{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Behandler vi hinanden ordenligt på HG? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig, at sætte folks opførsel overfor nye, og ikke så erfarne hundeejere, på dagsordenen.

Jeg synes ofte jeg oplever, at folk der stiller spørgsmål i forum (måske spørgsmål der mange gange er blevet stillet…bevares), bliver tiltalt på en meget nedværdigende måde….ja nogle gange bliver de høvlet ned, og mistænkt for alverdens skumle hensigter og motiver (gerne økonomiske). De påstås at lyve eller fordreje sandheden …..

Der er specielle emner der får folk op af stolene og blive meget grimme og uhøflige……avl, tavler, når nogen spørger efter dyrlægeråd etc.

Jeg ved at der er nogle der er forsvundet fra denne hundeside med en rigtig dårlig smag i munden, og andre der stadig sidder og gemmer sig rundt omkring, men med sår på sjælen, efter de har været gennem ”vridemaskinen” her på HG.

De mennesker har intet lært af den omgang de har været ude for, tvært imod!

Når man, som det sker herinde, bliver angrebet personligt (nogle gange af mange på en gang), går man i forsvar. Man lukker sig og bliver usikker, får mindreværdsfølelse og lærer minimalt.
Dem der angriber får altså intet ud af alle deres argumenter….deres ”råd” er forgæves!

Der er ingen der siger at man skal stå til regnskab for sine handlinger overfor andre her inde…..uanset hvor velmente erfarne folks råd er, så må man altså selv i sidste ende bestemme, om man vil rette sig efter dem eller ej.
Det nytter ikke at blive hånlig og nedladende fordi nye ikke retter sig efter ”hvad der bliver sagt”, når der er mange med en bestemt mening i tråden.

Den bedste læring sker når man bliver spurgt, hørt og anerkendt. Så er man åben og i stand til at ændre sig…..lære og udvikle sit syn på ting. Spørgsmål skal besvares objektivt (gå efter bolden i stedet for manden) og vi ved jo at vi alle har været nye, uerfarne og begået fejl selv……..ik’?
Hvis ”opdragelsesmetoden” rettet mod nye, blev lige så positiv som den måde de fleste påstår de opdrager deres hunde, ville meget se bedre ud….

Når jeg færdes rundt omkring, laver jeg ofte reklame for HG. Jeg fortæller at man kan lære en masse om hunde af alle de hundemennesker der er herinde. Det ville være så dejligt hvis nye kunne spørge om hvad som helst i forum, og blive taget pænt imod.
Selvfølgelig skal der også være plads til at ”gamle” drevne opdrættere kan være her, og udveksle meninger og argumenter, men det kan formodentligt også foregå i en ordentlig tone, og i høj grad i grupperne?

Jeg anmoder stærkt til at denne tråd holdes i en sober tone, for personlige angreb besvares ikke.
Vær venlig at holde jer til emnet.

Lise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Showersystem 3.000 kr.
  • Rengøring af ventilationsrøret og installation af en ny ventilator, kun 1 stk. (jeg kan købe ventilator, med din anbefaling) 350 kr.
  • Opsætning af 5 lamper 1.320 kr.
  • Need to move ikea wardrobe to new apartment around 200 meters away. 800 kr.
  • Fjerne tapet 2 vægge 1.000 kr.
  • Beskæring af æbletræ 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandler vi hinanden ordenligt på HG?
  • #1   22. maj 2010 Lige præcis.. Dette har jeg også oplevet mange gange her inde, og det ersnart ved at gå mig meget på...

• #2   22. maj 2010 Godt skrevet smiley hørt

• #3   22. maj 2010 Tja jeg tager det nu ikke så tungt det hele herinde, er bare fiktivt for mig og tager det ikke personligt. Det er jo bare et site

• #6   22. maj 2010 Jeg er i bund og grund enig MEN smiley

Det handler altså også lidt om, hvordan man selv fremtoner. Jeg har ALDRIG følt mig trådt over tæerne herinde. Jeg har været uenig med folk og ment, at nogle af dem var komplet imbecile - bevares, men jeg har aldrig følt mig angrebet.

Udover, hvordan man fremtoner, må det vel også handle lidt om, hvilket stof, man er gjort af. Hvis nogen, som du skriver, ligefrem sidder tilbage med sår på sjælen, vil jeg være tilbøjelig til at mene, at de er så sarte/skrøbelige, at de slet ikke bør færdes på et åbent internetforum.

Og husk så lige, at jeg i starten skrev, at jeg i bund og grund er enig. De ting, jeg skriver herover, laver jo ikke om på, at jeg synes, man skal tale ordentligt til hinanden, hvilket ikke altid sker herinde

/Marianne

• #7   22. maj 2010 Jens & Marianne K
    Den måde jeg har set nogle mennesker behandlet burde IKKE ske nogle steder overhovedet!

