Kamphunde-eller slåskamp om man vil:-) {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd (som dog ikke handlede om emnet) - så kom jeg til at tænke på, at jeg ikke aner hvad jeg skulle gøre, hvis min hund kom i en "slåskamp" med en anden hund. Hvordan fanden skal man reagere, og hvad skal man gøre?
- Den eneste gang Trøffel er blevet "angrebet" smed hun sig ned og var helt passiv - men aner ikke hvad jeg egentlig kunne gøre i situationen... HVordan kunne man få dem skilt ad?
Har kun oplevet én decideret slåskamp mellem to hunde - mine forældres dsg´er og en JRT - der blev mine forældres hund sparket væk gentagent af den anden hunds ejer - men grunden til at de blev skilt ad, var at jeg "gik ind" i kampen og hev fat i de to møghunde som sprællede og bed - noget jeg IKKE VILLE have gjort, da den føromtalte hund (schæfer) angreb min egen hund (labradorstr.)... What to do???
(skal ganske vist snart på arbejde, men læser senere i dag)
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Min kæreste og jeg havde selv to hunde der, og hans hanhund og min svigermors gamle foxterrier har ingen problemer med amstaff'en, og da Fifi (min tæve) havde opdaget hende, begyndte hun at pive.
Hun pev og blev ved, og til sidst besluttede vi os for, at lade dem prøve at hilse på hinanden.
Det gik godt de første 2 min., og så fór den anden tæve på min, og satte sig lige i nakken!
Min kæreste blev så forskrækket at han tog den anden tæve i øret, og trak i halsbåndet, indtil hun slap.
Heldigvis har Fifi en tyk kravepels, og der skete intet. :o)
Nu skal det lige siges, at det ikke nødvendigvis har noget med racen at gøre - Det var begge tæver på 3½ år, så tror det var dér problemet lå.
Fifi har dog kunnet med alle fremmede hunde hun har mødt, men kareleren har også ry for at være bidske overfor andre hunde.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg må indrømme at jeg gjorde alt det, som man ikke skal. Jeg gik ind imellem dem. Det gav et par hak, men jeg ville gøre det igen. Jeg kan ikke ha`når hunde slås. Så jeg håber at Lotus og Kaido holder fred altid:-))
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 374
er du alene og skal derfor skille dem ad selv er det en støre opgave. jeg ville nok umidbart prøve at gå imellem som mette siger, men det er altså ikke uden riciko for en selv især hvis den ene hund ikke er ens ejen. Hvis jeg bedømte at det var for farligt at gå imellem ville jeg nok prøve at hjælpe min ejen hund da jeg ved at jeg kan holde styr på ham så snart kampen er overstået...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
mar 2006
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Her er hva der ka ske, hvis man går imellem, men hvor er det dog svært, da det umiddelbart ikke er noget man kan træne.
Sakki har aldrig været i slagsmål, men er blevet overfaldet nogle gange...en af gangene havde en hund bidt sig fast i hans ben og ejeren fik den efter sigende til at slippe ved at hive hunden i halen...men biddet ku da snild ha blevet værre ved denne reaktion, vil jeg tro...
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Da jeg havde hovawart var der en anden der også altid var efter hende, men fordi hun altid lagde sig på ryggen var det "bare" at tage den anden hund i nakke og røv og kaste den af, råbe, og distraher den længe nok til ejeren kunne tage den (dette skete på ugentlig basis indtil tæverne en dag blev gode venner).
Så har jeg været med til et arrangement hvor to rhodesian ridgebacks så sig sure på hinanden.. Det var voldsomt ubehageligt da ejernes reaktion var at råbe og gentagne gange sparke hundene i maverne indtil de kunne komme til at trække dem fra hinanden... Der var ingen vand til stede
Jeg har læst herinde at det bedste skulle være at tage hunden i lysken, lige foran bagbenene og løfte op. Det gør ikke ondt på hunden, den kan ikke nå rundt og bide dig, men det distraherer den. Om det rent faktisk virker har jeg ikke prøvet i praksis endnu, men jeg tror på det
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 269
Jeg håber seriøst ikke at du vil kunne bruge en tåregas på en hund?
Desuden er det ulovligt at have sådan en i danmark...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 220
Boxy fik nogle grimme sår i kinden, under kæben og på halsen som jeg måtte behandle med varmt vand og sæbe i en uge, hun har nogle ar efter og min venindes hun fik et sår i læben uden meen...
Men veninde kommer kun uden sin hund nu, da vi har måtte konstatere at de bare ikke kan sammen...
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 85
Tager gerne bøder for at være i besiddelse af en sådan en´.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
hvis man f.ex. er alene og der kommer en løsgående hund og de kommer op og slås... så tag den fremmede.... få ro på.... få din egen hund væk ved hjælp af kommandoer... ingen råben eller skrigen eller sparken...- det kan opildne til mere... så viser du din egen hund, at du har kontrol over situationen smiler...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Kan faktisk ikke huske den præcise tråd - men det var også mere bare dette spørgsmål jeg var interesseret i - det var ikke for at starte en debat:-) - Men jeg ville bare ikke ane hvad f... jeg skulle gøre i en sådan situation...
Afhængig af situationen kan jeg godt se det fornuftige i at få fat i hundens bagben - eller oppe ved lysken og så løfte -
Håber ikke jeg kommer i sådan en situation... Den schæfer vi mødte, der bed ud efter Trøffel - hold da k... hvor havde jeg da ikke lyst til at holde fat i den - eller bare nærme mig den.....
apr 2007
Ja, det var den:-)
apr 2007
Skrev kun fordi jeg bogstaveligt ikke ville ane hvad jeg skulle stille op i situationen - og måtte lige spørge om idéer....
mar 2006
Hvis der kommer en kamphund (ja jeg mener KAMPhund) og den vil slå min hund ihjel, så skal jeg da love dig for at jeg ville ty til ALLE midler! Det er også ulovligt at have løse hunde div. steder, når man ikke kan styre den og den ikke kan med andre hunde.
aug 2006
apr 2007
aug 2006
mar 2006
Dérfor går jeg rundt med sådan én.
Jeg går hverken med kniv eller en pistol for den sags skyld. Jeg ville ikke engang vide, hvordan man affyrede den, uden den var ladt.
aug 2006
mar 2006
Tak:-)
Jeg føler mig ihvertfald ikke ulovlig, når jeg går rundt med min tåregas. Jeg føler mig istedet mere sikker.
Kamphunde-eller slåskamp om man vil:-)