{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Slåskamp, hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og diskuterede med kæresten hvordan man bør reagere når hunde ryger i totterne på hinanden, og ville gerne høre jeres mening. Kæresten mener at man altid bare bør lade dem afgøre det selv, så længe det ikke ser ud til at være kamp til døden, men jeg mener kun man bør lade dem klare det selv hvis det eks. er mellem ens egne to hunde hierarkiet skal på plads. Men hvis det er en hund man møder måske een gang om ugen, så vil jeg altid bryde ind med det samme.
Og når de ryger i totterne på hinanden, hvordan reagere i så? Jeg råber "Hannibal NEJ!" indtil jeg får fat i nakken på ham, (små hunde der lige kan løftes fra hinanden) men kæresten mener at tilråb kan opildne dem, også selvom det er en reel kommandoer der råbes, og ikke bare "KAN I SÅ HOLDE OP!" som hunden måske ikke fatter noget af og de tilfælde er jeg enig i at hunden kan tro det er "heppekor fra hjemmefronten"...

Som i nok har gættet røg Hannibal og en anden lige i totterne på hinanden her til aften, en hund vi møder en gang i mellem, de legede fint sammen, sammen med 3 andre hunde men lige pludselig blev de mopsede. Var "bare" voldsomme markeringen mens de hoppede op og omkring hinanden, men jeg stoppede dem straks, holdt een i hver hånd mens de vred sig og knurre og hapsede videre efter hinanden, indtil de faldt til ro igen. Kæresten mente dog jeg bare skulle have lade dem klaret det selv, også selvom at kampen kunne udvikle sig til et hak i øret eller andet... Det er efter min mening ikke altid til at se hvilken vej en slåskamp udvikler sig, og selvom det ikke ser helt voldsomt ud, så kan et forkert haps jo få det hele til at eskalere og blive meget mere alvorligt, tænker jeg...

Men hvad siger i, hvad ville i mene og gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slåskamp, hvad gør i?
  • #1   26. aug 2007 jeg ville ikke gå imellem 2 hunde,hvis der var en alvorlig kamp...

• #4   26. aug 2007 Mine får ikke lov til at slås hverken indbyrdes eller med andre.

• #6   26. aug 2007 det ville jeg ikke turde... der var en bruger herinde der gik imellem sine hunde og det gav nogle store knubs.. Prøver lige at finde et link..

Ved selvfølgelig ikke hvad jeg ville gøre hvis det pludselig skete en dag..

• #7   26. aug 2007 Hvis det var en alvorlig kamp ville jeg nu ISÆR blande mig, men måske lidt mere strategisk end at stikke hænderne ind i mellem dem. Men nu er lige det her tilfælde jo to små hunde, så der var det forholdsvis nemt at hive fat i nakken på dem begge, havde de været store var jeg nok gået efter bagbenene, og håbet at en anden havde taget modpartens bagben... smiley

• #8   26. aug 2007 der syns jeg din kæreste er helt gal på den ,
    hvordan ville du selv have det , hvis nu der kom en anden hund og gik fuldstændig amok på din , og ejeren bar stod og gloede `?

syns det er ens eget ansvar at kunne styre sin hund , og passe på den ,
    når jeg selv kommer ud for en anden hund flyver imod min stiller jeg mig foran , og hvis det ikk hjælper så trækker jeg min hund væk ..

• #9   26. aug 2007 Jeg har osse ´reddet´ Sakki ved at gå i mellem...ville sikkert gøre det igen i samme situation.

• #10   26. aug 2007 på hjemmebane ville jeg lade dem klare det selv, medmindre det er en slå hinanden ihjel kamp... men på udebane vil jeg gå imellem med det samme... jeg kan da ikke bare stå og se på at de (æder) hinanden....

my dog is my life
    hvad hvis du står ude i skoven så har du vel ikke lige en plade med i baglommen....?

• #11   26. aug 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8726

der var linket lige..

• #12   26. aug 2007 buddy, vil du så hellere have at hundene kan gøre så voldsom skade på hinanden at de evt. skal aflives...

