{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.970 visninger | Oprettet:

Kød fra rovdyr smager dårligt ?! {{forumTopicSubject}}

jeg har et par gange hørt et "sjovt" argument som jeg ikke hverken kan af- eller bekræfte ; ej heller finde noget dokumentation for det, så vil høre om nogen herinde eventuelt har hørt det før og måske kan give eksempel på det - den ene vej eller den anden..

påstanden er sådan:

Vi menesker kan ikke "lide" (som i smager dårligt) kød fra et andet rovdyr/carnivor, vi spiser kun kød fra planteædere.. altså gris, ged, ko, hare osv..

Nu har vi jo ikke rigtigt så vanvittigt mange carnivor rovdyr i DK , og slet ikke noget jeg kan nævne som "god spise".. men vi er jo også et fredeligt land i forhold til dyrestanden i det vilde... men derfor er påstanden vil ikke rigtigt ?!!

Jeg har selv spist krokodille hvilket smagte ganske fint, men da det jo ikke er et pattedyr, vil hun (hende der kommer med argumentet) ikke godkende det som en undtagelse for hendes påstand..

Har i eventuelt noget der trækker i den ene eller anden retning ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kød fra rovdyr smager dårligt ?!
  • #1   24. sep 2012 Tak for input. Em bjørn spiser jo lidt af det hele, men den alm. brunbjørn spiser vist primært grønt/fisk og krybdyr/insekter mener jeg..

• #2   24. sep 2012 De spiser jo hunde og katte i mange lande... Der var også nogen danske journalister der spiste en på et tidspunkt, de sagde vist også at den smagte godt?

Anyway mennesker tilbereder jo deres kød, så det er jo ikke kødet det smager af, men planterne de krydder med ;o)

De færreste kan lide råt kød uanset art.

• #3   24. sep 2012 Jeg har ikke selv smagt det, men har godt hørt om det. At rovdyr skulle smage ret dårligt. Du må ud og smage på nogle rovdyr, og finde ud af om der er hold i det smiley

• #4   24. sep 2012 Ja hunde og katte er "ægte" kødædere og jo berygtet som spise i asien.

i Gamle dage var bjørne næsten udryddet i f.eks. nordamerika pga deres pels OG kød.. men som tidligere skrevet er Bjørnen ikke en naturlig kødæder (selvom de kan spise ådsler og mindre dyr)

• #5   24. sep 2012 jeg har prøvet hund og kat og det smager godt faktis... (man skal bare ikke tænke på hvad det er)....

jeg har mødt en som havde prøvet ulv... og han sagde det smagte okay ikke noget han kunne forfalde til men nu var det prøvet...

jeg gtro smagen har eget at gøre med hvor mange sener og muskler der er og hvad de har levet af... ex bjørn de spiser fisk og bær så der er ikke meget fedt der for det nok ikke smager godt....

• #6   24. sep 2012 Nu bliver de hunde og katte de spiser i asien, jo fodret helt specielt, så de ikke smager af rovdyr. Derudover mener jeg også kun det er bestemte racer der er "spiselige", hvis man kan sige det sådan.

Anyway så er det jo også et kendt fænomen, at der i dårlige tider er blevet spist rotter. Men det er nok mere for overlevelse, end en kolonarisk oplevelse:-).

• #7   24. sep 2012 Grønlænderne spiser jo også isbjørne og selvom bjørne ikke naturligt spiser kød, kan de godt leve af byttedyr i krisetider og isbjørnen er nok den af bjørnene som lever i det mest udsatte miljø.

• #8   24. sep 2012 Ja en inderfilet fra de fleste dyr er nok altid en delikatesse smiley

• #9   24. sep 2012 jeg har smagt krokodille, IKKE et hit :S smager af en mærkelig blanding af saltvand, fisk og noget udefinerbar, dog kan kæresten godt li det

• #12   24. sep 2012 Hvalkød.

