Noget der smager som hill's? Bare bedre kvalitet. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et lorte spørgsmål. Jeg synes at vores lille bichon havanais hvalpe på snart 5 måneder skider meget stort altså bare her i går morges kom der en ud på en 10-11 cm. plus et par store klatter ekstra og en time efter kom der en igen på samme størrelse. I julen skiftede vi fra eukanuba til essentials, fordi hun pruttede meget af eukanuba. I dag var jeg så i maxizoo og fik af vide at jeg skulle gå efter noget med noget mere fiber i og mindre kød da det nok var pga. af for meget kød at hun sked så meget. Så jeg fik en pose REAL NATURE COUNTRY SELECTION ALPINE JUNIOR med hjem, men kom så også til at købe en en pose hills da jeg var i petwold fordi jeg husker fra da vi havde kat at de elskede hills og så er der jo smags garanti. Da vi kom hjem prøvede vi begge poser den fra real nature tygget hun lidt på og spytede dem alle ud igen og med hills åd hun som om hun ikke havde spist i 14 dage. Men nu er problemet jo så at man tit får af vide at hills bare er affaldsprodukter osv. Findes der noget der smager som hills bare bedre kvalitet og ikke helt vildt meget kød.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
Hvis hunden skider meget så kig også på hvad I gir udover foderet.. Min erfaring er at det spiller en STOR rolle hvis de får en del godbidder, tyggeting, menneskemad osv osv.. Jo mere der kommer ind skal også ud..
Hvis ikke jeres hund kommer til at fungere på hills så prøv evt et kornfrit foder, det hjælper nogle.. Hvor andre hunde trives bedst på korn/ris som sagt..
mar 2007
nov 2019
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 10
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.849
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Jeg er absolut fan af at fodre med kornfrit foder, med højt kødindhold, men da kun hvis hundene trives på det.
Nogle hunde trives bedre på foder med mere korn, og mindre kød. Og det lyder som om, at din hund tilhører den gruppe.
Det vigtigste er at se på hunden, og se hvad den trives på. Alt andet er et eller andet sted, ret ligegyldigt.
Jeg fodrer pt. min hvalp med Royal Canin, hvalpefoder, fordi det har opdrætter den bedste erfaring med. Da jeg gerne vil have, at min hvalp vokser korrekt, følger jeg naturligvis opdrætters anbefaling. Når hunden så er voksen, kan jeg altid skifte til et andet, og i mine øjne, bedre foder.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.248
Den ene får i dag Orijen, den anden Arion - så de er gået lidt i hver sin retning i forhold til hvad de fungerer på.
Der er i øvrigt ret meget kartoffel i Essential, så hvis du gerne vil give noget med kød, så prøve fx Acana eller Orijen. Det er ikke sikkert at hunden fungerer på det, men det er muligt den gør.
I øvrigt skal du nok ikke lægge for meget i de råd du får af ansatte i dyrehandler
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 182
Andelen af kød i det færdige foder er ofte meget svært at definere ud fra indholdet, da indholdsfortegnelsen er de ingredienser der er brugt til at producere fodret mange vægt angiver kødprodukter i fersk form dvs at min 65% er væske hvilket giver et helt forkert billed af hvad det færdige tørfoder indeholder af kød da væsken altid bliver tørret væk
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Min hvalp får Hills indtil han er færdig udvokset, fordi jeg ikke ser mange andre fodermærker der laver kliniske foder trials og hele tiden holder sig opdateret med den seneste forskning på emnet...
sep 2019
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 6
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
Den hund jeg har nu, får BARF, har fået det i 5 ud af de snart 7 år han har levet, med glimrende resultat.
Min forrige hund kunne til gengæld slet ikke håndtere så koncentreret foder, og trivedes faktisk bedst på Pedigree Pal, sandsynligvis fordi det høje indhold af værdiløst fyld netop var det der generede ham midst...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.046
sep 2017
De anbefaler rask væk deres egne mærker, og går man dem lidt på klingen og beder om et foder fx uden oksekød, korn og kartofler, bliver de HELT forvirrede. Og holder i øvrigt på at Real Nature er fuldt på højde med Orijen....
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.540
jun 2007
Min egen dyrlæges hunde fik lind mave af det og hun bruger et fransk mærke (PureLife)nu, for hun har jo franske racer (Petit og Bleu) haha.
