{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Hvem skal bestemme? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er lidt i et slags dilemma - eller jeg ved i hvert fald ikke om min kæreste og jeg reagere forkert og vil derfor gerne høre jeres mening herinde.

Here is how it goes: Da vi bor meget tæt på min svigermor kommer hun og hendes hund meget ofte på besøg. Hvilket er enormt hyggeligt da vi har et rigtig godt forhold til hinanden.

Lige siden hun fik hunden har den altid lært at når den er hjemme hos os (førhen i vores gamle lej. og nu i vores nye hus) må den IKKE TIGGE ved bordet eller være i sofaen.

Igår havde vi så min far og stedmor til frokost og hen ad aftenen kom min svigermor - hvilket er helt iorden da de har det fantastisk sammen.

Vi var lige blevet færdig med at spise og bød hende selvfølgelig på en bid mad selvom vi andre var færdige.

Hun takkede ja - pludselig, til min store skuffelse og foragelse, ser jeg, at min svigermor sidder og fordre hunden ved bordet. Vi har ALTID sagt at han nok skal få hvis bare han venter til vi er færdige og så er det i køkkenet det foregår.

Det skal siges at hendes hun betyder ALT for hende, og hun behandler den som et lille barn.

Idag kom jeg til at tænke på, om vi overhovedet kunne tillade os at bestemme over hendes hund?

Hvad mener i? Og hvad gør i selv når i er ude og har jeres hund med?

xoox Pil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal bestemme?
  • #1   17. dec 2007 Svea lever under de regler der gælder der hvor vi er. Hvis ikke jeg kan lide reglerne kan jeg jo vælge ikke at tage hende med eller at lade være med at komme der.

• #2   17. dec 2007 jeres hus, jeres regler.
    skulle den så også ligge i jeres seng, hvis den må derhjemme selvom i måske ikke ville have hunde i sengen.
    nej helt klart, i har regler i jeres hus, som hun må følge.

• #3   17. dec 2007 Stina & Freya : Det er ret generende at have en hund til at suge al næringen ud af ens mad og samtidig side og pive og gøre sig til. Det er da heller ikke særlig rart når vi har gæster.

Rasmus & Natasja: Vi har ikke hund endnu - men det er helt klart ikke en vane vores hund skal have når vi får en.

Tak allesamme - det ser vidst ikke ud som om vi har gjort noget forkert i at sige, at hunden ikke må få mad ved bordet.

• #4   17. dec 2007 Hvis ikke hun kan finde ud af at overholde jeres regler, så må hun jo lade hunden blive hjemme. Nul, om jeg ville finde mig i den slags - det er en meget rimelig regel og den skal hun selvfølgelig overholde.

Hvis hun virkelig behandler den som hendes lille barn, så trænger hun vist til at lære en heeel masse andre fornuftige regler at kende også. Hvad med at give hende nogle hundebøger, -trning etc. i julegave?

• #5   17. dec 2007 Jeg synes at hun selv må om, hvordan hun opdrager sin hund.
    Til gengæld må i selv om, hvad I vil se på.

Så hvis i synes hunden skal lade være tigge fordi det er dårlig opdragelse, synes jeg I skulle blande jer udenom.
    Synes I, det er ubehageligt at en Svigermors hund tigger ved bordet, så sig det til Svigermor - så kan hun vælge at lade være med at tage hunden med til jer...

• #6   17. dec 2007 Vovse & jeg: Ja, hun kunne lære en masse - men jeg tror simpelthen ikke at hun vil. Jeg har mange gange forklaret hende hvad der sker hvis han bider en fremmed fordi hun ikke kan styre ham osv. men det virker ikke som om hun tager det alvorligt. Og som der er blevet sagt flere gange i tråden, det er jo ikke min hund. og heldigvis for det.

CH: Vi har mange gange sagt til hende at vi helst ikke vil have at han tigger ved bordet og .f.eks. er i sofaen. Og egentlig er hun god nok til at respektere de regler men det er altså også tit at hun lader ham gøre hvad han vil, fordi han er hendes "lille pusser dreng".

• #7   17. dec 2007 Pil G. jeg sytes også det er forkert at fodre hunden ved bordet og se den tigge, pive og måske savle osv. Men når i ikke selv har nogle hunde så syntes jeg ikke i behøver at tage den op med hende. Når/hvis i derimod får en hund syntes jeg at det er jeres regler der gælder og ville derfor tage den op med hende, da hendes dårlige vane måske kunne resultere i at hun også fodret jeres ved bordet,...

• #8   17. dec 2007 Pil, hvad er grunden til at I ikke vil have det?

Kommentér på:
Hvem skal bestemme?

Annonce