{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.788 visninger | Oprettet:

DKK og avlsrestriktioner {{forumTopicSubject}}

Hvad kan vi snart bruge DKK til? Jeg håber f.... snart de bliver væltet, hvis ikke det var fordi man skulle bruge FCI tavle på sin hund, kunne man da lige så godt købe uden.. Jeg vil håbe at schæferhunden går over til den tyske klub i stedet for, for DKK er da til ingenting. Nu er det netop blevet lovligt at avle på D og E hofter... Hmmm.. Hvorfor? Fordi der ikke er så mange eksemplarer i racen? For ja, vi har jo ingen syge hvalpe/unghunde i forvejen som må aflives.. Det er fandme for meget..!
Bare et surt opstød fra mig, som skal ud og aflive min DKK schæfer på 12 mdr i dasg, pga HD E..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK og avlsrestriktioner
  • #2   30. maj 2012 Burde DKK ikke forbyde avl med HD D og E??

• #3   30. maj 2012 Schæferhundeklubben vil have det forbudt, som det hele tiden har været, men det har DKK overtrumfet, at det skal være lovligt..

• #4   30. maj 2012 Man kan jo undersøge linierne til hudlødhed. Og KUN købe af linier med de bedste resultater. Men INGEN kan give garantier.

Det gør mig ondt at din hvalp skal aflives, men det ER ikke DKK`s skyld:-(

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #6   30. maj 2012 Specialklubberne kan frit forhandle deres egne restriktioner på plads - så måske du skulle gå til schæferklubben med problematikken?

• #7   30. maj 2012 Der er ABSOLUT ingen grund til at bruge syge dyr i avl..! Det er fuldstændigt forrykt, at DKK har "lovliggjort" det.. Ligesom de holder på at man ikke behøver at undersøge sin hund for AD, selvom det har været gjort på schæferhunden i flere år..

• #8   30. maj 2012 Efter min mening burde DKK forbyde avl med de hofter. de burde også stramme reglerne igen. jeg nægter at være med til at racerne falder fra hinanden.

• #9   30. maj 2012 .o~**Magyar Agár**~o.
    Nej, det kan de ikke, vi har prøvet..

• #11   30. maj 2012 (link fjernet)

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#12   30. maj 2012 Cocio - lyder mærkeligt - det er der da andre specialklubber der har gjort...

• #13   30. maj 2012 Maj-britt
    Ganske udmærkede A og B, men det kan man desværre ikke regne med, da der på det seneste er taget flere i at snyde med status.. Hvilket ikke engang har kunnet få dem smidt ud af DKK.. Virkelig seriøst, at man kan bevidst tage HD billeder af en "ren" hund, og sende dem ind som sin syge hunds foto, uden straf..

• #15   30. maj 2012 Maj-Britt * DKK snob *
    Nej ikke min opdrætter.. Men der er jo mere end hans ene hund på tavlen..

• #17   30. maj 2012 *TM *
    Jeg er ikke nervøs på mine vegne, ville ALDRIG købe efter en med hverken C, D eller E.. Men der er mange uerfarne hvalpekøbere.. Og hvorfor skal det være lovligt? Heldigvis er der da forhåbentligt ingen opdrættere der bruger en sådan hund i avl..

• #18   30. maj 2012 Man mener at kun omkring 30% af HD er arv. Resten er miljø (foder og træning osv).

Det er ret grove anklager du kommer med. Jeg håber at du har hold i dem!!

• #19   30. maj 2012 Din schæfer er fra før ændringerne i avlsrestriktionerne.. Så det er vel ikke noget du kan hænger op på den måde..

Ingen tvivl om det er sørgeligt når en hund må aflives før tid. Der har du min dybeste medfølelse!
    Og jeg synes også DKK burde beholde sundhedsmæssige restriktioner..

Men din personligt tragedie kan jo ikke hænges op på problematikken her.. Din sag er jo netop et bevis på at selv om der før var restriktioner, så blev der alligevel lavet syge hunde.. smiley

Fremover er der kun én vej som hvalpekøber - fravælg alt som ikke lever op til hvad man selv synes er etisk og sundt at avle på!

Medfølelnde tanker herfra.

• #21   30. maj 2012 pia H
    Hvis A - B kan give et kuld med udelukkende D og E hofter, som det ser ud til at kuldet på 8 hvalpe har, forløbig er 4 smuttet.. Så ser det ud til at være arveligt.. Hvad så hvis jeg vælger at beholde min E hund, og bruge ham i avlen???

• #22   30. maj 2012 Hvis A - B kan give et kuld med udelukkende D og E hofter, som det ser ud til at kuldet på 8 hvalpe har, forløbig er 4 smuttet.. Så ser det ud til at være arveligt.. Hvad så hvis jeg vælger at beholde min E hund, og bruge ham i avlen???

• #24   30. maj 2012 Dinhund er den eneste i kuldet med registreret data.......Hvordan kan der så være 4 der er "smuttet"??

• #25   30. maj 2012 *Hvad så hvis jeg vælger at beholde min E hund, og bruge ham i avlen???*

Om du vælger at beholde ham eller ej er jo op til dig. Men at bruge ham i avlen er uetisk.

• #26   30. maj 2012 Udover det, har faderen til min hund KUN D og E hofter registreret efter sig endnu, INGEN A, B eller C... En del allerede aaflivet ved forfoto.. Så jo, det er arveligt.. Og nu må jeg sådan set bruge min i avl, i stedet for at aflive ham.. Flot..

• #27   30. maj 2012 Mette med de 2 blacknosekillers(savner C!!) .
    Der er to andre registreret aflivet ved forfoto, en halter voldsomt og venter på resultat, to halter bare og har ikke taget foto..

• #28   30. maj 2012 Faderen har et indeks på 91......... Jeg ville ALDRIG købe hvalp efter en hanhund med et indeks på 91.

• #31   30. maj 2012 Jeg kan ikke forestille mig andet end at det falder yderligere på fredag, med de nye registreringer.

• #33   30. maj 2012 Den lå på 103, da jeg bestilte..

• #34   30. maj 2012 Vi har da heldigvis vores avlskåringsprogram, som Schæferhundeklubben i DEN grad må ud over kanten med - til de købere, der ikke i forvejen har kendskab til den.

80 af de solgte schæfere i Danmark kommer i forvejen fra avlskårede forældredyr.
    Nu må der sættes trumf på.

• #36   30. maj 2012 Cocio - er sgu ked af det på dine vegne over hunden. Det er noget regulært lort :o(

• #38   30. maj 2012 Jeg ville ALDRIG bruge en hund med a, b eller c i avl, men ser bare ingen grund til at det er lovligt..

Jeg ved også at man ikke skal begå røveri eller vold, og det burde alle da vide, men derfor er det da ikke lovligt..

• #39   30. maj 2012 .o~**Magyar Agár**~o.
    Nej det kan de IKKE.
    Cavalierklubben kunne ikke få lov til at beholde avlsrestriktion om hjertundersøgelse og DKK og cavalierklubben måtte gå fra hinanden uden et resultat o mødes igen til efteråret.

Det til trods for at klubbens medlemmer ØNSKER at avlsrstriktionen opretholdes.

Derudover blev der givet ukorrekte oplysninger på formandsmødet, idat DKK oplyste at bortfaldet af bl.a avlsrestriktioner kun skulle bortfalde på hunde født EFTER en hvis dato (1/1-12 eller var det 1/3).
    Så spørgsmålet er vel overhovedet om formandsskabet har vedtaget de nye "retningslinier"

• #40   30. maj 2012 pia H
    Håber også virkelig at han kommer ud af avl.
    Indtil videre er en del af hans hvalpe aflivet inden de er blevet et år, så dermed ingen status registreret. 1 er registreret på hundeweb med D, 2 med E, 1 er aflivet ved foto, så den desværre ikke kunne komme til omfoto, dermed intet resultat.. Og så er der en der skal have taget på fredag, uden at have bestilt rekvisition, så det bliver desværre heller ikke registreret.. Men INGEN gode resultater endnu..

