{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Ændre syn på ønsker {{forumTopicSubject}}

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde emnet. Vi har ofte herinde snakket om hvad de forskellige kigger på når de skal have hvalp/hund. Omkring specielle ønsker til farve, køn osv. Og det har altid delt vandene en del. smiley

Jeg har altid været åben om at jeg havde præferencer, og jeg mener bestemt også at jeg før har sagt at jeg godt kunne finde på at fravælge en hvalp pga farven, fordi min race er så stor antal mæssigt og kun har få sygdomme, at jeg ville kunne få hele pakken.

Da jeg for et par måneder siden, begyndte så småt at kigge på opdrættere, var det stadig med tanke på de ønsker vi havde, nemlig en langhåret tæve der gerne skulle være en af 4 bestemte farvevarianter.
Der gik ikke ret lang tid, før jeg fandt en opdrætter jeg gerne ville høre mere om, på trods af at hun ikke rigtig havde de ønskede farver. Jeg har nu skrevet med hende i en måneds tid vil jeg tro, og jeg er kun blevet mere sikker på at jeg har fundet den rette, og de rette hunde.

Men i dette forløb, har jeg også måtte tænke og mærke efter, og det tog ikke særlig lang tid, før jeg meldte ud at farven ikke var vigtig, så det ville vi helt stoppe med at kigge på, det tog heller ikke lang tid at bestemme os for at den da sådan set også godt måtte være korthåret hvis det var det der kom. (opdrætter avler hverken efter farve eller pels længde)
Til sidst endte det også med at vi bestemte os for at hvis der ikke kommer en tæve til os, at vi så er interesseret i en han. Begge dele passer ind i vores hjem, vi vil bare helst have en tæve.

Så pt. Står vi der, hvor vi holder på racen, vi holder på sundheden og mon ikke vi ender med at vi holder på at det skal være fra den opdrætter, og vi har da også 2 klare favoritter til kommende forældre (det er kuldsøskende, så vi kan ikke få fra begge)

Er der andre end mig, der altid har haft meget specifikke ønsker og krav til deres kommende hvalp/hund, men når det så kom til stykket har man ændret helt mening? Enten allerede i forberedelserne eller måske da hvalpene kom og man endte med at forelske sig i noget helt andet? Eller måske endda skiftet helt race, på trods af at man var helt sikker på at man havde fundet racen over alle racer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 5 lamper 1.320 kr.
  • Need to move ikea wardrobe to new apartment around 200 meters away. 800 kr.
  • Beskæring af æbletræ 1.000 kr.
  • Hjælp til en kommede som skal skilles ad 300 kr.
  • Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Beskæring af to træer 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændre syn på ønsker
  • #1   29. jan 2020 Det er sjovt du laver emnet, for jeg har faktisk gået og tænkt på det her for nylig.

Jeg er skrevet op til et schipperke-kuld og med alt held er det også den race, der lander hos mig til sommer. Men jeg gik i mange år og var overbevist om, at det var sheltien jeg skulle have - og havde også fundet ønsket opdrætter (og ønsket farve, hehe). Der var slet ingen tvivl, overhovedet.

Da det så kom til at jeg rent faktisk kunne kontakte opdrættere (wow, en milepæl!) så måtte jeg lige revurdere mine ønsker for alvor igen. Jeg havde alligevel gået og tænkt sheltie i 5 år. Og, well, mine ønsker havde ændret sig på de 5 år, og jeg havde ændret mig. Så min drøm om den der følsomme hund med masser af pels var ikke helt det samme ønske alligevel, da det kom til stykket.

Og jeg synes det er absolut fair, at ens ønsker ændrer sig, uanset hvornår de gør smiley Vi ændrer os jo som personer og det er blot naturligt - også at have forskellige ønsker, som forskellige racer kan indfri.