• #8   22. maj 2010 Lise
    Jeg siger ikke, at det burde være sådan og jeg synes også, det er fint, at man "taler" om det, men det ER altså et internetforum og hvis man er så skrøbelig, at man ligefrem får sår på sjælen hvis andre går over grænsen, synes jeg, man skal overveje kraftigt om man børe være her. (For sin egen skyld)

• #9   22. maj 2010 Jeg er enig i at der engang imellem er nogle TS der er usædvanlig ugennemtænkte i deres handlinger og udtalelser, men stadig.....hvis vi vil lære dem at blive bedre til at gøre hvad de gør forkert, så er den positive indgangsvinkel den der giver bedste resultater.

• #10   22. maj 2010 Super godt indlæg!
    Jeg tror, at vi er mange, der er kede af den tone, der tit hersker herinde.
    Jeg nyder at læse fagfolks udtalelser, man kan lære meget.
    Jeg har lært meget.
    Jeg glæder mig over, at folk skriver, at de glæder sig til at få en lille hvalp hjem.
    Jeg føler med dem, når den bliver syg og nogen rejser til hundehimmelen.
    Men jeg græmmes, hver gang, jeg hører sætningen, "hvis den kan bløde, kan den føde".
    Helt rigtigt, mange nye får ikke et ben til jorden, før de overfaldet med skumle hensigter.
    En anden kedelig tendens er, at folk f.eks midt i en hundefødsel begynder at hakke på trådstarteren i stedet for at svare på spørgsmålet, der bliver stillet.
    Lad dog være med at svare, hvis man ikke har noget positivt at skirve.

• #11   22. maj 2010 Jamen det kan jeg jo som sagt kun være enig i smiley

• #12   22. maj 2010 Hørt.

Tror desværre tit det handler om, at man er medløber. Fordi en eller to mener noget, så gør man også selv og så ender den lige pludselig i en hel ny tone..
    Og vil også sige at jeg godt nogen gange kan tvivle på, om folk nu virkelig opdrager deres hunde så positivt som de fortæller - det kan i hvert fald ikke altid læses ud fra svaret :o)

• #13   22. maj 2010 He he Rænne....det er så en helt anden sag....

• #14   22. maj 2010 JEG syns så til gengæld tit og ofte at folk er alt for fintfølende..... tager tingene alt for nært..... man kan hurtigt komme i klemme fordi man siger sin mening herinde.... for fluks er der en eller anden der føler sig trådt over tæerne.....

• #15   22. maj 2010 Hvis man ikke kan opføre sig ordenligt overfor andre skal man da bare holde sig ude af tråden...?

Når man raser imod en TS man synes opfører sig dårligt, er det eneste man får ud af det.....at pege fingre og sige vedkommende er dum....hvad pokker får man så ud af det?
    Man skulle tage og gå sig en lang tur med hunden i stedet for at komme af med sine indestængte dårlige følelser på den måde.

Jeg synes så også personligt at man mister respekten for folk der ikke kan styre sig. Jeg vil aldrig kunne se op til en hysterisk "leder" der ikke kan styre sig i tilspidsede situationer....
    Det synes jeg er ærgerligt da mange faktisk har gode erfaringer og råd.

• #16   22. maj 2010 Jeg kan så absolut ikke tage seriøst når folk sidder "råber og skriger" fordi de er uenige i trådstarters gøren og laden.. synes simpelthen det er for morsomt... og man kan vel også sige... at hvis folk som føler sig trådt på er for følsomme til dette forum.. er folk der spasser helt ud så ikke også lidt for følsomme? uanset hvordan man vælger og sidde og skabe sig.. så er det stadig et internet forum...

Jeg må indrømme jeg TIT more mig over hvordan folk ude i verden er igennem dette forum... der hvor filmen knækker for mig er når 20-30 personer sidder og køre deres pis ironi af på 1 person... at man kan få sig selv til det er jo bare sygt i min verden...

• #17   22. maj 2010 **CHINE* *.jeg ved ikke helt hvad du mener med "en enkelt person"...
    Jeg har ikke nogle bestemte personer i tankerne....det er helt generelt det jeg skriver.

Når jeg skriver -opføre sig ordenligt- er det jeg mener, som beskrevet oppe i indledningen, blandt andet at man ikke bliver personlig og at man forsøger at bevare en positiv indgangsvinkel for at hjælpe....ikke nedgøre...

• #19   22. maj 2010 * Hunden *.....selvfølgelig.........

