{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.371 visninger | Oprettet:

hunde slåskamp {{forumTopicSubject}}

igår var jeg ude og gå aftentur med min hund (rhodesian ridgeback) det plejer at være far men vores søn insisterede på at far skulle ligge ham i seng igår. Når men vi går så ud over markerne, da jeg ser to store schæfere løber og leger ude på marken, vi går så langs stien, da jeg ved min hanhund ikke kan udstå andre. De to schæfere ser så chilli og mig, og sætter i løb mod os, mens ejeren forgæves kalder på dem. Jeg hængter så snoren af min hunds sele og holder så i selen klar til at slippe ham hvis det blev nødvendigt. Da de to er cirka et par meter fra os stopper de op og kigger på min hund som jeg trækker knurrende med mig. De beslutter så åbenbart at vil over til chilli, og sætter i løb igen. Jeg slipper så chilli, da jeg kan se at deres ejer ikke kan få dem til ham, og det ender i et mega slagsmål, jeg står så bare og ser til mens de tre er oppe og slås mens tårene triller ned ad mine kinder i den tro at nu er det slut for chilli. Den anden ejer når os og undskylder igen og igen. Pludselig ser vi en masse blod og den ene schæfer falder til jorden død, chilli har fået bidt bugen op på den. og efter et minut falder den anden schæfer også til jorden skambidt og bløder helt vildt, chilli kommer luskende indsmurt i blod og stikker hovedet mellem mine ben. Vi udveksler hurtigt numre mens manden venter på nogen han har ringet efter som skulle hente ham og hans hunde. chilli og jeg skynder os hjem. og min mand kører på dyrehospitalet med ham, for at se om der var sket ham noget. Manden ringer så senere og fortæller hans hund der var såret vil overleve. Han undskylder igen, og vi bliver enige om at ingen er forsikrings skyldige... Chilli havde kun fået overflødige skrammer, men var godt rystet og lå mellem mig, jan og vores søn hele aftenen og natten. Men føj får en oplevelse, er stadig helt bims og rystet, og tør dårligt gå ud på markerne med ham... så kære hundeejere vil i ikke godt tage jeres hunde i snor, hvis i ikke har 100% styr på jeres hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde slåskamp
  • #1   25. jul 2007 Puha en grim oplevelse...

Sidder da helt og tuder nu... PIV!!!

• Kenni C
    Kenni C Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #2   25. jul 2007 Ubehagelig oplevelse!

• #3   25. jul 2007 Sikke noget da - en uhyggelig oplevelse da smiley

Kram og tanker herfra.

• #4   25. jul 2007 Grim grim oplevelse smiley

Men hvis de ikke har angrebet eller noget, hvorfor slap du så Chili ?

• #5   25. jul 2007 ja puha sikke en tur... :O( .... kan godt forstå at du er rystet, det ville alle vidst være hvis de havde været udsat for sådan en situation.... :O( .... Men du gjorde ihvertfald ikke noget forkert kan jeg så sige. selvom det er en ringe trøst. :O(

• #6   25. jul 2007 En rigtig grim oplevelse smiley

En masse tanker herfra

• #8   25. jul 2007 føler med dig.. grim situation og stå i.. godt det ikk er mig.. :o(

men.! lad være med og slette denne tråd. den beviser bare at det altså ikk kun er amstaffs og andre muskelhunde der kan komme op og slås uden videre..

sad but true..!

• #9   25. jul 2007 Hold da kæft.. Det var da godt nok en af de ubehageligste oplevelser man kunne tænke sig til..
    Var ham manden ikke ude af den, når nu hans ene hund faldt død om?

Kan godt forstå at du er fuldstændig chokket og ikke har lyst til at gå ud på marken igen.. Men hvor var det dog heldigt at det ikke var Chili der faldt død om, som du havde troet.. Han må sgu være en stærk hund, når han kan vinde over 2 schæfere..

Føler virkelig med dig og håber at dit liv snart kan komme tilbage til det normale, efter sådan en modbydelig omgang..

• #10   25. jul 2007 Fy da en grim oplevelse....:-( Kan godt forstå I er rystede.

Kan se I skal have en hund nr.2....kan chilli så med den?

Tror havde det været mig, så havde jeg i fremtiden haft mundkurv på når jeg skulle gå tur. Også selvom du var den ansvarfulde og havde snor på din hund, så kan du ikke gardere dig for ikke at møde løse hunde igen.

• #11   25. jul 2007 Føj for en grim oplevelse. Sidder med tårer i øjnene.

• #12   25. jul 2007 Alexandra B: Som jeg har forstået, så var det schæferne der først udviste aggression..? (eller hvad Ina?).. Hvis det ikke var Chili derbegyndte det hele, så kan jeg ikke se nogen grund til at han skal have mundkurv på.. Men hvis det var ville det måske være en god ide..

Men det farlige ved mundkurv er at hunden ikke kan forsvare sig hvis den bliver angrebet..

• #13   25. jul 2007 Wow.. Troede kun det var tæver der sloges til døden..

Øv for en oplevelse.. Hvor lang tid varede det ?

Puha... Jeg kan slet ikke forstille mig at stå i dit sted.. bare måden du skriver om det får det til at løbe koldt ned af ryggen..

Alle tanker herfra til begge ejer..

Knuzz Stine

• #14   25. jul 2007 Puha en grim oplevelse....

• #15   25. jul 2007 Føj en uhyggelig oplevelse............

og til alle jer der kommer med lidt "dumme" bemærkninger, prøv at læs indlægget igen, der er vist noget i har misforstået i det skrevene ord!

• #16   25. jul 2007 Kamilla

er det mig du hentyder til ?

• #17   25. jul 2007 sikke en oplevelse.....

men hvorfor gjorte i ikk noget????? istedet og stå og glo på det hele indtil en var død og anden næsten oz død.

• #18   25. jul 2007 ***René** *: Nej *smil* du stiller jo bare et ?

• #19   25. jul 2007 Humbug: Jeg tror, at hvis Ina ikke havde sluppet i tide, så havde hun stået midt i det hele...

Louise: Prøv du at gå hen til tre KÆMPE hunde som slås...
    Aldrig i livet.. Detnede hvor vi går med vores hunde (hele området af hunde) har det været en enkelt slåskamp mellen to tæver.. vi var 11 mennesker og ikke en ville gå imellem.. der er Intet at gøre når de slås med livet som indsats..

• #21   25. jul 2007 Ina - føj en oplevelse....

Og til jer der ikke vil slippe jeres hunde når der kommer 2 hen imod 1, i er jo ikke raske. Du skal sgu da give din hund en mulighed for at forsvare sig, den blev jo angrebet....hva skulle hun have gjort???? Alene gået imellem 2 hunde imod 1...fordi de to schæfer har helt sikkert rottet sig sammen imod hendes.....

• #22   25. jul 2007 Hej Ina

Jeg bliver lige nød til at spørge dig, angreb Schæferhundene inden du slap Chili?
    Eller gjorde de antræk til det, og derefter slap du Chili?

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor Chili bliver sluppet hvis ikke de andre har gjort antræk til at angribe Chili.

Og at der slet ikke bliver grebet ind, det er over min forstand, men venter da ikke bare på at hundene falder død om én efter én.

Men jeg håber du og den anden ejer kommer sig over denne grimme oplevelse.
    Men personllig ville jeg aldrig havde sluppet min hund før de andre havde angrebet.

Mvh. Anne

• #23   25. jul 2007 Humbug H: Det tror jeg så ik havde hjulpet noget

• #24   25. jul 2007 min Store han blev os engang overfaldet af en pit, Der slap jeg os min han med det samme. jeg slog den så i hovedet med min anden snor da den ruskede ved min han's hals, ikke at det hjalp forfærdelig meget. min han fik heldigvis kun overfladiske skrammer , og den anden omkring 15 sting i ansigtet.

Vi så forleden med en ejer herinde som havde en kæmpe åben sprække tæt på håndleddet. fordi hendes hunde var op og slås og hun blandede sig.

jeg ville os tænke mig om en ekstra gang før jeg sprang ind til to fremmede hunde.

• #25   25. jul 2007 Dina

Hun skriver at hun trak hunden knurrende med sig.

Rigtigt at den ikke kan forsvare sig, og ja, hunde med hæmninger har tendens til at udvise større agressivitet.

Men det havde jeg nok bare gjort...

Det er hverken ondt menet eller et surt opstød...:-)

• #26   25. jul 2007 Humbug H

lol. Det Er jeg så os sikker på nada hjælper når hundene er oppe og køre.

• #27   25. jul 2007 MARK BLOM .: Jeg sad netop og tænkte på det samme indlæg som dig. Det var frygteligt det der var sket med ejerens arm.

