1.303 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ups Ups

Hej, håber i kan hjælpe mig.
Min parson dreng er kemisk kastreret for ca 7 måneder siden.
En veninde har en chi tæve som jeg skulle passe for hende, da hun skulle til jelling festival, lille chi er jo desværre i løbe tid. Jeg sagde jeg ikke kunne give hende nogle garanti for der ikke kunne ske noget..
Desværre var de her igen igår, hvor min dreng kravler på tæven.

Nu vil hun have jeg skal betale for at hendes hund for en abort. Når jeg har sagt at jeg ikke kan give nogle form for garanti for at min ikke vil gøre noget, som hun ikke vil have. Kan det være rigtig at jeg skal betale for hun vil give hendes hund en fortrydelsepille, når jeg har sagt jeg ikke kan vil nogle garanti for at der ikke kunne ske noget..
Det var jo hende der tikket om jeg ikke nok ville passe hendes hund for hun kunne komme til jelling festival?
På for hånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ups
  • #1   4. jun 2014 Jeg er nok lidt uvidne på det her område Men kan din dreng lave hvalpe når han er kemisk kastreret smiley

• #2   4. jun 2014 Det håber jeg ikke, men det jo ikke en 100% løsning..

• #3   4. jun 2014 Men så et spørgsmål mere Parrede de sig rigtigt Altså så de hang sammen

• #4   4. jun 2014 Ja i går, har ikke set det i weekenden

• #5   4. jun 2014 Du kan også vende det rundt og spørge dig selv, om dit venskab med din veninde er værd at miste?
    Men nej, når du har advaret burde hun vide der er en chance.
    Jeg ved ikke hvad det koster i Danmark, men i Tyskland er det ca. 1500 kr. og det er 2 sprøjter tæven skal have

• #6   4. jun 2014 Jamen de har vel ikke været alene sammen uden opsyn ??
    for så kan du godt regne med at der kommer hvalpe
    Hvorfor sagde du ikke bare nej til at passe den når den nu var i løbe tid - ikke særligt smart

• #7   4. jun 2014 Med de ting hun sagde bagefter, er hum ikke velkommen her mere.. Hun sagde hvis der var skeer hendes lille pige noget så vil hun banke min hund..

• #8   4. jun 2014 Ja så ved man jo ikke om hun er med hvalpe
    Jeg ville ringe til dr.lægen og få en snak med ham om det Det koster jo ikke noget
    Hvem der skal betale hvis hunden skal ha en abort pille ved jeg ikke Det ville jo være synd hvis i skulle blive uvenner over det Kunne i så ikke betale det halve hver
    Bare et forslag smiley

• #9   4. jun 2014 Ring til den dyrlæge, der gav din hanhund indsprøjtningen. Der er så vidt jeg ved flere typer kemisk kasteration, og virkningen er forskellig.

Så kan i se om det overhovedet er nødvendigt at give hunhunden abortsprøjte, den skal jo ikke gives unødvendigt...

• #11   4. jun 2014 Har ringet til dr. Dyr og han mener ikke min kan noget med de mikro boller der er. Men han sagde også aldrig sig aldrig. Han vil se tæven om 3 uger. Og han sagde også der var hendes ansvar nå jeg har sagt det var ikke risiko frit.

• #12   4. jun 2014 I weekenden var de under op syn og jeg har ikke set noget..
    Men det var hende der lukket dem ud i går.

• #13   4. jun 2014 Når man har en tæve i løbetid, så passer man på den !!
    det må altså være hendes eget ansvar.. jelling musikfestival er slut, så hunden skulle vel ikke passes af den grund igår ?

• #15   4. jun 2014 Okay hun har ligefrem selv lukket dem sammen ???
    Så er det 100% hendes eget ansvar

• #16   4. jun 2014 Jeg var i haven, og de kom bare forbi, de var ikke inviterret

• #17   4. jun 2014 Gik med en kantklipper derfor var min inde, jeg gik på den anden side af huset, hun lukker dem ud og gå ud i køkkenet og sætter kaffe over. Venter på kaffen, og gå ud af havedøren til den side hvor jeg er men kaffen.
    Jeg går om for jeg kan ikke høre hundene og de hænger så sammen.