• #41   30. maj 2012 Når Schæferklubben, som er den største specialklub under DKK ikke kan få lov at beholde restriktionerne, så tror jeg ikke på at nogen kan.

Det er allerede afgjort - de forhandlinger der - det er et spil for galleriet...

• #42   30. maj 2012 Jeg er så en af de få i denne tråd, der giver dig 100% ret i dit startindlæg, TS.

Det er helt i skoven, at DKK tillader avl på syge hunde - ikke at det er noget nyt, se blot på EB og Mastino for nu bare at nævne et par stykker - men avl på D og E hofter skal ikke være tilladt.

Det er også op til min etik og moral om jeg synes det er OK at køre 95 km/t på Vesterbrogade .. men derfor skal det dælme da være forbudt !!!

• #43   30. maj 2012 ¤ Jeannie ¤
    Det er nemlig rigtigt, DKK vil afskaffe avlsrestriktionerne.. Dansk svensk gårdhundeklubben fik heller ikke lov at beholde deres..

• #44   30. maj 2012 Cocio
    jeg forstår dig fuldt ud - det er eddername saksusme noget svineri det nu er i orden - ikke engang i de små andre klubber i DK er det tilladt at avle på en så slam HD grad

• #45   30. maj 2012 Og nej det kan på ingen måder forsvares at avle på en hund med den HD-grad

• #46   30. maj 2012 Og hvad skulle grunden være, til at det nu er lovligt? Er schæferhunden ved at uddø som race? Er der ikke nok individer til at opretholde den?

• #47   30. maj 2012 Nå, jeg vil smutte et par timer, har en trist tur jeg skal ud på..

• #48   30. maj 2012 Men DKK fattes vist penge .. mener jeg læste et sted, at de nu afholder udstillinger for blandinger og hunde uden stamtavle .. og nu altså også avl på syge hunde .. seriøs forening, det må man sq give dem.

• #49   30. maj 2012 Hold da op, jeg kan på en måde forstå at man fjernede udstillingskravet, men at fjerne sundhedsrestriktionerne virker hul i hovedet. Hvorfor gøre det tilladt at avle på syge hunde? Det giver ingen mening.

• #50   30. maj 2012 Synes Jørgen Hindse og Co burde få et spark i røven.

De ØDELÆGGER fanme ikke bare schæferhunden, men utallige racer!!

• #51   30. maj 2012 Helt enig, CH.

• #53   30. maj 2012 Pia - sorry - min race, vores race - kan bare ikke tåle at der bliver givet los.

Det er op ad bakke i forvejen.

NATURLIGVIS bliver der avlet efter lavst mulige fællesnævner. Sådan er virkeligheden

Det kommer ikke til at betyde noget for mig som køber, for jeg finder den hund, der lever op til mine krav - men det betyder noget for racen alment, for det er ikke alle, der har tid, lyst, lejlighed eller baggrundsviden nok til at finde den rette hund.

Det her er en katastrofe og de skulle fanme skamme sig...

• #54   30. maj 2012 pia H -

Nej, og hvis vi ophæver max 50 km/t på Vesterbrogade, betyder det heller ikke at alle vil køre 100. Men nogle vil - og skal disse så kunne gøre det fuldt lovligt ?

Hvorfor mener du iøvrigt - hvis jeg altså ikke misforstår dig lige her - at det er OK at tillade avl på syge hofter ?

• #56   30. maj 2012 Hvor er det trist med din hund, Cocio smiley Føler med dig :´-(

Og jeg kan godt forstå dig - jeg er også selv blevet overrasket over, hvad der kan slippes afsted med i DKK regi.

Jeg undrer mig vældig over at det skal være besværligt (forudbestilling af rekvisition) og koste penge at få information vedr. DKK hundes sundhed ind på hundeweb. Hvis flere ejere af DKK hunde meldte sundhedsstatus ind, ville der hurtigere komme data ind, der ville gøre dårlige hunde mindre attraktive at bruge til avl.

• #57   30. maj 2012 Ja, hvorfor ikke bare gøre hundeweb gratis ? Så kan hvalpekøbere frit gå ind og se på hvalpekuld, forældredyr osv ..

Men det er åbenbart vigtigere at skovle penge ind end at få sunde hunde ud til folk ...

• #58   30. maj 2012 endnu en grund til jeg ikke køber min næste hund i Danmark- men tager gerne turen til udlandet efter den rigtige- hvilket jeg har fantastiske erfaringer med

• #59   30. maj 2012 Ja, jeg har heller ikke været utilfreds med mit køb i Tjekkiet.

DKK har bevæget sig for langt væk fra dørtelefonen, og man skal da vist være mere end almindelig fanatisk tilhænger for ikke at se, at dette sidste tiltag er noget L... !!!!

• #60   30. maj 2012 Jeg har det sådan lidt blandet med det her.. Jeg har godt kunne leve med, at udstillingskravet forsvandt, fordi realiteten er at mange føler sig skræmte over at skulle gå på udstilling, og tror ikke at racerne bliver mindre racetypiske af den grund..

Flere undersøgelser har da også vist, at mange af de restriktioner på især HD (ville gerne linke til undersøgelsen, men kan ikke lige huske hvor) ikke har haft nogen synderlig effekt... Mener at det r dokumenteret på DKKs årsmøde..

Men jeg mener heller ikke, at det skal være i orden at parre med D- og E-hofter.. Især ikke med en race som Schæferen som i forvejen døjer meget med HD og som der er så mange af..
    Frygter også at de lempelser af disse sundhedsrestriktioner kan have grumme konsekvenser på længere sigt.. Selvfølgelig vil rigtig mange opdrættere stadigvæk tjekke deres hunde, men nogle vil ikke.. Og det er jo det, der er problemet..Spørgsmålet er bare, hvor omfattende det bliver..

• #61   30. maj 2012 Ja jeg er med fåtallet, synes det er helt ude i hampen med de nye avls"restriktioner". Er virkelig skuffet over DKK. Der var rigeligt hd problemer i forvejen, hvad sker der ikke nu?? Håber på det bedste for alle racers vedkommende.

• #62   30. maj 2012 Sarah
    Det er så et sted hvor DKK ikke vil overlade ansvaret til opdrætteren/hundeejeren, sjovt nok....

For at sikre at resultatet kan komme på hundeweb, skal man betale og bestille undersøgelsen INDEN den finder sted, for så kan man nemlig ikke undgå at også et dårligt resultat vises på hundeweb.

• #63   30. maj 2012 Maria A -

Skidt med udstillingskravet .. men sundhedskravet skal dælme bibeholdes.

Og den arrogante måde DKK har afvist schæferhundeklubbens forslag og blot overrulet med deres egne regler .. det holder INTET sted.

Forkasteligt !!

• #64   30. maj 2012 Udstillingskravet synes jeg er fuldstændigt overflødigt...

Det er jo ligemeget hvordan hunden ser ud, jeg ville da ikke holde mindre af den af den grund.

Men de andre restriktioner ville jeg meget gerne have beholdt.

Jeg synes faktisk, det er godt, at udseendet ikke er et kriterie. Så er der f.eks. ikke en god, sund mastino, der ikke kan avles på, fordi ørerne ikke sidder med den rette hældning. smiley

• #65   30. maj 2012 Hehe hov, Martine kom først *GG*

Jeannie

Jamen, hvis man nu opdager noget ved en rutineundersøgelse (til os der ikke planlægger at avle) - så er det da meget ærgerligt at det ikke kommer på?

For min hunds forældre/søskende kan jo bære det samme og det ville jo så om ikke andet være åbenbart efter noget tid.

• #66   30. maj 2012 Martine: Enig!

