17. dec 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
Hvem skal bestemme? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg er lidt i et slags dilemma - eller jeg ved i hvert fald ikke om min kæreste og jeg reagere forkert og vil derfor gerne høre jeres mening herinde.
Here is how it goes: Da vi bor meget tæt på min svigermor kommer hun og hendes hund meget ofte på besøg. Hvilket er enormt hyggeligt da vi har et rigtig godt forhold til hinanden.
Lige siden hun fik hunden har den altid lært at når den er hjemme hos os (førhen i vores gamle lej. og nu i vores nye hus) må den IKKE TIGGE ved bordet eller være i sofaen.
Igår havde vi så min far og stedmor til frokost og hen ad aftenen kom min svigermor - hvilket er helt iorden da de har det fantastisk sammen.
Vi var lige blevet færdig med at spise og bød hende selvfølgelig på en bid mad selvom vi andre var færdige.
Hun takkede ja - pludselig, til min store skuffelse og foragelse, ser jeg, at min svigermor sidder og fordre hunden ved bordet. Vi har ALTID sagt at han nok skal få hvis bare han venter til vi er færdige og så er det i køkkenet det foregår.
Det skal siges at hendes hun betyder ALT for hende, og hun behandler den som et lille barn.
Idag kom jeg til at tænke på, om vi overhovedet kunne tillade os at bestemme over hendes hund?
Hvad mener i? Og hvad gør i selv når i er ude og har jeres hund med?
xoox Pil.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 1.190
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
skulle den så også ligge i jeres seng, hvis den må derhjemme selvom i måske ikke ville have hunde i sengen.
nej helt klart, i har regler i jeres hus, som hun må følge.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
Rasmus & Natasja: Vi har ikke hund endnu - men det er helt klart ikke en vane vores hund skal have når vi får en.
Tak allesamme - det ser vidst ikke ud som om vi har gjort noget forkert i at sige, at hunden ikke må få mad ved bordet.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
Hvis hun virkelig behandler den som hendes lille barn, så trænger hun vist til at lære en heeel masse andre fornuftige regler at kende også. Hvad med at give hende nogle hundebøger, -trning etc. i julegave?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Til gengæld må i selv om, hvad I vil se på.
Så hvis i synes hunden skal lade være tigge fordi det er dårlig opdragelse, synes jeg I skulle blande jer udenom.
Synes I, det er ubehageligt at en Svigermors hund tigger ved bordet, så sig det til Svigermor - så kan hun vælge at lade være med at tage hunden med til jer...
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
CH: Vi har mange gange sagt til hende at vi helst ikke vil have at han tigger ved bordet og .f.eks. er i sofaen. Og egentlig er hun god nok til at respektere de regler men det er altså også tit at hun lader ham gøre hvad han vil, fordi han er hendes "lille pusser dreng".
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 507
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvem skal bestemme?