• #19   4. jun 2014 I det her tilfælde vil jeg mene det er tæveejers egen skyld, da hun ligefrem lukker hannen ud til sin tæve smiley

Når det først er sket efter du har passet den, hvor du i øvrigt advare om det ikke kan garanteres .

• #21   4. jun 2014 I laver jo begge en fejl. Slå halv skade og del regningen. Der er ingen grund til at sætte flere blandingshvalpe i verden.

• #22   4. jun 2014 Maiken T tro mig jeg har nu lært min dør skal være låst, så man ikke bare kan vade ind. Hun er ikke velkommen her mere

• #23   4. jun 2014 Havde det været min Chi, så havde jeg allerede været nede hos dr.dyr hvor hun havde fået den første sprøjte..Ikke om jeg ville risikere noget uanset hvis skylden er..
    Min Chi-pige eller nogen af mine tæver skal heller aldrig gå i 3uger før de får sprøjterne, da det vil påvirke tævens hormoner og jo længere man venter jo "værre" bliver aborten.
    Sker det før tæven "måske" er 18-20dage henne, så vil den ikke få hormon ændringer og vil derfor heller ikke bløde el. få "roderi" i den kommende løbetid.

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan være så "ligeglad" med sin lille Chi" at man får den passet når den er i løb, også et sted hvor der er en hanhund.
    Hun burde nøjes med en teddybear istedetfor en levende hund. IMO

PS. Det koster omk. 1500kr alle steder at gi en tæve de 2 abort sprøjter, jeg har "for en sikkerheds skyld" givet begge mine 2 store en tur, da de smuttede påp et tidspunkt hvor de var i løb, så hellere safe than sorry.

• #26   4. jun 2014 Man skal vente mindst 5 dage efter sidste parring, før tæven skal have abortsprøjte, da sædcellerne sagtens kan leve i tæven og efter evt. sprøjte sagtens kan gøre hende gravid alligevel.

• #27   4. jun 2014 Hun kommer selv til at betale

• #28   4. jun 2014 Jeg havde skippet sådan en veninde, hvor herre bevares. Hun dummer sig og vil have dig til at betale, hvor er hun sød.

• #29   4. jun 2014 Helt enig med Trinne.

• #30   4. jun 2014 Jeg har skrevet til hende at hun selv må finde ud af det, så betaler jeg selv for at de lopper ud af huset igen.. Manden, hunden og jeg er gnavet godt i..
    Jeg har pænt fra bedt mig hun kontakter mig igen..

• #31   4. jun 2014 Jeg har intet imod bla hunde

• #33   4. jun 2014 Send hende en regning for parring.

• #34   4. jun 2014 Ginne.
    Ja, det synes jeg faktisk også ville være en mægtig god idé smiley

• #35   4. jun 2014 God ide og en regning på loppe behandlinger, hader de kryp

• #36   5. jun 2014 Christina. jeg skrev det bare så man bedre forstod hvad jeg mente, der går som regel omk. en uge før man får en tid hos dr.dyr, da der jo netop er tid at løbe på, det er jo ikke en akut skade eller sygdom. smiley smiley

jeg mener også bare at jeg ikke behøver at få at vide om tæven er blevet drægtig, jeg giver hellere abortsprøjterne så tidligt som muligt så tæven ikke når at få hormonforstyrrelser HVIS den skulle være blevet drægtig..
    Håber du forstå hvad jeg mener. smiley

• #37   5. jun 2014 Anita, den var skam heller ikke ment på dig, men TS, hvis hun nu alligevel skulle snakke med veninden om det... smiley Tænk hvis veninden fik den med det samme og hun alligevel stod med et par hvalpe.. What a nightmare! smiley

Personligt ville jeg også gøre det så tidlig som muligt uden viden om drægtighed eller ej. Så kan man sige at abortsprøjten måske faktisk er unødvendig, men hvad nu hvis det viste sig der faktisk var hvalpe? Ja, så er det "stakkels tæve"..

Kommentér på:
Ups

Annonce