{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Hvem skal nu bestemme?? {{forumTopicSubject}}

Når hvalpelicensen udløber, så kan der nogen gange komme kamp til stregen...
Det er nu gældende for min 6 mdr. gammel tævehvalp...
Eks. Når vi skal køre i bil....Så er hun i sit bur, og en voksen eller 2 er så koplet ved siden af....
Min nu vil hun ikke længere vente på det bliver hendes tur til at springe ind i bilen og buret....Nej hun vil først.....Koste hvad det vil...Grr.
Meen nu vil de voksne så ikke længere bare lade hende få lov til at springe ind, og jeg vil slet ikke ...
Det er som jeg bestemmer det skal være....
Men kors hvor kan man lige pludselig få tab af hørelsen...Ikke fordi hun ikke gerne vil lystre mig, for det vil hun....Men kampen i hundeflokken er gået ind...
Jeg skal være på mener jeg her...For den voksne tæve, vil ikke og skal heller ikke vige pladsen...
Hvad mener I...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal nu bestemme??
  • #1   28. okt 2011 Sådan som jeg ser det så prøver hun grænser af og hun er nu så gammel at de voksne hunde begynder at sige fra, så jeg ville også blande mig og støtte de voksne. Samtidig ville jeg holde et skarpt øje med flokdynamikken her de næste par år, for det kan jo være at den hun skal højere op i hierarkiet når hun bliver lidt ældre.

• #2   28. okt 2011 Det er så 2 hvalpe siden jeg sidst har oplevet en sådan iver hos en hvalp for at komme frem..

• #3   28. okt 2011 M.I. Ja det er der spændingen bliver til alvor....For her i huset så skal 2 tæver kunne være i samme hus, selv om der er et kuld hvalpe hos een af dem....Det er så lykkedes indtil nu med de andre tæver jeg har haft....Men hende her hun trækker tænder ud...

• #4   28. okt 2011 Her i huset skal tæverne også kunne sammen. Og det er da gået fint og helt uden problemer.... Indtil førehunden døde og de 2 andre ikke kunne finde ud af hvem der skal bestemme...
    Så jeg ville ønske at det var så nemt at sige, at de bare SKAL enes - men det er det ikke...
    Jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke med det - håber virkelig det lykkes for dig, for alt andet er anstrengende!!!

• #5   28. okt 2011 Hmm - måske hun faktisk er en alfa-tæve, og bør blive den øverste i flokken, når hun bliver helt voksen? Eller er du helt sikker på, at det er den voksne, der er psykisk stærkest?

• #6   28. okt 2011 Ja det er pt. den voksne som er psykisk meget stærk.... Men helt klart det tegner hvalpen til også at være....
    Normalt går det uden problemer...Der kan enda spises kødben i samm rum...Hvlpen bliver jo ikke så hurtig færdig som de voksne, men kommer de for tæt på så knurre hun af den, og det respektere de selvfølgelig...
    Men de kan ikke længere enes om apporten...Den skal jeg ikke kaste når de er sammen, for de vil begge have den på samme tid...

• #7   28. okt 2011 To psykisk stærke tæver. Det skal nok blive spændende smiley

• #8   28. okt 2011 Jeg tror desværre også du får et problem.
    Mine spiser sammen klods op og ned af hinanden helt uden problemer - men derudover kan de ikke enes.

• #9   28. okt 2011 Lanka og Punktum kunne heller ikke enes, efter vi mistede den gang alfa-tæve. De kunne uden problemer søge efter guffere sammen, og kom heller aldrig i konflikt over kødben mv. Til gengæld fløj de lige i hovedet på hinanden, hvis de havde været adskilt bare en times tid, fordi én af dem havde været til træning.

• #10   28. okt 2011 Hov ikke den gang alfa-tæve. Den GAMLE alfa-tæve selvfølgelig.

• #11   28. okt 2011 Ja det er det som er det store lotto spil, når man skal anskaffe sig en ny hvalp....Og så kan man undersøge nok så meget på forhånd...Men et spil alligevel...
    Nu krydser jeg finger for at det går....Ellers må jeg jo så tage konsekvense af det modsatte.....
    Men heldig vis har jeg kun oplevet det er gået...Jeg har bare skulle være meget KLAR i mælet, når de mødes igen første gang efter fødslen....Eller måske skal jeg starte med, at lade hvalpen have adgang mens det foregår....

Kommentér på:
Hvem skal nu bestemme??

Annonce