• #20   22. maj 2010 jeg er en af dem der til tider kan være lidt grov herinde og det indrømmer jeg gerne.....
    men det er yderst sjældent at jeg ligefrem smider om mig med skældsord, men alle kan vel blive provokeret ;o)
    jeg forsøger så vidt muligt at holde en sober tone, men har mine meninger og dem står jeg ved.....
    vi er MANGE forskellige mennesker herinde, og det ville være mærkeligt andet end at bølgerne går lidt højt til tider... og jeg tror ikke der findes et eneste internet forum derude, hvor det ikke sker...

som jeg skrev længere oppe, er jeg en af dem der har en følelse af at der er en del herinde der tager tingene ALT for nært.... og meget tit er der nogen der føler sig trådt over tæerne bare fordi man ikke er enig....

for øvrigt er her en del mennesker der har hukommelse som en elefant.... og tit, når andre synes det er helt hen i hegnet at man er negativ fra start, er det fordi der måske ligger mere bag, end bare lige den ene tråd ;o)

• #21   22. maj 2010 Chine - er det virkelig så tydelig?*GG*

• #23   22. maj 2010 Vil I være venlige at oprette en anden tråd hvis I skal snakke om alt muligt andet...

• #24   22. maj 2010 Charlotte....hold dig til emnet i tråden tak...

• #25   22. maj 2010 Du skrev : Hvorfor er det at du synes du skal påtage dig opgaven at være en moralens vogter i div. tråde ??

Du bliver her personlig....det har du jo læst jeg ikke svarer på?

• #26   22. maj 2010 det kommer vel også meget an på hvordan man er som person, hvordan de forskellige ting opfattes? (som charlotte skriver)
    jeg har da også fået høvl (eller der er blevet forsøgt) herinde, men det er da ikke noget der kan ødelægge min dag.... nok nærmere til at grine lidt af, selvom man måske i øjeblikket sidder og hidser sig "lidt" op *GG*

Hunden - det er da lige præcis det jeg er :oP og du kan li det kan du :oP

• #27   22. maj 2010 *no name, nu med mundkurv *..tak i lige måde. Jeg giver dig helt ret...

Fortsat god aften til dig CHINE...

• #28   22. maj 2010 Chine - det eneste herinde der kan hidse mig op er når voksne menneske sidder i flertal og mobber... alt andet fnidder og skænderier synes jeg er hylene morsomt... *G*

• #30   22. maj 2010 **Charlotte DKK Snob**....du er velkommen til at debatere og jeg kan da se du også er kommet med din mening.
    Jeg beder dig blot om ikke at blive personlig.

-T Hysted -..jeg har faktisk modtaget en del henvendelser gennem PB fra brugere der fortæller at de er blevet behandlet meget dårligt og de har ikke lyst til at stå frem. Der er altså nogle der virkeligt har fået "høvl" og for hvem HG ikke har været et godt bekendtskab....

• #31   22. maj 2010 *no name, nu med mundkurv * - altså....nu siger du medløbere....... jeg kan godt regne ud at den er møntet på nogle bestemte herinde.....
    og så må jeg lige sige noget......
    fordi jeg er enig med fx Charlotte i den ene debat om fx opdræt er det LANGT fra sikkert at jeg er enig med hende når vi snakker "opdragelse"....
    jeg VED at mange af dem der hentydes til er enige i mange henseender, men derfor er man ikke en medløber..... jeg bryder mig ikke om at blive kaldt en medløber bare fordi jeg HELLER ikke syns det er fedt at avle på en 10 mdr gammel blandingstæve der ikke er tjekket for noget som helst.....

(sorry Charlotte men du blev lige brugt som eksempel :oP)

• #32   22. maj 2010 Lise Ø - men hvorfor får de "høvl"?
    har faktisk set en del tråde herinde med helt nye brugere der har spurgt om råd, har svaret pænt osv..... og det samme har alle de "gamle" herinde..... der er blevet givet råd, der er blevet argumenteret og TS har muligvis fået nogle råd vedkommende kunne bruge.... selvom spørgsmålet har været helt hen i hegnet....
    men HVIS TS selv begynder at slynge om sig med negativt ladede ting, får vedkommende jo lige tilbage af samme skuffe...

• #34   22. maj 2010 -M Hysted -
    Fordi jeg har oprettet denne tråd...og fordi jeg har givet udtryk for denne holdning i andre tråde...så skriver folk...
    Ellers har jeg ingen forklaring....

• #35   22. maj 2010 * Hunden *........jeg ser da intet problem i at snakke om tingene?

• #36   22. maj 2010 -T Hysted -...jeg ved ikke hvorfor de har fået høvl, men jeg tror mange af de tråde der har været rigtig slemme enten er slettet af HA'erne eller af TS selv...

