{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.193 visninger | Oprettet:

Diana P
Diana P
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 10

Noget der smager som hill's? Bare bedre kvalitet. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et lorte spørgsmål. Jeg synes at vores lille bichon havanais hvalpe på snart 5 måneder skider meget stort altså bare her i går morges kom der en ud på en 10-11 cm. plus et par store klatter ekstra og en time efter kom der en igen på samme størrelse. I julen skiftede vi fra eukanuba til essentials, fordi hun pruttede meget af eukanuba. I dag var jeg så i maxizoo og fik af vide at jeg skulle gå efter noget med noget mere fiber i og mindre kød da det nok var pga. af for meget kød at hun sked så meget. Så jeg fik en pose REAL NATURE COUNTRY SELECTION ALPINE JUNIOR med hjem, men kom så også til at købe en en pose hills da jeg var i petwold fordi jeg husker fra da vi havde kat at de elskede hills og så er der jo smags garanti. Da vi kom hjem prøvede vi begge poser den fra real nature tygget hun lidt på og spytede dem alle ud igen og med hills åd hun som om hun ikke havde spist i 14 dage. Men nu er problemet jo så at man tit får af vide at hills bare er affaldsprodukter osv. Findes der noget der smager som hills bare bedre kvalitet og ikke helt vildt meget kød.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noget der smager som hill's? Bare bedre kvalitet.
  • #1   24. jan 2020 Personligt ville jeg bare give hills.. Men jeg mener så heller ikk at hills/RC/Specific er skod foder.. Rigtigt mange hunde fungere super fint på det og deres kød indhold er i det mindste kylling og ikk bare "fjerkræ" som ofte dækker over affaldskød af forskellig slags fjerkræ... Det de fleste ikke bryder sig om er oftest at der er korn i og det er virkelig en smags sag plus vidt forskelligt om hunden trives på kornfrit eller med korn eller ris.. Så jeg ville uden tvivl bare prøve hills... Du finder næppe noget der smager som hills men ikk er hills - foderet smager jo sådan pga indholdet..

Hvis hunden skider meget så kig også på hvad I gir udover foderet.. Min erfaring er at det spiller en STOR rolle hvis de får en del godbidder, tyggeting, menneskemad osv osv.. Jo mere der kommer ind skal også ud..

Hvis ikke jeres hund kommer til at fungere på hills så prøv evt et kornfrit foder, det hjælper nogle.. Hvor andre hunde trives bedst på korn/ris som sagt..

• #3   24. jan 2020 Det er langt fra alle hunde der trives på foder med Meget kød i - mine hunde har alle prøvet orijen som har et ret højt kød indhold og er kornfrit og de fik VIRKELIG tynd mave af det! Og det ved jeg at jeg ikke er den eneste der oplever.. Det er SÅ forskelligt hvad hunde trives bedst på!

• Diana P
    Diana P Tilmeldt:
    nov 2019

#4   24. jan 2020 Marianne "Amazing Igor´s" Det hun har fået siden jul er der 85 % kød i. Og det skider kæmpe lorte af.

• #6   24. jan 2020 Er du sikker på, at hvalpen ikke får for meget mad, når den skider så meget? Man skal jo en hel del ned i mængde, når man går over på Essential, fordi man ikke længere fylder korn, ris og skrammel i hunden.

• #7   24. jan 2020 Hvis hun trives på Hills, så skal hun da “bare” have Hills.

Jeg er absolut fan af at fodre med kornfrit foder, med højt kødindhold, men da kun hvis hundene trives på det.

Nogle hunde trives bedre på foder med mere korn, og mindre kød. Og det lyder som om, at din hund tilhører den gruppe.

Det vigtigste er at se på hunden, og se hvad den trives på. Alt andet er et eller andet sted, ret ligegyldigt.

Jeg fodrer pt. min hvalp med Royal Canin, hvalpefoder, fordi det har opdrætter den bedste erfaring med. Da jeg gerne vil have, at min hvalp vokser korrekt, følger jeg naturligvis opdrætters anbefaling. Når hunden så er voksen, kan jeg altid skifte til et andet, og i mine øjne, bedre foder.

• #8   25. jan 2020 Hvorfor gik du væk fra essential?