Cocio: Tanker til dig - føj for en situation smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

#67   30. maj 2012 Jeannie. Det forstår jeg bare ikke helt - dette er en kopi af avlsrestriktioner som det lyder i dag for en race hvor det er forhandlet på plads: (Hvis denne race har beholdt deres restriktioner hvorfor kan andre så ikke)

Racen har følgende avlsrestriktioner
    Mentalbeskrivelses krav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er mentalbeskrevet (fra 10 til 24 mdr.) og der er visse punkter i beskrivelsen, hvor de mentalbeskrevne hunde ikke må komme over eller under en bestemt grænseværdi. Se vedhæftede dokument nedenfor.Adfærd der isoleret betragtet er uacceptabel medfører Avlsforbud.Isoleret betragtet medfører denne profil ikke et avlsforbud, men et kraftigt "OBS!" til opdrætteren. Restriktionen er indført 1. januar 2005 og omfatter hele racen. Se også punktet "Mentalbeskrivelse"Udenlandske hunde Kravet for mentalbeskrivelse gælder ikke for udenlandske hunde, dog således, at Dansk Molosser Klub skal godkende den udenlandske han inden parring. Dokumentation for godkendelsen skal medsendes ved stambogsføring af hvalpe. Aftalen gælder indtil 31. december 2013.

HD-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel HD-status registreret i DKK. Hunde med status D eller E må ikke anvendes i avl.

AD-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel AD-status registreret i DKK. Hunde med status 3 må ikke anvendes i avl.

Det skal på behørig vis dokumenteres, at faderen til et hvalpekuld har normale testikler på normal plads.
    Der henvises herudover til DKK´s stambogsføringsregler.

• #68   30. maj 2012 .o~**Magyar Agár**~o.

Fordi DKK ønsker at nedbringe antallet af racer med sundhedsrestriktioer, det har bestyrelsen selv sagt på de medlemsmøder, der var et par steder rundt om i landet.

DKK forhandler pt. med specialklubberne, så der er flere forhandlinger, der ikke er afsluttet.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #69   30. maj 2012 Det er altid forfærdeligt når der avles på syge hunde og efter min mening har kennelklubberne en forbandet pligt til at sørge for at dette er så umuligt som det nu engang kan lade sig gøre (der vil altid være nogen der snyder).
    Ved at give tilladelse til denne form for avl synker kennelklubberne langt ned og om man kan lide det eller ej, så er DKK på vej den absolutte forkerte vej.

Jeg er selv tilhænger af stamtavler, men må desværre give TS ret i at DKK ikke længere er en kennelklub man kan regne med står for kvalitet. Og jo, selvfølgelig er det kennelklubbens skyld at avlen i klubben bliver dårligere, for de gør det muligt og det bør en seriøs kennelklub ikke gøre.

Der var en gang hvor man kunne sidestille DKK men kvalitet (så meget man nu kan inden for avl) og den gang var DKK dem man regnede med. Det var den klub man var en del af, hvis man gik op i sunde og racetypiske hunde, men med den "fremgang" DKK har lagt for dagen igennem noget tid, er dette desværre ikke længere tilfældet.

Ja, man kan finde ud af det i andre lande, men nu taler vi ikke om andre lande men om Danmark. Fortsætter DKK på denne måde kunne man frygte at de ender i en udsendelse som vi har set fra England.

• #70   30. maj 2012 Havde jeg været medlem, havde jeg meldt mig ud - og smækket døren.

• #71   30. maj 2012 Slev om der står sundhedsrestriktioner på racer, er det ikke sikkert at de vil være der efter forhandlingerne mellem DKK og specialklubberne er færdige.

Kan f.eks. se af Chihuahua stadig har krav om PL-status, så KSS og DKK har ikke forhandlet færdig?

• #72   30. maj 2012 Jeg er enig med Martine. Desuden mener jeg at DKK graver deres egen grav fordi sundhedskravene har jo netop været deres stærkeste argument for hvorfor man skal købe hund med tavle og selvfølgelig kan man tjekke på hundeweb men virkeligheden er at mange mennesker ikke kender denne side og forøvrigt heller ikke ved hvad de skal kigge efter, og tro at alle nye hundeejere sætter sig ind i alt inden de køber hund er naivt, vi skal vist være glade for hvis de sætter sig ind i hundes behov.
    og selvfølgelig vil der være opdrættere der nu ser muligheder for dårlig avl nu når sundhedskravene er væk.
    DKK stamtavler burde stå for kvalitet og en vis minimums garanti for sundhed, når denne nu er væk taber tavlen værdien for mange tror jeg.

• #73   30. maj 2012 Cocio, Det gør mig ondt med din hund. Varme tanker herfra.

• #74   30. maj 2012 Fatter slet ikke at man ikke hos DKK kan se at mange af de ellers tilfredse medlemmer raser over de ting de har gang i... så mon ikke at det i sidste ende bliver et tab på kontoen, hvis ikke de fatter alvoren???

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#75   30. maj 2012 CH

Og det burde alle medlemmer gøre hvis de ville noget seriøst!
    Kun ved at vise sin utilfredshed for alvor kommer man frem.

Faktisk burde alle boykotte DKK og deres arrangementer til der igen er tale om en seriøs kennelklub, på den måde rammer man der hvor det gør ondt og DKK vil ikke have anden mulighed end at få rettet op på deres enorme fejl.

Men hånden på hjertet, tror I det vil ske? Er medlemmer seriøse og modige nok til at tage stilling?

• #76   30. maj 2012 Nej. Det er de ikke. Når et flertal kan stemme for det skidt her til generalforsamlingen - så er der sgu nok ikke meget opbakning.

Der er to muligheder - melde sig ind og kæmpe indefra eller melde sig ud i protest. Håber mange gør det første....

• #77   30. maj 2012 Hvad er det man fra DKKs side har tænkt, da man trumfede det her igennem? Jeg undres.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#78   30. maj 2012 CH

Når nu der åbenbart ER kæmpet indefra og dette budskab ikke er forstået, så må der andre ting på bordet og er der noget DKK ikke vil, så er det at miste penge, altså vil de hurtigt få rettet ind, eller gå ned som værende den seriøse kennelklub. Efter min mening går det ned af bakke, på trods af at det hedder sig at medlemmerne ikke syntes om det.

Alene herinde, kunne man samle en rimelig stor flok som samlet set giver mane penge til DKK. Hvis alle var seriøse og gik i samlet flok ind og skrev til DKK at fra dd ville de holde sig fra alt i og under DKK samt melde sig ud, så kan du være sikker på at DKK ville få travlt med at kikke nærmere på tingene. Det er emmervæk ikke småpenge der ville mangle. HG har mange brugere, der er aktive ti DKK og deres specialklubber og de har ikke råd til at alle går.

• #79   30. maj 2012
    Irene J

DKK har set udviklingen af hvalpe de stambogsfører. Den udvikling er så nedadgående, at de regner med at stambogsfører under 100 hvalpe om 10 år.

Derfor vil de gøre det lettere for hr og fru Jensen at stambogsføre et kuld hvalpe.

Jeg forstår dog ikke hvorfordet skulle få antallet af stambogsføringer til at stige, når nu mange andre "klubber" også registrerer en nedgang, på trods af at nogle "klubber" INGEN restriktioner har og har meget lavere gebyr på stambogsføringer.

• #80   30. maj 2012 Jeannie - Men jeg troede netop formålet var, at hr og fru Jensen ikke skulle kunne stambogsføre. Jeg troede meningen var, at DKK skulle være et kvalitetsstempel mere eller mindre. Der er godt nok meget der har ændret sig gennem mine få år i hundeverden.

• #81   30. maj 2012 Ja helt enig med K/B J

Det ville ramme dem rigtig hårdt hvis man meldte sig ud - men det kræver nosser -

og hvad er ideen i det hele taget nu med at melde sig ind i DKK men ikke også mindst hvad er begundelsen nu for at købe en hund med DKK tavle

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#82   30. maj 2012 *Citronmåne - savner Bedste *

Som tingene er nu, mener jeg jo at man ved sit medlemskab viser at man står bag DKK og at man er tilhænger af deres måde at gøre tingene på.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er det man vil vise. Hvis det ikke er, hvad er det så der holder folk i en forening man ikke kan stå bag?