• #38   22. maj 2010 **Charlotte DKK Snob**.....jo det kan de tage sig af. Jeg vil gerne slå et slag for at vi prøver at lære fra os i stedet for at nedgøre....
    Jeg beskæftiger mig dagligt med indlæringsmetoder, og jeg kan se at vi kunne lære meget mere af hinanden hvis tonen blev mere positiv. Det er det der er min pointe...

• #39   22. maj 2010 Charlotte- nemlig det er det jeg mener..... bølgerne kan gå højt til tider, men.... ja... jeg syns sq du er en fed person selvom vi ikke altid er enige ;o)

blir sq bare lidt negativ over at blive kaldt en medløber, bare fordi man er enig med en hel del andre, der også udtrykker deres mening smiley

• #40   22. maj 2010 Herinde har man det vel også med at dømme på navn og billede... f.eks.. Dig Michael kunne jeg ikke sælig godt lide på et tidspunkt... synes du var så strid... nu er der gået noget tid og nu synes jeg du er så griner og dine udtalelser minder mig om en kammerat jeg engang havde... som i siger... fordi man er uenig i en tråd, kan man sagtens være enig i en anden...

• #41   22. maj 2010 **Charlotte DKK Snob**.......sådan er det ikke ment....jeg forsøger at beskrive et problem og få sat focus på det....for at få en bedre stemning.

• #42   22. maj 2010 Er enig i at det godt nogle gange kan være en overdrevet træls ironisk tone der er herinde (men det er mest fordi jeg ofte ikke forstår hvad der snakkes om, hvis der hentydes til gamle tråde osv ;))

Jeg har aldrig været ude for at blive svinet på nogle måder herinde, men jeg vælger også mine kampe med omhu, og må tit sidde på hænderne og skælde ud overfor kæresten.
    Og skulle det ske så er det her jo bare et internetforum som mange skriver, det kan altså ikke gå mig på. Og får jeg fuldstændig latterlige svar så gør jeg bare ikke sådan, det står jo folk frit for om de vil tage rådene til sig eller ej.
    Jeg har taget rødglødende emner op før, hvor tråde er blevet slettet, og har som TS påtaget mig den rolle at styre debatten, og der har aldrig været en ubehagelig tone. Som så mange andre også siger så har det bare ufatteligt meget at gøre med hvordan TS selv forholder sig til tråden. Hvis man udelukkende opfører sig som en "ordstyrer" er det absolut ikke umuligt at få en god og lærerig debat.

Hmm tjah jeg er vel egentlig bare givet nogle forskellige ret i hvad de tidligere har skrevet, så jeg er nok også bare en medløber. Men nu har jeg da også givet min del til diskussionen.

• #43   22. maj 2010 M - hov hov hov, den eneste der er blond herhjemme er min hvide hund smiley (men kan godt se hvorfor du kan fristes til at tro jeg er det smiley )

• #44   22. maj 2010 **Charlotte DKK Snob**....du må tro mig.....jeg forsøger udelukkende at få sat focus på emnet...

• #45   22. maj 2010 Ja...det er dejligt med så mange indlæg...

• #46   22. maj 2010 Hmmm..... Enig Iben!
    (yup er en skide god medløber *GG*)

• #49   22. maj 2010 Jeg er nok en af dem, som kæfter op.

Men jeg KAN ganske simpelt ikke ignorere eller sidde en tråd overhørig, hvor et pigebarn sidder og skriver at hendes hvalp på 9 måneder er igang med at føde...... Og at fødslen har varet i 4 dage, men der er ikke sket nget endnu? Og når man så spørger hvad dyrlægen siger, kan man ligefrem SE det store spørgsmålstegn........ Dyrlægen?? Jamen, det er jo søndag aften og dyr takst........ Og iøvrigt HAR dyrlægen sagt god for denne parring, da hvalpen var 7 måneder gammel.

Jeg KAN og VIL ikke sidde sådanne en tråd overhørig´!!

Og en hel del HG brugere kan ikke snuppe mig.

Så be it....... Så længe folk i det virkelige liv kan snuppe mig og er glade for at jeg er som jeg er og at jeg står ved mine meninger, så er jeg altså kold.

• #52   22. maj 2010 LOL M!

No name - jeg ved skam godt hvad en medløber er.... SÅ blond er jeg dog ikke.....
    Men sådan som det bliver fremlagt i denne tråd, skal man passe på med at være enig med flertallet, for så er man en medløber, hvilket i min verden er et meget negativt ladet ord.....
    jeg ved ikke helt om du har trådt mig over tæerne... men følte da at den landede lidt hos mig, da det ofte sker at jeg giver mit besyv med i en debat, hvor jeg er enig med flertallet (ergo en medløber)
    Det er så nemt at kalde folk for medløbere, men de fleste af de mennesker der hentydes til, kan sagtens argumentere for sig selv, og er ikke bange for at stå helt alene i en debat.....

