{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Slåskamp mellem hunde... Hvad nu ? {{forumTopicSubject}}

Mine forældres hunde har netop været i kæmpe slåskamp i forbindelse med "fodring"
Min far måtte skille dem ad med en kost, og de blødte begge (dog ikke alvorligt)
Det drejer sig om 2 petet basset grifon tæver, hvoraf den ene er 2 år og i løbetid og den anden er 6 år...
De to hunde har aldrig været perlevenner, men det plejer ikke at være et problem for dem at spise i samme rum, hvis de bare får hver deres madskål.
Mine forældre er dybt rystede, og ved ikke hvad de skal stille op.
Nogen forslag, udover selvfølgelig at fodre dem i hver deres rum fremover...
???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slåskamp mellem hunde... Hvad nu ?
  • #1   29. maj 2007 hmm - de kunne måske ringe til deres opdrætter for vejledning?

Tror i hvert fald man skal gribe det an forsigtigt - evt. snak med Lillen herinde fra?

• #2   29. maj 2007 Uha, det må være en grim oplevelse!!!! :o(
    De skal ihvertfald IKKE lade dem være sammen, når de er alene hjemme.

Jeg har hørt, at to tæver, der for alvor ryger på hinanden, nærmest kæmper til døden!
    Stride mokker. simpelthen!!!

Hannerne stopper (for det meste) når den ene overgiver sig. Og så er dét lissom afgjort.

• #3   29. maj 2007 ja, det er en rigtig kedelig situation at komme i - har selv været i den og det tog mig 8 måneder at finde nyt hjem til den ene tæve, da hun hele tiden ville angribe den anden tæve ............. modsat er det nok ikke det bedste at fodre dem sammen, så prøv i første omgang at fodre i hver deres rum - det kan være de bliver gode venner når den løbske tæve har overstået løbetiden - ellers som det er foreslået, kontakt opdrætteren .......

• #4   29. maj 2007 Orv!
    Havde lige glemt at den ene var i løbetid...
    Ja, sån en PMS-tæve kan blive noget så mopset, så vi krydser fingre for, at det blir bedre, når hun er ovre sit....halløjsa!

• #5   29. maj 2007 i løbetiden kan de godt være nogen skrappe kællinger . .

og foder dem i hver sit rum . .

• #6   29. maj 2007 hehe ja der ligner de jo os mennesker ikk? smiley

• #7   29. maj 2007 puha ja det er desværre min erfaring at ser 2 tæver sig først gale på hinanden er det sket, med husfreden. 2 af mine griffon tæver kan ikke være i rum sammen mor og datter, det gik fint til datteren blev 4 år og moderen 10, de er begge dominante og ingen af dem vil give sig, og den gamle kan jo ikke klare sig mod datteren, selv nu 2 år efter kan bare synet af den anden få dem i selvsving.

• #8   29. maj 2007 Jeg har nogenlunde det samme problem med mine 2 "drenge". Har også oplevet 2 gange at de har været op og slåes og man blir sgu så bange.

Men sådan vil det nok altid være når det gælder tæver desværre..

• #9   29. maj 2007 Ville nu også lige " klappe hesten" Fordi de en gang er blevet uvenner over madskålen, er da ikke ensbetydende med at man nærmest skal skille sig af med den ene, eller at de aldrig mere kan være alene hjemme.....Fodre dem i hvert sit rum, se tiden an til hendes løb er overstået og tag den derfra...

• #10   29. maj 2007 madskålen er et led i magtkampen, den hund som har magten over madskålen er den som har magten i flokken og det er der problemerne som regel starter, har observeret en hund stå og ruge over madskålen en hel dag for at fortælle de andre hunde at det er hende som vil bestemme om de må æde eller ej. mine hunde kan sagtens spise sammen men lederen har sin madskål alene, hun deler ikke skål med nogle.

• #11   29. maj 2007 Tak for alle de godt råd...! Jeg har sendt dem videre til min mor, som takker mange gange!!!!

• #12   29. maj 2007 Pernille---> Tak for det! smiley

• #13   29. maj 2007 Ja de kællinger er sgu nogle værre nogle he he endnu en god grund til at have 3 hanner...

• #14   30. maj 2007 Nu er der så stor alders forskel på dem og den unge vil sikkert gerne tage lederskabet fra den ældre som jo nok er meget naturligt i den alder vi har prøvet det en gang ikke så voldsomt som du beskriver men jeg gik ind og hjalp den gamle for at fortælle den yngre at det bare var noget hun skulle glemme og når de så skulle spise stod jeg og var klar til at blande mig hvis det skulle ske igen på den måde fik jeg gjort den unge klar over hvor hendes plads i flokken var og at hun ikke skulle prøve og se om hun kunne stige på ranglisten.
    I dag og siden er der ingen der har været i tvivl om hvor deres plads var og den gamle tager kødben ud af munden på de andre hvis hun har lyst til det og det sker der ingen ting ved.
    mv.
    Jan

• #15   30. maj 2007 de har spist 20 cm fra hinanden lige siden uden problemer.

Kommentér på:
Slåskamp mellem hunde... Hvad nu ?

Annonce