• #83   30. maj 2012 K/B J

Det har du fuldstændigt ret i - og er det virkelig det man vil stå inde for - når man nu læser startindlægget - en hund på blot 12 mdr -

Hvis DKK med dette tiltag vil få flere "kunder" er jeg godt nok spændt på DKK's fremtid, for det er ikke bare lige at vælte bestyrelsen, og vælte de forslag, det er at rende en pande imod en mur - og jeg tvivler desværre på det kan bekæmpes indefra - for der sidder rigtig mange mennesker der har været med til at træffe de beslutninger der nu er taget -

Men jeg vil glæde mig over man kan komme med et argument på hvorfor man skal købe en DKK hund, og hvorfor en DKK hund bare er meget bedere end alle andre hunde -

• #84   30. maj 2012 Citronmåne, ja det bliver svært at argumenterer for hvorfor folk skal betale mere for en DKK tavle hund, medmindre den har meget seriøse opdrættere der vedlægger al dokumentation for testene på avlsrelaterede sygdomme.
    Jeg tror desværre heller ikke at det hjælper at kæmpe indefra da der er gået buisnes i selve foreningen.
    Jeg syntes dog det er synd for de seriøse opdrættere der stadigt vil bruge penge på at teste deres hunde for der er risiko for at de drukner i mængden da de ikke har DKK bag sig i spørgsmålet om sundhedstest.

• #87   30. maj 2012 Krumme
    Ja det må tiden jo så vise ! men det er da væsentlig forringelse af DKK som Helhed, og når helheden forsvinder smuldre resten også

• #89   30. maj 2012 Nej jeg kender heller ingen, men der findes jo altså temmelig mange mennesker der gerne vil avle og opdrætte, og deter jo en helt ny generation der kommer til .

• #90   30. maj 2012 Kan ikke se hvad en fjernelse af avlsrestriktioner ændrer, det er stadig opdrætternes ansvar at lave sunde hunde og tage hunde ud af avlen der ikke bør indgå. Det er ikke DKKs fejl når det ikke sker, det er opdrætternes fejl fordi de ikke selekterer hårdt nok i deres avlsmateriale.

Hvis din hund er 12 mdr. er den født før ændringerne trådte i kraft og det viser at selv med avlsrestriktioner sker den slags ærgerlige ting også, og det bekræfter kun at problemet ligger hos opdrætterne.

• #91   30. maj 2012 Som Martine så klogt skrev:

"Det er også op til min etik og moral om jeg synes det er OK at køre 95 km/t på Vesterbrogade .. men derfor skal det dælme da være forbudt !!!
    "

• #92   30. maj 2012 Hvorfor DKK ?

For mit vedkommende er svaret enkelt. Hvis min hund ikke har en FCI godkendt stamtavle, kan jeg ikke stille den til konkurrencer i FCI regi. Iøvrigt er det et forbavsende fåtal, der avler maller uden FCI bog, så vil man have sådan en, så er det FCI tavle der skal på.

Jeg havde meldt mig ud af DKK - ønskede ikke at støtte foreningen mere end nødvendigt - men efter at jeg blev udtaget til FCI´s IPO3 VM i Ungarn, blev jeg nødt til at melde mig ind igen, da man ikke kan være deltager uden at være medlem af DKK.

Så nu er der lige 12 mdr med blade igen smiley

• #93   30. maj 2012 Martine¨
    ja det kan du ikke undgå så - men skal man ikke stadig være medlem for at gå til prøver i f.eks. schæferhundeklubben?

• #94   30. maj 2012 Krumme -

Jamen jeg tror da heller ikke at samtlige begynder at avle på syge hunde - men DKK burde være et kvalitetsstempel - det er det jeg som (tidligere) instruktør altid har fortalt "køb en hund med DKK-tavle" !!

Idag skal sætningen jo være lidt længere "køb en hund med en DKK-tavle, men når du finder en, så kom lige hen til mig for så skal jeg nok lige tjekke om den DKK hund du har fundet nu også lever op til det krav om sundhed, uddannelse osv, det nu ligger for racen".

Det ER da uanset hvordan man vender og drejer det, et helt forkert signal at sende til omverdnen. Her er vi, vi hedder DKK .. vi har nogle blade, vi tillader avl på syge hunde, og har du en blandingshund eller en hund uden tavle, tja, så klarer vi da også lige at stable en udstilling på benene for den også.

PENGE-INDSAMLING !!!!!

• #95   30. maj 2012 Citronmåne - nej, du skal ikke være medlem af DKK for at gå til prøver i hverken schæferhunde eller malleklubben.

• #97   30. maj 2012 Ja, den er svær hva ?

Hvis du ønsker svar på dine spørgsmål til mig kunne du passende begynde med at svare på dem jeg stiller dig først.

• #99   30. maj 2012 Dkk har jo selv meldt ud at det var bekymrende med det faldne altal medlemmer - så det handler jo om tal på bundlinjen -

Om man vil det eller ej - DKK er en forretning

• #101   30. maj 2012 Specialklubberne har et ENORMT stykke arbejde foran sig...

De må ind i kampen - og her gruer jeg sgu lidt, for der er der altså også motiver, som ikke altid er rene i kanten...

Martine - er fuldstændig enig. DKK er en pengemaskine - og de sidste rester er bekymring om artens velbefindende er pist væk...

• #102   30. maj 2012 Pia - at den er stor er jo fuldstændig ligegyldigt, når den kvalitet de leverer er elendig..

Størrelsen - den bliver der nok forandret på i fremtiden.. Hvis ikke i kvantitet, så i kvalitet. De medlemmer man får er dyrt byttet med dem, der forsvinder...

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#104   30. maj 2012 *Krumme* Savner C

Korrekt at man har hundeweb, men hvad hjælper det når der ikke er krav? At man kan se hvem der tester? Det kan man jo ikke altid regne med, for en masse tests bliver ikke offentliggjort på hundeweb.
    Og at man har DKK i ryggen? Joh det har man da, men efter som der ikke er krav, er der heller ikke noget at komme efter hvis opdrætter ikke opfylder de ikke eksisterende krav.
    Ved at Kennelklubben går ind og fjerner alle sundhedskrav, siger de jo samtidig at der ikke er problemer i racerne, hvilket vi alle ved ikke er korrekt.
    Det er altid opdrætters ansvar at opdrætte ordenligt, men det er stadig mennesker og dem kan man nu engang ikke altid stole på, derfor er der nød til at være regler og krav, når kennelklubberne fjerner disse krav åbner de også for muligheden for at man ikke lever op til hvad nogen mener er etik og dermed også for muligheden for at avle på syge hunde.

Som en anden i denne tråd skriver, så er der jo en grund til at der skal være regler, hvis man fjernede reglen om 50 km i byen, så kan det da godt være at der er en håndfuld der ville overholde den alligevel, men flertallet ville ikke og det er nøjagtig det samme inden for avl.

Når jeg kikker tilbage i trådene om DKK så har man altid skrevet at forskellen på DKK og andre klubber har været sundhed, men det kan man jo ikke sige i dag. Så det eneste der i dag er i DKK er at man har flere hunde i databasen og at man har hundeweb. Alt træning og andre ting i DKK koster jo udover medlemskab og så kan man lige så godt bruge andre steder. Det synes jeg er noget af en nedgang og det bør man som medlem reagere kraftigt på hvis man virkelig er så seriøs.

• #106   30. maj 2012 Krumme -

Helt sikkert kan man gøre meget for at hjælpe fremtidige hvalpekøbere. Men signalværdien er helt forkert.

DKK burde være et kvalitetsstempel i sig selv, og med især dette sidste tiltag, har jeg personligt helt enormt svært ved at få øje på fordelene ved den forening.

• #107   30. maj 2012 Jeg er NOGET glad ved, at vi stadig har et kåringsprogram, som er så benyttet som det er.... Jeg ville være mere bekymret hvis jeg var i en specialklub, hvor dette ikke var tilfældet.