• #55   22. maj 2010 Hunden - ENIG!

• #56   22. maj 2010 Her er dine muligheder hvis du føler dig angrebet i en tråd:
    1. Ustemmesystemet - gå ind på brugerens profil, begrund udstemmen, læg et link og stem brugeren ud. Når en bruger modtager 5 (anonyme) udstemmer popper vedkommende op på en liste hos HA'erne og der bliver sendt advarsel, givet frysning eller endda slettet profil hvis der er hold i klagerne.

2. Skriv til en HA og bed dem vurdere om der er regler der er overtrådt. En direkte retorik og en vis grad af sarkasme er ikke forbudt, men bandord, racisme, udhængning og direkte angreb ("Du er idiot") overtræder reglerne og giver basis for at vi tager fat i brugeren på den ene eller anden måde.

Men altså, husk at tone langt oftere tillægges af LÆSEREN end forfatteren (90% tror de læser korrekt, men i virkeligheden er det kun 50% man har tillagt korrekt tone, så forvent at 40% af det du læser ikke er hvad der reelt blev skrevet).

Helt uskyldige spørgsmål som "hvad er hunden undersøgt for" får ofte helt urimelige møgfornærmede reaktioner, og det tager HA'erne altså ikke seriøst. Læs indlæggene som om alle vil dig og dine hunde det godt og bare ikke har forstået hvad du mener, og skriv som om du selv har samme motivation og interesse for andre - så bliver det faktisk meget lettere at være her.

Jeg oplever at de fleste konflikter opstår fordi folk ikke prøver at forstå hvad hinanden skriver, men tillægger dem de her "HG-politi", "snob", "medløber" og "sur kælling" roller. Det er altså også mere underholdende at diskutere med folk man har besluttet er på tværs end folk der bare kommer med råd.

• #59   22. maj 2010 ELLER en fyr som opretter et album med en flok nyfødte ulovlige hvalpe i disse tider med et forbud hængende over hovedet!!

Skal man så enten springe tråden over eller sige: "Hvor ER de bare flotte"??

Sorry, men det kan jeg altså ikke.

• #60   22. maj 2010 Charlotte:

Ja, men selv pædagoger har følelser....*G*

• #61   22. maj 2010 no name - og du forstærker MIN pointe... folk læser hvad de vil læse..... !
    jeg skrev et fornuftigt indlæg som du valgte totalt at overse.... i stedet fokuserer du på at vi har det lidt sjovt ved siden af...

• #62   22. maj 2010 Jeg synes det er ærgerligt at denne tråd bliver spammet....kunne I ikke selv oprette en tråd til alle de sjove bemærkninger???

• #63   22. maj 2010 Tja... I de tråde jeg læser hvor TS føler sig "høvlet ned" er oftest når vedkommende ikke får ret eller eksempelvis i "avlstrådene" hvor folk får advide at det er en rigtig dårlig ide at avle på en 10 mdr. (ung) tæve som ikke er testet for noget og nej, jeg er heller ikke en medløber fordi jeg, lige som de 15, andre i tråden også sys dette eller hint er en dårlig ide.

Desuden så er der bare nogen der ved djævlens vold og magt VIL føle sig trådt på og det må de altså selv rode med.

Men jo, nogen gange så synes jeg da også visse personer bliver for grove også får de en udstemme.

• #64   22. maj 2010 Jeg er da lige her...

• #65   22. maj 2010 Jeg forlader denne tråd en gang imellem.....der er ingen grund til at jeg skal bruge tid på de spamindlæg der er i tråden...glæder mig derimod over alle de gode indlæg her kommer....både indlæg fra brugere der er enige og dem der ikke er enige i min vurdering.

• #66   22. maj 2010 Lise Ø jeg kan kun være enig med dig.
    Jeg synes det er sørgeligt at se at nogle folk åbenbart bare skal dreje tråden over på en fudstændig meningsløs gang pladder som ikke er en døjt seriøs snak,hvorfor ikke bare lade være med at skrive når i ikke kan holde jer til emnet så det kan være en ordentlig debat i stedet, hvad enten man er enig eller ej

• #67   22. maj 2010 **Charlotte DKK Snob**..undskyld det var en fejl...

• #68   22. maj 2010 Bente - Modtager udfordringer fra alle :o) N.........som med uopdragne hunde og forkælede børn ....uønsket adfærd ignoreres....

• #69   22. maj 2010 Enig med Iben!

• #70   22. maj 2010 Jamen hvad får I ud af al jeres galle....andet end at bekræfte jer selv i at de andre er dumme?
    I får jo slet ikke bragt jeres budskab ud om hvorfor de er dumme, for I har jo selv med de vredesudbrud lukket for al kommunikation....