• #14   26. aug 2007 Rasmus H
    Sandt nok, men i det her tilfælde vil jeg nu lige understrege at der ikke var tale om nogen form for angreb, det hører til en lidt anden genre af "slåskampe" synes jeg. Det her var alm. uoverensstemmelse, magtkamp, dominans eller hvad vi skal kalde det, ingen af dem angreb eller gik amok, de var midt i leg, og pludselig løb de ind i hinanden og blev arrige...
    Selvf. stadig ikke ok i mit hoved, men hvis vores hund direkte angreb en anden, (sådanne tendenser har han hun overhoved ikke, men hvis...) en situation hvor de ikke var lige gode om det, men vores gik amok, så kan du være ganske sikker på at min kæreste ville hive fat i ham!

• #15   26. aug 2007 Hov...mit indlæg var forkert...han har ikke været oppe at slås, men er blevet overfaldet...

• #16   26. aug 2007 Lokes mor............Mine er aldrig alene ;o)

De to jeg har nu er de eneste jeg nogensinde har oplevet tage ture indbyrdes.

Carlos er en normal hanhund der stopper med det samme Effie er en bitch der absolut ikke stopper før HUN mener det er stop. Og de er ikke altid lige enige i hvornår det skal stoppe.

Faktisk har det underet mig meget, da jeg gennem 28 år altid har haft flere tæver af gangen, og aldrig oplevet noget før nu, hvor jeg har en af hver.

• #17   26. aug 2007 ville måske finde et eller andet at få imellem dem.. Jeg ville aldrig selv hive dem fra hinanden.. Det er for farligt..

• #18   26. aug 2007 Buddy:
    Du har nok helt ret i at det er farligt og klogest at holder fingerne væk i en slåskamp, men er bange for jeg aldrig ville tænke så langt, jeg tøver slet ikke et sekund med at blande mig, kan godt være det ender galt en dag, men er svært lige at kontrollere sine reflekser... :S

• #19   26. aug 2007 ja, reflekser kan man ikke styre.. Derfor ved jeg heller ikke hvad jeg ville gøre hvis det skete en dag.. har aldrig oplevet sådan en RIGTIG slåskamp..

Men ville nok ikke hoppe imellem sådan lige uden videre.. Ville finde noget.. et eller andet at distrahere dem med..

• #21   26. aug 2007 Så må man bare håbe at man er hurtig nok og det ikke ender med at blive for sent for en af hundene at man finder noget at stoppe dem med... :S

Men mine spørgsmål var egentlig også mest tænk som et diskussionsemne nærmere omkring hvad der er i adfærdsmæssig forstand er det bedste og gøre, og ikke så meget hvor vidt det er farligt og dumdristigt eller ej. smiley For der giver jeg dig ret Bobby.
    Men altså, alt efter situation, bør man stoppe dem eller ej, er det bedst de selv afgøre det, bør man råbe NEJ, eller tie stille osv... smiley

• #22   26. aug 2007 Der er vel altid noget.. sand, sten, pinde.. tøj.. et eller andet

• #23   26. aug 2007 Højre ben. smiley

• #24   26. aug 2007 leg blander mig om det er ud eller hjemme mine skal ikke slås, jeg gør det ren refleks, jeg tænker ikke over det. men mine de næse bider højst hinanden. de slås ikke om pladsen for her hjemme er det mig der bestemmer.

• #25   26. aug 2007 jeg har altid fået afvide, at hvis man skal skilde to hunde som er oppe og slås ad, så skal man tage fat i bagbenene på hundene og trække dem væk fra hinanden på den måde.
    Jeg villle bestemt ikke lade dem slogs

• #26   26. aug 2007 Battie er blevet overfaldet et par gange, men jeg har ikke kunnet lade være med at gå imellem - også når han leger med andre hanhunde, så kan det godt gå over gevind og det bremser jeg også selvom jeg risikerer at få et hak.
    Det ligner da ikke et hundebid det der, gør det????

• #27   26. aug 2007 Helle
    Ja jeg tænker nemlig også at ingen hunde skal slås når jeg er i nærheden, for der er der mig der bestemmer. Men tænker at de måske alligevel har brug for at danne resten af rangliste under os mennesker... Men ved det ikke.

• #28   26. aug 2007 Den der med at hvis man skiller egne hunde , vil de tage slåskampen når man ikke er hjemme...Den tror jeg så ikke på...Vores hunde leger støttepædagoger for hinanden når de er alene hjemme. Fornemmer virkelig at de støtter hinanden *ss*

Har aldrig oplevet i de 14 år vi har haft 2 eller flere hanner sammen, at der er foregået noget når de var alene...

• #29   26. aug 2007 den der med bagbenene - risikerer man så ikke at den anden hund kan hakke til i halsen og at man selv bliver bidt??