• #109   30. maj 2012 pia -

Seriøst, jeg har stillet dig et spørgsmål og du vedbliver med dine modspørgsmål .. jeg tror bare at vi stopper her. Du fatter helt tydeligt ikke hvad jeg skriver, og jeg gider ikke bruge energi på at forklare det til dig.

• #112   30. maj 2012 Krumme
    ja det var også det jeg mente, men ikke fik skrevet - men ja det er korrekt -

• #113   30. maj 2012 Enig igen med Martine.

Krumme det man kan frygte er at når der slækkes på kravene så vil der være opdrættere der vil begynde at avle på hunde der har større eller mindre skavanker og nu da udstillingskravet også er væk kan hvem som helst avle på en tavle hund og sælge hvalpene med DKK tavler, noget der før krævede både udstillings resultater og/eller sundhedstests.
    Jeg tror heller ikke at de seriøse opdrættere vil mindske deres krav til deres hvalpe men det bliver svært for Hr og Fru Hansen at genneskue når de skal købe familiehunden, derfor taber tavlen sin værdi i mine øjne.
    Jeg har også svært ved at se hvordan DKK kan hjælpe de uheldige hvalpe købere juridisk når der ikke ligger nogen dokumentation for sundheden bag den købte hvalp.

• #114   30. maj 2012 Pia H

DKK er en forretning, hvorfor skal de ikke tjene penge?

• #117   30. maj 2012 Hvordan får jeg glæde af DKKs penge, når en del af kvalitetsstemplet er fjernet?

• #118   30. maj 2012 Det er da ikke kun medlemmer der får glæde af de penge. Det er ikke en forening i den forstand at de er indkomstneutrale..

Der er lønninger og der er afkast... det er en forretning som så meget andet.

Og det kan dælme mærkes for tiden...

Hvorfor dælen ikke bare stå ved, hvad man er - er man bange for snobkortet, så udvid da folks horisont i stedet for at åbne op for avl på syge individer. Det er HELT sort, og det er IKKE med omtanke for de hunde, de skulle beskytte...

• #119   30. maj 2012 Krumme - det gør jeg desværre og det er den slags personer der ødelægger det for os andre.

• #120   30. maj 2012 Pia H
    Det er der heller ingen der siger, men det er stadig en forretning - og de har personale der skal aflønnes, de skal tjene penge og de skal have overskud -

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#121   30. maj 2012 Vil de medlemmer af DKK, der deltager i denne tråd fortælle hvorfor man ikke vælger at vise sin utilfredshed over ændringerne ved at boykotte DKK til tingene er rettet?

Vil I virkelig stå bag en forening der pt kun gør foreningen dårligere og fjerner alt der hedder kvalitet?

Jeg kan forstå dem, der er tvunget gennem prøver, men resten forstår jeg ikke.

• #126   30. maj 2012 Pia - tillid? Nej - dertil har jeg min race for kær...

Der bliver snydt og bedraget - og med et carte blanche, så går det helt ad helvede til...

Jeg synes det er et meget kedeligt eksperiment DKK laver og jeg kan slet ikke forstå, at det bliver forsvaret.

• #129   30. maj 2012 <i>Istedet for at DKK skal være for alle som de kalder det, så bør DKK være for de seriøse og dem der VIL noget med racerne..</i>

Helt enig, Krumme. Synd at det bliver til et spørgsmål om indtægter istedet for kvalitet.

CH - HELT enig i dit indlæg fra kl. 14.02.19

• #130   30. maj 2012 Pia H
    jamen det er da stadig en forretning der skal tjene penge for at få hjulene til at løbe rundt

• #131   30. maj 2012 Ja!! Kontrol er MEGET bedre. Kontrol er hamrende nødvendig.

• #134   30. maj 2012 Pia - det er der ingen der ved - men jeg vil da nødig lægge race til hvis det gør.
    Hvem kan dog støtte sådan et eksperiment på hundenes vegne?

Man kan altså ikke lige skrue tiden tilbage og "ugøre" det gjorte... Det er generationer af hunde der skal til at rette op på det, hvis det går galt.

• #136   30. maj 2012 Hvorfor er kontrol ikke ok når det handler om vores hundes velbefindende?

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#137   30. maj 2012 Krumme.

Det kunne være at man samlede alle man kendte inden for DKK og i samlet flok meddelte DKK at hvis der ikke blev rettet op, så ville man alle gå og derfor ville DKK miste alle de medlemmer og de dertil hørende aktiviteter = mange penge.

Eller man kunne samlet gå til medierne og fortælle at DKK ikke længere er et kvalitets stempel og at man som medlemmer var utilfredse med den udvikling der pt er og at man vil gå hvis der ikke blev rettet op.

Begge dele er noget DKK ikke har råd til.

6 måneder hvor ingen deltager, ville gøre at DKK ville mærke det enormt. Og da her er mange fra DKK ville man kunne samle endnu flere da de mange herinde jo kender enormt mange irl.

• #140   30. maj 2012 Forstår ikke dit indlæg, Pia?

• #142   30. maj 2012 nej det er ikke men læs lige det der står også at det ikke kan bevises at HD d-e kår vider til dens afkom det har andre kennel klubber under fci også fundet ud af og har også givet det fri ,det er op til den enkel opdrætter og hunde ejer om de vil bruge sådan hunde ,kan ikke se der er grund til at aflive en hund på 12 måner fordi den har HD E hvis den kan leve med det, hvomange hunde tror du ikke der har det og lever et ok liv

• #143   30. maj 2012 Irene
    ja godt spørgsmål

• #147   30. maj 2012 Pia - det er formuleringen af dit spørgsmål jeg ikke helt fanger?

• #150   30. maj 2012 Pia - om at der bliver snydt og bedraget??

Ja sgu da. Der verserer en hamrende kedelig sag as we speak...Cocio har vist nævnt den før her i tråden - man tager billeder af en rask hund og sender til DKK med en syg hunds navn på...

• #151   30. maj 2012 Pia - du beskytter vel ikke DKK i sådan et omfang, at du ikke anerkender, at folk snyder???

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#153   30. maj 2012 Krumme.

Joh, det ved DKK sikkert og nej en enkelt eller 10 udstillinger batter ikke, men det gør det hvis der er 200 medlemmer der stopper al aktivitet i en tid.
    Og det kan da godt være at DKK står som vejen frem hvis man vil noget med sine hunde, men det er jo kun et spørgsmål om tid når de nu ikke længere står for kvalitet.
    Jeg kunne da godt tro at nogen af de mindre klubber snart har mere kvalitet end DKK hvis DKK's medlemmer fortsætter med at støtte en klub der åbenbart er ligeglad med hundenes sundhed.

• #154   30. maj 2012 CH
    Var det ikke denne sag hvor DKK stort set var ligeglade?

• #155   30. maj 2012 Jeg synes bare ikke, der er grund til at spille lotteri med vores hundes helbred. Det kan godt være, det langt fra kun er arv der spiller ind i hd, men hvorfor tage chancen? Jeg kan ikke andet end ryste på hovedet

• #156   30. maj 2012 K/B J
    De små klubber har allerede nu bedere krav - da DKK fjernede udstillingskravet blev de med et ringere i den forstand -

Tag en klub som DDH - og schæferen:

Racen har følgende avlsrestriktioner:

Min. alder for tæver 18 mdr.

Min. alder for hanner 12 mdr. men må ikke bruges før der foreligger HD-status.

Min. én 1. Præmie opnået efter at hunden er fyldt 9 mdr.

HD Hunden skal være 12 mdr. inden røntgen foto, resultatet skal foreligge inden parring.

Status der accepteres:

A må kun parres med A, B og C

B må kun parres med A og B

C må kun parres med A

Hunde med D og E status må ikke indgå i avl

• #157   30. maj 2012 Citronmåne - jo... nu er FCI sat på sagen...

Det er pinligt. Igen et eksempel på at man hytter sine egne på bekostning af hundene...

• #160   30. maj 2012 Krumme
    det kan da være fløjtende ligemegt med hvor mange der møder op på udstillingerne hvis det ikke engang er et krav....