• #2   29. jan 2020 Hvor sjovt funke smiley

Ja jeg kan godt huske da du drømte om sheltie, men 5 år når man er ung, er også mange år i forhold til at ens liv ændre sig og man generelt selv udvikler sig synes jeg, så det var da godt at du mærkede rigtig godt efter og så fandt en race der passede bedre ind i hvad du ønsker nu. smiley

Jeg har jo fra jeg var 5 år eller sådan ville have chihuahua og det er også bare min race. Jeg har været vidt omkring de sidste par år, mest fordi Poul har været interesseret i andet og det skulle han have lov til, men da vi for alvor begyndte at snakke om ny hund, var ingen af os i tvivl om at det var endnu en Chihuahua.

Og det er ikke fordi jeg ikke stadig har drømme om farve, pels, køn osv. Jeg er nok bare kommet dertil hvor det ikke længere er vigtigt. Stod jeg med en chokolade og en vildfarvet hvalp fra samme kuld og de var nogenlunde lige gode, ville jeg nok vælge den chokolade farvede. Men jeg kommer ikke til at vælge opdrætter eller kombination efter de ønsker. smiley

Det har så også gjort en del, at opdrætter har en korthåret hanhund som gerne måtte flytte herhjem, hold k... Han er lækker!

• #3   29. jan 2020 Hmm. Jeg var overbevist om jeg aldrig skulle have en Cala farvet Whippets men nu bor Cala her xD men det vist det tætteste jeg kommer smiley

profilbillede
  • #4   29. jan 2020 Anya det var vel også mest fordi det var cala at du fik hende? smiley
    Men det tæller stadig, for du ønskede ikke farven, men endte så alligevel med den. Cala er skøn smiley

• #5   29. jan 2020 Ciah var faktisk den tæve jeg mindst ville have da Cala havde fået hvalpene, udfra farve. Jeg ville helst have haft den røde eller den helt blå tæve, men jeg er lykkelig for det var Ciah Dr endte her for jeg synes faktisk hun er blevet fantastisk smuk med tiden smiley

Ciah er den allermørkeste på billedet. Den øverste hvalp.

profilbillede
  • #6   29. jan 2020 Ja det helt sikkert fordi det er Cala. Jeg har altid været forelsket i hende, siden Kirsten fik det kuld/beholdte hende, og mere for hver gang jeg mødte hende. Hun er bare en skøn hund, selvom hun er mere til min kæreste ind i mellem..man kan godt mærke det var Kirstens mand der løb med hende og Thor der stillede hende i udstillinger xD

• #7   29. jan 2020 Hvor sjovt at cala er mere til din mand. Lucky er også blevet en ret stor far hund, til trods for at han var 3 år gammel da poul kom ind i vores liv. Han er stadig min når det kommer til stykket, men det er ikke sjældent at han fravælger mig for Poul når det er putte tid smiley

Jeg kan godt huske ciahs kuld, de var så lækre hver og en. Kan det ikke passe, der var en blåøjet i det kuld? Jeg var så vild med den.

• #8   29. jan 2020 Farverne på whippets ændrer sig enormt fra hvalp til voksen Ciah 4 uger og 8 måneder

profilbillede
  • #9   29. jan 2020 Jo Murphy er blåøjet. Han er blevet en stor flot hanhund. Men det blå er ikke velset xD

Årh mors smukke pige smiley

Ja det må man sige de gør Kirsten. En skam jeg ikke nåede at tage billede af Hexerie til træf. Hun havde godt nok forandret sig også xD

• #10   29. jan 2020 Haha ja Solvej, jeg har i mange år været helt skudt i sheltien og det er vist også veldokumenteret på HG smiley Men jeg er helt enig med dig - man ændrer sig meget og især når man er ung.

Og hvor er det fedt, at du bare er gennemført chihuahua-menneske smiley For nogen er "deres race" 4 forskellige racer, for andre er det én eller to. Jeg synes der er et eller andet fascinerende over, når folk bare har fundet deres ene race og pludselig har en lille flok smiley smiley Var du ikke også omkring staffen på et tidspunkt?

• #11   29. jan 2020 Min lille pudel Cuba skulle have været en hvid tæve?? der kom bare "kun" sølvgrå hanner. Og så var det ikke så vigtigt alligevel.. ?? Det var også lettere med en han da vi havde en han i forvejen.??

