{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Ked af det :'( Slåskamp {{forumTopicSubject}}

Jeg er næsten lige kommet hjem fra hvad der skulle have været en hyggelig tur med Mollie. Men det blev det langtfra.

Mollie har det ikke ret godt med andre hunde, hun er dominerende og vil gerne bestemme. Derfor går også til adfærdsbehandling med hende hos vores dyrlæge, og det bliver efterhånden langsomt bedre.

Idag gik det så galt. Vi kom gående hen ad stien, og Mollie gik pænt i snor og hyggede sig. Pludselig så jeg at der kom et par imod os med en kæmpe shæfer. De er nok 50 meter væk. Jeg får fin kontakt til Mollie og vi går lige så stille imod dem da manden pludselig tager snoren af kæmpen. Den farer med 100 km/t i timen imod os mens han råber "den gør ikke noget. Den vil bare sige hej" Jeg råber tilbage at han skal kalde sin hund tilbage til sig, men for sent. Den er meget større end Mollie og før jeg ved af det ryger de i totterne på hinanden. Det er så voldsomt at jeg taber snoren. Manden og konen kommer løbende og vi får med nød og næppe skilt hundene ad. Der er heldigvis ingenting sket, ud over at der lå en masse hår på stien, og Mollie havde bidt sig i tungen. Jeg er dybt chokeret, og det bliver ikke bedre da manden begynder at give mig et ordentligt møgfald og siger jeg burde skamme mig og få aflivet køteren. (der begyndte jeg så at græde) Og jeg var bare sådan en uansvarlig ung pige der ikke burde have hund smiley

Er det virkelig mig der er gal på den? Jeg vil jo mene det er ham da jeg havde min hund i snor smiley
Jeg håber bare ikke vores træning er blevet ødelagt af sådan en tåbe smiley

Undskyld det blev lidt langt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ked af det :'( Slåskamp
  • #1   4. okt 2007 Du havde din hund i snor, du gjorde klart at du ønskede den anden hund væk fra din.

Jeg kan på ingen måde se hvordan det her er din skyld.

• #2   4. okt 2007 nej - det er da ikke dig som er noget galt med - men dem.

Hvorfor fan... skulle de tage snoren af deres hund ??
    Latterlige idioter !!!

Ærgeligt når man skal være udsat for sådan noget smiley

• #3   4. okt 2007 Rolig nu, det er slet ikke dig den er gal med her. Det er manden og konen, man slipper sku da ikke abre ens hund løs og råber at den intet gør og regner med at den anden hund heller intet gør.
    Og du havde jo også advaret ham om at han skulle tage sin hund i snor igen.
    Han er en uansvarlig hundeejer. Havde det været med min hund det var sket var det også gået grueligt galt.
    Så nej du havde din hund i snor og har loven på din side.

Men forfærdelig oplevelse nu hvor det var begyndt at gå bedre.

• #4   4. okt 2007 Kan godt forstå du er ked af det. Det er en grim oplevelse.
    Jeg synes bestemt ikke det er dig der er uansvarlig i denne sammenhæng. Sådan en klaphat bare at slippe hunden.
    Jeg håber virkelig ikke det har sat for dybe spor i din hund.. Det kan godt have sat den noget tilbage i forhold til træningen.

• #5   4. okt 2007 Tak for jeres støtte...

Og for at gøre det hele værre sagde han inden han gik at hvis han så hende (mollie) gøre sådan ville han anmelde det smiley Kan han det? Når det ikke er min skyld?

• #7   4. okt 2007 du skal slet ikke bebrejde dig selv. Du træner din hund, du havde hende i snor og du råbte til dem at de sku få sin hund i snor!!!! IK BEBREJD DIG SELV. synes du lyder som en god og ansvarlig hundeejer, fordi du netop træner din hund. Det er de andre der er nogle fjolser...

• #8   4. okt 2007 Han kan ikke anmelde dig, det er da nærmere omvendt.

• #9   4. okt 2007 Det er da ihvertfald ikke dig der gjorde noget forkert, du havde jo Mollie i snor, og manden han lod jo bare sin løbe løs, uden snor på, uden at spørge dig om Mollie kunne med andre hunde. Du råbte jo til ham at han skulle kalde sin hund tilbage, men han gjorde det ikke.

Godt der ikke skete noget alvorligt med hundene. Grim oplevelse.

• #10   4. okt 2007 Såret på hendes tunge er ikke så slemt, bare sådan rift. Skal jeg bare lade det være, eller duppe det med noget mund skylle rens?

• #12   4. okt 2007 Okay så er jeg mere rolig. Jeg ville jo ikke risikere at han anmeldte det så vi skulle aflive hende. Men hun virker okay nu og ligger bare og sover ved mine ben. Håber bare ikke hun er gået alt for langt tilbage i sin træning smiley

• #13   4. okt 2007 åh har selv prøvet det hvor min hund blev overfaldet og jeg blev helt paf fordi jeg var så målløs.. istedet for bare at ku ha sagt " UNDSKYLD mig men det var fandme ikke min eller min hunds skyld, jeg har mit på det rene fordi MIN hund er i snor og du slipper din-BEHOLD DIN SNOR PÅ DIN HUND DET ER VEL DERFOR DU HAR EN SNOR!!!!

