{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.779 visninger | Oprettet:

opdrætter løber fra ansvar {{forumTopicSubject}}

hej alle jer sammen

jeg har et spørgsmål specielt til jer som opdrætter hunde med stamtavler

jeg havde ifølge en aftale lånt min tæve til avl vi udfylder en dispositions erkæring som jeg er så dum ikke og få en kopi af ( har skaffet en nu via DKK)

opdrætter får hunden hjem en uges tid inden fødsel da da hun ikke går i fødsel kører han hende på et dyrehospital i helsingborg for (opdrætter flyttet til sverige) for og sætte fødsel igang de konstatere at den ene som er tilbage er død og skal fjernes ved kejsersnit han kører fra hunden til danmark beder mig hente min hund og efterlader en regning og en tæve jeg selv skal hente ligepludselig regningen er på 20000 kr

han har betalt 1000 kr og har ikke hørt fra ham siden da han ikke er interesseret i tæven da der ikke kom hvalpe

nogen der ved om det ikke er hans ansvar og betale de udgifter der har med parringen og gøre når han låner hende til avl har aldrig nogensinde været ude for noget lign at man bare skynder sig og forlade hospitalet på den måde og bede mig hente hunden en weekend

hjælp håber nogen ved om der er noget jeg kan gøre jeg ved godt jeg har været dum men det er for sent nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdrætter løber fra ansvar
  • #2   29. aug 2011 den der bestiller musikken betaler også festen... sådan er det...

    det er ham der har kørt hunden til dyrlægen og bestilt kejsersnittet så må han også betalt... det bliver dyrlægens problem med ham - og ikke dit


  • #5   29. aug 2011 på dispositionserklæringen står der intet andet end at personen har ret til at råde over tæven i avl, i en vis periode og der følger udgifterne også med... så det bliver dyrlægens problem at få fat i de penge...

  • #6   29. aug 2011 platugler

    han kørte fra tæven og jeg blev nødt til og låne 10000 kr for overhovedet og hente den hjem nu står jeg med regningen

    og han vil ikke kendes ved regningen jeg har dog fået fremskaffet et kopi af den fra dkk

    hvad gør man nu så


  • #7   29. aug 2011 jeg har jo hentet hunden da han ikke ville og var kørt fra stedet dvs efterladt hunden på hospitalet

  • #9   29. aug 2011 du undlader at betale resten... kontakter DKKs jurist pr telefon imorgen - mener de har åbent om tirsdagen. Du må få dem til at hjælpe dig med hvad du nu gør...
    Måske han tager sig sammen hvis DKK kontakter ham?? men ellers skal du gå efter ham med en advokat og det kan sikkert blive dyrt.. men lad være med at betale mere til dyrlægen.. det bliver hans problem med den idiot der afleverede din hund


  • #10   29. aug 2011 ufatteligt at man kan efterlade en tæve der lige har været igennem en operation... jøsses en latterlig idiot.

  • #12   29. aug 2011 nej men tæven er DKK og derfor må de jo kunne rågive ejeren ... og så må hun jo kunne tage kontakt til SKK som så må kunne gøre noget ved idioten

  • #14   29. aug 2011 han har brugt mit navn derovre så de vil sende regningen

  • #15   29. aug 2011 det er endda er eget opdræt

  • #16   29. aug 2011 den havde ikke været igennem operationen da han kørte fordi han kørte fra hospitalet ligeså snart han fandt ud af at hvalpene var døde efterladt hunden i mit navn og mit nummer


    han har været opdrætter i danmark


  • #17   29. aug 2011 krumme

    ja jeg er lidt på herrens mark nu må jeg sige


  • #21   29. aug 2011 ja det er min schæfertæve har haft fat i dkk jurist men skal ringe igen imorgen

  • #22   29. aug 2011 krumme

    nej de intet på ham på hospitalet jeg måtte skynde mig og tage til sverige med en 3 årig på nakken da ringede jo flere gange om hvilken behandling de måtte bruge da han havde opgivet mit navn


  • #23   29. aug 2011 platugler

    hvis jeg ikke betaler resten får jeg en sag på nakken da han har opgivet mit navn og nummer ikke sit eget


  • #26   29. aug 2011 krumme

    ja men det tænker sygehuset ikke på har snakket med dem flere gange.