• #12   29. jan 2020 Hmm nej.
    Altså jeg har altid vidst jeg ville have Schæfer og det var også det første jeg gjorde da jeg flyttede hjemmefra.
    Dengang anede jeg ikke halvdelen af det jeg ved i dag, hverken om racen eller sådan hund generelt. Jeg vidste det gængse om stamtavler, klubber, højavl/brugslinjer og vidste derfor også at det skulle være med DKK stamtavle, den skulle være grå, nuancen af grå var ikke vigtig og at det skulle være en tæve.
    Jeg havde kig på en del af de kendte opdrættere men endte faktisk med at købe hos en opdrætter tæt på som jeg ikke havde haft kig på inden da.
    Min søster gik i vuggestue eller børnehave og de havde været med en af pædagogerne hjemme og se hendes hundehvalpe. Et kuld Schæferhvalpe.

Efterfølgende har jeg fået langt mere viden om linjer, opdrættere, sundhed, sind, farver, prøver, kunnen osv, men det sjove er jo så at jeg de sidste 13 år, ikke har haft en hvalp siden, men derimod overtaget folks aflagte Schæferhunde.
    Og der er det pludselig andre ting der spiller ind for mig end hvilken opdrætter og resultater på en bane, der har jeg få krav og det er DKK stamtavle og et ordenligt sind der gør at den kan indgå i flokken herhjemme.

Vil så også tilføje at Schæfer er racen for mig og at jeg aldrig skal have andet.

• #13   29. jan 2020 Haha Anya, det er rigtigt, men flot det er det smiley jeg gad godt det lå til chihuahua at have de der flotte isblå øjne som huskyerne har, men jeg må nøjes med at nyde dem hos andres hunde.

Kirsten det er helt vildt hvordan de ændre sig, sådan er det også med zobel og fawn hvalpe hos chihuahua, de ændre sig helt ekstremt. smiley ciah var og er en lækker hund smiley

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 123 Svar: 7.097
    #14   29. jan 2020 Jeg har aldrig troet jeg kunne falde for en sort labrador men sådan en som min bror har er fantastisk. Jeg er vild med nala

• #15   29. jan 2020 Funke, jo det var jeg, men det var fordi min ex ville have fransk bulldog eller staffen, så for mig var det en kompromis race, jeg har altid holdt på chohuahuaen. smiley
    Poul har også været omkring pomeranian og corgi, og begge dele kunne jeg godt gå på kompromis med, hvis vores liv havde været til det, men vi er blevet enige om at med den flok vi har nu og det vi ønsker, er de bare ikke rigtige for os, men måske en dag.
    Der er så mange lækre racer, også racer jeg virkelig godt gad i forhold til træning osv. Men når det så kommer til stykket så er jeg chihuahua menneske helt ind til knoglerne smiley

Nu ender vi jo så på 3, og så må vi se hvad fremtiden bringer. Vi håber på at komme til at udstille og så vil jeg måske gerne prøve at træne den op til at den faktisk kan komme til nogle prøver, f.eksm færdighedsprøverne, det er det jeg arbejder på med rosa i år, men det kunne være fedt at træne det mere målrettet helt fra hvalp. smiley

• #16   29. jan 2020 Hexerie er her, som 3 ugers og 8 måneder

profilbillede
  • #17   29. jan 2020 Hun er altså blevet flot som stor også smiley

• #18   29. jan 2020 og smukke Murphy, jeg er ikke vild med de blå øjne, men det har heldigvis ingen sundhedsmæssig betydning. Det er samme gen, der giver blå øjne hos husky

profilbillede
  • #19   29. jan 2020 Murphy er lækker og han har en vild fylde især i forhold til Freddie xD

• #20   29. jan 2020 Michelle sjovt at du endte med det helt forkerte og alligevel viste det sig at være det helt rigtige. smiley

Rosa skulle have været en han, og der var også en han til mig, men jeg ville hellere have rosa smiley

