{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.261 visninger | Oprettet:

Hjlæp vedr. aflivning (kremering)? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

På tirsdag skal min gamle gode barndomshund desværre aflives. Han er snart 14 år og kan ikke mere! Slidt op smiley

Da min bror og jeg ønsker at han skal brændes og derefter hjem i haven har jeg brug for lidt hjælp mth. priser...

Mine forældre tror det er meget dyrt og ser det som en lidt overdrevet afsked....

Men vi (min bror og jeg) har jo haft Buster i vores liv SÅ længe vi næsten kan huske... Han er vores elskede lillebror! Vi vil have ham i haven.... helst som aske smiley

Kender I til et ca. prisleje for aflivning og kremering af hund på 10 kg???

Håber nogen kan hjælpe mig med at finde ud af det! Det her er det værste jeg har været ude for i lang tid! Puha!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjlæp vedr. aflivning (kremering)?
  • #2   11. apr 2010 jeg synes at læst at det koster omkring et par tusind............

    men hvis I har en have, hvorfor så ikke bare begrave ham der og lave et smukt gravsted. Det har jeg gjort med alle mine....

    det er hårdt at skulle farvel til en gammel, men vær hos ham til det sidste og ønske ham god rejse til hundehimmelen...
    trøstekrammer fra mig


  • #3   11. apr 2010 Hvor er det egentlig flabet at det skal være så dyrt! Men tak for svar! Ved du hvad der sker hvis man ikke får hunde brændt... Ryger den så i skraldespanden og ud i en kæmpe bunke skrald???

    Den tanke kan jeg ikke have...


  • #5   11. apr 2010 Tak :´-(

    JEg er bare bange for at Morris finder på at grave ham op....??? Eller ræven!


  • #7   11. apr 2010 Jeg mener jeg gav ca 1800 alt i alt da jeg sagde farvel til min Buster og fik ham hjem i en fin urne(billed kan ses under min elskede hund Buster..)
    Hvis det er vigtigt for dig og din bror at få Buster hjem igen så skal i helt sikkert gøre det,jeg kunne slet ikke forstille mig at min Buster ikke skulle være ved mig mere...Mange tanker til dig og Buster.. ;(


  • #8   11. apr 2010 Uh, mener ikke vi gav mere en ca. 1000 kroner for Fridas kremering, men er ikke lige sikker.

  • #9   11. apr 2010 Ok... Man kan da rolig sige at jeg overhovedet ikke har sat mig ind i tingene.... Fik tiden til aflivning i tirsdags, og det er faktisk først idag jeg er total klar over hvad der skal til at se.... Er dybt ulykkelig... Har I prøvet dette før? Er det mon mig der overdriver?

  • #11   11. apr 2010 vi kørte selv Frida til kremering, og fik ikke en urne med, da vi selv havde noget hun skulle ligge i.

  • #12   11. apr 2010 jeg har A L D R I G oplevet at nogen af vores andre hunde har prøvet at grave de afdøde hunde op. de skal graves 1 m (iflg dyrlægen) ned og jeg planter altid en busk el træ ovenpå ...

  • #14   11. apr 2010 Ok... Jeg ved at han skal hjem i haven... Om de gamle vil det eller ej... !!! Men må så tale med dyrlægen om det.... (har bare altid være bange for tanken om, at begrave ham uden han var brændt.... Hvis han nu vågnede op) det er total lamt, for det gør han jo ikke !!!

    Tak for de mange svar!!!


  • #15   11. apr 2010 Frida blev akut aflivet hos dyrlægen p.g.a. lunkekræft der var ved at kvæle hende. Vi fik hende med hjem, og sørgede selv for resten. Havde været turen igennem et par år før med vores gamle kat, der gik op på kirkegården bag haven, og lagde sig undet et træ, hvor jeg fandt ham dagen efter.

  • #16   11. apr 2010 Det er flot gjort ! Der er noget særligt ved katte....

  • #17   11. apr 2010 Nanna jeg forstår at du gør dig mange tanker det er også hårdt at skulle tage afsked.........men han vågner ikke igen, men de tanker har jeg også haft..............

  • #18   11. apr 2010 Nej det ved jeg !!! Men har måske være skræmt af tanken om at han skal opløses og ædes af biller og orme... Så hellere være aske så han har fred....

    <Skønhederne med hjerne og kærlighed har du begravet dine vovser i en kasse eller noget??


  • #19   11. apr 2010 Vi fik Blackie aflivet for et par måneder siden. Det var min mands hund og min mand besluttede at Blackie skulle kremeres men at han IKKE skulle med hjem i en urne.

    Aflivning + kremering kostede 1500,-


  • #20   11. apr 2010 jeg begravet de store med gran i bunden og grene og blomster ovenpå og min lille hund lå i sine pilekurv med blomster og grene over


  • #21   11. apr 2010 OK... Tankte nemlig at de skulle ligge i en kasse... Men det er måske bedre uden så han bedre kan blive til jord !!!

    Det må jeg se at finde ud af!!! Tiden er jo knap nu ....