• #161   30. maj 2012 Pia - at det ikke er familien almindelig er da ligegyldigt?

I dette tilfælde er det en opdrætter, der spytter væsentlige mængder hunde ud hvert år...

Og ja, en dyrlæge har været involveret. Det er en korrupt verden - og jo værre krav, jo mindre kontrol, jo mere skidt bliver der lavet....

• #163   30. maj 2012 Udstillingssporten bliver ganske givet ikke mindre - men det er klart, at de der certifikatudstillinger måske bliver begrænsede.

• #165   30. maj 2012 Jamen det svarer vel også til dem, der kun kom for at få en avlsgodkendelse.

Resten gør det jo for sportens skyld og den forandrer sig ikke på grund af restriktionerne...

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#166   30. maj 2012 På mig virker det som om man hellere vil have kvantitet end kvalitet og det er da ærgerligt. Man kan jo ikke sige at en kennelklub er seriøs alene på hvor mange er møder op på deres udstillinger eller på medlems antallet.

• #169   30. maj 2012 jamen Krumme-

hvis man går meget op i udstilling så er det jo DKK - men det er jo slet ikke et krav om udstilling -

nu ved jeg ikke hvor mange der kjommer på en DRU udstilling, det skal jeg slet ikke kunne udtale mig om -

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#170   30. maj 2012 Krumme.

Igen, antal har intet med kvalitet at gøre. Der ER forskel på kvantitet og kvalitet.

• #173   30. maj 2012 men jeg ser ikke problemer med alle de etableret opdrætter, men jeg ser problemet med alle de "køkkenkuld" der vil komme

• #174   30. maj 2012 Krumme, men i fremtiden kan en DKK hund vel også få rødt bånd selvom den har PL , for det behøver man jo ikke tjekke mere , eller ????, som jeg ser det bliver DKK ikke bedre end småklubberne kun større, eller?

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#178   30. maj 2012 Krumme.

Okay, så lad os sige at kvantitet er lig med kvalitet, og at langt de fleste opdrættere vil teste alligevel, men hvorfor så fjerne de krav? hvordan skulle DKK få flere stamtavleførte hunde hvis opdrætterne alligevel vil teste?
    Dem DKK vil have ind er dem, der mener det er for besværligt at teste og det er jo så dem de får ind = der testes ikke, hvor er kvaliteten i det?

DKK har ikke udstillingskrav og nu heller ikke sundheds krav, altså er der ingen krav til opdrætterne, gamle som nye.
    I nogen af de små klubber har de begge krav. Nej, der kommer ikke så mange på udstillingerne, men det er trods alt ikke krat og ravl der kan bruges i avlen.

Jeg har virkelig svært ved at se at DKK's avl skulle være bedre fordi de er mange?

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#181   30. maj 2012 Krumme.

Jeg læser bestemt hvad du skriver, læser du mon hvad jeg skriver?

Når man taler om en DKK stamtavle, så er det IKKE længere et kvalitetsstempel og det er muligt at specialklubberne skal ud af starthullerne, men man støtter STADIG en forening der ikke vil have kvalitet men kvantitet og det er efter min mening et rigtig dårligt signal at sende.
    Man opdrætter ikke under special klubberne med under DKK og det vil være det den almindelige ejer ser.

Det er rigtig godt at rådgive og det er bestemt vejen frem, deri er vi helt enige, men da special klubberne er en under del af DKK så er den rådgivning stadig en blåstemple den forening og dermed vil foreningen ikke mærke at medlemmerne er uenige, tværtimod.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#182   30. maj 2012 De andre køre for stærkt så det kan jeg også.....

• #184   30. maj 2012 Jeg tvivler stærkt på at folk tester, når det ikke er nødvendigt for at få stambogsført hvalpe...

Ikke uden et kåringsprogram, der er så integreret i avlen at folk kender til det og benytter sig meget aktivt af det.

• #185   30. maj 2012 Det bliver langt sværere at være ny hvalpekøber i fremtiden end det har været...

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#187   30. maj 2012 Krumme.

Du virker meget fjendsk hvilket jeg ikke kan forstå.

Det handler ikke om hvorvidt man er medlem og deltagende i aktiviteter, men om kvalitet. Er kvalitet ikke det vigtigste når det handler om opdræt af dyr?

• #188   30. maj 2012 Det kan være at boxer-ejere er mindre korrumperede end os schæferfolk...

I min race er det en katastrofe det her - det er svært nok i forvejen at skille skidt fra kanel.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#190   30. maj 2012 CH.

Jeg tror desværre du har ret. Som tingene ser ud nu kommer det til at gå gevaldigt ned af bakke for avlen. En ting der tager umådelig mange år at rete når først det er gået galt.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#192   30. maj 2012 Krumme.

Nej. Ikke fordi der er "idioter" der vil gå efter laveste fællesnævner, men fordi man ved sin deltagelse blåstempler DKK's ønske om kvantitet frem for kvalitet.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#193   30. maj 2012 Krumme.

Igen. Rådgivning er godt, men der skulle gerne være noget bag den rådgivning og det er der ikke når foreningen går efter kvantitet frem for kvalitet.

Ville det ikke være bedre at rådgive for noget hvor man kunne stå inde for foreningen?

• #197   30. maj 2012 Medlemmernes vilje er i Hindses baglomme...

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#198   30. maj 2012 FCI eller ej, DKK kan kun overleve hvis de har medlemmer.

På mig virker det som at støtte internater der handler muskelhunde (som er på forbudslisten) og samtidig påstå at man er imod det de gør.
    Eller at støtte ALDI og samtidig sige at man bør handle i små lokal butikker.

Man er nød til at handle ud fra ens overbevisninger om rigtigheden af det man støtter.

• #199   30. maj 2012 En af de væsentligste årsager til at vælge DKK fremfor andre klubber er taget væk.

Kigger vi på de sidste mange års tavle-diskussioner herinde, så er avlstrestriktioner det vigtigste argument.

Det, der er tilbage - hundeweb, der bestemt ikke er blevet mindre nødvendig er tilbage - og så stavnsbindingen i forhold til FCI.
    Sundhedsmæssigt er det det største kompromis man kan bede nogen om at indgå.

Jeg forstår ikke hvordan det kan forsvares...

• #201   30. maj 2012 Ch - har desværre set nogle rigtig useriøst parringer på boxer-klubbens hjemmeside -

index var omkring 80- og jeg mener at hunden havde 3 i spondylose .

så Nej boxeren er heller ikke fredet

• #203   30. maj 2012 Ch - lige nu er der en tæve der er blevet parret - status er :

HD grad:
    C
    HD index:
    85,00

Spondylose:
    4

• #204   30. maj 2012 Krumme, - Sorry, skulle have skrevet @ på..

Det var til Pia...

Men - det er kun stadig stedet fordi man er bundet til FCI derigennem... Som det ikke forholdt sig sådan, så ville man ikke kunne se min røv for bare skosåler på min vej til en alternativ klub, der varetager min races udfordringer bedre.

• #205   30. maj 2012 Ydrk!!

Slemt, Citronmåne :o(

• #209   30. maj 2012 Ja, DET ville være ganske ganske rart... Konceptet fejler jo intet, tværtimod. Men det er selve konceptet, de udvander lige nu.

• #210   30. maj 2012 Krumme at du i din overbevisning prøver at bilde alle andre ind at alle andre klubber er uendelig ligemeget er jo din holdning - men det er snobværdig!

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#212   30. maj 2012 Krumme

Ja meget undskyld, men nu side stiller du igen seriøsitet med antallet på udstillingerne? Skal der virkelig ikke mere til end et stort antal til før tingene er seriøse eller er antallet vigtigere end seriøsiteten?

Nå men det er nok ikke meningen at jeg skal kunne forstå det smiley

• #215   30. maj 2012 Krumme hvad med at holde dig til DKK- og ikke hvordan andre klubbers hunde ser ud?

• #217   30. maj 2012 Du har jo konkluderet det ikke findes for dig - er den virkelig længere ?