• #29   25. jul 2007 Laila H

nej, Så risikere du nemlig at din hund ikka kan forsvare sig hvis der kommer to uden smiley

Alle dem som er imod snore på hunde fordi de er såå lydige, Er blandt. andet skyld i sådanne ting sker.

• #30   25. jul 2007 Jeg slap da de var kommet så tæt på at jeg kunne se de ikke vil lege og jeg kunne se på min egen han heller ikke vil lege, og nu er han ikke en lille hund jeg bare kan tage i armene. Kampen blev ikke stoppet da jeg ikke går imellem tre store hunde der slås

• #31   25. jul 2007 Humbug.. Nu har jeg aldrig været med til sådan en udstilling, men jeg er overbevist om at dem der skiller hundene ved hvor fanden man skal gribe i hunden for ikke at komme tilskade selv..

• #32   25. jul 2007 stine j , jeg har været til mange udstillinger , og har aldrig set nogle tage trøjen af. smiley eller jo, men ikke for noget til hundene

• #33   25. jul 2007 Altså der er nogen herinde der virkelig bringer mit pis i kog.
    Hun skriver det her som en advarelse til jer der går med jeres hunde uden snor på!
    Ved vi er mange herinde der ville handle som Ina gjorde og i mine øjne er det den eneste rigtige måde at handle på...
    Hvis ikke hunden bliver fri ville det svare til at I fik tæsk af to store fyre hvor i havde hals bånd og snor på og ikke var i stand til at rende fra det, eller forsvare jer, det er ikke fair vel? Derfor slipper hun sin hund og med fuld ret...

• #34   25. jul 2007 Hej igen

Hvis to hunde, eller flere er oppe og slås, det man så gør er at man simpelthen putter en finger op i enden på dem.
    Så slipper hunden sit tag, og man kan trække den væk.

Og naturligvis skal man slippe sin hund hvis den bliver overfaldet, jeg læser det bare somom at de andre hunde ikke havde angrebet Chili.
    Men jeg har heller ikke mine læsebriller på jo.

Mvh. Anne

• #35   25. jul 2007 *Papirløse Hunde *: dette står i tråden

Da de to er cirka et par meter fra os stopper de op og kigger på min hund som jeg trækker knurrende med mig.

• #36   25. jul 2007 Hej Ina

Man skal heller ikke gå imellem hunde der slås, man skal gå ind bagfra og gøre som jeg beskrev.

Men det er for sent, og jeg håber at du og Chili kommer sig ovenpå denne grimme oplevelse i har være ude for.

Mvh. Anne

• #37   25. jul 2007 Har schæffere tendens til at angribe? Synes ikke det er første gang men hører at de har gjort det????

Alle burde have snor på deres hunde, for man kan aldrig få 100% styr på en hund. Desværre ændrer det jo ikke på faktum at der findes uansvarlige hundejere der alligevel tager snoren af hunden.

Den mundkurv jeg har til Bobby(bruger den kun når vi skal til dyrlæge) kan løsnes indenfor et splitsekund...

• #38   25. jul 2007 Anne S: dette står også i tråden

De beslutter så åbenbart at vil over til chilli, og sætter i løb igen

• #39   25. jul 2007 Jeg ville aldrig smide en trøje over min hunds hoved eller tage fat i ham, så ville han jo være føde for de to andre.

Jeg er ikke bange for at han skal være aggressiv over for den nye vi får, det er en lille tæve, og han i sine 7 år vist aggretivitet over for hvalpe, tæver, børn eller voksne... tværtimod

• #41   25. jul 2007 oki, undrer mig bare over man ikke vender om med det samme man ser to hunde løse på marken, når man ved hvordan ens egen hund reagere....

Men det er så bare mig.....

• #42   25. jul 2007 Forrige gang at jeg ville skille mine to hanhunde fra hinanden gik det udover mine fingre. Så kan bestemt godt forstå at hun ik gik imellem 3 store hunde

• #43   25. jul 2007 aldrig vist, skal der stå nederst...

• #44   25. jul 2007 Og når jeg skriver forrige gang skal det ik forståes som om at mine hunde slås hele tiden.
    Jeg gider bare ik at de prøver deres machopis af.

• #45   25. jul 2007 Rene: Hvorfor skulle jeg vende om de havde stadig løbet efter om jeg var gået den ene eller anden vej... plus jeg stoler da på at når en voksen mand står med sine hunde løse, at han kan kalde dem til sig

• #46   25. jul 2007 Ina

Tror bestemt ikke din hund er agressiv...sådan må du ikke opfatte mit spørgsmål....:-)

Både dig og chilli har haft en grim oplevelse, som vil sidde i jer hvergang i går tur. Synes det er rigtigt tragisk, når det sker for en ansvarsfuld ejer, som du lyder til at være....

• #47   25. jul 2007 Papirløse hunde - HØRT HØRT!!!!;o)

• #48   25. jul 2007 puhaa, hvor lyder det bare super ubehageligt !!!!, at stå der og være helt magtesløs....
    der var en bruger for lidt tid siden, der skev at de brugte et båthorn (sådan et til fodboldtkampe ) når de var ude at gå tur, til hvis der kom "uønskede" hunde i nærhenden...bare et lille BÅÅÅÅÅTTTTT.... så var de dem der var strøget.....hun havde naturligvis vænnet hendes egen hund til lyden derhjemme forinden, så den ikke også sprang op...men det syntes jeg lød ret smart til en situation som denne, hvor man på afstand allerede kan se at det nok går galt...jeg tror at de fleste hunde vil reagerere på den lyd...

• #49   25. jul 2007 Jeg havde så nok ikke lige valgt at slippe min hund, når jeg på forhånd vidste den ikke kan med andre - det giver da 100 % slagsmål. En ridgeback har i forgangstid været med på løvejagt, så ved man det, ved man også hvilke kræfter end hund har.
    Selvfølgelig er schæferejeren heller ikke uskyldig når han ikke har styr på sine hunde.

• #50   25. jul 2007 Ina

Min mening er at du kan aldrig stole på andre end dig selv når du går med hunden.

Jeg ville have alle anterne ude hvis jeg gik med en der ikke kunne med andre og ville vende om øjeblikligt jeg så løse hunde, simpelthen for min og hundens skyld.

• #51   25. jul 2007 Hej Papirløse hunde

Ja, det har jeg.
    Jeg har har arbejdet med hunde hele mit liv, så det er skam ikke noget jeg bare slynger ud for at behage dig eller andre herinde med latterlige udtalelser.

Hvis ikke jeg vidste det virkede, ville jeg ikke skrive det.
    Men det indebærer at begge parter er rede til at skille de kæmpende ad, ellers virker det jo ikke.

Jeg har min erfaring at trække på når jeg udtaler mig, hvad har du?

Mvh. Anne

• #52   25. jul 2007 FØJ for en oplevelse... er ski glad for at jeg aldrig har været ude for det med Holli. alså rigtig slåskamp

har kun oplevet at de har toppes om et ben men der har det jo været nok bare at skille ud

nnej jeg havde sku os sluppet holli hvis det var mig der var kommet i samme sitruration

• #53   25. jul 2007
    *Papirløse Hunde *: ja, Jeg er enig med dig, men jeg tror det havde været hip som hap, om hun var gået frem eller tilbage, for det lyder i mine øre som om at hundene ville angribe under alle omstændigheder, Men det vi ikke ved er hvor langt hundene var væk eller hvor tæt på de var, havde det mon gjort nogen forskel at hun var vendt rundt med det samme?

• #54   25. jul 2007 Ina..........Et råd her fra :

Køb en spray af et eller andet. Hårlak, maling, eller andet og gå med i lommen.

Sker der sådan noget igen, så vær på forkant, giv dem et ordentligt "dyt" i øjnene og kom væk.

På den måde kan du være på forkant med et slagsmål.

• #55   25. jul 2007 Anne: Det virker så ikke altid vil jeg lige sige.... Og tro mig jeg taler af erfaring...

Ina: Det gør mig skrækkelig ondt at du har måttet opleve noget så grumt - det var ikke noget jeg ville ønske for min værste fjende... Jeg ved hvordan du har det... Det kan godt være dette lyder lidt dramatisk, men sørg for at få snakket om det - ellers kan det sætte sig pænt meget fast... (Snakker igen af erfaring)

• #56   25. jul 2007 Jeg havde gjort det sammen som dig os selvom det aldrig er et let valgt.

• #57   25. jul 2007 Dennis O: Ja lige indtil at der sidder en hund i benet på dig........så virker det ikke mere......*GG*

• #58   25. jul 2007 Kamilla

Så er slagsmålet da stoppet smiley

• #59   25. jul 2007 Dennis O: må nok indrømme at jeg ikke har "nosser" til at gå imellem 3 hunde i sådan en slåskamp-

• #60   25. jul 2007
    ***René** *: nåååh ja det havde jeg ikke lige tænkt på :o)

• #61   25. jul 2007 Dennis: At slå og sparke hunde som slås er jo bare som at gejle dem op til at slås yderligere....

