Kød fra rovdyr smager dårligt ?! {{forumTopicSubject}}
jeg har et par gange hørt et "sjovt" argument som jeg ikke hverken kan af- eller bekræfte ; ej heller finde noget dokumentation for det, så vil høre om nogen herinde eventuelt har hørt det før og måske kan give eksempel på det - den ene vej eller den anden..
påstanden er sådan:
Vi menesker kan ikke "lide" (som i smager dårligt) kød fra et andet rovdyr/carnivor, vi spiser kun kød fra planteædere.. altså gris, ged, ko, hare osv..
Nu har vi jo ikke rigtigt så vanvittigt mange carnivor rovdyr i DK , og slet ikke noget jeg kan nævne som "god spise".. men vi er jo også et fredeligt land i forhold til dyrestanden i det vilde... men derfor er påstanden vil ikke rigtigt ?!!
Jeg har selv spist krokodille hvilket smagte ganske fint, men da det jo ikke er et pattedyr, vil hun (hende der kommer med argumentet) ikke godkende det som en undtagelse for hendes påstand..
Har i eventuelt noget der trækker i den ene eller anden retning ?
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Anyway mennesker tilbereder jo deres kød, så det er jo ikke kødet det smager af, men planterne de krydder med ;o)
De færreste kan lide råt kød uanset art.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2010
i Gamle dage var bjørne næsten udryddet i f.eks. nordamerika pga deres pels OG kød.. men som tidligere skrevet er Bjørnen ikke en naturlig kødæder (selvom de kan spise ådsler og mindre dyr)
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 115
jeg har mødt en som havde prøvet ulv... og han sagde det smagte okay ikke noget han kunne forfalde til men nu var det prøvet...
jeg gtro smagen har eget at gøre med hvor mange sener og muskler der er og hvad de har levet af... ex bjørn de spiser fisk og bær så der er ikke meget fedt der for det nok ikke smager godt....
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Anyway så er det jo også et kendt fænomen, at der i dårlige tider er blevet spist rotter. Men det er nok mere for overlevelse, end en kolonarisk oplevelse:-).
jun 2010
jun 2010
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvalen er et pattedyr og et rovdyr....
Jeg fik mulighed for at smage råge tidligere på året. Smager fint. Men det tæller sgu nok heller ikke *GG*
aug 2006
Ude i verden bliver der jo spist masser af andre typer kød end vores landbrugskød. Abe, hund, kat, rotter, som en nævnte - og så videre.
Og jeg tror udelukkende det er kulturelle forskelle der gør, at vi rynker på næsen af det.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Desuden har jeg smagt røget bjørnekød og det var heller ikke dumt, igen med en meget kraftig smag, som så skal afstemmes med det man serverer det sammen med.
Krokodille er også ok, ligesom slange også smager godt.
Jeg tror primært det har noget at gøre med, hvilke tilberedelsesmetoder, der bliver brugt.
Til gengæld har en bekendt smagt løvekød, fra en hanløve, stegt på bålet på en jagtrejse - det var absolut ikke nogen god oplevelse, det kunne smages, at det var fra et handyr. Men det kan det jo også, hvis man spiser ornekød, så det behøver jo ikke at have noget at gøre med, at det er rovdyrkød.
jun 2010
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.939
Færinger siger, at danskere ikke bryder sig om skerpikjøt (tørret får), fordi de i virkeligheden ikke kan lide smagen af kød
Det skal helst være intetsmagende okse, gris eller kylling, måske derfor nogle synes bjørn er skrækkeligt, fordi det smager af kød.
aug 2006
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.939
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
jun 2010
en høne er heller ikke kødæder, bare fordi burhøns æder hinanden
iøvrigt er dansk svinekød så proppet med pesticider, pumpet med vand og ompakket og bearbejdet så mange gange før det rammer kølediskene at det burde være forbudt at sælge ...
anyway så er du den første jeg har hørt som mener, at en gris er et rovdyr
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Så carnivore er de ikke. Nok nærmere omnivore, men med mange herbivore træk.
jun 2010
kan iøvrigt se at jeg har skrevet om krokodille .. måske jeg skal præcicere at "påstanden" gik på rovdyr samt pattedyr, hvilket jo udelukker reptiler
mht svin er alt ædende, så minder det mig om begræbet "toilet pigs" som reelt er svin som lever og omsætter meneskes fæces .. det er fra indien.
Kød fra rovdyr smager dårligt ?!