Det er det jeg ikke forstår....

• #71   22. maj 2010 Jeg synes det største problem herinde er at mange brugere er alt for sarte og nærtagne.
    Hvis et internetforum kan give folk ar på sjælen skulle de skynde sig at pakke sig ind i bobleplast. For jøsses da!!!!

Det fantastiske ved hg er at man ligger som man er redt. Laver man en brøler får man det afvide. Det er da en velsignelse.

• #72   22. maj 2010 Hvordan pokker kan I også forvente at der er nogen som helst der kan tage det seriøst når I skriger og skælder på andre.....I mister al troværdighed og respekt på den måde....

• #75   22. maj 2010 Lise.
    Når Lars og Emil er ved at slå hinanden fordærvede med skovle, så siger man heller ikke søde små børnlille, er i nu rare at holde op......

Man siger NEEEJ!

• #76   22. maj 2010 * Hunden *....ja selvfølgelig er der mange fornuftige svar herinde....det er også derfor jeg synes det er synd de drukner i personlig subjektiv fnidder.....og desværre blive de ofte slettet af enten TS eller HA...

• #78   22. maj 2010 Her er mit svar fra højere oppe i tråden hvor du spurgte om det samme Hunden...:

Skrevet: 22-05-2010 21:09:35
    Slet indlæg

* Hunden *.....selvfølgelig.........

• #79   22. maj 2010 >Lise ; om man skælder eller roser, så ændre de hovedeløse avler ikke deres hovedeløse avl !!<

Har du prøvet det med rosen???

• #80   22. maj 2010 Tjaaaaaaa, jeg er også blevet kaldt mishandler mange gange. Sidst mente en bruger herinde at mine hunde var tynde og udmagrede.

Det ved jeg er usandt, så derfor kan jeg bare trække på skuldrene....

• #81   22. maj 2010 Jeg er desværre nødt til at løbe....skal lige hente sønnen......

• #84   22. maj 2010 Det er noget pjat at der er nogle der ikke rummer mere end rygklapperi.

Det kan da ikke være meningen at vi alle skal sidde og sige: "Nååååårh du er så dygtig!!!!" til alt og intet.

Hvis TS ikke er dygtig, så er TS ikke dygtig. Det er ikke ret kompliceret smiley

• #87   22. maj 2010 Hunden.
    Tror jeg skal skrive det 100 gange på tavlen, men så kan det også være at den fiser ind smiley
    Jeg er jo både tykhud og sløv i opfatteren smiley

• #89   22. maj 2010 Krumme - føler mig glemt af den ufølsomme, olme, gamle krage smiley
    Jeg går tudbrølende i seng!!!!

HØHØ

• #90   22. maj 2010 *no name, nu med mundkurv *

Jeg synes at tonen er fin sober og saglig, den starter i hvert fald oftest sådan. At den kan spidse til kan man KUN klandre BEGGE parter smiley

Jeg kan ikke se hvorfor tonen skal blive mere blødsøden og kvalm.

• #92   22. maj 2010 Jeg synes til gengæld at det at de emnerelevante indlæg bliver fuldstændigt ignoreret til fordel for at diskutere hvem der mobber hvem og spam måske også kan være en bidragende faktor... smiley

• #93   22. maj 2010 Krumme.

Mon ikke jeg overlever *GG* ;o)
    På et tidspunkt så lærer vi to sure gamle gimper nok at man ikke kan være uenige på en ordenlig, positiv og sober måde :S

Klokken er mange for en aldrende krage som mig, så det er tid at jeg får puttet kadaveret i dynerne.

• #95   22. maj 2010 hmmm...... lige en tanke.... hvis VI (os der er lidt hårde i kanten til tider) skal acceptere DEM (dem der er lidt bløde og måske ikke kan klare "mosten")

burde DE så ikke også acceptere OS? og vores måde at sige tingene på....?

helt ærligt ville jeg ikke synes det var specielt fedt at være herinde, hvis jeg skulle vende og dreje hver eneste sætning hundrede gange, for ikke at træde nogen som helst over tæerne.... og ikke kunne tillade sig at sige sin mening, for så ville lille trunte(fiktivt navn) blive lidt ked..... :-S

• #97   23. maj 2010 Hvem er de stærke, og hvordan ved man hvor man står når først debatten går i gang?

• #99   23. maj 2010 no name - så du mener faktisk at ansvaret ligger hos dem der... er "stærke" (som du kalder det)? at vi skal tage hensyn til "de andre"?

jeg har ikke planer om at lave om på mig selv, for at passe ind i andres...ja hvad ved jeg.... og jeg gør det heller ikke IRL......

det kan godt være at det gør mig til et dårligt menneske...