• #62   25. jul 2007 dennis o... som en grønlænder ligefrem??? hihi

• #63   25. jul 2007 Hold da kæft, det lyder som en rigtig rigtig grim oplevelse..

Og om man vil det eller ej, så er der ikke ret meget at gøre når der kommer to hunde imod en, der gerne vil slås! Jeg skulle satme heller ikke ene mand stille mig imellem tre hunde der slås..

• #64   25. jul 2007 At skille 2 hunde ad alene er sku lidt af en opgave jeg har prøvet det med en rottweiler og en Amstaff hvor hende der ejede amstaffen bare stod og skreg og min hun kunne ikke slippe for så sad amstaffen i ham igen. så det endte med at jeg måtte tage kvæler tag på begge hunde indtil de ikke kunne mere også komandere min hund væk. Med det med at sparke løs det har jeg godt hørt fra en ven der er grønlænder men det vil jeg sku helst lade være med. Men man må jo gøre hvad der virker også håbe ingen af hundene lider overlast!

• #65   25. jul 2007 Jeg har da bestemt heller ikke de bedste erfaringer med schæfere... Har de sidste halve år mødt 15 schæfere... KUN 1-2 af dem har ikke skabt sig, og ville også ha angrebet Zizou (8 mdr gammel Engelsk Staff tæve og stadig bare en UTROLIG glad hvalp), hvis ikke de var i snor...

Tyson er også selv halv schæfer og har bestemt også nogle brister i hovedet...

Snakker af erfaring, er ikke ude på at pisse nogen af...

• #66   25. jul 2007 MARK BLOM .

Hæhæ.. Smider de virkelig tøjet.. Så er det derfor hundeejer er så vilde for at komme på udstilling.. Det handler slet ikke om hundene ;p

• #67   25. jul 2007 en schæfer er ikke mere angrebslysten end alle andre hunde

• #68   25. jul 2007 Har før skilt 3 hunde af og har brugt både sparke metoden og kvæler metoden. I følge eksperter er det bandlyst at bruge f.eks bagbensmetoden ved muskelhunde der slås, man skal bruge kvæler metoden. Hvis man rykker dem fra hinanden sker der størst skade, i forhold til hvis man kvæler dem og de tilsidst selv slipper.
    Men Føj for en oplevelse.

• #69   25. jul 2007 betina... nej det er den ikke. men som så mange ander alm racer er der for mange mennerser der får sig dem og så ikke gider eller ikke formår at give hunden ordenlig opdragelse.

tænker specielt herpå alle retriver og schæfer

• #70   25. jul 2007 (link fjernet)

Her er det link fra hende, som gik imellem hende egne to hunde.

Jeg ville aldrig gå imellem 2 hunde (jo, måske i dumhed lige i øjeblikket), men under ingen omstændigheder 3 hunde, hvis de ikke alle var mine..

• #71   25. jul 2007 Jeanet - virker det også på rigtige muskelhundskampe...ved du det?? Fordi de låser jo kæben......

• #72   25. jul 2007 Dennis O.. Dig vil jeg gerne ud og gå en tur med en dag smiley

• #73   25. jul 2007 Sandra O: Der står i tråden : da jeg ved min hanhund ikke kan udstå andre.

• #74   25. jul 2007 Der er ingen hunde der låser deres kæber, det er bare en skrøne. Men ja det hjælper at kvæle dem, jeg har fået både en amstaff og en Boerboel til at slippe.
    Jeg har altid fået af vide at man skulle trække i dem, men har aldrig brugt metoden.

• #75   25. jul 2007 Uhh jeg ved sgu ikke om jeg kunne leve videre med en hund som havde slået en anden hund ihjel:-( Også selvom det var i selvforsvar.
    Tror jeg ville være lidt bange for hunden når man har set den være helt oppe i det røde felt.

• #76   25. jul 2007
    Mia B*Want a real dog??Get a Miniature Pinscher!!* : Så er det da godt nok heldigt at det ikke er din hund, der har gjort det.

• #77   25. jul 2007 Sandra: Jeg havde nok valgt at vende om. Men man tænker nok ikke altid over valgmulighederne, når man står i skidtet.