Zenta, fedt at du bare ramte rigtigt fra starten. Er grunden til at du ikke har fået eller har planer om at få hvalp, fordi du egentligt hellere vil have voksne, eller blot fordi det lige er sådan det er gået? Jeg beundre virkelig at du tager de halv gamle schæfere til dig og giver dem et godt liv til de skal herfra smiley

• #21   29. jan 2020 Han er lækker smiley sidste billede af den anden blå tæve i det kuld

profilbillede
  • #22   29. jan 2020 HL sådan har jeg det også med nogle individer. Jeg er generelt ikke så meget til store hunde (alt større end 10 kg sådan Ca, udover husky måske) men vi går til træning med en doberman hold kæft hvor er hun altså skøn. Det er lige før jeg får lyst til at tage hende med hjem smiley smiley

Kirsten de er alle så skønne. Jeg kan godt lide det blå, men vil også sige at det er endnu flottere på enten helt hvide hunde eller mørkere hunde. Det ser sjovt ud på en hund som ham, men stadig smuk smiley men når det er uønsket er det jo så nemt.

• #23   29. jan 2020 Jeg tror ikke jeg får andet end whippet, men jeg tør ikke sige jeg ved at jeg ikke får andet smiley Livssituationer ændrer sig og måske får jeg engang behov for en anden race.

Jeg havde en præference, da jeg fik min første whippet, den måtte ikke være hvid. Lotus havde den grå plet ved øjet og en af samme størrelse ved haleroden og var ellers hvid. I dag får jeg et sug i maven, når jeg ser en smuk hvid whippet smiley

profilbillede
  • #24   29. jan 2020 Solvej: ahh ja syntes også det var noget tid siden. Jeg synes I skal få jer både en pomeranian og en corgi. Kæft de er nuttede smiley
    Ej du har ret, ofte er der jo også mange racer man potentielt godt kunne have.. hvis man havde tid, plads og økonomi..
    Det lyder mega spændende med dine planer. Glæder mig sådan til at følge med i det hele smiley

• #25   29. jan 2020 Funke helt vildt, og jeg kiggede faktisk lidt rundt på pomeranian for at se om det var en mulighed. Men der er meget få opdrættere ud fra hvad jeg kunne se, og den der pelspleje ved jeg ikke om jeg er klar på når jeg nu gerne vil prøve udstilling. Så når vi nu var enige om chihuahua, så holdt vi os til det. smiley

Og tak, jeg glæder mig også til at følge dine, som forhåbentlig bliver til virkelighed lidt før end mine.

• #26   29. jan 2020 Esther skulle have været blue Merle og Morris skulle have været en tæve smiley så ja for mig er sundhed og tilliden til opdrætter vigtigere og at den hvalp jeg skal have føler jeg passer sammen med mig smiley

• #27   29. jan 2020 Ansofie du får da også ændret en del i dine planer kan jeg se. Men jeg har det på præcis samme måde. smiley

Kirsten jeg har hørt om mange der ikke brød sig om hvide hunde. Jeg har det meget blandet, sådan en hvid husky er godt nok flot, en hvid bulldog nej tak smiley
    Jeg har aldrig været vildt begejstret for helfarvede, jeg synes de er lidt kedelige, meeeeen sådan en hvid eller creme chihuahua er nu egentligt meget flot smiley smiley

• #28   29. jan 2020 Min yndlingsfarve er fawn som Ghini <3, men jeg kommer vist til at "nøjes" med brindlede i lang tid fremover. Den næste bliver vist samme farve som Tilla og Bianchi smiley

• #29   29. jan 2020 Kirsten, jeg synes de er så flotte de forskellige brindle. Hvis vi vælger efter en farve næste gang vil vi gerne have sådan en. smiley Jeg er mindre til hvid, sort og hvid sort plettet.. Men det er bare en farve jeg kunne godt holde af sådan en alligevel.. ??

• #30   29. jan 2020 Michelle og min drøm er en eksteriør- og temperamentsmæssig korrekt sort/hvid, jeg synes de er så smukke smiley
    Men det bliver nok ved drømmen, de hænger ikke på træerne og der er andre ting, som er langt vigtigere end farven.
    Min afdøde Alfa. En fantastisk hund, men alt for stor og med et meget atypisk whippetsind

profilbillede
  • #31   29. jan 2020 Åh ja alfa var spændende af hvad jeg nåede og opleve.