• #10   25. jan 2020 Hvor tit fodrer du? Ofte hjælper det at nedsætte antallet af fodringer, jeg bruger ikke kornfri produkter, det gør jeg ikke fordi jeg faktisk aldrig nogensinde har haft en hund som fungerer optimalt på det, Hills eller RC er gamle gennemprøvede mærker, som altså uanset hvad man læser og hvilke orakler man tror på, virker:) mine hvalpe får lige nu hvalpefoder fra Uniq og dåsehvalpemad fra Rocco, RC, Hike og Essential har jeg også hjemme, så skifter jeg lidt rundt så hvalpene vender sig til lidt forskelligt før de flytter, en hvalp på 5 mdr ville jeg fodre to gange dagligt, jeg ville skifte jævnligt for at vende hvalpens mave til så meget som muligt, fx et foder morgen og et andet aften:) husk at lade være med at overfodre, læs på posen og træk 10 % fra i første omgang, der står stort set altid for meget på posen:)

• #11   25. jan 2020 Ingen af mine hunde har fungeret på Essentials, og har skidt så meget, at de tabte sig smiley

Den ene får i dag Orijen, den anden Arion - så de er gået lidt i hver sin retning i forhold til hvad de fungerer på.

Der er i øvrigt ret meget kartoffel i Essential, så hvis du gerne vil give noget med kød, så prøve fx Acana eller Orijen. Det er ikke sikkert at hunden fungerer på det, men det er muligt den gør.

I øvrigt skal du nok ikke lægge for meget i de råd du får af ansatte i dyrehandler smiley

• #12   25. jan 2020 Vi læser ofte at enkelte råber højt at korn, majs og ris er skrammel i hundefoder, kan disse personer dokumentere at kornprodukter er dårligere kulhydratkilder end grøntsager når hovedingrediensen er kød
    Andelen af kød i det færdige foder er ofte meget svært at definere ud fra indholdet, da indholdsfortegnelsen er de ingredienser der er brugt til at producere fodret mange vægt angiver kødprodukter i fersk form dvs at min 65% er væske hvilket giver et helt forkert billed af hvad det færdige tørfoder indeholder af kød da væsken altid bliver tørret væk

• #13   25. jan 2020 Jeg ville give Hills smiley Jeg er så absolut heller ikke enig i at det er skodfoder.
    Min hvalp får Hills indtil han er færdig udvokset, fordi jeg ikke ser mange andre fodermærker der laver kliniske foder trials og hele tiden holder sig opdateret med den seneste forskning på emnet...

• #14   25. jan 2020 Jeg vil godt lige slå et slag for medarbejderne i Maxizoo, for de personer der i butikken rådgiver om foder, de har altså været på kursus ellers må man ikke rådgive i foderet smiley

• #15   26. jan 2020 Som andre er inde på, er det bedste foder det DIN hund trives på.

Den hund jeg har nu, får BARF, har fået det i 5 ud af de snart 7 år han har levet, med glimrende resultat.

Min forrige hund kunne til gengæld slet ikke håndtere så koncentreret foder, og trivedes faktisk bedst på Pedigree Pal, sandsynligvis fordi det høje indhold af værdiløst fyld netop var det der generede ham midst...

• #16   26. jan 2020 Dorte ja man skulle tro at de er blevet rådgivet i at anbefale Real Nature Wilderness eller Select Gold ......

• #17   26. jan 2020 Dorthe, og jeg har taget et kursus i regnskabsaflæggelse - det gør mig ikke kompetent til at lave eller revidere et regnskab smiley

De anbefaler rask væk deres egne mærker, og går man dem lidt på klingen og beder om et foder fx uden oksekød, korn og kartofler, bliver de HELT forvirrede. Og holder i øvrigt på at Real Nature er fuldt på højde med Orijen....

• #18   26. jan 2020 Hills er da et ok foder,, Foder din hund med det der virker for den, der findes hunde der lever fint og bliver gamle, selvom de får det billige fra en dagligvare butik og andre hunde fungere bedre på Hills, eukanuba, acana, Kingsmore osv ,.. Men jeg tænker at du giver alt for meget mad, hvis den skider så meget ud igen, det er jo en lille bitte mave, sådan et pus har smiley og er du i tvivl, så snak med dyrlægen

• #19   26. jan 2020 Vores har super fin afføring på Essential. Dvs vores drægtige tæve som pt får temmelig meget, hun skider altså også derefter....
    Min egen dyrlæges hunde fik lind mave af det og hun bruger et fransk mærke (PureLife)nu, for hun har jo franske racer (Petit og Bleu) haha.
    Husker Kasper fra Essential fortalte os da vi startede med foderet, at bliver afføringsmængden for stor eller forkert, så er det ofte fordi fodermængden er for høj. Det ER et meget drøjt foder.