Husker Kasper fra Essential fortalte os da vi startede med foderet, at bliver afføringsmængden for stor eller forkert, så er det ofte fordi fodermængden er for høj. Det ER et meget drøjt foder.
mar 2007
sep 2017
nov 2019
Nej hun får ikke for meget for hun spiser ikke ret meget. Og hun fåer heller ikke for mange bider synes jeg.
jun 2007
Jo men så er det jo forsøgt. Sådan er det jo med alt andet også. Men der er bare ikke en grund til at skippe et foder, hvis der kunne være en simpel løsning.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.182
Det har foreløbig afstedkommet en allerhulens masse A-hofter, 0-albuer, kun ved dyrlæge ved skader, lidt afføring, flot pels, god ånde .. nåja, og så en allerhelvedes masse konkurrencer herimellem en 1. plads til DM, finale- og efterfølgende 15. plads til VM, bedste dansker x flere til VM, figuranternes favorit-pokal til DMC (tyske mesterskab for malinois), samt deltagelse med bedste A og C x mange til diverse VM-udtagelser - hunde ...
Så jeg tror vi fortsætter med korn, ris og skrammel
sep 2019
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 6
Det er jeg ked af at høre, for det var slet ikke den standard der blev sat i den butik jeg arbejdede i, og jeg havde egentlig det indtryk at vores butik var som alle de andre, fordi vi fulgte retningslinjerne.
Men ja man vil selvfølgelig gerne anbefale ens egne produkter, men da jeg arbejdede der var det ret ligemeget hvad der var vores eget, for vi hørte ofte hvad hunden allerede var på, hvad havde de prøvet før osv.
Men jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan det er nu, da jeg ikke har arbejdet der i 3 år.
Men nej et kursus giver ikke kvalifikationer, men derfor er det jo selvfølgelig godt at vide de har været på kursus, for det giver noget mere viden om produkterne.
nov 2019
Bodil D - hun har ofte bare maden til at stå og så små spiser hun. Er ikke sikker på det er godt at blande foderet fordi de jo er lavet forskelligt og og fik også af vide i petwold at man skulle passe på med at skifte fordi nogen producenter måske men er meget fed, korn, kød osv. er godt og andre mener at det ikke er godt.
nov 2019
mar 2007
mar 2007
nov 2019
jan 2006
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt Hike går i katagorien korn, ris og skrammel?
Men er til gengæld 100% overbevist om, at RC gør
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 182
Det er jo netop korn, ris og majs enkelte råber skrammel om
Men det er utroligt at disse mennesker ikke kan komme med nogen bevis for at korn, ris og majs skulle være mere eller mindre skrammel end dig. grøntsager som kulhydratkilder i hundefoder
jan 2006
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
jan 2006
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Jeg ser virkelig ikke problemet med Hills. Hvis din hvalp kan lide det og trives på det, så giv den da det. Hvis det viser sig, at den ikke trives på det, så giver det mening at prøve noget andet, også selv om hvalpen ikke er lige så glad for det.
Masser af hunde trives ganske udmærket på mærker som Hills og RC. Og så må en hund altså også gerne få andet end bare lige tørfoderet, så det er jo muligt at supplere med f.eks. lidt råt kød eller andet.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
Kornfrit foder har i en periode været voldsomt populært, og mange hunde trives da også fint på det. Personligt finder jeg det også meget tiltalende at undgå fyldstoffer i foderet, men det viser sig jo, at især europæiske hunderacer gennem tiden har vænnet sig til et relstivt højt indhold af korn i foderet, så kornfrit foder er faktisk ikke specielt "naturligt" for dem.
Luffe er startet op på RC, og fik det de første 1½-2 år, hvorefter vi prøvede forskellige former for tørfoder. Det gjorde faktisk ingen synlig forskel, og alle havde det til fælles at Luffe ikke rigtig gad det. Det var helt tydeligt at det først blev ædt når der var garanti for at der ikke kom noget andet, og det lagde sig som en grim brun belægning på tænderne.
Det var først da vi gik over til BARF, at begejstringen for foderet viste sig, og tænderne blev kridhvide igen.
Desværre er der ingen som helst garanti for at en anden hund vil reagere på samme måde.
Noget der smager som hill's? Bare bedre kvalitet.