Min drøm er altid mindst 1 whippet også er jeg nød til at eje en chodsky pez og/eller miniature American shepherd en dag når livet er til det xD
    - det endda selvom jeg normalt ikke brøds om ensfarvede hunde og "schæfer look" men chodskyen er så smuk og dem jeg har mødt har haft fantastisk sind. Også de langt sundere end schæferen.

• #32   29. jan 2020 Det er så sjovt hvor forskelligt man opfatter farver og skønhed i det hele taget.. ??

• #34   30. jan 2020 Mig for 10 år siden: Samarbejdende hunde er kedelige at træne med og generelt kedelige, giv mig terriers, mynder og gravhunde

Mig for ca 3 år siden: Nå, man kunne da også prøve en labrador, det er sikkert ret smart når man har en masse fritgående fjerkræ og kaniner. Og kan måske også bruge den på jagt.

Mig i dag: Næste hund skal være samarbejdende (border collie), for det er da for fedt at arbejde med. Ikke flere terriers til mig (okay, måske en lille hygge-terrier) smiley smiley

• #35   30. jan 2020 Jeg har to gange været skrevet op til en gul labradortæve.
    Den har jeg så stadig ikke fået smiley

Første gang var jeg skrevet op til et helt gult kuld, hvor de fleste hvalpe bortset fra 2 hanner desværre gik til.
    Mit "back-up" kuld var født på det tidspunkt, og der var 1 gul tæve og 2 sorte. Opdrætter fordelte hvalpene, og en af de sorte kom hjem til mig.

Sidste gang var jeg skrevet op til et kuld fra opdrætters tæve af "dual-linjer".
    Hun gik så tom og jeg tog en snak med opdrætter, om jeg i stedet skulle have en hvalpe fra hendes anden tæve, som netop var blevet parret. Tæven er 100% jagtlinjer og faktisk unghundemester.
    Det valgte jeg så at gøre og blev skrevet op til en gul tæve (der kunne komme både sort og gul).
    Alle tæverne var så sorte .... og Tsunami'en endte hjemme hos mig.

Jeg knuselsker mine to sorte tøser, men drømmer da stadig med en gul labrador tæve .... Måske kommer den næste gang

• #36   30. jan 2020 I min ene race er det meget nemt at vælge farve: vil du have en rød eller en rød smiley
    Jeg har en enkelt gang valgt 'forkert' - ikke farve smiley - men temperament. Min første irerhan; jeg fik nok nedtonet lidt for meget hvor meget 'drift' jeg egentlig havde brug for. Set i bakspejlet skulle jeg have haft kuldets terrorist, men endte med kuldets smukke 'duks'. Jeg holdt meget af min hund og vi vandt mange præmier sammen på lydighedsbanerne. MEN for pokker hvor var han grundlæggende kedelig at træne med. Ham jeg har nu var kuldets totalt roterende vilde 'terrorist' - bigtime. Han er ikke nogen skønhed men han er en 'arbejdshest' og vi passer SÅ godt sammen.

• #37   30. jan 2020 Jeg er ligeglad med farver, dog har jeg en forkærlighed for mørke og sorte hunde. Det ser ligesom ikke så sejt ud med hvide hundehår på alt mit sorte goth-tøj smiley

• #38   30. jan 2020 Jeg har altid sagt, at jeg aldrig skulle have en gul labrador. Men så, da Alfa fødte både gule og sorte tæver (3 af hver) skulle jeg vælge farve, da der var andre skrevet op, med specifikke farve ønsker. Og så valgte jeg en gul. Så har jeg også haft en af, hver farve.