Hvalen er et pattedyr og et rovdyr....

Jeg fik mulighed for at smage råge tidligere på året. Smager fint. Men det tæller sgu nok heller ikke *GG*

• #14   24. sep 2012 Og så en hel anden ting - nu sidder vi jo her og har vores lille land som udgangspunkt. Men vi er jo ikke verdens navle.

Ude i verden bliver der jo spist masser af andre typer kød end vores landbrugskød. Abe, hund, kat, rotter, som en nævnte - og så videre.

Og jeg tror udelukkende det er kulturelle forskelle der gør, at vi rynker på næsen af det.

• #15   24. sep 2012 har da hørt at hund skulle smage fint.

• #16   25. sep 2012 Jeg har smagt bjørn, to gange faktisk - og min oplevelse var da ganske anderledes end det tidligere nævnte. En lækker kraftig smagende gullash på bjørnekød, hvor kødet smagte godt igennem, en dejlig mørt og kraftig ret.
    Desuden har jeg smagt røget bjørnekød og det var heller ikke dumt, igen med en meget kraftig smag, som så skal afstemmes med det man serverer det sammen med.
    Krokodille er også ok, ligesom slange også smager godt.
    Jeg tror primært det har noget at gøre med, hvilke tilberedelsesmetoder, der bliver brugt.
    Til gengæld har en bekendt smagt løvekød, fra en hanløve, stegt på bålet på en jagtrejse - det var absolut ikke nogen god oplevelse, det kunne smages, at det var fra et handyr. Men det kan det jo også, hvis man spiser ornekød, så det behøver jo ikke at have noget at gøre med, at det er rovdyrkød.

• #17   26. sep 2012 Kirsten: det er præcist samme opfattelse jeg har..

• #18   26. sep 2012 Kirsten - Jeg har samme oplevelse af bjørnekød som du, jeg synes det smager dejligt.

Færinger siger, at danskere ikke bryder sig om skerpikjøt (tørret får), fordi de i virkeligheden ikke kan lide smagen af kød smiley
    Det skal helst være intetsmagende okse, gris eller kylling, måske derfor nogle synes bjørn er skrækkeligt, fordi det smager af kød.

• #19   26. sep 2012 Synes godt nok at skærpekød har lidt mere end bare kødsmag over sig *GGG*

• #20   26. sep 2012 CH - Det har det også smiley

• #21   26. sep 2012 øhh gris er altså ikke vegetar den er altædende. giv den kød og den æder det med. Det ville den også gøre hvis den stødte ind i et kadaver i naturen.

• #22   19. okt 2012 Gris og svin er ikke carnivor, hverken i naturen eller i opdræt.

en høne er heller ikke kødæder, bare fordi burhøns æder hinanden smiley

iøvrigt er dansk svinekød så proppet med pesticider, pumpet med vand og ompakket og bearbejdet så mange gange før det rammer kølediskene at det burde være forbudt at sælge ...

anyway så er du den første jeg har hørt som mener, at en gris er et rovdyr smiley

• #23   19. okt 2012 Grisen er altædende fra naturens side... foretrækker frugter, nødder, bær, insekter og orme. :o) Men ja, de kan også godt æde ådsler...
    Så carnivore er de ikke. Nok nærmere omnivore, men med mange herbivore træk.

• #24   19. okt 2012 ja emnet går på ROVDYR, og ærligt talt frygter jeg ikke for mit liv når jeg ser en gris, i samme grad som hvis det havde været en løve eller lignende ,,

kan iøvrigt se at jeg har skrevet om krokodille .. måske jeg skal præcicere at "påstanden" gik på rovdyr samt pattedyr, hvilket jo udelukker reptiler

mht svin er alt ædende, så minder det mig om begræbet "toilet pigs" som reelt er svin som lever og omsætter meneskes fæces .. det er fra indien.

Kommentér på:
Kød fra rovdyr smager dårligt ?!

Annonce