Puha... Aflivning. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Troede ALDRIG, at det skulle komme til mig, at jeg skulle sidde her og skrive, at Tyson, min store basse skal aflives... Men jo, det sker ikke kun for naboen..
Tyson, har den seneste tid, udvist en meget slem adfærd. Han før vist en uacceptabelt adfærd, men jeg var hurtig, og satte paraderne op, og sagde, " Det kan arbejdes væk" Har været hos flere forskellige adfærds-dutter igennem de sidste 2 år, intet har hjulpet i mere end 2-3 mdr.
For ca. 2 uger siden, var vi ude og gå en tur, en rulleskøjter-løber kommer kørende, Tyson står og stirrer på denne her mand, går lidt ned i benen, og da manden er ud for tyson, springer tyson ud og bider ham i benet. Det gik så stærkt, at jeg tabte kæben i chok. Jeg har så ikke hørt yderligere mere fra manden. Men efter konstant tænke tid i de her 2 uger efter, har jeg valgt, at Tyson skal aflives på fredag. Tør ikke og ha ham mere, Vil ikke have en hund som er til fare for andre.
Tyson blev kastraret for ca. 4 mdr. siden, den dag idag kan han ikke med nogle hunde.. ikke engang tæver. Han er MEGET obs på cyklister og løber, og det er bare en stor omgang stress for ham at gå en tur. Han er noget af det dejligeste jeg har haft ved min side de sidste 3 år. Det skær i mit hjerte at han skal aflives. Men jeg vil ikke gå hen og være en egoist, og sætte andres liv på spil.
Så nu har vi været ude og købe ind, til at lave trylledej, så jeg kan få et aftryk af hans poter og få det op og hænge. Tyson skal brændes og jeg skal have ham i en urne.
På fredag, når tyson er blevet aflivet, tager jeg en lang pause herinde fra, for jeg vil ryge helt ned i kælderen, mister jo min lille baby.. Håber aldrig der her vil ske for min værste fjende.
Syntes lige jeg ville dele det med jer.
Jeg vil huske Tyson som en dejlig putte trold, fræk lille bandit, og en meget trofast følgesven.
Mange hilsner fra lea.
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.391
Føler virkelig med dig.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
sep 2004
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
sep 2004
Tyson skal ikke sendes videre..
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 203
Knuser
sep 2004
Men ja, denne her uge bliver MEGET svær at komme igennem... Men i kan tro, Tyson lever i paradis de næste par dage..
Tak for de dejlige ord i kommer med. Det hjælper mig
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Og husk din hund ved heldigvis ikke hvad der sker, for den er det bare en tur hos dyrlægen, som den har prøvet før.
Føler med dig , et stort trøstekram herfra
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 773
hvilket jo kun er endnu være, for det er et hårt job at give slip på sin hund, specielt når man selv sætter datoen, men måske samtigdig skal fortælle sig selv at man har gjot det godt selvom man føler et hvis nederlag fordi ens basse ikke er blevet "normal"
håber at han vil stå stille så du får nogle gode aftryk at hænge op c'',)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
Der er ikke noget jeg kan sige der kan være dig en trøst, det ved jeg, men mon ikke din anden hund kan være en trøst, trods alt. tænker på dig....
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 514
Føler med dig, det er meget hårdt at miste en nær ven. mange trøste tanker herfra.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg er sikker på du gør det rgtige. Har du brug for en at skælde ud, lette hjertet hos, eller bare sludrer, så skriver du bare.
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Mange tanker herfra...
sep 2004
Connie... Jo du kan tro, zizou, vores anden hund, hun vil være en kanon trøst... Dejligt der stadig vil være bare lidt liv i det lille hjem..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 39
Nej, det er aldrig nemt at skulle spille gud og træffe så hård en beslutning!
Har været der og kan mærke hvordan det rammer mig lige nu! - snøfter lidt!
Men husk nu fremover : du har gjort hvad der stod i din magt og mere kan ingen forlange.............
Vil også tænke på jer på fredag!
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
sep 2004
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
hav en dejlig aften Lea....er sikker på den vil blive smuk-... og utvivlsom tudende.....men en fin afslutning....
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
og dette fordi jeg viste han ville bide.. og næste gang var det måske et uskyldigt barn der kom forbi.. dette ville jeg ikke kunne ha på samvitigheden.. og ville heller ikke selv ta flere chancer.. og alle adfærdsfolk og dyrlæger havde sagt fra.. og tilsidst var der kun mig der sagde som dig ,,jamen det kan vi sikkert træne væk.. men jeg fik syn for sagen og tog så den tunge beslutning..hårdt ja, men den rigtige.... for en hund skal ikke omplaseres for en hver pris..
bare husk på at han har levet et lykkelig liv selv om det blev kort, og nu tager han så på en evig rejse over regenbuebroen og her venter sig store haver med nedgravede kødben.. åben vand hvor han kan bade dagen lang hvis han har lyst og her er man aldrig alene... her vil han så stå og vente på dig til den dag kommer hvor i skal genforenes..
trøstekram herfra
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
han får ingen stress i hundehimlen.... og så venter han på dig, til den dag du selv stiger op...
Puha... Aflivning.