    jeg fik endda en sms efter de konstaterede at hvalpen var død at hun skulle parres igen næsten med han egen hund fordi nu skulle han bruge penge til de ting hun havde bidt i stykker mens han havde hende derhjemme

    jeg ville aldrig råde nogen til at købe hund der
    han avler for penge ikke og forbedre race og behandler sine dyr skidt


  • #27   29. aug 2011 af skade bliver man klog,men sjældent rig


  • #28   29. aug 2011 krumme

    jeg er en kvinde ja og jeg har nu en sterilseret tæve som er helt i kulkælderen pga tabet af hvalpene og en dårlig behandlig forstod på ham at hunden fik tæsk efter han kom hjem fra arbejde og fandt ud af den havde bidt ting i stykker han sendte endda et billede hvor hun gemmer hovedt under en vaskemaskine tør slet ikke kigge op af frygt forfærdeligt


  • #30   29. aug 2011 Kunne man få en pb om hvem denne person er??

    Syntes det er meget skræmmende, at en person kan gøre sådan noget i mod jer, håber der kommer en løsning, så han får lov til at betale det hele.


  • #31   29. aug 2011 krumme

    tak jeg håber hun kommer sig igen men jeg er lidt nervøs da hun ligepludselig efter hun er kommet hjem ikke kan være alene og piver og gøer hvilket jeg ikke har oplevet før hun tog afsted

    jeg bliver jo smidt ud hvis hun bliver ved med det ved ikke hvorfor hun gør det nu , men med dette og tabet af xaro nogle mdr tidligere er det for meget for os begge


  • #32   29. aug 2011 Nej nej jeg sidder med åben mund og læser dette!!

    jeg syntes du skal ringe til dyrlægen og fortælle sagen og at du ikke betaler resten.
    Jeg kan huske engang for mange år siden der havde vi vaskebjørne,,de var gået igennem deres bur og tæven var væk.Nogle uger efter ringede de fra dyrlægen (ikk min) at de havde hende siddende,,,falck havde hentet hende og nu var hun sat i pension.
    De kom ud til mig og da hun så mig blev hun jo så glad så de var ike tivivlom det var min

    Jeg fik efterfølgende regning men skrev et pænt brev at jeg aldrig havde bestilt falck mm..og da hun var efterlyst kunne de hvade fået opgivet mig ved politiet og jeg kunne selv have hentet hende.Jeg hørte aldrig mere fra den regning det var nemlig ikke mig der havde bestilt dem så de kunne ikke opkræve mig
    Håber du kan bruge det tilnoget


  • #33   29. aug 2011 Jeg kunne også godt tænke mig en PB om hvilke person og kennel det er.

  • #34   29. aug 2011 jeanette

    jeg har snakket med hospitalet i sidste uge og så sent som idag men de mener at da han har indgivet mig som ejer af hunden står jeg får de penge og de har intet på ham udover det jeg har opgivet


  • #36   29. aug 2011 du skal henholde dig til at det ikke er dig der har indleveret hunden, men en anden, og at hvis de modtager den i en andens navn, uden bekræftelse fra den person, ja så må de selv æde regningen, da de ikke bare må sætte et navn på uden at have fået lov af personen.

  • #37   29. aug 2011 Hold da op, jeg sidder her og bliver totalt vred inden i!
    Det er da nær det frækkeste jeg nogensinde har hørt.
    Ved ikke hvad jeg skal sige...
    Jeg håber virkelig du finder en løsning på det, pg at det får konsekvenser for opdrætter.


  • #38   29. aug 2011 ulla

    ja det siger han måske ikke lige med de ord men nok til jeg forstod hvad han mente det ses næsten på billdet han har sendt at hunden gemmer hovedet indenunder hvilket jeg fandt underligt sådan en venlig sjæl som hun er

    melanie

    jeg må se hvad de siger de siger at en fra økonomi afd ville ringe til mig håber jeg

    mille

    ja jeg er også noget rystet har dog mailet med ham efter og kåkrævet betaling efter juristens råd men han mener at han har lånt tæven ikke lejet hende og vil ikke betale da han siger at min forsikring skal dække hvorfor skulle han så betale og da jeg heller ikke har fået betaling for lån af tæven hvilket var meningen at jeg beholdte en hvalp fra kuldet selv.


  • #39   29. aug 2011 kennel house

    hun er blevet steriliseret da de tog kejsersnittet på hende for at få hvalpen ud da hun var for snæver til at føde hvalpen selv da der var gået betændelse i livmoderen da den havde været død i nogle dage formentligt ,

    håber bare ikke det er fordi han har stresset hende med så en dårlig behandlig at hvalpen er død eller grundet vold


  • #41   29. aug 2011 må jeg sige at jeg er ked af læse hvad der er sket din tæve og den behandling hun har fået af opdrætteren, ber til at hun kommer sig mentalt igen.

    har dyrlægen ikke lavet en fejl ved at de ikke har spurgt til hans navn og adresse, da han kommer og indlevere en hund som ikke er hans i følge registrering, men han som opdrætter har bestilt et kuld hvalpe ifølge kontrakt.
    du kan jo bevise overfor den svenske dyrlæge i har en kontrakt på at opdrætteren har bestilt et kuld hvalpe, hvorpå der også vil fremgå at opdrætteres står for regningen, dvs udgifter der er forbundet med fødsel osv, vil jeg mene eller er jeg gal på den.


  • #42   29. aug 2011 det er bedrageri at efterlade hunden i dit navn... det må du gøre dyrlægen obs på og så give dyrlægen mandens navn og adresse,.. så er det dyrlægens problem at få det løst. At manden opgiver dit navn, kan du ikke gøre ved, så må dyrlægen politianmelde ham.

  • #43   29. aug 2011 platugler ;
    enig det er bedrageri.
    kunne det være en idé at TS politianmelder opdrætter enten i danmark eller sverige?
    det ville ihvertfald være en go idë at TS snakker med juristen i DKK som en anden foreslog


  • #44   29. aug 2011 syntes også du skal tage fat i den svenske kennelklub og specielforeningen for Shæfer i Sverige, manden skal jo stoppes, så det ikke sker igen

    Rigtig god bedring til din pige, det er dog en forfærdelig historie


  • #45   29. aug 2011 Fuck Søde ven... smiley Er jubii ok??



  • #46   29. aug 2011 Føj Føj Føj, sikken en nar og bedrager!!! Ved ham ikke tæven er blevet stereliseret, siden han snakker om en om parring ved næste løb?

    Sikke noget svineri!

    Håber hun snart bliver sig selv igen, og i kan falde tilbage i gamle rutiner. Stakkel hundepige ;-(


  • #47   29. aug 2011 rent faktsik kan du også kræve erstatning fra ham ! da din tæve pga hans manglende behabdling af tæven har gjort at denne ikke længere kan anvendes til avl: dvs selvom han har fået det kuld som er aftalt( uanset om der var levedygtige hvalpe eller ej) så er det at forvente du selv "ville" trække kuld efterfølgende! dvs. du står tilbage med en så at sige ubruglig hund pga hans manglende aktion i forhold til kejsersnit. Du har indtil du har efterlevet aftalen om et kuld afholdt alle udgifter til at tæven kunne godkendes til avl. dvs. du har vaccineret hende. Dyrlægetjekket hende brugsprøvet hende og udstillet hende og pga hans manglende aktion er disse penge gået tabt og derfor kan du rejse erstatningskrav overfor ham. Jeg er sikker på at det svenske politi vil være dig behjælpelig med at få ham bragt for en ret vedr. både hans bedrageri og en erstatningssag

  • #48   29. aug 2011 jeg kan sagtens følge dig men det klart at de prøver at få dig til at tage den regning....du bliver nødt at være hård og holde på dit
    Du har ikke indlevert hunden det deres fejl at de ikke har fået hans navn,,,,Hold på dit

    Orker du at skrive en pb med hvem der er tale om?+


  • #49   29. aug 2011 Puha uhyggelig læsning.
    Jeg har ellers altid syndes udstationering er en god ide. Men hvis dette kunne ske for dig blot fordi du låner din hund ud til opdrætter så kan det vel også ske ved udstationering. Så er den ide skrottet for mit vedkommende.

    God bedring med vapsen. Håber du slipper for at betale de sidste 10.000. Personligt tror jeg ikke der er meget håb om at du får dine penge tilbage ej heler erstatning men jeg håber da jeg tager fejl.

    Føj for et dumt svin, og føj for en sjusket dyrlæge som modtager en hund fra en mand under en kvindes navn uden at sikre sig.


  • #50   29. aug 2011 krumme
    ja det er rigtigt .

    smølfen
    jo det kan du muligvis have ret i at de kunne have spurgt til men de påstår bare nu at det jo er mig som er ejer af hunden og som har hentet hende hjem fra sverige selvom jeg påpegede at han ikke havde tænkt sig og hente hende han vidste jo godt at hentede han hunden selv lå der en høj dyrlægeregning.

    platugler

    ja det kan du have ret i jeg må høre juristen imorgen hvad hun siger efter jeg har fået en kopi af den erklæring han har udfyldt dog med den frækhed og skrive at han har disposition over hende fra 20/6 2011- 31-12-2012 bare så han kunne trække et kuld på hende uden jeg kunne gøre noget da jeg var så dum og have skrevet under.

    flatrunner

    jeg har haft fat i den svenske kennelklub skal have fat i dem igen imorgen kæft en dyr telefon regning også


  • #52   29. aug 2011 janet

    jeg bor i kbh

    nej han vidste ikke tæven ville blive stereiliseret da han skrev den skulle parres ved næste løb da han kun lige havde fået af vide at hvalpen var død som var tilbage

    de fandt ud af ved kejsersnittet at livmoderen var betændt formentlig fordi den har ligget derinde i lidt tid


  • #53   29. aug 2011 krumme

    ja det er hende den glade pige ;o)

    ghita

    ja det kunne du have ret i må høre hende juristen imorgen hos dkk hvad jeg skal gøre da jeg synes det her er noget rigtig svineri både imod en som har hjuulpet ham mange gange en såkaldt ven og så hans eget opdræt han har selv opdrættet jubi min tæve

    renee

    hun er ikke en udstationering hun er min som han har lånt/lejet så det er slet ikke hans hund men min som jeg har købt og betalt da hun var et år gammel


  • #54   29. aug 2011 må jeg få en PB med personens navn og kennel?

  • #55   29. aug 2011 nej han vidste ikke tæven var blevet steriliseret da han skrev at den skulle parres næste gang med egen hanhund da de skulle dække udgifter ind for hvad han sagde den havde ødelagt.

    han vidste ikke ret meget da han kørte fra hospitalet så snart de konstaterede hvalpen var død så var der pludselig ikke mere og komme efter


  • #56   29. aug 2011 Du kan gemme dette :

    http://www.schaeferhunden.dk/parringsliste.htm

    Søg på hyldebo - og din hunds navn kommer frem

    til en evt retsag, her reklamere opdrætter med parring i hans navn


  • #57   29. aug 2011 Kennel: *******
    Navn: ****
    Adresse: *************
    By: *******
    email: *******
    Url: http://
    Tlf: **********
    Date: 27. juli 2011
    Annonce
    hyldebo gisser (Eros Von der mohnwiese & hyldebo Bølle) parret med Markant Von Peroh ( Zender Von Lusondai & Erna von der Schwedenfestung ) stamtavlen fører flere gode brughunde bla Aron vom Bracheler See , Yoschy von der Döllenwiese, Troll von der bösen Nachbarschaft, Fero vom Zeuterner Himmelreich,Crok vom Erlenbusch,Mink Vom Haus Wittfeld, Tabo ,samt flere af de gode brugslinjer.Zender vom Lusondai var en hund med ekstrem drift og hårdhed som vi håber gives videre til hvalpene. Gisser er en lille tæve med enorm byttedriff og jagtdrift langt udover hvad man ser hos en schæfer. vi forventer masser af drifter og velafbalacerede hunde samt godt helbred. hvalpe forventes født i næste mdr så mangler i en trænings partner eller kollega ring for nærmere info



  • #58   29. aug 2011 citronmåne

    kigger lige .



  • #59   29. aug 2011 ghita

    jeg må undersøge nærmere


  • #60   29. aug 2011 Thumps up citron måne print det ud og send det til den dyrlæge,,,samt hans navn adresse osv det er ham der har afleveret jeg ville være stædig de kan vel ikke gøre dig noget hvis du ikke betaler...

  • #61   29. aug 2011 hunden står ogs¨å under kennelens egen hjemmeside tæver

    det er dog det værste jeg nogensinde har læst - men så længe din tæve er i live nu må være det som tæller, men den opdrætter har vist bevist hvad deres mål er....


  • #62   29. aug 2011 citronmåne

    ja det er desværre sådan når der går penge i det fremfor racens bedste


  • #63   29. aug 2011 Platugler har helt ret.

    Den person der indleverer en hund tl dyrlægen til behandling, hæfter også for betaling m.m.

    Ellers kunne man jo nærmest bede om at sende regning til hvem solm helst.


  • #64   29. aug 2011 Jeg håber da for dig, at du får ordentlig hjælp fra DKK.

    Sikke en omgang at blive udsat for.


  • #65   29. aug 2011 Peter ja nemlig,,,men det jo klart de prøver det gjorde falsk også med mig men jeg var bare hård og sagde jeg vidste loven var sådan og så hørte jeg ikke mere,,,for det ved de jo godt

  • #66   29. aug 2011 peter

    jeg må undersøge sagen.

    lise

    vi håber


  • #67   29. aug 2011 bare få printet skidtet ud i flere eksemplare, gået gået citronmåne, det er jo guld du har fumdet der.

    TS krydser fingre for at du kommer ud af den rotterede med retten på din side og at din hund bliver ok igen


  • #68   29. aug 2011 Hold da op, en skrækkelig historie - godt at din tæve, trods alt, er i live.
    Man får intet ud af at være bagklog - men jeg havde nok ikke indvilliget i, at tæven også skulle førde sine hvalpe hos en fremmed. Derud over, det lyder ikke som om, at du kendte opdrætter ret godt, forud for aftalen .....?
    Forvent ikke for meget af DKKs jurist, hun er ikke advokat, og de vil højst sandsynligt sige, at de ikke kan gøre noget, når opdrætter bor i Sverige - få dig hellere en god advokat.


  • #69   29. aug 2011 smydi

    det var faktisk lidt det du skrev som hun sagde øøvv

    nej jeg troede jeg kendte ham godt efter mange år


  • #70   29. aug 2011 Smydi

    <b> Forvent ikke for meget af DKKs jurist...</b>

    Taler du af erfaring?

    Jeg er nemlig lige blevet oplyst om, at der er sket en fantastisk masse siden hun kom til.


  • #71   29. aug 2011 Lise L - ja det gør jeg.

    Der ER sket en masse siden hun kom til, ja - men det ændrer jo ikke ved det faktum, at hun ikke er advokat, og når det virkelig gælder, henviser hun til privat søgsmål.


  • #73   29. aug 2011 myret B - hvis du har en indboforsikring, så sæt dig til at læse din police grundigt igennem. Mange indboforsikringer har faktisk retshjælp, så måske er du heldig at have én af dem.

    Også kontakter du SKK - for er opdrætter registreret der, kan du måske ad den vej, få skovlen under opdrætter.

    Din hund står på opdrætters hjemmeside under hnas avlstæver - har den altid gjort det ???
    Hvis ikke - så se at få printet en kopi ud.


  • #74   29. aug 2011 smydi
    har ikke indbo desværre

    den er kommet på hans hjemmeside dengang vi aftalte at han måtte bruge hende til avl dog hvis jeg måtte følge tæt med.

    kom lige til og tænke igennem mht til working dog og schæferhunden
    de annoncer er ikke hans skyld alene jeg har givet lov i den tro det var i orden og jeg kunne stole på ham


  • #75   29. aug 2011 dumme mig gud hvor har jeg været godtroende gud fader bevares hvor dum må man have lov og være.

    smydi

    det er præcis det hun har sagt til mig privat søgsmål har dog ingen anelse hvilken advokat jeg kan kontakte eller hvordan og hvad sådan noget koster


  • #76   29. aug 2011 Hvorfor er jeg bare overhovedet ikke overrasket over at den useriøse nar opfører sig på den måde ??????

  • #77   29. aug 2011 matine

    forklar endelig jeg er nemlig helt i vildrede


  • #78   29. aug 2011 myret
    De annoncer er vel opdræltter der har indrykket dem? men skynd dig at printe det ud, og tage printscreen af det hele...

    men sikke en opførelse


  • #79   29. aug 2011 Myret B -

    Manden er en idiot nu - han har altid været en idiot - han vil altid vedblive at være en idiot !

    Han snyder og bedrager - du er ikke den første han har tørret R... på - og du bliver med garanti heller ikke den sidste.

    Cut ethvert samarbejde med ham - hellere før end siden.


  • #80   29. aug 2011 OMG.. Er rystet i min grundvold... Håber virkelig den Svenske Kennelklub kan hjælpe dig......!!!! Og DKK træder til og råder...