Ja måske jeg også ville være bange for hunden fremover og tænke - hvad med næst gang vi møder løse hunde??

• #78   25. jul 2007 Jeanet - nej en skrøne er det altså ikke...Min hunds race der er tæverne eksperter til at låse kæberne...;o) Men ville bare vide om det hjalp i en rigtig hundekamp....;o) Men tak for info...

• #79   25. jul 2007 Mia B*Want a real dog??Get a Miniature Pinscher!!*

Ville du kunne leve med din ægtefælle hvis vedkommende havde slået en anden ihjel i selvforsvar ?

• #80   25. jul 2007 Regine W:
    Myth: Locking Jaws
    This is a very common myth. Pit bulls are just another member of the canine species and have the same jaw structure as any other dog. If they had a special enzyme or other physical mechanism that allowed them to lock their jaws, we would have to reclassify them as a different species. However, pit bulls do seem to have an above average amount of determination for things they are interested in. In fact, they were selectively bred to never give up. Their focus may be barking at squirrels, fetching rocks or sticks, but whatever they do, it's done with a great deal of enthusiasm. If they happen to grab onto something they don't want to release, it can be quite difficult to extract it from them. In addition, in the heat of a fight pit bulls tend to grab a hold on their opponent and shake as any canine would do with a normal prey. A breaking stick may be needed to break the hold. This may seem like a locking jaw effect, but it's only a strong determination to win the fight.

• #81   25. jul 2007 Det er ikke med vilje at det lige er pitten der er med i mit eksempel, det var bare lige det første jeg fandt.

• #82   25. jul 2007 Sachæferhunden er ikke mere angribslysten end andre hunde er, det handler også meget om hvordan de er trænet.Men det er selvfølgelig ikke rigtigt at gå med 2 løse hunde, når de ikke kommer når der bliver kaldt man må jo så håbe at den mand hat fået sig en gevaldigt lære streg over det han oplevede med sine hunde.Det er jo også synd for manden.

• #83   25. jul 2007 Kamilla T: Jeg har vel lov til at skrive hvad mine følelser ville være. Det er jo ikke for at ramme nogle.
    Og ja det er (for at bruge din vending) godt nok heldigt at det ikke er min hund der har gjort det... Og at det nok aldrig ville blive en realitet.

• #84   25. jul 2007 Stine J: Der står altså ingen steder at det skete i selvforsvar:
    - Da de to er cirka et par meter fra os stopper de op og kigger på min hund som jeg trækker knurrende med mig. De beslutter så åbenbart at vil over til chilli, og sætter i løb igen. Jeg slipper så chilli, da jeg kan se at deres ejer ikke kan få dem til ham.
    Jeg læser det som om at Chili knurrer da de er på vej hen til ham og så bliver den sluppet.

• #85   25. jul 2007 Først. Det ar da godt nok en forfærdelig oplevelse..

Anne- det er muligt at du har stor erfaring i hunde, men jeg er nu ikke sikker på at du har det med hunde der slås.Jeg HAR skilt nogen hunde ad, og det sidste jeg gør er at kravle rundt og lede efter røvhullet......Hunde der slås er altså ikke sjove at skille ad, og det kan godt være det virker at stikke en finger op i røven på dem, men man kan også blive halvt ihjel bidt inden fingeren kommer derhen.....

• #86   25. jul 2007 Jeanet: okeeey.....vildt...min træner sagde det sgu også til mig.....men nu er min heller ikke en pitt..;o)

• #87   25. jul 2007 Stine J: Kan ikke lige se at de to ting kan ligestilles med hinanden så vælger at forholde mig neutralt til dit spørgsmål:o)

• #88   25. jul 2007 nu er jeg jo så den heldige ejer af 3 dejlige schæfer hunde som jeg elsker over alt på jorden
    har i aldrig tænkt på at det måske kunne være hunde ejeren der var noget galt med og ikke hunden jeg tænker på opdragelse af hund det kan jo ikke hjælpe en hunde ejer står og siger nå lille fido det nmå du sørme ikke man skal være hård og kontant ellers tager hunden magten

• #89   25. jul 2007 Nu er det jo snart sådan at hvergang en schæferhund laver noget bliver det jo snart sat op avisforsiden. De er ikke være end alle andre hunde er. Men skal selvfølgelig ikke gå løse med dem når de ikke kommer når der bliver, men jeg forstår heller ikke hvorfor hun ikke vender om når den ikke rigtigt kan med andre hunde. Man skal bare passe meget på at man ikke gør schæferhunden til en farlig hund, for den er ikke være end alle andre når det kommer til stykket. For hvis det er en aggresive hunde kan Politiet og Militæret jo ikke bruge dem det er jo klart.

