{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd ved køb af fransk bulldog...
  • #1   18. jun 2007 Er det med eller uden tavle...det vil du nok blive spurgt om 100 gange herinde*gg*

Jeg kiggede selv efter følgende ting:
    *Tjekkede om det er en af de såkladte hundehandlere
    *om både far og mor var repræsenteret
    * om hundeforældrene så sunde og raske ud
    * om hvalpene så sunde og raske ud
    *fik lov at se en sundhedsbog fra 1. vaccine
    og tja i det hele taget atmosfæren omkring hundene og hvor meget kontakt sælger er villig til at have med dig som køber, om sælger også er kritisk og ikek bare skal af med hundene

• #2   18. jun 2007 Hej Jimmi.

Ville heller ikke turde at købe en uden tavle når de kommer til de små populære racer...

Og ja, det er røvdyrt at købe en med tavle, men du kan næsten ikke være sikker på at det er moderen, medmindre du ser hvalpene die.
    Har hørt historier om at hundehandlere kan ha' hunde af samme racer , hvor de så siger at det er moderdyret,,,

Men vær meget kritisk hvis du vælger at købe uden stamtavle smiley

• #3   18. jun 2007 sørg for at det er en dkk hund
    og nøjes med at kigge i morgen og tænk over det

• #4   18. jun 2007 ved ikke så meget om dem endu, kun at de er Køkkenopdræt i Søllerød, og at ejeren skal til dyrelægen med dem imorgen for at få orme kur til dem.

Ejeren har bde mor, far og farfar der hjemme.

• #5   20. jun 2007 øv skal først besøg ham imorgen, aftalen er blivet ændret. Glæder mig rigtig meget!

• #6   20. jun 2007 du kan ikke med sikkerhed vide om det er moderen og faderen hvis der ikke er tavle på dem... hundehandler er knald dygtige til at snyde folk...

KØB kun en fransk bulldog med tavle..... og selv om de ser sunde ud kan det godt være noget skravl...

• #7   21. jun 2007 jeg skrev til ham idag om de har chip, eu-pas og stamtavle. Han svarede nej til eu-pas, men svarede ikke på om de har stamtavle. og nej til at de har chips, men så skrev han at det skal de først ha inden de er 4 mdr. gammel.

Det virker lidt underligt ik????!

• #8   21. jun 2007 Den hvalp jeg skal ha' skal først chippes når hun er 12 uger samtidigt med hendes 2. og sidste vaccination. Så det passer vist meget godt..

Men hvis hvalpen koster under 10.000 så er der helt sikkert ikke stamtavle på den!

Uden stamtavle ligger de mellem 6500-10.000 kr

• #9   21. jun 2007 ok tak. den jeg skal kigge på koster 12.000kr men det vil jeg ikke gi.

• #10   21. jun 2007 Hvis du ikke vil gi' det hvorfor så kigge på den ( ikke for at lyde negativ )

Inden jeg fandt den hvalp jeg skal ha' nu, havde jeg faktisk bestemt mig for en Fransk Bulldog også.. Jeg ledte på nettet og kom i snak med en nyopstartet kennel som lige nu har deres første kuld. ( som, sikkert alle er reserverede ) men senere på året skal en af deres andre hunde parres ( de har 4 bulldogs og en boxer ) Deres HP hedder www.mulje.dk og det virker bare som et SUPER sted at starte sit liv som hvalp.

Hvalpene koster 13000 kr og ja det er røv meget, og man er ikke sikret sygdomsfrie hunde, nu når racen har så voldsomme ekstremiteter. Men jeg blev meget overbevist om at det var der jeg skulle ha' min franske bulldog fra. Jeg blev faktisk tilbudt en fra det kuld de har nu, men havde ikke råd til at købe en på det tidspunkt. Jeg blev så skrevet op til næste kuld..
    Men i realiteten er det jo ligemeget hvor hvalpene kommer fra , sålænge det er fra et seriøst opdræt med sunde hunde fysisk/psykisk.

• #11   28. jun 2007 hej tænk dig rigtig godt om inden du køber en hvor den er fra, vil råde dig til at købe en med tavle på. vi købte selv en uden tavle på og det har vi fortrydt den dag i dag. vi gav 6000 kr for ham ,men har nok brugt ca 10000 kr i dyrlæge regninger på ham de første 1,5 år vi havde ham, men i dag har han det super fint. så hold dig langt væk fra hundehandlerne.

Kommentér på:
Gode råd ved køb af fransk bulldog...

Annonce