• #20   26. jan 2020 Mille har prøvet optima.. Det var ganske fint.. Udover den med laks og kartoffel, der var jeg skuffet over at det lugtede mest af kartoffel og kun lidt af laks.. Laks plejer ellers at ha en kraftig duft sys jeg.. Den fra optima nova vi prøvede var den med kanin smiley

• #21   26. jan 2020 Louise, ejeren af Essential hedder Christian. Og han forsøgte også at forklare mig der med fodermængden, og sagde at jeg skulle give mindre mad. På en måned tabte Bella sig næsten 1 kg og sked virkelig meget. Hvordan skulle mindre mad give vægtøgning? O.o. På samme mængde Orijen, tog hun fint på.

• Diana P
    Diana P Tilmeldt:
    nov 2019

#22   26. jan 2020 Malene - og huskierne
    Nej hun får ikke for meget for hun spiser ikke ret meget. Og hun fåer heller ikke for mange bider synes jeg.

• #23   26. jan 2020 A det ved jeg godt. Men Kasper er ham der har stået for VIP-kontakten siden start.
    Jo men så er det jo forsøgt. Sådan er det jo med alt andet også. Men der er bare ikke en grund til at skippe et foder, hvis der kunne være en simpel løsning.

• #24   26. jan 2020 Jeg fodrer med korn, ris og skrammel.

Det har foreløbig afstedkommet en allerhulens masse A-hofter, 0-albuer, kun ved dyrlæge ved skader, lidt afføring, flot pels, god ånde .. nåja, og så en allerhelvedes masse konkurrencer herimellem en 1. plads til DM, finale- og efterfølgende 15. plads til VM, bedste dansker x flere til VM, figuranternes favorit-pokal til DMC (tyske mesterskab for malinois), samt deltagelse med bedste A og C x mange til diverse VM-udtagelser - hunde ...

Så jeg tror vi fortsætter med korn, ris og skrammel smiley

• #27   26. jan 2020 Louise og A med bomstærk

Det er jeg ked af at høre, for det var slet ikke den standard der blev sat i den butik jeg arbejdede i, og jeg havde egentlig det indtryk at vores butik var som alle de andre, fordi vi fulgte retningslinjerne.
    Men ja man vil selvfølgelig gerne anbefale ens egne produkter, men da jeg arbejdede der var det ret ligemeget hvad der var vores eget, for vi hørte ofte hvad hunden allerede var på, hvad havde de prøvet før osv.
    Men jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan det er nu, da jeg ikke har arbejdet der i 3 år.

Men nej et kursus giver ikke kvalifikationer, men derfor er det jo selvfølgelig godt at vide de har været på kursus, for det giver noget mere viden om produkterne.

• Diana P
    Diana P Tilmeldt:
    nov 2019

#28   26. jan 2020 AboutMyDogs - fordi hun laver nogen store bæer.

Bodil D - hun har ofte bare maden til at stå og så små spiser hun. Er ikke sikker på det er godt at blande foderet fordi de jo er lavet forskelligt og og fik også af vide i petwold at man skulle passe på med at skifte fordi nogen producenter måske men er meget fed, korn, kød osv. er godt og andre mener at det ikke er godt.

• Diana P
    Diana P Tilmeldt:
    nov 2019

#29   26. jan 2020 Nu skal jeg lige høre.. Altså skal man gå efter den hunde helst ville spise og synes smager/lugter bedst (satte i dag 3 skåle og men essentials som hun pt. får, hills og kingsmoor og selv om jeg bytte rundt på dem så vagte hun hills smiley ) eller skal en gøre som fra en petworld sagde til mig, tag ansvar som ejer og bare giv et foder, for hunde er ikke født kræsne og en hund kan gå i op til 8 dage ude mad vovlede han om. Jeg ville jo rigtig gerne give hende essentials, men hun skider bare stort og hun virker heller ikke sært glad for at spise det, ligesom med hills, og så kan jeg jo høre på mange at det er affald noget af det der er i. Og det kom jeg til at se at det skriver de faktisk også der er i i den der hedder ideal balance. kylling & kartoffel: kyllingemel (25%), kartoffelstivelse, gule ærter (12%), tørrede ærter (12%), tørret kartoffel (9%) animalsk fedt, koncentrat, mineraler, sojabønneolie, hørfrø (2%) , tørret sukkerroeaffald, fiskolie, tørrede gulerødder (0,5%), vitaminer, tørret tomatpomace (0,2%), citrusaffald, druemost, spinatpulver, sporstoffer og betakaroten. Med en naturlig antioxidant (blandet tocopheroler). Altså citrusaffald og sukkerroeaffald.