• #100   23. maj 2010 Jo, hensyn må gerne gå begge veje, men "nedladende" er altså rimelig tæt beslægtet med "nærtagende" og så er vi igen ude i et fortolkningsspørgsmål. I nogle tilfælde er det selfølgelig klokkeklart, og det ville være fedt hvis folk kunne lade være med begge dele, men oftest er det bare folk der læser hinanden forkert. I de tilfælde er der jo ikke nogen "stærk" part, men en kommunikationsbrist som gerne ruller sig ud til noget større.

• #101   23. maj 2010 For ganske kort og kontant at svarer på om vi behandler hinanden ordentligt herinde, så ja.
    Nogle gange endda alt for pænt fordi man ikke orker at forklare at det de gør er dumt.
    Mange af de tråde jeg hopper over er fordi jeg mener TS er helt ude i hampen og hvis det var irl havde jeg nok ikke været ret pæn i kanten ;o)

• #102   23. maj 2010 LOL daisy

Det var et twist jeg ikke så komme!

• #103   23. maj 2010 no name - nej nej du har ikke sagt noget om dårlige mennesker... det var min egen ;o)
    syns bare det tit er sådan folk bliver fremstillet når de ikke stryger med hår retningen.... ;o)

• #104   23. maj 2010 Åh jo sådan nogle udtalelser kan engang imellem ses fra mig når jeg finder det nødvendigt :o)

• #105   23. maj 2010 no name

Jo, det synes jeg bestemt, men min erfaring siger mig at den er svær. Det er lykkedes mig nogle enkelte gange at vende nogle misforståelser til noget positivt, eller i det mindste noget neutralt, men det sker så sjældent at jeg ser det som en meget stor sejr.

• #106   23. maj 2010 Det lyder som om der er to lejre....en for og en imod.
    I min verden er tingene meget mere nuancerede og der kan være rigtig mange synsvinkler på samme ting.
    Når jeg skriver en tråd som denne er det for at gøre opmærksom på,at megen viden går til spilde, når tonen bliver så hård. Folk går i forsvar og lukker sig.....

Når jeg ser på hvornår jeg selv rykker mine holdninger, er det når der bliver stillet spørgsmål på en forstående måde til min holdning.
    En gang imellem kan jeg så se, at det jeg hele tiden har troet, ikke holder vand i virkligheden, at min verden og opfattelse ikke nødvendigvis er den samme som andres, at vi er forskellige og vores livsbetingelser og alder, påvirker den måde vi ser ting på.

• #107   23. maj 2010 Selvfølgelige er verden ikke bare ret og vrang og det er denne tråd jo heller ikke :o) Min holdning er jo så bare at jeg prøver pænt at sige min mening og for det meste hopper jeg af en tråd hvis mit temperament bliver for iltert. Nogle gange ryger jeg så bare op i det røde felt og får skrevet et meget rapt svar men det er nu et fåtal af gange.

• #108   23. maj 2010 Lise Ø
    "Det lyder som om der er to lejre....en for og en imod.
    I min verden er tingene meget mere nuancerede og der kan være rigtig mange synsvinkler på samme ting."

Jeg går ud fra, at du er "for", men hvad er jeg? Bliver jeg regnet med i "imod-gruppen"? Jeg synes faktisk ikke helt, du efterlever det, du lægger op til. I mit første indlæg (nr. 5-6 stykker i tråden), synes jeg selv, jeg er ret nuanceret. Egentlig erklærer jeg mig enig i din grundholdning, men jeg prøver også at nuancere den, ved at se på, om det nødvendigvis kun er den ene side, der bærer ansvaret alene. For mig at se, spørger du ikke interesseret ind til mine holdninger. Du prøver ikke at lære mig noget, men konstaterer, at det, du har set på HG IKKE er i orden.

Har du tænkt på, at mit indlæg er en åbning fra én, der ikke er fuldstændig enig med dig? Måske en åbning til, at jeg kunne lære noget og somme tider tage mere hensyn, eller en åbning til, at du måske kunne rykke dig en smule?

Hele dit oplæg ser jeg mere som en belæring end som et oplæg til en debat, hvor man gensidigt kunne udforske og lære af hinanden. Jeg giver dig ret i, at en del i denne tråd har placeret sig enten "for" eller "imod", men jeg tror dårligt, det kunne ende anderledes, når man ser på oplægget og "tonen" i starten af tråden.

Dette er ikke ment som et personligt angreb, men et forsøg på, at gøre dig opmærksom på nogle ting, som du ikke selv ser i måden, du fremstår, når du skriver. Du har ikke opnået det, jeg tror du ville, nemlig at skabe forståelse blandt "de hårde". Dette på trods af, at du har holdt en god tone. IMO er det ikke lykkedes, fordi du fra start har placeret dig selv i "for"-gruppen i stedet for at være åben og imødekommende.