• #30   26. aug 2007 anna z
    nej jeg synes heller ikke det ligner et bidsår

• #31   26. aug 2007 Jo, det er vidst rigtig nok at hvis man tager bagbenene på en af hundene, så vil den anden bare gå til angreb på den der trækkes væk, og så kan skaderne blive meget store. Derfor er det vigtigt at man tager fat i begge hunde på een gang, eller hvis det er en gal hund der angriber ens egen hund uden grund, så ville jeg sgu trække i den anden så det var den der fik knubsene... :S
    Hvis man er to ejere der prøver at stoppe en slåskamp, så bør man også bytte rundt så man trækker den andens hund væk, for hvis du trækker din egens hunds ben væk, så vil du jo gøre hunden sårbar, og så kan det godt være den ikke stoler særlig meget på dig en anden gang...

• #32   26. aug 2007 patricia jeg havde en eller anden forestilling om at hundbid var mere ujævne, men jeg er ikke expert på området SS

• #33   26. aug 2007 Kan vel sagtens være et hundebid, den har bare ramt med et uheldigt hug fra en stor hjørnetand, og hvis enten hunden eller armen så er blevet trukket væk i mens, så laver det vel sådan en grim lige flænge...

• #34   26. aug 2007 ann mai det kan godt være SS men syns mere det ligner et knivstik - men igen hvis man er uheldig nok SS

• #35   26. aug 2007 Anna ... Det er et hundebid...Må være fra en hjørnetand .....

• #36   26. aug 2007 Anna
    Ja jeg ved det heller ikke, men det at flængen "sprækker" så meget, ville jeg tro tydede på at kødet er blevet flænset/flået fra hinanden, og ikke skåret... Men er heller ikke fagmand på det område... smiley

• #37   26. aug 2007 Elsker mine vuffer
    Jep, men igen, jeg synes man skal skelne mellem direkte umotiverede angreb og slåskampe som to hunde er "lige gode" om. Hvis vores hund angreb og gik amok på en anden hund, så ville vi da aldrig nogen sinde bare stå og glo...

• #38   26. aug 2007 Aw så er man fandme uheldig GG men også som jeg sagde jeg er ikke expert og har ikke set hundebid irl GG det er også ligemeget, ondt har det dælme gjort hjørnetand eller ej SS

• #39   26. aug 2007 Hehe, det er der ingen tvivl om... smiley

• #40   26. aug 2007 Hvis det er en markering, vil jeg intet gøre! Hundene skal vide hvor de har hinanden! Hvis de kommer op og slås, vil jeg straks trække dem fra hinanden, for at fortælle det ikke er ok opførsel! Og vil lige påpege, at hvis to hunde kommer op og slås for alvor, giver de altså ikke slip ved man trækker dem i bagbenene eller sætter noget ind foran! - man skal enten kvæle dem eller kaste en stor balje vand ud over dem! Dette lyder måske voldsomt, men tro mig, når man står der og blodet sprøjter en meter op af væggen, så takker man Gud for dette tip!!!

• #41   26. aug 2007 Hvis der sker en alvorlig slåskamp, så tag en spand vand og kyl lige i hovedet på dem! Det er det aller aller bedste i kan gøre, og der sker hverken jer eller hundene noget!!!!! Hvis i trækker i bagbenene af jeres hund, og den anden har godt fast i den, så volder i skade på deres hund..

• #42   26. aug 2007 Jeg vil under ingen omstændighed tolerere at mine hunde slås hverken indbyrdes eller med andre. Min tæve har været oppe at slås, hvilket i flg mine observationer var rigtig voldsomt og jeg gik imellem hundene og fik dem skilt ad og som bonus gik min skulder af led. Er sikker på at havde jeg ikke skilt dem var de fortsat til den ene var død.

Men der er forskel på at slås og sige fra i sidstnævnte tilfælde vil jeg altid lade hundene klare det selv.

/ Trine

• #43   26. aug 2007 Ann-Maj
    Jeg kan se det er ne jack russell du har.
    Du skal til enhver tid stoppe et slagsmål din hund kommer ud i.
    Jeg har selv to af slagsen og ingen af dem får lov at slås Den ene er en gammel tæve på 11 år og en hvalp på 6 mdr. Hvalpen kan skam godt blive særdeles strid over for andre hunde, hvis de provokerer lidt, og den gamle tæve tolorerer intet.
    Jeg havde en anden hanhund og den og min tæve de sloges ind imellem og jeg stoppede det hvergang.
    Det er terrier og de bliver ved , og bliver bare mere og mere hidsige, så helt sikkert, stop det
    En jack russell bider usandsynlig hårdt og slipper helst ikke igen

• #44   26. aug 2007 Jeg ville til hver en tid gå i mellem, korte markeringer kan være okay, men så stopper "festen" også der!

