeg min mor om at hjælpe mig med at tjekke grundigt efter for at se om der skulle sidde noget , men der var stadig intet at se på alle 4 poter.
Hun opførte sig som hun plejer dagen efter, så vi tænkte ikke videre over det ..
Lørdag d. 10 kom min oinkel, faster og fætter på besøg, de skulle hjælpe min mor i haven.. Min onkel fik kigget på shiva's pote og kunne se at den var hævet, min mor gav ham ret, eftersom shiva havde slikket meget på poten i løbet af natten, og hun havde også lagt mærke til, at den var hævet.. Vi kunne se at der var en slags bobbel eller noget i den stil . Vi badet hende i sæbevand, for at få det vasket grundigt. Hævelsen faldt, og hun opførte sig igen normalt . Vi ringede til dyrlægen mandag d. 12 og fik en tid onsdag d. 14 ..
Vi fik at vide hun skulle lígges i bedøvelse så hun skulle faste onsdag morgen.. Da vi kom hen til dyrlægen, fik hun mundkurv på, eftersom hun kan finde på at bide når hun føler sig trængt op i en krog, og man skal kigge på noget som gør ondt - ihvertfald når det er en fremmed.
Jeg fortalte hende hvordan hun havde skreget op under gåtur, og jeg var bange for at der sad noget i poten, som vi ikke kunne se. Dyrlægen sagde at det skulle hun nok kigge efter.. Shiva fik en sprøjte med bedøvelse, blev lagt i bur, og vi tog hjem og afventede svar fra dyrlæge ..
Dyrlægen ringede efter 5 timer, at nu kunne vi komme og afhente shiva.. Vi kørte straks afsted, og var spændte på hvad hun havde at sige..
Da vi kom derind, snakkede vi med dyrlægen, og hun fortalte at hun ikke havde kigget inde i 'boblen', men kun havde trykket på den, så der kom noget betændelse ud, hvor efter hun så siger, at det kan være en mulig thumer/thurmer (staves??) .. Jeg bliver irriteret over at hun ikke har kigget grundigt , og bliver sur .. Dyrlægen siger og jeg citere "Hvis du selv tror på den historie med, at shiva skulle ha trådt i noget, så må du jo gøre det.. Men det kan jo sagtens være et ren tilfælde" .. Jamen HVORFOR ?? Shiva gik med venstre forpote inde i noget græs, hun skriger op, og det er sjovt nok os venstre pote der er kommet en kæmpe bobbel på nu ..
Men dyrlægen ville ikke høre på mig..
Vi fik smertestillende til hende og noget der kan tage betændelsen, vi skulle så ringe igen, når der var gået 7 dage...
Jeg har så tænkt mig at ringe imorgen, og klage til overdyrlægen på klinikken, og fortælle ham at jeg ikke synes hun har undersøgt hende grundigt nok, men kun kommer med en smart tænkegang ..
Nu er det søndag, og boblen er blevet en smule større endnu .. Jeg går helt amok, hvis jeg finder ud af at der har siddet et glasskår eller en lille spids sten inde i hendes pote hele tiden ...

Er der nogle af jer, som har erfaringer med en thumer/thurmer ? Så skriv gerne

Dumme kommentare bedes i holde for jer selv, det er ikke noget jeg har brug for eller behov for at vide !!

Mvh Louise
- God søndag til alle !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig thumer/thurmer ?
Kommentér på:
Mulig thumer/thurmer ?

Annonce