Nå ja, jeg skulle heller aldrig have labrador af jagtlinier (jeg kan ikke lide den hovedform de oftest har), men ja, når man gerne vil have hundene med ud og løbe og gerne løbe langt, så dur det ikke med en tung labbe. Men så er det jo godt, at der findes en suveræn opdrætter, der har fået det fine hoved med ind i jagtlinierne smiley

Og nu har jeg 2 labrador af jagtlinier smiley (Men vil stadig gerne have en brun tæve igen <3)

profilbillede
  • #39   30. jan 2020 Med Bella ville jeg have en pæn hund, og det fik jeg smiley

Dorit skulle have været en rød pembroke. Hun blev en brindle cardigan smiley Brindle er sådan en halvkedelig farve, men Dorit kunne selvfølgelig ikke være anderledes - hun skal have sine fartstriber smiley

Min kommende hund bliver en schæfer af brugslinjer. Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke gider have en stockhåret ulvegrå. Jeg har været vidt omkring, både med hensyn til opdrættere, farver og pelslængde. Jeg er endt med at være skrevet op til en langhåret tæve, hvis ellers moren udvikler sig som hun skal. Moren er kun knap et år nu, så det giver sig selv, at der kommer til at gå et par år før det er tid til en hvalp for mig.

Jeg synes egentlig at det er naturligt at tingene ændrer sig. Og så længe det sker INDEN man har fået hunden hjem, så er ingen skade sket. Hvis ønskerne ændrer sig, når hunden er flyttet hjem, må man jo enten leve med den hund man har fået, eller sende den videre. De fleste vælger nok det første smiley

• #40   30. jan 2020 Jeg ledte efter en hvid toy puddel tæve...
    Men så faldt jeg over annoncen med røde dværgpuddel hvalpe. Der var kun 2 hanner tilbage.
    Jeg besøgte dem egentlig mest, for at lære om pudlen... Men skæbnen ville, at mig og Baby havde en helt fantastisk kemi. Jeg besøgte ham mange gange, før jeg endeligt skrev under på papirene. smiley
    Derudover skulle Baby have været udstillings og avlshund, men sådan udviklede han sig ikke.

Da jeg kiggede efter pudlen, overvejede jeg også whippet.
    Så da jeg endelig fik mulighed for at få en mynde, troede jeg det skulle være whippet.
    Men jeg faldt for italieneren istedet smiley

Når Thea engang skal have en italiener makker, er jeg begyndt at overveje om den skal være blå - selvom jeg normalt ikke er vild med farven smiley

• #41   30. jan 2020 Det er faktisk utroligt at ramme rigtigt fra start af, som barn har jeg jo ikke vidst hvad racen krævede eller om den overhovedet ville passe til mig.

Med hensyn til det andet, så tror jeg bare det er blevet sådan.
    Den eneste af mine hunde der er købt er Zenta som hvalp. For 13 år siden.
    For 10 år siden startede det med omplacering.
    En tilfældig annonce på en langhåret højavlstæve på 5 år med DKK stamtavle der søgte nyt hjem grundet allergi hos spædbarn.
    Jeg fik hende på prøve men det gik ikke med Zenta. Ikke grundet Zenta, men grundet Indy. Hun var alt alt for dominerende overfor Zenta og efter en måned måtte vi kaste håndklædet i ringen. Jeg overtog hende dog og overtog opgaven med at finde det sidste hjem til hende når hun ikke kunne blive. Og det lykkedes i første forsøg og de havde meget glæde af hende. Hun forblev enehund men i en børnefamilie.

Et par år senere var det Laika der søgte nyt hjem. Faktisk herinde på HG.
    Grå Schæfertæve på 6,5 år der stod til aflivning NU. Jeg hentede hende og hun fungerede med Zenta fra dag et, modsat Indy og blev her i de efterfølgende 7 år.

Dernæst var det Woody. Højavls hanhund, på et par år der skulle væk NU og helst igår. Han var ødelagt, det er en meget meget lang historie men jeg gav den alligevel hvad jeg kunne og lidt til og kæmpede i et halvt år for ham. Til sidst var det eneste rigtige at give ham fred. Han var for ødelagt og levede med daglig angst og stress og der var ikke mere at gøre. Jeg vidste godt at det var et sats, med Laika gik det godt, med Woody gjorde det ikke.