• #90   25. jul 2007 Regine W: Jeg mente bestemt ikke at din var en pitt, det var som sagt bare lige det første jeg fandt. Jeg mener at der i den tekst jeg har sat ind står at en pitt har samme kæbe struktur som alle andre hunde (også SBT) og at de ikke kan låse. Der er også et andet indlæg fra Muskelhunde.dk hvor en SBT ejer skriver at der ikke er nogen racer der kan låse kæberne, heller ikke en SBT. Men det var ikke lige så sagligt som det om pitten.

• #91   25. jul 2007 Bettina H: Prøv at eje en Amstaff smiley

• #92   25. jul 2007 Laila H

Okay har det ikke snart været fremme så mange gange det er en myte at Kamp/muskelhunde kan låse deres køber de har bare meget kraftige kæbe muskler der gør de kan holde bedre fast og klemme hårdere det har intet med at låse at gøre. Ud over det så ville det da være super dumt at fremavle en kamphund der kan låse sine kæber deres mission er jo at lave så meget skade som muligt og det gør du med flere bid ikke med et!

• #93   25. jul 2007 Jeg syntes hellere ikke at det skal handle om racen, er selv opvokset med den dejligste schæfer, men omvendt kender jeg da også et par stykker der ikk er helt som de burde smiley

• #94   25. jul 2007 Jeanet: Tusind tak for info...jeg blev da klog idag...også kan jeg blære mig overfor min træner..*LOL*...

Nu så jeg godt du skrev det med at det var ikek med vilje det var en pitt du havde fundet det om...derfor lavde jeg også et ;o) efter min kommentar...

• #95   25. jul 2007 Pist Christian det er Regine W der mener at de låser, Laila er helt med på at det gør de ikke smiley

• #96   25. jul 2007 Regine W det er da helt i orden, det var bare lige så du ikke troede at jeg var endnu en pitt fanatiker smiley

• #97   25. jul 2007 Regine W er nu omvendt smiley

• #98   25. jul 2007 Ja så skal jeg vidst lige ha fat i min staveplade igen for min ordblindhed spillede mig sku lige et pus der sry!

• #99   25. jul 2007 Det er ikke en hund jeg vil have ikke fordi jeg ikke mener det er en god hund. Hvorfor skulle jeg eje Amstaff.

• #100   25. jul 2007 Dennis - jeg låser kun min hoveddør....tror jeg nok..;o)

• #101   25. jul 2007 Siff - vi diskuterede heller ikke racer men jeg var sgu fejlinformeret også var der nogen rare HG medlemmer der hjalp mig...må du da meget undskylde..;o)

• #102   25. jul 2007 Siff - suuuper......Jeg skrev skam også først til hendes situation....så prøvede at hjælpe...;o)

• #103   25. jul 2007 Bettina H: Jeg skrev prøv at eje en amstaff, fordi du skrev at hver gang en schæfer lavede noget var det lige før at det kom på avis forsiden. Det er bare sådan at hvis en amstaff laver noget så kommer det helt sikkert på avisforsiden. Det var såmænd bare for at være lidt morsom.
    Men undskyld til Ina hvis vi har ødelagt hendes tråd, det var bestemt ikke meningen. Det er jo ganske forfærdentligt det hun og hendes hund har været ud for og som så mange andre brugere har skrevet til hende, så gjorde hun det eneste rigtige, hun slap sin hund. Jeg havde heller ikke vendt ryggen til to kamplystne hunde.

• #104   25. jul 2007 Mia b
    Jeg ville aldrig være bange for chilli heller ikke nu, men må indrømme, det nok bliver min mand der går på markerne med ham det næste stykke tid. Og jeg holder mig nok fra markerne det næste stykke tid. Han virker som om det er glemt, men hænger meget på mig idag, jeg har heldigvis ferie nu, så vi sammen kan gå og hygge os, og få oplevelsen på afstand. Heldigvis på tirsdag skal vi op og hente vores nye lille tæve hvalp, så der får vi noget andet og tænke på......

• #105   25. jul 2007 Jeg ved godt det med Amstaff og det er synd for racen,for det er jo en god hund hvis den bliver opdraget rigtigt.