• #14   4. okt 2007 Beanmor - det havde jeg også tænkt mig at gøre hvis jeg kendte dem og havde set dem før. Men vi har aldrig mødt dem før og kommer forhåbentlig heller aldrig til det mere...

• #16   4. okt 2007 Jeg var sku blevet tosset - hvad bileder de sig ind - de skal da overhovedet ikke lade hundene hilse, uden at spørge dig først om det er ok.

Du er helt uden skyld i det skete, men Mollie er uden tvivl sat noget tilbage i træningen - hvordan skulle hun kunne andet, hun tror jo at alle andre hunde vil overfalde hende, så hun vil da uden tvivl være mere oppe på barikaderne nu smiley

• #17   4. okt 2007 Det er jeg vel nok ked af at høre. Utroligt, at folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Jeg synes absolut ikke, der er noget som helst at kritisere ved dig, tværtimod tager du jo fuldt ansvar for din hund, træner og holder den i snor.
    Hvad bilder den idiot sig ind? For det første er det dybt uansvarligt og drønirriterende bare at lade sin ustyrlige hund rende - uanset om den "gør noget" eller ej, det ødelægger jo andre folks muligheder for at opdrage deres hund til at hilse roligt, når den får lov, ikke at skulle snakke med alle andre hunde m.v. for slet ikke at nævne dem, der har bekymringer som dine.
    Og at han så bagefter ikke engang kan se, at det hele var hans skyld?! Ja, det kunne han jo nok siden han sådan lod det gå ud over dig og begyndte at skabe sig, men det er simpelthen bare så uretfærdigt.
    Kan godt forstå, du er ked af det, det er bare så surt med sådan nogle oplevelser.
    Min egen hund gør af fremmede, hvis de virker truende, så jeg kender alt til frustrationerne. Har også oplevet at en idiot sagde, min hund skulle aflives, fordi han gøede af ham, hvilket han helt selv var skyld i. Suk.
    Du kan bare sende en pb, hvis vi skal lave en støttegruppe. smiley

• #18   4. okt 2007 absolut ikke dig den er gal med, han kan sku da se at du holder din i snor, så burde han nok lige undersøge om din kan før han slipper sin...

Vi har heldigvis ikke det problem tværtimod kommer der en løs hund gør ejern alt for at få deres hund i snor eller op i armene, har sågar set en ældre mand løfte sin rottwieller op i sine arme :S og det er selv om jeg forklarer folk de ikke gør noget

ps. har altid mine i snor

• #19   4. okt 2007 Kors en idiot! altså manden med kæmpen.
    Du har dit på det tørre og det er ham der er en idiot.

• #20   4. okt 2007 Tåbelige mennesker er der nok af derude, synd du skulle få sådan en oplevelse pga. noget så uansvarligt.

Næste gang skal du råbe "hun har skab" eller "hun har kennelhoste" så får de hurtigt deres hund i snor er min erfaring, mine stakkels hunde har ofte skab og hoste når der kommer løre hunde de ikke skal hilse på, og det virker bedre..

• #21   4. okt 2007 Mette - faktisk en god ide smiley Selvom det ikke burde være nødvendigt, men det vil vi bruge fremover smiley

• #22   4. okt 2007 Mette skide smart idé ;o)

Og nej Michelle, Der er slet ikke dig, der er galt på den.

En voksen mand som ham burde vide at man lige spørger inden man lader hunden hilse.

• #23   4. okt 2007 Nej det er sørgerligt det er sådan, men det er det....

Og langt de fleste hunde i snor ville reagere som din hvis der kom en fremmede hund høvlende ind i hovedet på den...så din hund reagerede meget normalt i den situation.

• #24   4. okt 2007 Jeg havde fandme klappet ham en hvis det var mod min hund.

• #25   4. okt 2007 til Frederik L

os min første tanke

• #26   4. okt 2007 Frederik - hehe normalt holder jeg mig heller ikke tilbage men jeg blev sgu så chokerert at jeg lukkede fuldstændig ned. Og så var jeg nok heller ikke så tryk ved at klappe sådan en stor mand en på siden af hovedet hehe smiley

• #27   4. okt 2007 Jeg var edermadme gået amok på den mand.. Og så havde jeg været noget så kold i enden over om han var større end mig..
    Jeg har før givet en dame et møgfald fordi hun Aaaaltid slipper sin hund når hun ser mig.. Det er en hvalp, men min hund kan ikke li hvalpe.. Og slet ikke hendes (spørg mig ikke hvorfor) Det var først da min kæreste spurgte om hun havde et problem at hun stoppede med at "møde" os. Skal lige siges, at min kæreste ikke vidste hvem hun var, men selv har stødt på hende et par gange..

Møder du dem igen, så giv dem en mundhugger af anden verden..

