{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Han eller han?? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Kæresten og jeg har besluttet os for at købe os en mops og har også en aftale med en kennel. Nu er vores eneste dilemma, hvilket køn??

Kort om os, så er vi 22år gamle og det vil derfor blive vores første hund (ud over dem vi havde som børn)
Det vi gerne vil med den, er en hyggeputte hund, samt udstillinger for sjov og for at møde andre mennesker og dyr, samt evt på et tidspunkt at få unger, også for oplevelsens skyld.

Med det i mente kan vi så ikke helt finde ud af om vi skal vælge en tæve eller en hanhund. Jeg hælder selv mest til tæven, også især fordi det er det jeg er vant til hjemmefra, men jeg synes også de har charme og så kan de jo føde hvalpe smiley
Kæresten derimod er mere til hanhunde da han mener de har langt mere personlighed. Jeg frygter så bare at en hanhund bare vil prøve grænser mere af end en hunhund og at han på samme tid vil pisse op af vores møbler for at pisse territorie af??

Men ja, hvad er jeres mening, erfaringer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han eller han??
  • #1   2. jul 2007 Jeg selv er mest til hanhunde...fordi jeg er vokset op med hanhunde, og fordi alle i nærmeste familie har hanhund...og vil synes det er synd at plante en fertil hunhund blandt fertile hanhunde:-)
    Og så gider jeg heller ikke løbetid hos hunhundene...men det er jo en smagssag hvad man er til:-D

• #2   2. jul 2007 Han eller han ..

Ja det er vel ikke så svært så .. smiley

• #3   2. jul 2007 Hæhæ....vores Sakki har aldrig pisset op af noget eller nogen indendørs...men jo ALLA lygtepæle får skam en tur ;O)

• #4   2. jul 2007 Jeg har så to tæver og en hanhund smiley

Og til at starte med, vil jeg ihvertfald sige at min dreng ALDRIG har lettet ben op af vores møbler, eller for den sags skyld prøvet mere grænser af end pigerne..

Den eneste forskel, synes jeg, men nu er det jo også bare mine hunde - ikke generalt smiley Så synes jeg at min hanhund er langt mere menneskesøgende på den måde at han hellere vil putte og hygge end pigerne vil smiley

Måske i skulle få en af hver, så kunne de jo holde hinanden med selskab smiley

• #5   2. jul 2007
    Jeg er klart til tæver smiley
    Jeg synes de er mere rolige og er mere "om" deres ejere end hanhunde. Jeg synes også de har mere personlighed :o)
    Din kæreste er garanteret også imod løbetiderne. Jeg synes løbertider er hyggelige. Kan godt lide den måde tæverne er på.
    Først er de sådan kælne og lidt mut, så blir de helt vilde og vil hænge ud på gaden for at se efter hanhunde og så blir de super kælne igen :o) Min kæreste frygtede løbetiderne, men nu synes han også det er hyggeligt.

• #6   2. jul 2007 Har kun haft tæver indtil jeg fik Carlos.

Kan kun sige han er den nemmeste hund jeg nogensinde har haft.

Min den næste bliver klart en han.

• #7   2. jul 2007
    P.s -og så er det så dejligt at man har en tæve og ikke skal undskylde overfor folk at ens hund lige har pisset op af dem....

Igår i søndermarken blev jeg pisset op af 5 forskellige hanhunde.. FØJ!

• #8   2. jul 2007 Jo tror heller ikk min kæreste er så vild med blod heheh... Han er hvertfald ikke glad når jeg er i løbetid griner....

Vi har også tænkt os at købe en med tavle.. DKK....

Men jeg synes at det er svært. Der er fordele og ulemper ved begge køn vel... synes bare det er svært....

• #9   2. jul 2007 Sascha > a hvaffor noget ! ?

• #10   2. jul 2007 Jeg vil sige en tæve..
    Jeg synes personligt at en tæve er det letteste køn at have med at gøre, især når det er førstegangs hund..
    En tæve holder sig mere til deres ejere, er sjældent så lang tid i lømmelalderen som hanhunde og kan ofte bedre med andre hunde..

Selv har jeg en tæve (og hun er mig og kærestens første hund, men vi er også begge vokset op med hunde) og det er jeg super glad for at vi valgte.. Dog venter vi nu på hvalp (en hanhund) så det skal nok blive spændende og en del mere udfordrende end det var med Bella..

Men det der med at strinte i hjemmet, det gør kun de færreste hanhunde..

• #11   2. jul 2007 Ved ikke om det er ens i alle racer....Hos nufferne siger man at drengene er mere tryghedsnarkomaner, og kærlige...Dette svarer meget godt med vores drenge...har ALDRIG oplevet en hanhund ( har haft hanner i 14 år) har lettet ben indenfor...

• #12   2. jul 2007 Hov... Hehe opdager først nu at der står han eller han.. Der sku self stå han eller HUN... smiley hihi

• #13   2. jul 2007 vi skal også have en mops (om 11 dagee!!) og vores opdrætter sagde at han synes at hanmops var nemmere at opdrage osv og han mente der var flest "fordele" ved en han, men det var jo bare hans mening, men vi har købt en han smiley

• #14   2. jul 2007 Nu er jeg mest til hanhunde. Men vores har aldrig pisset på møblerne (han gjorde det inde da han var lille men det gør alle jo)

Men jeg ved ikke hvor store konflikter der vil blive ved en mops. Men nu kender jeg ikke racen så godt.

• #15   2. jul 2007 Tja, jeg ser fordele og ulemper ved begge køn. Som Sascha siger virker det til at tæver er mere omkring deres ejere end hanner er, de er ikke så eventyrlystne og på udkig efter en at spille smart overfor en anden han, eller en tæve der lugter godt;O)
    Tæven kan godt være humørsyg omkring en løbetid, men en hanhund kan bestemt osse være humørsyg hvis han kan lugte en tæve, men ikke komme til hende.

Som første gangs hundeejer tror jeg det er "nemmest" at ha en tæve, da hun som sagt er meget mere omkring sin ejer.

Da jeg skulle hente en hund, var Nemo den der hoppede op i skødet på mig og så var det bestemt, tænkte ikke på kønnet for han valgte mig;O)

Sascha du blev nok tisset op af fordi lua er ved at komme i løb tror du ikke?? men stakkels dig, det er ikke nice.

• #17   2. jul 2007
    * Sus * Sakki 2 år *

Hvafor noget hvad?
    Forstår ikke hvad du spørger til?

Er det at de hanhunde pissede op af mig igår?
    Sådan er det altid til træf i søndermarken... og når man så dufter af en lækker tæver så får den ikke for lidt.

Jeg ville bare være så flov og pinlig hvis det var min hund der gjorde sådan noget!

• #18   2. jul 2007 Julie...kan du ikke lige komme her hjem og fortælle Samson det? smiley

• #19   2. jul 2007 Michelle C : nøj hvor spændende, bare det var mig der fik en om 11 dage.... Men jeres opdrætter mente hanner var nemmest...
    Vores synes lige godt om begge smiley så det hjælper os ikke så meget griner

• #20   2. jul 2007
    Hanhunde KAN GODT lære ikke at være efter tæverne :o)
    De kan også godt lære at lade vær at pisse op af tævens ejer:
    Det kræver bare en god indsats fra ejerens side når hanhunden begynder at blive kønmoden *s*

Hvis i vælger en hanhund, kan du nemt lære den at man holder sig fra tæverne ved at gå ture med en tæve i løb og øve lederskabs øvelser mv. men det høre vist til i en anden tråd *S*

• #21   2. jul 2007 Christian, svare gerne igen smiley Jepp vi har også planlagt at købe en med tavle fra DKK... er det ok? smiley

• #22   2. jul 2007 Sascha > troede du havde skrevet forkert - har aldrig set det, men hørt at det ka ske....og så HELE 5 stk. Er ofte i forbindelse med hanhunde....så stor forbavselse herfra....jeg ville ski oz være megaflov :o(

• #23   2. jul 2007 Christian: De har allerede skrevet at de skal have en med dkk stamtavle..

• #24   2. jul 2007
    * Sus * Sakki 2 år *

He he...

Tja min tæve ved at skulle i løb, meeeen alligevel.....

Måske de andre 4 pissede på mig fordi den 1 havde gjordt det.
    Det kan jo være...

• #25   2. jul 2007 Jeg synes nu at hannerne er de letteste at opdrage. Tæverne er mere stædige.

• #26   2. jul 2007 Sus: Så også engang en hanhund tisse op af en dreng (på 11 år eller lign).. Ejeren synes nu ikke at det var særlig flovt, men hun var også meget speciel.. Men glemmer aldrig drengens udtryk.. hehe.. Han så fuldstændig forbavset ud og stod bare og var helt i chok.. Han synes da at det var lidt sjovt, men nu regnede det også i forvejen, så han havde heldigvis regnbukser på.. *G*

• #27   2. jul 2007 Christian: Smiler, helt i orden, du er tilgivet. Kan ske for den bedste....
    Men fordi det er en race der nemt kan blive syg, så vil vi helst være på den sikre side og give lidt ekstra for hunden og så den er sund og rask. Det er det allervigtigste for mig. Ville ikke kunne bærer at få en syg hund smiley

• #28   2. jul 2007 vi har to hanhunde og har aldrig haft tæver,men synes ikke vi har haft såå store problemer med vores,nu kan man jo så ikke samligne draco med en mops he he.. men tyson var kun besværlig fordi jeg den gang boede sammen med en som ikke forstod hvordan man skulle behandle en hund... men synes han har været meget ved mig han elskede at putte og hygge i sofaen(gør det stadig) og er meget rolig..

• #29   2. jul 2007 Christian: Hvad mener du? Havde ikke set at de andre allerede havde svaret og så skrev jeg det bare lige, da jeg gik ud fra at du havde overset det..?

• #30   2. jul 2007 Dina > nu ska du ikke være nervøs for din kommende hanhund. Sakki har aldrig haft de tendenser, så tror ikke det er så udpræget endda *S*
    Godt han havde regbukser GGgg

• #31   2. jul 2007 Julie...altså..så du samson ville du ikke være i tvivl om hvad han var...med mindre du var meget blind altså.. smiley

• #32   2. jul 2007 Sus: Er nu heller ikke så bange for det.. Alle de hanhunde jeg kender har heller aldrig gjort det før.. smiley
    Ja, det var rigtig heldigt.. For det var ikke en lille tår.. Det var en labrador som lige skulle af med alt det vand den havde drukket i løbet af dagen.. hehe..

Christian: Det er bare i orden.. smiley
    Klokken er også mange.. Så kan vi alle være lidt skeløjede.. smiley *g*

• #33   2. jul 2007 camilla n ... ja vi glæder os også bare helt vildt! det er bare en dejlig race, men ja vores opdrætter mener at hanmops var nemmere at opdrage og mere rolige.. smiley

• #34   2. jul 2007 en tævehund er mere kærlig, idet den har sit medfødte moderinstenkt.
    En tævehund har generelt lettere ved at tolerere andre hunde og har ikke brug for at "spille med musklerne".
    En tævehund skal ikke pisse 40 gange på turen og stikke næsen i alt.
    En tævehund bliver ikke bims i låget, når den lugter en anden tæve i løbetid.. den har kun sin egen løbetid, hvilket kan gå næsten ubemærket hen, hvis den er god til at rengøre sig selv.
    en tæve er generelt ikke lige så dominant overfor andre mænd eller fremmede mennesker.

En tæve er generelt lettere at opdrage og som førsteganges ejere, ville jeg "starte" med en tævehund.
    Kæresten sætter sig ikke i hundens sted, hvis den skal steraliseres, som mange mænd gør med deres hanhunde.

Jeg ville selv i starten hellere have en hanhund, for der var mere power i, men det viste sig, at der var ca. 90% for meget power i den duracell-hund jeg fik.
    Jeg skal ALDRIG have en hanhund igen. Han vil slås og skal vise sig konstant og prøver hele tiden grænser af med os og vil meget hellere ud og lege vildt og voldsomt, end at putte i sengen.

ALDRIG hanhund igen, han er en meget stor mundfuld, men han er vist også det værste eksempel jeg kan fremvise dig.

• #35   2. jul 2007 Team *de små pus*
    Ja det er også hva jeg har læst mig til på nettet... Hvor min kæreste så af erfaring med golden retrivers mener at han hunde har langt mere personlighed og er nemmere at træne op til fx udstilling

• #36   2. jul 2007 * Charlotte & Christian *

Dejligt brugbart indlæg.. Men lige med det med at en hunhunnd ikk pisser 40 gange på en tur, siger du kun fordi du ikke kender mine forældres smiley hehe

• #37   2. jul 2007 haha, ja..de kugler er jo på størrelse med dem man hænger på juletræerne..dog ikke helt så farvestrålende... smiley

• #38   2. jul 2007 du må da give mig ret...hehe

• #39   2. jul 2007 Julie...nu kan man også få dem i grønne og blå jo smiley

• #40   2. jul 2007 tja begge mine HAN hunde er de størte puttedyr der findes, når vi skal sove om aftenen eller til middag og de er bestemt MEGET kærlige, jeg har altid kysset og krammet dem så sådan ved de hva kærlighed er og de gir det tilbage, for sådan har de lært tryghed.

• #41   2. jul 2007 ps. hanhunde er mere modige, hvilket jo kan være både godt og dårligt.

• #42   2. jul 2007 he he minder mig om da draco var lille "tvangs nussede" min kæreste Draco he he han var ikke meget for til at starte med meeen efter et stykke tid så kom draco i sofaen, og lå sit hoved på vores skød så ville han nusses he he, såå nu er man ikke i tvivl om hvornår begge vores vil nusses, de er meget kælen..

• #43   2. jul 2007 christian, det synes jeg lyder rigtig godt for dig og din tæve, min ene hund er på ingen måde bange for fyrærkeri den anden er skide bange.. mærkeligt nok

• #44   2. jul 2007 Jeg har en tæve, som jeg er rigtig glad for, hun er lige kommet i løbetid, og man kan overhovedet ikke se at hun er det, har ikke fundet en plet endnu..

Min kæreste og jeg vil gerne have en hund mere, når vi flytter her til efteråret og der tager vi en tæve mere, udelukket fordi jeg syntes at det er svært at skille de 2 hunde ad hvis det er en han og en tæve (når tæven er i løbetid) og så fordi jeg ikke finder det særlig tiltrækkende at hanhunde står og hummer op af alle tæver.. smiley

• #45   2. jul 2007 Julie...aaah..det tror jeg nu ikke helt på - han ligner mere en der kunne råbe af tordenvejret og så ville det flygte i en fart...

• #46   2. jul 2007 Nu er mopser så som oftes ikke så gode til at holde sig selv rene, da de fleste er for tykke til at kunne nå.. Men tilgengæld skulle de heller ikk bløde så meget. Og det er jo os noget man må ta med når man ejer hund.. De der smarte hunde bleer er jo os opfundet smiley

• #47   2. jul 2007 grim? hvem sagde det?

christian...ELSKER tordenvejr og det ved du godt...tror måske du piver mere end jeg gør..

• #48   2. jul 2007 Jeg har to hanhunde som ikke er kastreret.. Det går fint her hjemme og de letter aldrig ben indenfor.. Til gengæld bliver alt vandet ude i vores have...
    Man kan sagtens lære sin hanhund at den ikke skal gå og marker sig hele tiden når man er ude og gå.
    Mine to er to store hunde og når jeg kommer gående med dem så ved de at de kun må marker sig når de får lov.. Det er nødt til at være sådan ellers ville jeg have 30 kg der løb den ene vej og 40 som løb den anden vej.

• #49   2. jul 2007 Elvis har aldrig lettet ben indenfor,men udenfor får den self hele armen hehe smiley Vi vil altid have hanner, da vi synes de er nemmere at have. De kommer ikke i løb, og det med falsk drægtighed, bliver der heller ikke noget af. Elvis har heller aldrig stukket af hjemme fra fordi at han så nogle tæver,næ han bliver hjemme smiley Elvis er den største kælepotte, så tror altså at det afhænger meget af hva man er til og hvordan hunden er.

• #50   3. jul 2007 Jeg sværger til hanhunde....jeg synes tæverne er alt for svingende i humør.
    Det kommer an på den enkelte race hvilke forskelle der er.

Jeg købte en han da tæverne indenfor min race skulle være meget "pylrede" og omklamrende.
    Havde jeg fået en hund der er mere omklamrende end ham jeg har nu tror jeg jeg var gået amok:o)
    Synes du skal lytte til hvad opdrætteren siger, han må jo vide bedst:o)

• #51   3. jul 2007 Synes personligt at lige præcis for mopsen er hunnerne kønnest. Hannerne har en tendens til at blive lidt for buttede.

• #52   3. jul 2007 Ja der er jo for og imod begge køn - ved ærlig talt ikke om dette oplæg vil hjælpe dig smiley

Personligt er jeg mest til hanhunde, jeg har haft hunde af begge køn. (dog flest hanner).
    - jeg synes de er mere kærlige, og kontaktsøgende.
    - også har de ingen "blødningsperiode". Her i huset er det nok med et skruk hun køn (en gang om mdr.)...hihi....

• #53   3. jul 2007 Jeg er til hanner.

Ingen løbetid, og ja, jeg føler egentlig at en hanhund passer bedre på mig. Ved godt at det er en mærkelig holdning smiley

• #54   3. jul 2007 Christina H: hehe nej jeg ved heller ikke hvor meget dette indlæg har hjulpet mig... Der er jo som sagt for og imod og det er måske bare op til den enkelte at finde ud af hvad der passer bedst til en og ens familie.. Eneste problem er jo så bare at jeg ikke aner det endnu... :S

• #55   3. jul 2007 Camilla > måske I først finder ud af det hos opdrætter - det er ikke sjældent hvalpen selv finder sin ejer *S*

• #56   3. jul 2007 Smiler ja ku selvfølgelig være... Men der er jo rift om lige disse hunde så mange er på liste til at få en hund hvis den bliver født, så det gælder om at være lidt hurtig hvis man gerne selv vil have indflydelse

Kommentér på:
Han eller han??

Annonce