    Og du skal arbejde hurtig, fåtaget screenprint og printet alt ud han har skrevet på hans hjemmeside og andre steder, hvis han ikke allerede ved om denne tråd så gør han det snarest(det er jo HG) ;o)


  • #81   29. aug 2011 citronmåne

    nej jeg har har bare gjort efter hvad han har sagt så det er ikke ham de annoncer det er også mig der i god tro har godkendt det .

    matine

    vi har brudt kontakten pr mail da jeg har skrevet en mail til ham ifølge hende på dkk om at han har pligt til at betale de udgifter der har været med parring,fødsel osv men han nægter og betale og han mener at han bare skulle låne min tæve gratis og vil ikke betale og mener at jeg skal betale eller min forsikring og han mener bestemt han har handlet i ret og lov som man burde som opdrætter men hvis du har kendskab til noget vil jeg da gerne høre en pb hvis du gider .


  • #82   29. aug 2011 Tina: kan jeg ringe til dig om et kvarter?

  • #83   29. aug 2011 Myret -

    Ikke noget du kan bruge til noget .. desværre .. han er en plattenslager, men det har du jo også selv fundet ud af smiley


  • #84   29. aug 2011 <i>dumme mig gud hvor har jeg været godtroende gud fader bevares hvor dum må man have lov og være.</i>

    desværre, ja, det har du. Det har været dyre lærepenge - og din eneste glæde i det her, må være at din tæve er i live.


  • #85   29. aug 2011 I Citronmånes link og post finder du svaret

  • #86   29. aug 2011 i orden sarah ;o)

  • #87   29. aug 2011 smydi

    ja det må man sige ja til håber dog at jeg kan få lidt ram på ham idet jeg heldigvis har fået skaffet den dispisitionserklæring som han har udfyldt hvor han faktisk hæfter for udgifterne i den periode håber jeg da

    matine

    ja det er den hårde måde og lære det på desværre skulle have åbnet øjnene ;o(


  • #88   29. aug 2011 M&R

    håber det også


  • #89   29. aug 2011 Hanna
    Ja så hjæøper det da også at hive DRU frem herinde som dem man kunne tro tog kennelen ind...


  • #90   29. aug 2011 hanne

    ja han er en af de ekstreme hører jeg efterhånden


  • #91   29. aug 2011 En pb om hvem det er?

  • #92   29. aug 2011 hmmmm hvor dælen ligger Björnbärssnåret 24
    i rødovre ? troede sgu jeg kendte den kommune ud og ind !!!!


  • #93   29. aug 2011 ghita

    he he ja har heller ikke fundet vejen ,o)


  • #96   30. aug 2011 karin

    jeg lånte den ud da jeg mener hun har en masse og give til racen masser af drifter og en god sundhed og har ikke kennel navn eller plads til selv og eftersom vi arb samme sted da vi løb ind i hinanden troede jeg efterhånden jeg kunne stole på ham


  • #97   30. aug 2011 karin

    og ja jeg ville beholde en selv som feks istedet for han betaler mig for og låne den


  • #100   30. aug 2011 karin

    selvfølgelig er tæven ligeglad om hun får hvalpe men at man kan lave et fint kuld hvalpe og selv få er da ikke en dårlig ide men med denne person må jeg jo indrømme at det var dumt men igen bagklog kan manaltid være.

    mht til og flytte tæven det gør de fleste opdrættere jo som har en udstationering så får de hunden hjem til et kuld hvalpe jeg ser dog ikke problemet hvis hunden behandles ordnentlig



  • #101   30. aug 2011 charlotte

    ja øv.


  • #103   30. aug 2011 Karin
    En tæve bliver ikke "købt" til udstationering.
    En udstationeret tæve er opdrætters, indtil den er betalt med feks at opdrætter får den hjem til et kuld. Og så kan du faktisk ikke bestemme ret meget over den, før den er din.
    Men denne tæve var jo ikke udstationeret, men lånt ud til et kuld, hvor ejer selv ville have haft en hvalp af..


  • #104   30. aug 2011 jubi er en tæve med et dejligt sind trivedes alle steder bare de behandler hende ordenlig begge mine hunde trivedes ligemeget hvor de er bare de har mad så er alt velforvarret ;o)

    men igen jeg er beklager selv hele situationen og har da fortrudt nu men jeg kan jo ikke trække det tilbage nu sket er sket håber bare at jeg kan få ham til at betale prisen af regning og evt lukke kennelen eller det bliver holdt med opsyn fra de svenske myndigheder


  • #107   30. aug 2011 krumme
    jeg har snakket med begge parter dkk juristen er som smydi skrev ikke meget behjælpelig

    derimod skal jeg også sende en skriftelig redegørelse til SKK som jeg har siddet idag og sat sammen og håber den snart er færdig som jeg sender til SKK ,DKK .

