{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Fryse/ryste barfe hund {{forumTopicSubject}}

Hej Barfere :9

Vi er for 2mdr. siden sprunget ud som ROVDYR, og har aldrig været gladere, Wilma elsker sin nye levestil, og vi mennesker føler glæden ved at give lækkert kød frem for uindspirende prefabrikerede kornpiller! smiley

Men nu er Wilma jo altså en rimelig stædig én af jagthunde slagsen, så det er blevet ufatteligt kedeligt at spise sin mad fra skålen, det har medørt at vi har fået hele ejendommen med på ideen om at samle køkken/toliet ruller samt æggebakker sammen så kødet kan flåes ud af pappet,- dog er vi ikke helt så glade for resultatet af vores altan bagefter.. smiley
Nu har vi halv knækket koden med at Wilma gerne vil spise det frøssent, så knaser det jo smiley men problemet er at hendes krop jo så skal arbejde dobbelt så meget, så hun ligger og ryster en times tid efter indtagningen..
Er der nogen der har samme problem, muligvis en god idé til hvordan vi ellers kunne spise vores mad på pæn vis?
Vi har derværre ingen have, så jagthunden kunne spore sin mad, dog har vi taget afsted et par gange for at finde et sted vi kunne søge i ro og mag, men det kan vi jo ikke gøre hver dag smiley
På forhånd tak-- smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fryse/ryste barfe hund
  • #1   17. jun 2011 Giver i hele dyr også?

Kaoz spiser ikke noget der er hakket, men en hel ørred er festligt og alt ryger gladeligt ned =)

Duer, fasaner, fisk, kylling og store andelår og kalkunlår er det bedste Kaoz ved =)

Måske du netop skal tænke rovdyr (reelle stykker kød) frem for "tygget" (hakket/knust) kød =)

• #3   17. jun 2011 Nej vi er ikke kommet så langt endnu, vores "vejleder" mener det er lidt for tidligt endnu..
    Vi køber det løsfrossen, hun går efter de store stykker først, men den eftervirkerning er bestemt ikke rar at se på. Jeg har selvfølgelig talt med dr. dyr om det, han sir det er helt normalt, vi skal bare sørge for at hun holder sig i ro et par timer efter indtagningen-

Men kunne være jeg skulle trodse "vejlederen" og se hvordan hun vil gribe sådanne kræ an. Det lyder sjovt og lækkert.. smiley

Hun sælger dog ikke hele dyr, hvor får I fat i sådanne?

• #5   17. jun 2011 syntes jeg har hørt nogen nævne et slagteri der hedder vipperød slagtehus som ligger på sjælland men ved ikke hvor vipperød ligger

• #6   17. jun 2011 Fedt,tusinde tak, vi glæder os allerede til at møde jægere og slagtere og købe KÆMPE dyr der skal flåes og ruskes af frk. jagtbasse..
    Vipperød det må jeg lige google.. smiley

• #8   17. jun 2011 *G* det er simpelhen et helvede, hun er af den underlige skabning at enten skal det være frossen eller fordævet, så ja du kan vel nok forestille dig hvor mange forskellige arter spyfluer vi har på vores altan..? NØJ!!

• #10   18. jun 2011 Mine hunde kan også godt lige maden frosset, især benene, den ene hund vil ikke spise dem hvis de er tøet op og der er meget blod på.

Mine hunde ryster nu ikke som du skriver din gør når de har fået frosset mad.

• #11   18. jun 2011 Vil lige pointere at det kun er fisk jeg giver med frakke på.. Kaoz kaster op af fjer og pels, så vil du forsøge dig med det er det på eget ansvar ; )

Start med at køb en bk ferske kyllingelår i Netto.. tror der er 800g i sådan en pakke, 35kr mener jeg (dyrt hvis det er hver dag, men ok til test)..

Poussiner (forårskyllinger) har jeg købt frosset i SuperBest.. Ørred ligeledes fra supermarked =)

• #12   18. jun 2011 Måske har jeg givet et forkert (overdrevenet) billede af min ryste hund smiley det er maven der bevæger sig rimelig meget i få sekunder, nærmest som om den trækker sig sammen og udvider sig lidt igen. - men hun er tilgengæld også super træt efter sådan en omgang frost mad, så hun slapper rigtig godt af.
    Tak Nina, det lyder som noget vi springer ud i meget snart!
    Jeg tænker bare om der ikke kan opstå komplikationer med fiskebenene?

• #14   19. jun 2011 Min kan også godt ryste lidt efter at have fået frosen mad men nogle kød typer spidser hun kun hvis de er froset. Jeg plejer at gøre det at jeg tager det op og lader det tø ca halvt op før hun får det. Så er det ikke dybt frossen men knaser stadigt.

Jeg er godt nok glad for at mine ikke skal spidse på en altan hold da op de ville lave et være svineri i sær når de får ben.

• #15   22. jun 2011 Min lab. ryster før måltidet. Nogen der kan give en forklaring på det?

• #17   22. jun 2011 Daisie, det håber jeg da. Det ser bare ret voldsomt ud (:

• #19   26. jun 2011 Ja, men jeg kan ikke forstå, at hun ikke altid har gjort det. Måske, at jeg skal til at tørre alt deres mad op?

Kommentér på:
Fryse/ryste barfe hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce