625 visninger
|
Oprettet:
Gode råd ved køb af fransk bulldog... {{forumTopicSubject}}
Hej vi har tænkt os at købe en bulldog. Men kender ikke så meget til alt det med køb m.m Vi skal besøg en mand imorgen i Holte som har 3 han hvalpe på 8 uger til salg.
Hvad skal jeg spørge om, og se efter?
tak.
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
Jeg kiggede selv efter følgende ting:
*Tjekkede om det er en af de såkladte hundehandlere
*om både far og mor var repræsenteret
* om hundeforældrene så sunde og raske ud
* om hvalpene så sunde og raske ud
*fik lov at se en sundhedsbog fra 1. vaccine
og tja i det hele taget atmosfæren omkring hundene og hvor meget kontakt sælger er villig til at have med dig som køber, om sælger også er kritisk og ikek bare skal af med hundene
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Ville heller ikke turde at købe en uden tavle når de kommer til de små populære racer...
Og ja, det er røvdyrt at købe en med tavle, men du kan næsten ikke være sikker på at det er moderen, medmindre du ser hvalpene die.
Har hørt historier om at hundehandlere kan ha' hunde af samme racer , hvor de så siger at det er moderdyret,,,
Men vær meget kritisk hvis du vælger at købe uden stamtavle
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
og nøjes med at kigge i morgen og tænk over det
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 9
Ejeren har bde mor, far og farfar der hjemme.
jun 2007
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
KØB kun en fransk bulldog med tavle..... og selv om de ser sunde ud kan det godt være noget skravl...
jun 2007
Det virker lidt underligt ik????!
jun 2007
Men hvis hvalpen koster under 10.000 så er der helt sikkert ikke stamtavle på den!
Uden stamtavle ligger de mellem 6500-10.000 kr
jun 2007
jun 2007
Inden jeg fandt den hvalp jeg skal ha' nu, havde jeg faktisk bestemt mig for en Fransk Bulldog også.. Jeg ledte på nettet og kom i snak med en nyopstartet kennel som lige nu har deres første kuld. ( som, sikkert alle er reserverede ) men senere på året skal en af deres andre hunde parres ( de har 4 bulldogs og en boxer ) Deres HP hedder www.mulje.dk og det virker bare som et SUPER sted at starte sit liv som hvalp.
Hvalpene koster 13000 kr og ja det er røv meget, og man er ikke sikret sygdomsfrie hunde, nu når racen har så voldsomme ekstremiteter. Men jeg blev meget overbevist om at det var der jeg skulle ha' min franske bulldog fra. Jeg blev faktisk tilbudt en fra det kuld de har nu, men havde ikke råd til at købe en på det tidspunkt. Jeg blev så skrevet op til næste kuld..
Men i realiteten er det jo ligemeget hvor hvalpene kommer fra , sålænge det er fra et seriøst opdræt med sunde hunde fysisk/psykisk.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 45
Gode råd ved køb af fransk bulldog...