• #106   25. jul 2007 Puha en forfærdelig oplevelse:-( For jer alle..

Som flere har sagt, ville jeg nok være vendt om, så snart jeg så løse hunde, hvis jeg vidste at min hund ikke kunne med andre hunde.

Og som Henrik siger, så ville jeg nok heller ikke kunne se med samme øjne på min hund igen efter sådan en voldsom oplevelse:-(

Jeg håber chilli og den anden hund kommer sig helt..

• #107   26. jul 2007 Puha - jeg føler sgu med dig, for det er sgu noget af det mest ubehagelige, sådan nogle hundekampe.

Du gjorde det eneste rigtige - og heldigvis kunne schæfer-ejeren godt se, at han havde dummet sig. Det kunne sagtens have været et fjols, som havde overfuset dig efterfølgende...

• #108   26. jul 2007 Ja det har sgu været en grim oplevelse.... :O(
    Men jeg synes at der er en del der skriver at i ikke ville kunne se på jeres hund med samme øjne, efter sådan et angreb.(altså hvis den havde slået en anden hund ihjel i forsvar)... hmmm... hvorfor dælen ville i ikke kunne det, spørger jeg så??? I er da vel klar over hvad jeres hund ville være istand til hvis det kom til stykket? Hunden forsvarer sig så godt som den nu kan, og hvis to store hunde angriber den, så skal den da bide fra sig. At det så gik så galt som det gjorde, det er selvfølgelig tragisk. men hunden har jo bestemt ikke slået den anden ihjel af ondskab. Den bed jo fra sig så godt den kunne, og det havde jo desværre en ulykkelig slutning.
    Men jeg ville bestemt ikke tænke lavere tanker om min hund, fordi at den havde forsvaret sig selv. (håber dæææælme at jeg fik skrevet det så det bliver forstået som det var ment.... :O) ... )

• #109   26. jul 2007 Sikke en forfærdelig oplevelse. det er virkelig noget jeg slet ikke kan sætte mig ind i at det kan ske. det må have været skrækkeligt ikke at kunne gøre noget, men blot må slippe sin elskede hund for at den skal have en chance for at overleve. Det er en god advarsel til alle hundejere, om at føre hunden i snor. håber i kommer over det!

• #110   1. aug 2007 det var jo ikke andet og gøre er sikker på chili var blevet mere sur hvis hun havde været i snor og ikke kunne forsvare sig... det med finger i røven.. løfte bagbenene hælde vand i hovedet og hvad der el. er af "trick" det virker ikke en skid.. min kærestes og min hund fløj også i hovedet på hinanden.. vi gjorde ALT det eneste der hjalp var at min kæreste gik imellem det kostede en flænset finger men hellere det en vi skulle ha begravet en af dem.. vi "nøjes" med en tur til dyrlægen og fik syet Alfa.. og så måtte vi af med den ene.. for vi gad ikke at en af dem skulle stå i hundegård.. men det er simpelthen den værste oplevelse.. derfor pisser det også mig af når folk går uden snor og især når hunden ikke kommer når der bliver kaldt...

• #111   6. aug 2007 Nu bliver jeg nød til at kommentere dette.... jeg forstår slet ikke hvordan man kan koge suppe på dette indlæg... Den er jo ikke længere... Jeg har helt klart forstået det som en advarsel til os hundeejere og en bøn til de hundeejere der går med deres hund fri om at holde dem i snor.....
    Hvis man er ved at blive angrebet at to store hunde, kan man sku ikke bare gå den anden vej.... det er forsent når de løse hunde har fået øje på en og på vej mod en... Jeg mener bestemt du ikke havde andet valg... Du og din hun blev ANGREBET.... Og i forhold til at skille dem ad, så kan to mennesker ikke skille tre store hunde ad... der bliver man nød til at være tre, ellers vil den man ikke har fat i stadig angribe....
    Du har gjort det rigtige men hvor må det dog være rystende..... JEg håber inderligt at dig og Chili er kommet/kommer jer over det.

Jeg og min Ridgeback har selv prøvet at blive angrebet... fuldstendig umotiveret på trænings pladsen.... jeg var bare så tåbelig at jeg ikke slap min hund, men prøvede at forsvare den, hvilket resulterede i at jeg selv blev bidt.... Jeg håber jeg har lært af det og gør det samme som dig, hvis det skulle ske igen.

MVH Catja

Kommentér på:
hunde slåskamp

Annonce