    Det lyder som om de er kommet flot herfra smiley


  • #22   11. apr 2010 det kan jeg love dig de er allesammen og de får stadig blomster på¨graven

  • #23   11. apr 2010 smiley dejligt... Det er også en af grundene til at Buster skal med hjem (på den ene eller anden måde) så man altid kan mindes den lille bjørn! Så ved man ligesom også hvor han er!!! Han er i øvrigt også Havens Konge!!! Så der er ingen anden plads til ham end der!!!


  • #24   11. apr 2010 Det koster mellem 400-1500 kr at blive kremeret og puttet i en enkelt urne, dyrlægerne har priser eller man kan kontakte Ada kæledyrskremering, hvis man bor i københavn eller google ordet og der kommer nogen fren fordelt jævnt over landet

  • #25   11. apr 2010 Priserne udregnes efter dyrets vægt i kilo

  • #26   11. apr 2010 Jeg må bare se hvad han siger så!

    Ja man kan da være mindst lige så glad for sin kan som en hund! Det kan jeg godt følge
    smiley


  • #27   11. apr 2010 Jeg har "Jessie" stående på hylden i sin urne endnu fordi hun først skal sættes ned den dag jeg ejer det hus jeg bor i. Anyway Jessie blev aflivet i hjemmet, dyrlægen kom og tog den tid det tog. Hun tog Jessie med bagefter og en uge senere kunne urnen hentes hos dem. Det hele kostede 2300. Det var i nordsjælland.

  • #28   12. apr 2010 Hej Nanna

    Jeg vil bare sige til dig, at jeg fuldt ud forstår dine tanker omkring det hele.
    Jeg forstår godt at du gerne vil ha din hund kremeret og få den hjem i haven. Du skal endelig ikke tænke på hvad andre synes om din mening, vi tackler alle sådanne ting forskelligt, og du skal for guds skyld gøre det du føler er mest rigtigt for dig, bagefter er det for sendt at lave det om.

    For 3 uger siden sagde vi farvel til vores elskede hund pga hofteledsdysplasi. Vi havde hele tiden vidst, at når tiden var inde skulle han kremeres, og vi ville have ham hjem igen i en urne. Vi gav 3300 kr for det hele inkl konsultation og aflivning, m en vores hund vejede også næsten 60 kg, og prisen bliver regnet ud fra dyrets vægt.

    På danskdyrekremering.dk hvor vores hund blev brændt, kan du se en prisliste over de vægtklasser, de regner ud fra.

    Jeg sender dig en masse tanker på tirsdag, jeg har det hele i frisk erindring, så jeg ved hvor hårdt du har det.


  • #29   12. apr 2010 Berit: 1000 tak for din hilsen. Den varmer smiley

    Jeg har aftalt med min familie at han bliver kremeret og kommer hjem i haven! Det betyder ALT for mig for man betyder så meget for mig. Det har altid været min hund og det kan de godt se, når jeg siger det sådan!

    (jeg er "ligeglad" med prisen - har bare tanken om at hans lille livløs krop vælter rundt på en skraldeplads magter jeg ikke - også selvom det ikke foregår sådan, så er det sådan jeg ser det for mig)

    Jeg vil vide hvor han er!

    Jeg har det ikke så godt, men man ved jo at denne dag kommer før eller siden.... Desværre!!!


  • #30   13. apr 2010 I dag er det så sket. Min Buster er rejst herfra ! Det var en utrolig blandet følelse jeg stod med. På den ene side rigtig ked, på den anden lettet!

    Men han har det så dejligt nu og kommer i en lille fin urne som kommer i haven hvor han har holdt vagt i næsten 14 år!!!

    Det er dejligt at tænke på, at jeg altid lige kan besøge ham smiley

    Denne dag har været frygtet siden jeg var 12 år gammel... og nu er det sket... det er dejligt at der kun er gode minder... !

    RIP Buster!


  • #31   13. apr 2010 *Det var en utrolig blandet følelse jeg stod med. På den ene side rigtig ked, på den anden lettet! *

    Sådan har jeg også haft det hver gang jeg har fået en af mine gamle hunde aflivet. Det er vist en ret almindelig følelse.

    Men dejligt at du nu VED at han har det godt og at du har et sted at besøge:-)


  • #32   27. nov 2012 Vi gør os vist alle tanker om den dag det sidste farvel skal siges - jeg håber jeg har Sofus mange år endnu, men man ved aldrig. Derimod har min søde datter måtte tage afsked med hendes elskede Zille i går - 4 år gammel og aflivet pga. en grim Diskos. Jeg har idag talt med dyrlægen, og vi har aftalt hun bliver kremeret, og jeg kan afhente hende om ca. 3 uger i en lille urne, hvorefter vi så tager en beslutning om hvor hendes sidste hvilested skal være - jeg finder det en god beslutning, en hund er jo en del af vores familie - tanker til alle der mister.

Kommentér på:
Hjlæp vedr. aflivning (kremering)?

Annonce