• #28   4. okt 2007 Tina - tak skal du have smiley

• #29   4. okt 2007 nej det er det ikke, det er igen hundejere uden snor som ikke kan styre sine hunde - jeg bliver selv skide sur over det, uanset om det er på mark eller folk cykler uden snor, er det altid en stor risko at løbe, at have en hund unden snor - jeg er ser mange som bla går over 50 meter enten foran eller bag sin hund eller løber frit uden ved en mark og det er ikke mange som kan kalde ders hund til sig og det er der problomet opstår eller når hunden for færden af en fugl eller kat, en hund nysgerrrighed er også bare det at løbe og der kommer de bare løbende mod en og ejer kan ikke stoppe den- det erogså et problem, for sker der noget hvor er vi så henne -- uuuhhhhh hvor jeg hader løser hunde

• #30   4. okt 2007 NØØØJ hvor har jeg bare lyst til at slå den mand! MEN det må man jo ikke... smiley Men han skulle være glad for det ikke var Kent som var ude og gå med Rico... Så havde manden fået en på hatten af Kent uanset om man må eller ej... Sådan en idiot!! Hvis det var mig ville <i>jeg</i> have meldt <i>ham</i>!! Hvilket jeg også vil sige du er i din fulde ret til! Han kan få en bøde for at lade sin hund gå løs (med fuld overlæg) uden at han har styr på den. Det står der nemlig i loven at man skal have!

Er så rystet! Forstår godt du blev paf. Det vil jeg også blive og ville sikkert også græde... Mage til idiot skal man lede længe efter... Du er ikke uansvarlig! Tvært i mod er du mere ansvarlig en gennemsnittet! En ting er at man ved man ikke skal slippe sin hund løs fordi den har problemer, men DU... Ja du TRÆNER den også oven i købet fordi du vil slippe af med problemerne! Flot!

KÆMPE KLAPSALVE HERFRA!

• #31   4. okt 2007 Frederik L >> Kent havde gjort det samme som du skrev smiley Jeg havde nok bare lige stillet Rico ind foran ham... Så tvivler jeg på han havde fortsat overfor mig i den tone... Træner ham ikke til "kamphund" men beskytte mig det ville han!

• #32   4. okt 2007 hej..
    Ja... jeg kunne sige en masse grimme ting om schæferracen..nok affødt af overfaldet på min egen lille guldklup i søndags, men men .. det gør jeg ikke,*smiler*
    Jeg er HELT uforstående overfor de mennesker der kan slippe deres hund/ bevidst gå uden snor på hunden, uanset race, og så bare sige "den gør ikke noget", og efterfølgende "det plejer den ikke at gøre"!!
    Der er SÅ mange ting man ikke kan/må i vores samfund, uden man er uddannet i brug,korekt føring osv.
    Hvoffor laver man ikke lovpligtigt førerkort(grund udannelse) til hund??
    Og ang den episode du har været igennem, så må jeg sige at de ikke burde have lov til at eje/føre hund!! magen til uansvarlighed.Må indrømme jeg bliver rigtig gal på det par med schæferen!!
    Bare min mening..*smiler*
    Dennis

• #33   4. okt 2007 Hmm... det sker ikke så sjældent længere at folk blot slipper deres hunde, uden tanke for for den hund de møder er lige 'venlig stemt' overfor andre hunde, som deres egen er. - trist at hovedet er under armen i disse tilfælde.

men jeg vil sige at du har dit på det rene, og hvis klaphatten skulle finde på at melde din hund til politiet, så kan du sikkert hente opbakning fra din dyrlæge om den behandling den gennemgår og at du er opmærksom på problemet og derfor altid har din hund i snor, men du kan ikke tage ansvar for andres handlinger, når de vælger at slippe deres hund løs uden omtanke.

• #34   4. okt 2007 Det er bare så ærgeligt at Mollie og dig skulle opleve det,desvære findes der sådanne mennesker og som du skriver om hvordan manden opføre sig, er det ikke mærkligt at hunde er sådan.Kan slet ikke følge hans tankegang,hvorfor spørger han ikke dig først om det er iorden at hunden snakker sammen og så tager den derfra?Jeg har selv en stor hanhund som er blevet skambidt 3 gange som hvalp,det har desvære resulteret i at han er dominerende overfor andre hanhunde og jeg kunne aldrig finde på at slippe ham løs,han skal ikke bides og ihverfald ikke bide andre.Det er desvære det mandes hanhund nu lære .at det er iorden at bide andre.Stakkels hund.Det er trods alt godt at der ikke sket mere med Mollie og jeg kan sagtens forstå at du er rystet ovenpå det sket.Du gjorde du alt det rigtige i situationen og desvære findes der hundeejer overalt med den slags væremåde som manden du mødte havde.Vend om næste gang du føler du er i en situation du kan se ,kan udvilkle sig negativt,vend ryggen til og gå.

• #35   4. okt 2007 Det er bestemt ikke din skyld din hund er i snor, men det du skal passe på nu er at det ikke har sat din træning lidt tilbage for det kan godt ske at det har påvirket din hund lidt. Det er jo manden med Schæferhunden der er en idot og ikke dig.

Kommentér på:
Ked af det :'( Slåskamp

Annonce