Så blev det Bobs tur. 11 år gammel hanhund der gik alene i et mørkt tomt hus efter hans ejer blev sendt akut på plejehjem. Hendes familie lod bare stå til. De ventede tydeligvis på at nogen tog over og hentede ham.

Til sidst blev det Gipsis tur.
    10 år gammel grå Schæfertæve. Et tilfældigt opslag på FB i en Schæfergruppe med. "Er der nogen der kan overtage en 10 år gammel tæve NU???" Blev til at jeg en onsdag aften hentede Gipsi. Igen en lang historie, men hun var blevet overfaldet af familiens anden tæve for anden gang på få måneder og var ilde tilredt. Familien kunne ikke tage hende med hjem igen og selvom hun lå på bordet og var lappet sammen så var familien presset ud i en aflivning. Der onsdag aften. Jeg hentede hende og brugte uendeligt med tid på at passe og pleje hende, samtidig med at jeg havde 2 andre hunde i huset også og stod alene med det. Samtidig skulle hundene så småt føres sammen også jo.

Som det ses så har jeg ikke ledt efter de efterfølgende hunde, de dukker bare op. Mit hjerte banker for racen og det lader til at der rent faktisk er et behov for hjem til gamle slidte Schæferhunde. Jeg gør det gerne igen.

• #42   30. jan 2020 Janni - har du stadig Bob så?

• #43   30. jan 2020 Du er et fantastisk menneske Janni.
    Jeg har også altid vidst at jeg ville have en Chihuahua, men de kræver jo en hel del mindre end schæferen, så der har set været lidt nemmere at ramme rigtigt kan man sige.

Fedt at se at så mange har haft ønsker og endda skrevet sig op til præcis det, og så alligevel er endt med det stik modsatte eller noget som de egentligt slet ikke ville have, men så alligevel viste sig at være det helt rigtige.

Er der mon nogle der så har prøvet faktisk at vælge hunde/hvalpe osv. Fra pga farve eller andet der ikke har betydning udover om man synes det er pænt?
    Jeg har ikke må jeg indrømme, men det har også være nemt for mig, for ved Lucky søgte jeg ikke, det skete ligesom bare og ved rosa var der kun en farve i kuldet og det var den farve jeg ville have.

Jeg vil ikke sige at jeg aldrig kommer til det, men jeg tror det ikke, så skal der være noget andet galt, som at kemien ikke er der.
    Jeg kunne måske godt finde på at vælge en opdrætter fra hvis de kun avlede vildt farvede chier, men så ville der også være andre tanker fra min side omkring hvilke bevæggrunde der er for at gå målrettet efter kun en farve, men det ville også være fordi det nok er den farve jeg mindst kan lide ved chierne, dermed ikke sagt at jeg aldrig får en vildfarvet, for det gør jeg, hvis det er det der matcher på alt andet. Men jeg ville nok forsøge at komme udenom hvis jeg kunne få hele pakken et andet sted. smiley

• #44   30. jan 2020 Jeg tror aldrig jeg kommer til at vælge en hvalp fra, alene på grund af farven. Nu er udvalget af farve i italiensk mynder heller ikke så stort.
    - med mindre jeg kan vælge mellem to lige gode hvalpe. Så ville jeg vælge den med den jeg syntes var grimmeste i farven, fra.

• #45   30. jan 2020 Jeg kan jo ikke lade være.
    Der er fordele og ulemper ved at overtage så gamle hunde, det værste er dog at vide at jeg bliver den der må gå den sidste tur med dem, og endda før end så mange andre må gøre det. Det er det værste ved det.
    Og så den chance man tager, af og til er det en nem og helt ukompliceret hund man henter, som feks. Laika og Gipsi, andre gange overtager man noget der ikke kan reddes, som feks. Woody.
    Jeg kan ikke redde verden, men jeg kan gøre en verden til forskel for de gamle Schæferhunde der ender herhjemme.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#46   30. jan 2020 Aslan skulle have været en border collie og jeg ville aldrig eje en hvid hund....

