1.349 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Dag 47.. Dag 47..

Rami er nu dag 47. Hun vokser og vokser og det gør min spænding også... Jeg har alen lange lister, har købt alverdens ting, masser af læsestof, har søgt alle mulige informationer hos alle mulige... men nervøs er jeg!!
Rami tager det hele meget roligt. Hun er blevet lidt langsommere og løber ikke tag-fat mere. godt 7 kg har hun taget på allerede... hvor mange mon der er? Hendes mave er noget spændt og stor, men det er svært at se på billeder pga hendes store pels smiley

Hold da op hvor jeg glæder mig til d. 29. (eller ca. der omkring*S*)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dag 47..
  • #1   13. dec 2012 Ihhh hvor spændende smiley Held og lykke med det hele smiley Kan godt huske hvor lang ventetiden føltes smiley

• #2   13. dec 2012 Og må jeg lige tilføje hvor ualmindelig dejlig hun ser ud smiley

• #3   13. dec 2012 Ååårh det bliver så spændende... Du siger altså til hvis du skal bruge en hjælpende hånd - jeg rykker gerne ud smiley

• #4   13. dec 2012 *love is all...*
    Tusind tak! Ja, ventetiden er utrolig lang smiley

Tina:
    Tusind tak for tilbuddet smiley Man ved jo aldrig... smiley Synes jeg vender alting MANGE gange og spekulerer som en gal over om der er noget jeg har glemt..! Lidt kriller i maven har jeg da, hihi..

• #5   13. dec 2012 Uh ja vi venter også. Clara er på dag 43 og har ikke taget så meget på vægtmæssigt da hun ikke rigtig har spist fra uge 3-5. Men på en uge er hun vokset 7!!! cm i bugomfang. Det er jo en lille race vi har. Hun er enormt spændt ud allerede og er også større end vi har prøvet på andre tæver før. Der er min 4, da de er set indenfor samme scanningsbillede.
    Vi har jo alt fra tidligere hvalpefødsler men alligevel skal vi da have opgraderet;-) En petnap (Novopet) og en Crufts hvalpegård det er på ønskesedlen:-)

• #6   13. dec 2012 Angående hvalpegård (link fjernet)

• #7   13. dec 2012 Louise:
    Hvad er en petnap?
    Prøvede at finde den men mislykkedes for mig...

• #8   13. dec 2012 Vi har en hjemmelavet hvalpe gård smiley Købte kompost hegn i Jem & Fix (85,- pr. stk består af 4 led/sektioner) Havde noget pind til at ligge, og så gik min bedre halvdel igang med at måle op og skrue sammen. Så vi har en super fin hjemmelavet hvalpe gård med lille låge, linoleum i gulvet (for at skåne vores træ gulv) og en fin hjemmelavet hvalpe kasse, til at fylde temmelig meget af vores stue :OP

Har lige smidt et billede med af den, inden der kom linoleum i bunden smiley

Og held og lykke med hvalpene smiley Man løber i cirkler i forvirring om man har glemt noget, men når det så går igang, har man styr på det, for så kan man huske alt hvad man har læst og fået at vide smiley

profilbillede
  • #9   13. dec 2012 Ved vores race er tommelfingerreglen - 1 kg giver en hvalp ...

• #10   14. dec 2012 Mm og mm: Lige præcis sådan en men jeg ved ikke om plasticbunden følger med her. Det er faktisk den jeg synes er smart. Der er også et stykke vej fra Falster til Aabenrå;-)
    Vi har de andre gange haft sat et par hvalpegårde op (dem der også bruges på udstillinger) og så kraftig plastik i bunden. De kører bare rundt på stuegulvet (parket) og hvalpene gnaver i plasticen hvis de kan komme til det. Den med Linolium i bunden vil jeg tage til mig:-) Parketgulvet bliver ridset og det tåler desværre ikke helt når hvalpene tager bad i vandskålen:-)

Lise: De har den hos novodog og bigbullies. Det er en varmeplade som kan tale at blive våd og der er metal på ledningen så ingen kommer i stødet vis de gnaver i den. Vi har altid haft hvalpe når det har været 30 grader udenfor og vi mtte lægge fryseelementer pakket ind ned i fødekassen. Nu er der et åænt antal hvape i ende men havd eder kun været 1 eller 2 så ville det hurtigt blive koldt. Vi har en griselampe men i kraft af at hvalpene er på soveværelset de første uger og ved mit hovedgærde, så gider jeg ikke ligge under griselampe;-)

Og lige et spørgsmål til alle: Vore tæver har altid født 63 dage efter parring men, jeg er blevet totalt forvirret. Clara havde ægløsning (ifølge Nina Dejers) natten til mandag d. 29/10 og blev parret tirsdag, onsdag og torsdag. Bedste parring var onsdag og det passer med de ca 48 timer efter ægløsning. En gammel opdrætter sagde så at når jeg kender ægløsning, vil fødsel være 63 dage efter parring. Vær sød at giv mig et bud på hvornår i tror fødsel vil finde sted? D. 30/12 eller 2/1? Ja det er ligemeget for vi er hjemme hele tiden men for hende selv ville det være rart at føde inden nytårs aften. Hun er ikke bange for fyrværkeri men der vil immervæk være mere ro på. Kom frisk: Er det 63 dage fra ægløsning eller parring??

• #11   14. dec 2012 Lise: kan se at novodag er lukket. Jeg har lige bestilt hos big bullies, bare søg på petnap i søgefeltet, så kan du se hvad det er. De er billigere i England men det er ikke sikkert de kan nå at komme inden fødslen.

• #12   14. dec 2012 Jeg bruger linolium i bunden af kravlegården. Jeg ønsker mig også sådan en hvalpegård.

Louise, de hvalpegårde sælges på ebay, og man kan være heldig at få dem ret billigt. De er i to størrelser, og så bliver de leveret ved døren.

• #13   14. dec 2012 Tak susanne. Det må jeg kigge på. Har ingen paypal konto mere. Den blev misbrugt men jeg må få overtalet manden til at vi opretter en ny. Savner ebay;-)

Kommentér på:
Dag 47..

Annonce