989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hovsa hvalpe Hovsa hvalpe

Hej
jeg sidder her og grubler, der er sket et uheld,
min border han Targie er brudt ind til min løbske Basset fauve de bretagne tæve, og gud ved hvad der er sket, måske venter hun blandingshvalpe, det gør hun jo nok,
det var ikke planen, parring var bestilt med hanhund af samme race. rigtig ærgelig.
hvad gør man så.
får hende sprøjtet og resikere en gang underlivsbetændelse, det er jeg ikke glad for.
lader hende få hvalpene, og så får dem aflivet "synd for tæven".
Men hvordan er mon fremtiden for sådan nogle, hvis jeg vælger at lade nogle af dem leve
kan man finde seriøse hvalpekøbere til dem eller er de dømt til at blive afleveret på internat når de ikke længere er små nuttede hvalpe,
tankerne er mange.
jeg hører gerne andres erfaringer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovsa hvalpe
  • #1   23. jun 2006 Anita - Sikke uheldig du har været :o/
    Kan se dine hunde har stambøger i DKK. og jeg synes du skal forhøre dig hos dem , hvis det i fremtiden er din plan, at lave hvalpe med bøger, på de samme hunde...

• #2   23. jun 2006 c",) jeg tror de vil se søde ud .. og er næsten sikker på at der er nogen der vi have dem ...personligt vil jeg ikke give sprøjten , fordi der er den risiko men så er der jo også det med at aflive hvalpene , og der er vi mennesker jo meget ked af det hvis de skal dø også er det jo også syndt for tæven ... så er der det med at i har bestilt en parring ..puha ..jaa jeg ved det , det er svært !!
    det var sku uheldigt !

• #3   23. jun 2006 Tjaaa
    Min Tæves ve og vel er mig vigtigere en DKKs meninger
    og jeg laver ikke bevist blandingshvalpe.
    har en bekendt der engang var ved at miste en rigtig god hund gr. en abort sprøjte, den blev 2½ måned senere oppereret og fik fjernet hele livmoderen gr. der var en hvalp i den som var gået i forrådnelse og havde forårsaget en slem betændelse.

Anita

• #4   23. jun 2006 Anita - jamen så kan jeg da ikke, se hvad problemet er ?? Det lyder som om ,du har taget beslutningn ...

• #5   23. jun 2006 man kan aldrig vide om de kommene ejer vil aflive dem når de ikke er nuttede længere.. det kan du aldrik sikre dig imod.. tror bare ikke der er særlig mange der gør det.. og ja din hunds ve og vel er vigtigst, og jeg kender mnage der bestemt går efter blanings hvalpe fordi de somregl er lidt billigere og mindst lige så søde..
    Jeg ville beholde dem.. og så bare sæt hvalpene til salg nu, eller hvad man kan sige så der er god tid til at læere de kommende ejere at kende..
    Det er bare hvad jeg ville gøre.. :o)

• #6   23. jun 2006 Jeg hører gerne andres erfaringer der har stået i samme sitiaution
    hvad har i valgt og hvorfor, hvordan gik det.
    mange spørgsmål

Min paring har jeg selvfølgelig aflyst

og inden næste løbetid må jeg finde en holdbar løsning på den unge Charmør,
    han har først planket den gennem 2 hundegårde på 150 cm. i højden, dernæst åbnet et vindue der stod lidt på klem og kravlet den vej ind i huset, hvor jeg fandt ham sammen med tæven, sådan en hanhund har jeg aldrig haft før, jeg må nok have låg på den ene hundegård.

Anita

• #7   23. jun 2006 Jeg havde 12 ønske blandings hvalpe, en af dem har skiftet hjem via dba, men ser ikke ud til at have lidt nød ; )) De andre trives fint !

• #8   23. jun 2006 Men hvis Bailey under sidste løbetid var smuttet på Trifli havde jeg nok valgt sprøjten, bor ikke rigtig til det mere . (

• #10   23. jun 2006 Jeg ville meddele DKK at der var sket et uheld. De er meget forstående, og det er mest af hensyn til senere stambogsføring af kuld. Men det kan være du skal vente og se om der er "gevinst".
    Jeg ville ikke give abortsprøjte.

Han virker ihærdig, din lille dreng, måske han skulle have lov til at parre en af sin egen race engang.*SSSS*

• #11   24. jun 2006 jeg tror ikke det vil få nogen konsekvens fra DKKs side at du lader tæven føde kuldet. Men det er nok en god idé at oplyse DKK om uheldet.
    DKK kræver at man sælger hvalpene til kostpris, som de vist har anslået til kr. 1200 pr. hvalp (så vidt jeg har læst i tidligere offentliggjorte diciplinærsager)

• #12   24. jun 2006 Jeg vil kontakte DKK når der er hvalpe, hvis der kommer nogle, alt efter om der er nogle i hende eller hvilken beslutning jeg vælger,
    DKK skal ikke tage nogen beslutning for mig, det er kun mig selv der kan det.
    det er sket på 11 dagen i brunsten "dagen før vi havde en aftale med den han jeg havde valgt til at skulle være far til hvalpene, (jeg går ind for arrengerede ægteskaber)" jeg fant dem sammen efter at have været hjemme fra i 6 timer så der kan meget vel være sket noget.
    Jeg ved godt at jeg ikke må forlange så meget for hvalpene, og det er også det der bekymre mig, jo billigere hvalpene er, jo større er chancen for at det bliver IMPULSKØB.
    Og jeg er pisse dårlig til at vælge hvilke hvalpe der må leve og hvilke der skal dø. Har prøvet før, i et for stort kuld, det ente med at alle levede og jeg var slit op efter 3 uger med sutteflasker døgnet rundt.

og ja jeg syntes da også at det ville være fint hvis Targi fik er kæreste af egen race en dag, det tror jeg også han ville syntes.

Anita

Kommentér på:
Hovsa hvalpe

Annonce