• #219   30. maj 2012 Jeg kan ikke forstå det skal være en option at anvende hunde med halvskidt sundhedsstatus - Der er hunde nok! Det burde være muligt at finde individer der er raske på alle måder

• #221   30. maj 2012 <i>Og skulle der være restriktioner så havde de nok bare lavet tavleløse hhvalpe i stedet..!</i>

Men så lad dem lave tavleløse hvalpe for pokker !

Det kan man ikke undgå - men i DKK regi burde man stadigvæk ikke tillade avl på syge hunde !

• #222   30. maj 2012 DKK´s forklaring og uddybning af lempelsen.. Det virker til at de fleste større racer vil være omfattet af denne lempelse....Desværre...
    Gudskelov kræver de stadigvæk et HD-tjek, så man kender status...

http://www.dkk.dk/files/pdf/HD-AD_forklaring.pdf

• #223   30. maj 2012 Pia: Det er da heller ikke medlemmernes ønske - det er noget DKK selv har fundet på, så vidt jeg har læst

• #225   30. maj 2012 pia, ja danmark er også demokratisk det betyder altså ikke at største delen af danmark er socialdemokrater og ej heller at de er enige med SF i alle deres sager.

• #226   31. maj 2012 Ja og Pia - man kan jo også bare vælge at være firkantet - der er vel 33.000 medlemmer og det er en meget lille % del der stemmer.

• #228   31. maj 2012 Pia, hvis det er flertallet af medlemmerne der har valgt denne linie så kan man da blive rigtig bekymret for det første kan alle jo stemme, dvs også dem der ikke opdrætter idag men vil have en nem vej til at tjene lidt håndøre på at starte med at avle på deres usunde hunde. for det andet så kan personer der ikke ved en fis om avl stemme. I sådanne spørgsmål kan en seriøs forening ikke overlade så vigtigt beslutninger til medlemmerne men skal træffe deres valg på forskning og fakta og ikke fra lægge sig ansvaret ved at lægge det på medlemmerne, også selvom det måtte koste dem deres bestyrelsesposter.

• #230   31. maj 2012 Citronmåne: hvor er det lige i udlandet, du mener det er mere sikkert at købe hund? Jeg kender ingen steder hvor jeg kan få de informationer inden køb, som jeg kan på en DKK hund.
    Forstår ikke at du skriver at du har fantastisk erfaring med det - en ud at de to boxertæve du købt, havde da dårlig HD....

• #231   31. maj 2012 Tror da nu ikke de medlemsvalgte har skrevet dette som målsætning i deres præsentation til bestyrelsesvalget.
    DKK har jeg Intet til overs for - de siger, de er klubben for alle hundeejere og det er de jo ikke, for ca 2 måneder siden blev min race slettet fra søgedatabasen, kun fordi specialklubben tog affære blev det ændret.
    Jeg er ikke medlem længere og bliver det aldrig mere, jeg vil ikke støtte dem med så meget som et frimærke!

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#232   31. maj 2012 Pia.

Såfremt du har ret i at det er medlemmerne, der har valgt denne nedgang for DKK, mener du så at medlemmerne er seriøse og nogen man kan regne med i forbindelse med sundhed?

• #233   31. maj 2012 Platugler -
    Ser først dit indlæg nu - jamen ser du- jeg vil heller have en hund med HD end de nyresygedomme som en del boxerhunde dær af herhjemme eller andre skavanker, og hunden med HD lever skam i bedste velgående - og nu er det jo ikke kun boxer jeg har fra udlandet- jeg har hentet 4 boxerhunde i udlandet og den ene Havde HD -
    Min Schæferhan har jeg også god erfaring med-

Og som du kan Læse har Martine også god erfaring -

Apprapo- hvad er der sket med din Roma?

• #234   31. maj 2012 De andre 3 boxer end HD hunden har klare alle deres sundhedstest som forventet -

Og de lever alle 4 endnu jeg har fra udlandet , så det er vist meget godt - måske har du været rigtig uheldig?

• #235   31. maj 2012 Citronmåne: Hvad er det lige for nyresygdomme du taler om? hvor mange kender du personligt der er syge ?? husk lige på det med de 3 fjer der bliver til 5 høns. Synes det er noget af en udtalelse at komme med, at en del af boxeren herhjemme har det... og hvad får dig til at tro at udenlandske boxer skulle være bedre?
    Jeg synes det er trist at du er ligeglad med HD hos en boxer - men så kan du jo kun støtte op omkring DKK og deres nye tiltage - det kan jeg så ikke... jeg synes det er synd og skam. Jeg sagde til dig dengang, inden du købte hunden, at med de linier, burde du tjekke dens hofter inden køb, men det valgte du ikke at gøre og fik en hund med HD... trist. Men skønt at hun trives, trods alt.

Jeg siger ikke at man ikke kan få en god hund i udlandet, for det kan man bestemt, men det kræver noget ekstra benarbejde - der er ikke mange lande der har noget der svare til hundeweb og den info det giver dig som køber.
    Det jeg prøver at komme frem til, er at det med at købe i ulandet, skulle være det sikre sats, er jo gak... med mindre de har krav om sundhedstjek, hvad de færreste lande har, så er det som at spille lotte.. man kan være heldig og knap så heldig.
    Hos DKK har der trods alt været en del racer med krav om tjek i generationer og det giver muligheder som det andet ikke gør.
    Hos boxer har du nu mulighed for at gå efter hvalpe efter forældre der er tjekket for HD, spondylose og hjerte og det er da en fordel.

Min Roma lever ikke mere - hun er beviset på, at HD ikke nødvendigvis er noget man bare lever med...

• #236   31. maj 2012 Citronmåne: synes du virkelig at 25% med dårlig hofter, er ok .... det er dælme ikke ok i min verden.. men det ser vi så forskelligt på. Hos DKK ligger vi jo på HELT andre tal, så der er sandsynligheder jo noget højer for at få en sund og rask boxer på HD området.

• #237   31. maj 2012 ja, jeg var uheldig med Roma ... jeg vidste inden tid, at det var et sats at købe fra Italien, for der er det netop INTET krav om sudhedsstatus. Jeg kan kun sige at jeg er glad for den tid, jeg havde Roma og at hun kom til mig, så jeg kunne tage beslutningen om at nok var nok og give hende fred ... det kunne jeg godt frygte ikke var sket i Italien, men at hun var blevet brugt i avl. Hun fik en god tid hos os og gav ikke sine gener vidre.

• #238   31. maj 2012 Har jeg sagt det er ok med en hund med HD?

det er den chance man må vælge , og som du jo nok ved er HD ikke kun Arveligt, det er lige så meget milijøet-

og nej du har aldrig sagt noget til mig om de linjer -

min påstand - prøv at kig boxere igennem herinde der er døde- og så kan du se hvad dødsårsagen er -

• #239   31. maj 2012 Du skriver at der er fint med de 4 du har hentet i udlandet og der har en HD... det synes jeg ikke er ok.

Jo - du bad mig kigge billeder og linierne igennem på de to ungtæver du ville købe og det gjorde jeg - jeg sagde til dig at den ene var ud af liner som var problematiske og anbefalde dig at få hende HD tjekket inden køb, nu hun var så gammel - det valgte du ikke at gøre og det er dig valg.. men sig ikke at du ikke fik det at vide.

synes du skulle prøve at finde dem herinde som er døde af nyreproblemer, deres alder og holde det op imod det samlet antal af boxer herinde og så vende tilbage - det du slynger ud nu, er bare for let gjort.

• #240   31. maj 2012 Og jeg ser slet ingen skam i at få nyt blod ind i landet- som du jo tydeligvis er dyb modstander af-

Faderen til den HD Hund har A hofter moderen har C hofter men med en en lanf HD fri anetavle - hvorfor i alverden skal du så sidde og fortælle mig at jeg syntes det er ok - du læser jo tydeligvis ikke, jeg mener man skal tjekke sine hunde,

da jeg var i DRU var der kun påbud om HD tjek - men aligevel tjekkede jeg for AA-hjerte og spondylose,

• #241   31. maj 2012 Platugle -
    Hvorfor bliver du sur på mig fordi min mening om nyreproblemer herhjemme er problamatisk? Og jeg syntes du skal holde op med at gå i forsvarposition

• #242   31. maj 2012 Citronmåne: nu er det altså helt gak med dig.... hvordan pokker får du det til, at jeg har problemer med at få frisk blod til landet ? ud af mine 11 kuld, er kun en hanhund, som jeg har brugt, været en dansk født han.... så de 10 andre kuld er kommet til verden med en udenlandsk hanhund som far ... hvis det ikke er at få nyt blod til landet, så ved jeg ikke hvad det er .

Jeg er i forsvar, fordi det er fis det du kommer med.... jeg er træt af at ting bliver blæst op til noget det ikke er.... jeg kender ufattelig få boxer der har haft problemer med nyrerne... så kom med noget konkret eller lad være med at fremsige noget du ikke har tal på.

• #243   31. maj 2012 og ud af de 6 boxer jeg ejer og har ejet, som har boet i mit hjem, har 3 været hentet hjem fra udlandet og det fra 3 forskellige lande - igen, som med nyrerne, så slynger du ting ud, der ikke er hold i, fordi det lige passer ind i dit brok.

• #244   31. maj 2012 Du kunne google ligesom mig- som jeg har gjordt for at hjælpe dig -
    prøv at se den her
    http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/6391-juvenil-nyresygdom-dna.html

• #245   31. maj 2012 Platugle
    I mit brok - du er vist det man kalder lider af mindre selværd *SS*

du fare herind ind i tråden og går direkte efter mig - det er flot - måske skulle du prøve at komme videre og prøve at debatere her frem for at nedgøre mig!

• #246   31. maj 2012 øøhh... hvad er det lige at dette link skal vise mig? at en efterspørge en test, som slet ikke virker??

• #247   31. maj 2012 Citronmåne: fordi du ikke har facts på plads.. når du har det og ikke bare skal komme med brok, så skal jeg såment nok lade være med at kommentere dig, for så er der jo ikke noget at kommentere

• #248   31. maj 2012 Frotæl mig så hvorfor man ser så mange unge boxere med svigtende nyrefunktion- er det ikke et problem for racen?

• #249   31. maj 2012 hvor ser du at det er mange ?? jeg ser at der er nogen.. men jeg har kun personlig kendskab til 1 - men det jeg ser er at det bliver blæst op, så folk tror det er mange.
    Det er som med at blive overfaldet på gaden... folk er vildt bange for det idag, men det er faktisk mere sikkert at gå på gaden idag, end tidliger... men problemet er at det bliver slået op, så alle høre om alt og så lyder det af meget mere, end det er.
    Alle syge hunde er trist, men der skal sættes ind der hvor problemerne reelt er store for racen.

• #250   31. maj 2012 Citronmåne; jeg syndes du hopper lidt let, over mine svar på din beskyldning om, at jeg er dyb modstander af at få frisk blod til landet....

• #251   31. maj 2012 4 unghunde bare herinde - ?

Søg disse navne
    afrodithe-Megan-Luna-Feia

Det er da et dårligt tegn - og andre opdrættere herhjemme tjekker også deres hunde for sygedommen, men du mener forsat det er blæst op?

• #252   31. maj 2012 Citronmåne: testen er IKKE valid... og det er et faktum.... selv BK München maner til ro på området...

Hvor mange boxer er der ialt på HG ? OG ikke mindst, hvor mange af de boxer, har lige fået taget en biopsi, og konkret fået konstateret JRD ? enhver syg hund, er en for mange... men du mener at 1 ud af 4 med HD er et ok snit... så forstår jeg ikke at det er et problem for dig her ??

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #254   31. maj 2012 Ja nu ser vi Dkk sande ansigt.Kan ikke forstå at det kan overraske nogen men det kan det så.Folk har været så opsatte på at forsvarer Dkk at en hver kritik er blevet mødt af et masiv forsvar og nu falder korthuset.Det eneste der er at gøre er at ramme dem på penge pungen for det kan de forstå.Hvis nu medlemmerne falder fra,udstillings stederene står tomme osv er det et klart signal at sende.Er folk klar til det tvivler jeg på.

Med tanke på hvad der ellers får folk på mærkerne er det her en kamp der skal vælges og vindes.Godt jeg ikke er medlem for så ville jeg godt nok føle mig som en idiot.

• #256   31. maj 2012 <i>Det jeg prøver at komme frem til, er at det med at købe i ulandet, skulle være det sikre sats, er jo gak... med mindre de har krav om sundhedstjek, hvad de færreste lande har, så er det som at spille lotte.. man kan være heldig og knap så heldig.</i>

Lige et spørgsmål .. taler du generelt, eller er det kun boxere du taler om her ?

• #257   31. maj 2012 Bedre sent end aldrig smiley

Hvad er kravene for avl på corsoen nu ?

• #258   31. maj 2012 Okay - det er vist ligesom det var før - tak for svaret smiley

• #259   31. maj 2012 Okay, så er det også sket lidt dér ...

• #260   31. maj 2012 Hvilken race er Corcoen smiley

• #261   31. maj 2012 Cane Corso smiley

Du kan se et eksemplar på min profil smiley

• #262   31. maj 2012 Martine
    Ja en ret lækker en af slagsen må man sige ,-) kendte nu ikke kælenavnet på den smiley

hvordan ligger de rent sundhedsmæssigt pt?

• #263   31. maj 2012 Citronmåne -

Seriøst - det aner jeg ikke. De to eksemplarer min kæreste har (havde) har begge to A og 0 og tæven på profilen er 7 år i august og har 7-9-13 ALDRIG fejlet noget.

Men jeg ved ikke om det bare er to sunde eksemplarer af en usund race .. måske *Passione Del Mastino* kan svare på det spørgsmål ?

• #264   31. maj 2012 hehe det er helt i orden, jeg er bare nysgerrig ,)

• #265   31. maj 2012 Martine, vi havde en blå Cane Corso på vores hvalpehold, med læbespaltning , HD, dårlig ryg og brækket hale så den har måske fået det hele. Sidst jeg talte med ejeren skulle den opereres for 50,000, men jeg ved ikke hvad der er sket med den. Læbespaltningen fik de nedslag i prisen men de syntes det så sød ud og opdrætter har tilbudt dem en ny hvalp pga alle de skavanker men tror de takkede nej.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

#266   2. jun 2012 Max H.

Vi er helt enige.

Andre.

Jeg kan ikke helt forstå hvordan man kan bruge udlandet som et eksempel på at testkrav ikke er nødvendigt og så at man her kan læse at man skal være ekstra forsigtig med at købe fra bla Italien. Det hænger da ikke sammen, for hvis påstanden om at testkrav ikke er nødvendigt "for det virker jo i udlandet når de ikke bruger det" så burde der jo ikke være problemer?

Jeg har set flere forskellige racer (herinde) blive fremhævet er en god ide at købe i Italien, men i denne tråd kan jeg jo se at det ikke er tilfældet.

Det er svært at blive klog på.

• #267   3. jun 2012 Da ændringerne blev vedtaget ved dkk, blev spedcialklubberne jo stillet i udsigt at der skulle forhandles senere for deres racer, derfor gik det igennem. Tror ikke nogen i schæferhundeklubben ved deres fornufts fulde brug havde fantasi til at forestille sig at det blev tilladt at avle på syge hunde.

• #269   3. jun 2012 Winther - det håber jeg ihvertfald ikke.

Men det må betyde starten på enden for den siddende bestyrelse - for hvis der har siddet et flertal, der har misforstået DKK's intentioner, så må de samme jo reagere nu.

Hvis de ikke gør det - jamen så er det enige... Og så står det sgu skidt til.

• #270   4. jun 2012 Det vil vel vise sig næste gang der er valg

Kommentér på:
DKK og avlsrestriktioner

Annonce