Jeg har aldrig været til slanke hundetyper men pga HG har jeg ændret holdning og overvejer seriøst en greyhound, pensioneret

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#48   30. jan 2020 Ja hahaha eller en boxer!

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#50   30. jan 2020 præcist hahaha

• #51   31. jan 2020 Jaaah, altså.. Jeg har i MANGE år sagt, at jeg aldrig skulle have flere tæver.. (selvom jeg har elsket tæverne i mit liv højt) Og jeg havde også lovet mig selv, at der ikke skulle flere omplaceringshunde ind efter katastrofen med Pirit..
    Så jeg forstå ikke helt, hvor hende der den lille smarte sorte - voksne - Sheena lige pludselig kom fra. smiley smiley smiley

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#52   31. jan 2020 må vi se sheena smiley

• #53   31. jan 2020 Hun er da oprettet herinde HL smiley

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#54   31. jan 2020 åh hun er skøn !

• #55   31. jan 2020 Ja hun er så - og vi er allerede gået i skrap agility-træning. Hun synes det er såååå hyggeligt smiley

• #56   2. feb 2020 Tjaaa.....nu har jeg jo haft fra chihuahua til engelsk mastiff, og alt der i mellem, så jeg er vist bare til det hele smiley smiley
    Jeg har altid haft foretrukne typer og farver, men er jævnligt kommet hjem med noget andet. Ønskede mig en brindle bullmastiff og kom hjem med en fawn. Ønskede mig en brindle mastiff, og kom hjem med en silverfawn. Kan ikke lide “røde” hunde, men kom hjem med en hvid/rød pekingeser. Synes at Black and tan er verdens kedeligste farve til chi (undskyld Solvej smiley ), min første chiblanding var Black and tan smiley
    Jeg lever vist efter ordsproget: Man har et standpunkt, til man tager et nyt smiley

Og nårh ja, for mange år siden, inden jeg mødt mynder IRL, syntes jeg at de var virkeligt grimme, og tynde...... nu bor Billy Greyhound her smiley

profilbillede
  • #57   2. feb 2020 Bastian og lille Line smiley

profilbillede
  • #58   2. feb 2020 Ann-Marie det skal du da ikke undskylde. Noget af det fantastiske i den race er jo netop at der er såååå mange farver, så der er noget til alle smiley
    Hvor er de skønne, både den nuværende basse og de andre to. smiley

Karina hun ser ud til at være ligeså skøn som alle andre Malene huskyer. Nu er jeg jo heldig at se flere af dem ofte, når jeg nu ikke selv kan få, men hvis jeg skulle have en husky, ville det blive fra hende, hold op hvor er de altså dejlige smiley jeg bliver imponeret gang på gang over hvor veltrænede de er smiley vildt spændende med husky til agility!

• #59   3. feb 2020 My Only - jeg har jo haft fornøjelsen af at træne agility med huskyer siden slutningen af 80´erne, og hvis man bare har sin humoristiske sans med, så er det en virkelig sjov sport for dem smiley Selvom jeg også har trænet masser af rally, tricks og LP, så er agility bare favorit-disciplinen.

Sheena er (IMO) en smule for "artig". Jeg gør alt, hvad jeg kan, for at pille det af hende, og her efter 5 måneder er det næsten lykkedes at lære hende at ligge i seng og sofa smiley

• #60   3. feb 2020 Karina - det lyder næsten som en whippet smiley Der skal man altså også huske noget humoristisk sans når man træner smiley

• #61   3. feb 2020 Haha JA - det er derfor, jeg (også) er forelsket i whippet. Selvom det indimellem kan være rart, at tingene går lidt nemt, så må jeg indrømme at jeg elsker de racer, der har humor og fantasi smiley

• #63   4. feb 2020 Da vi fik den første hund, ville vi have en lille race, nem, der ikke krævede for meget og som skulle være hyggelig familiehund og gå et par ture om dagen og kunne trives med det.

Nu har jeg 4 bc'er og egne får vi træner på smiley
    Sådan kan tingene jo ændre sig smiley

Kommentér på:
Ændre syn på ønsker

Annonce