• #30   26. jan 2020 Som de fleste skriver, så giv dog bare hunden hills når du alligevel skal prøve noget nyt og den bedst kan li det.. At den kan blive tvunget til at æde noget den ikk sys er super betyder jo ikk at man ikk kan vælge det den bedst kan li - det skader da på ingen måde og gavner da bare hunden at den rent faktisk kan li sit foder... Længere er den vel ikke.. Som mange skriver, afprøv dog hills - forstår ikk helt dit sidste indlæg..

• #31   26. jan 2020 Du kan jo også blive nødt til at æde noget du ikk så godt kan li hvis der ikk er andet men altså du vil vel helst ha det du bedst kan li og som du kan se er vandene delt vdr om det er godt eller dårligt foder - den eneste måde du nogensinde finder ud af om det fungerer for din hund er ved at prøve foderet (hills).. Så må du se højt og flot på hvad nogle folk mener er skod foder hvis DU sys det virker som noget din hund elsker og som du mener at kunne forsvare at gi din hund (hvilket i mine øjne bestemt er mere end forsvarligt... Hills og RC er noget af det aller aller mest gennemtestede foder på markedet bla).. Og hvad hjælper det at gi din hund kornfrit foder som mange anser som super med meget kød hvis din hund ikke trives på det..

• Diana P
    Diana P Tilmeldt:
    nov 2019

#32   26. jan 2020 Tak for svar alle sammen smiley ja jeg må jo bare prøve smiley

• #34   27. jan 2020 Som tørfoder er det RC og Hike smiley

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt Hike går i katagorien korn, ris og skrammel?
    Men er til gengæld 100% overbevist om, at RC gør smiley

• #35   27. jan 2020 Martine
    Det er jo netop korn, ris og majs enkelte råber skrammel om
    Men det er utroligt at disse mennesker ikke kan komme med nogen bevis for at korn, ris og majs skulle være mere eller mindre skrammel end dig. grøntsager som kulhydratkilder i hundefoder

• #36   27. jan 2020 Lad dem råbe, de er ikke ret kloge at høre på alligevel - jeg lader resultater og mine hundes velbefindende og trivsel tale for sig smiley

• #37   27. jan 2020 Hike er jeg faktisk også super glad for, men mine kræsne dyr er kørt træt i det:) så lige nu får de Uniq til deres RC

• #38   27. jan 2020 Jeg shopper lidt rundt og bruger noget forskelligt - men altid RC og Hike som "grundelement" hvis man kan sige sådan smiley

• #39   27. jan 2020 Diana, en hvalp skal altså ikke gå mange dage uden mad, uanset hvad en ansat i en foderforretning siger.

Jeg ser virkelig ikke problemet med Hills. Hvis din hvalp kan lide det og trives på det, så giv den da det. Hvis det viser sig, at den ikke trives på det, så giver det mening at prøve noget andet, også selv om hvalpen ikke er lige så glad for det.

Masser af hunde trives ganske udmærket på mærker som Hills og RC. Og så må en hund altså også gerne få andet end bare lige tørfoderet, så det er jo muligt at supplere med f.eks. lidt råt kød eller andet.

• #40   27. jan 2020 Vi kan jo ikke komme uden om at fodring er lidt af en modesag.

Kornfrit foder har i en periode været voldsomt populært, og mange hunde trives da også fint på det. Personligt finder jeg det også meget tiltalende at undgå fyldstoffer i foderet, men det viser sig jo, at især europæiske hunderacer gennem tiden har vænnet sig til et relstivt højt indhold af korn i foderet, så kornfrit foder er faktisk ikke specielt "naturligt" for dem.

Luffe er startet op på RC, og fik det de første 1½-2 år, hvorefter vi prøvede forskellige former for tørfoder. Det gjorde faktisk ingen synlig forskel, og alle havde det til fælles at Luffe ikke rigtig gad det. Det var helt tydeligt at det først blev ædt når der var garanti for at der ikke kom noget andet, og det lagde sig som en grim brun belægning på tænderne.

Det var først da vi gik over til BARF, at begejstringen for foderet viste sig, og tænderne blev kridhvide igen.

Desværre er der ingen som helst garanti for at en anden hund vil reagere på samme måde.

Kommentér på:
Noget der smager som hill's? Bare bedre kvalitet.

Annonce