Håber, du ikke tager dette fortrydeligt op, men at det derimod måske kan vække til eftertanke, som har været formålet med at skrive det.

• #109   23. maj 2010 Jens & Marianne K.......tak for din fine måde at skrive på....

Jeg må sige at der er rigtig mange tanker og meninger jeg ikke har svaret på.....alene fordi jeg jo i "kampens hede" ikke kan nå at besvare det hele.
    Jeg anser det heller ikke for nødvendigt at besvare hvert eneste indlæg, synes godt folks mening kan stå alene....som en tilkendegivelse af deres oplevelse.

Mit oplæg skal ses som et udtryk for den måde jeg har oplevet HG, ikke at det svarer nøjagtigt til alles sandhed (for det ved jeg godt det ikke gør), men min agt var at få folk til at tænke lidt over det.

Det håber jeg er lykkedes.

Jeg har bestemt rykket mig, kan godt se nogle af de gode argumenters berettigelse, men min grundholdning er stadig at det aldrig kan skade at være positiv og imødekommende.

Jeg synes faktisk jeg var imødekommende overfor din holdning da jeg svarede dig :

"Jeg er enig i at der engang imellem er nogle TS der er usædvanlig ugennemtænkte i deres handlinger og udtalelser, men stadig.....hvis vi vil lære dem at blive bedre til at gøre hvad de gør forkert, så er den positive indgangsvinkel den der giver bedste resultater."

• #110   23. maj 2010 Lise Ø
    Jeg er enig i, at du i anden omgang var mere imødekommende end i det første svar. Jeg kan også sagtens forstå, at man i en SÅ lang tråd, med SÅ mange deltagere, kan nå/overskue at tage en super-nuanceret debat med hver enkelt.

Det der nok mest slog mig som modsætningsfyldt, er måden hvorpå du i aftes lige opsummerede, at der vist var dem, der var for og dem, der var imod, men at du selv var mere nuanceret end som så. Jeg syntes lige præcis ikke, det var et særlig nuanceret syn på de holdninger, der er fremkommet i denne tråd.

Jeg er helt sikker på, du er væsentlig mere nuanceret i din tænkemåde, end hvad der fremgår af lige præcis denne ene tråd og det var måske i virkeligheden en af mine pointer fra start, at jeg synes ikke, man kan dele op i For og Imod, Stærk og Svag eller lignende og endnu mindre, at man kan tillægge den ene af disse noget diffuse grupper hele ansvaret for "problemerne" på HG.

Hvor der er en afsender, er der som regel også en modtager og denne bærer sin del af ansvaret for, hvordan en given besked opfattes. I mine øjne, kan det lige så godt være modtageren, der burde have et mere nuanceret syn på afsenderen og arbejde på ikke at komme til at føle sig trådt over tæerne. Hvis ALLE gjorde sig en smule mere umage, ville vi garanteret undgå nogle af de uheldige episoder.

Amen smiley

• #111   23. maj 2010 Altså.....nu var jeg i og for sig ikke så meget inde på tesen om at der var en "for" og en "imod" gruppe.....det var der andre der snakkede om.
    Jeg synes faktisk ikke at det er sådan jeg ser det.
    Jeg ønsker mere generelt at alle.....uanset hvordan man er stemt....prøver på at holde tonen i fløjten ren.

Om der finder en bestemt gruppe herinde, det ved jeg ikke.

• #112   23. maj 2010 Ok, så misforstod jeg, da du skrev "Det lyder som om der er to lejre....en for og en imod." smiley

• #113   23. maj 2010 Ja....jeg synes de andre snakkede som om der var to lejre.....

• #114   23. maj 2010 Lise.
    Det kan være du kan smitte noget positivitet og imødekommenhed i denne tråd, for det er tiltrængt.
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=400223

• #115   23. maj 2010 Tina J
    Ja trist læsning på alle måder....

• #116   23. maj 2010 Lise Ø:

Super godt skrevet, og ikke mindst smadder aktuelt!
    Jeg giver dig helt ret.

Selvfølgelig skal man kunne give sin mening til kende og selvom man er typen der kalder en spade for en spade, er lige ud af posen osv, kan det sagtens gøres i en sober og imødekommende tone.

• #117   23. maj 2010 G. B.......tak.....

• #118   23. maj 2010 Tina - WOW en tråd... Den gør næsten ondt at læse :S:S:S Hvor voldsomt smiley

• #119   23. maj 2010 Ja, den er bestemt en af de værre. smiley

Kommentér på:
Behandler vi hinanden ordenligt på HG?

Annonce