Jeg vil hverken acceptere det mellem min og fremmede hund - eller mellem mine egene, det er ikke okay i mine øjne hjemme hos mig og en ting jeg bestemmer - ikke hundene :o)

• #45   26. aug 2007 Maj-Britt
    Jeg kunne ikke være mere enig! smiley Det er lige præcis den indstilling jeg også har, i sær fordi Hannibal så tydeligvis ikke giver sig, så kan let forestille mig at slåskampe bare eskalere indtil det gør meget ondt på en af dem. Jeg tror nu heller aldrig jeg vil holde op med at gå i mellem og stoppe de slåskampe han kommer i så snart det sker, men er meget rart at høre man tager den rigtige beslutning... smiley Kæresten fik også straks stukket din besked i hoved. smiley

• #46   26. aug 2007 Ann-Mai
    Der er fordi en jack russell ikke ved hvor lille den er.
    Min gamle hanhund( var ikke så gammel, han blev kun 4 år mdr) og min tæve var oppe at slås første gang da han var 5½ måned. Jeg gloede godt nok noget, at en hvalp turde gå på en voksen hund. Han kom siden hen i slagsmål med en australien shepherd og blev bidt ganske voldsomt, og siden den dag kunne han ikke lide hunde der kom farende imod ham.Han blev ikke som sådan agressiv, men mere på vagt.Men dejlig var han

• #47   26. aug 2007 Øv for en ærgelig historie... Ja det er en kæmpe hund i lille krop, det er man aldrig i tvivl om! smiley

• #48   27. aug 2007 Ingen tvivl her ville helt klart gå ind i mellem..

Jeg har gjort det 2 gange.. Jeg går ind i mellem med ryggen til den fremmende hund, skal ikke provokere for meget her... Men har dog taget mig selv i at vende rundt og knurre af den anden hund (en stor grim husky) og der stod jeg ellers i 3 min indtil ejeren af den anden hund kom... Puha jeg rystede bagefter, men har spurgt vores træner om det var fornuftig gjort og hun sagde ja...
    Måske ikke ligefrem at knurre af den anden hund, men at gå ind i mellem var..
    Gør det gerne igen..

• #49   27. aug 2007 Karina
    Du skal have fornt mod den anden hund ikke din egen, da det kan virke som en trussel på din hund.
    Altid front mod den fremmede hund

• #50   27. aug 2007 Hej Mai-britt L

Kan det så ikke også virke som en trussel overfor den anden hund...
    Nu skal det siges at min aldrig har været aggressiv overfor andre hunde, men desværre er han blevet overfaldet, begge gange.. Det har heldigvis ikke påvirket hans syn på andre hunde..

Jeg er jo ikke ude på at true den anden hund, blot at stoppe det der er i gang. Den gang jeg var knurrede af den anden, var fordi den ville forbi mig og om til min igen..
    Men hvis det rigtige er at have front mod den anden, vil jeg da helt klart gøre det i fremtiden

• #51   27. aug 2007 det er hvad jeg har lært af en adfærdsbehandler.
    jeg har delv prøvet det og det virker.
    du skal bevæge dig foran den fremmede hund, så din egen hele tiden er bag ved dig, du skal ikke sige noget bare hele tiden front mod den fremmede hund

• #52   27. aug 2007 Har hørt at man skal tage dem i bagbenene for så slipper de normalt fordi de bliver forskrækket

• #53   27. aug 2007 Det kan man ikke nå at gøre hvis det er en lille hund der slås, de er for hurtige.
    Og det med at gå front på er jo for at forhindre slagsmål. er de først igang skal jeg ikke ind foran noget som helst

• #54   28. aug 2007 Ja der er så mange teorier om hvad man skal gøre, men jeg tror bare at man handler i refleks når man er i situationen - det gjorde jeg ihverttilfælde.

/ Trine

• #55   28. aug 2007 Jeg går så også altid ind foran min egen hund, med fronten mod den anden ;o)

Kommentér på:
Slåskamp, hvad gør i?

Annonce