    SKK ville dog sende en konsulent ud til opdrætter til at besvare nogle spørgsmål vedr min klage i denne her sag .
    hun mente dog også at det er opdrætter som har ansvaret for udgifterne

    Karin
    jeg forstår godt hvor du vil hen men hvordan han behandler tæven er ikke noget som man kan bruge på skrift men det kan man med de udgifter der er til opdræt og det og drive kennel og det koster trods alt nogle kroner og man må gå udfra at man ikke kan det ene uden det andet. at svindle andre mennesker med deres økonomi så de måske ikke kan betale husleje eller mad eller lign er noget som jeg synes er meget vigtigt idet det så går ud over flere og måske et børn også ikke kun en hund så er det sagt lidt groft uden det skal lyde sådan,


  • #108   30. aug 2011 sådan SKK kunne måske lære DKK hvordan det skal gøres


  • #110   30. aug 2011 krumme
    måske kunne de tilføre de sager som er her på ham ham til den svenske kennel klub ved det ikke helt


  • #111   30. aug 2011 Ghita

    det er jo fordi de har nogle konsulenter eller en slags dyrepoliti som kører ud og ser til der er ordnede forhold forhold i forhold til reglen for at holde dyr


  • #113   30. aug 2011 hov lige en ting ! hvordan filan kan han have sine hvalpe på en dansk specialklubs side når den osse er underlagt DKK og FCI i forhold til dette burde DKK osse at skulle kunne banke ham oven i hovedet

  • #114   30. aug 2011 Jeg kan nu heller ikke se dkk gør noget forkert når han avler i skk..

  • #115   30. aug 2011 er han da stoppet med at avle i DKK? hans adr på annoncen siger Rødovre

  • #117   30. aug 2011 På schaeferhundens parringsliste..



  • #118   30. aug 2011 den har annonce har lavet med tilladelse fra mig da hvalpene troede jeg også ville blive registrede i dkk da det er en dkk tæve

    jeg troede jo det var i orden alt dette her

    krumme

    ja det har jeg hørt som flere skriver herinde matine bla han er en svindler men man mangler måske solid skriftlig bevis som er påkrævet for at bevise noget

    renee
    jeg aner det ikke med jeg gav lov til annoncen men kan godt se den er formúleret forkert
    ved ikke hvor han registrere sine hvalpe men man skal jo registrere i det land man bor i


  • #119   30. aug 2011 Det sidste DKK kuld kennelen har lavet er fra 2009.

  • #120   30. aug 2011 Den kennel var det egentlig ikke også der på et tidspunkt kastede sig ud i avl med westier?


  • #121   30. aug 2011 De skriver forresten på deres hjemmeside:

    lægger vægt på, at kennelens hunde har et aktivt liv. Det lægger en naturlig begrænsning på, hvor mange tæver kennelen kan have hjemme. Vi søger derfor efter interesserede hundeførere til udstationering af tæver. Vi tilbyder en rigtig god ordning.


    Så den gode ordning de tilbyder er da ikke noget de har tilbudt dig .-..


  • #122   30. aug 2011 mette

    jeg har snakket med skk idag igen og de siger at han bliver regisreret i 2009 i svensk kennel klub samtidig kan jeg huske at jeg engang passede bølle i 2008 17 juni hvor hun er drægtig da han ikke henter hende i tide føder hun to hvalpe hos mig som han henter og bølle dagen efter da jeg ringer og siger fødslen er gået igang det sjove er han vidst allrede er flyttet til sverige der!!!!

    citronmåne
    ikke hvad jeg ved mener det er hajen der har både schæfer og westi

    citronmåde
    nej kender intet til ordningen jeg takker lov for at jeg købte og har betalte hunden dengang så hun ikke var en udstationering og jeg selv kunne bestemme at han så har været så fræk og behandle en som en dørmåtte det er noget andet men han har faktisk udfyldt denne erklæring med at han disponere over hunden fra 20/6-2011 -31/12-2012 så han kunne trække flere kuld på hende uden min tilladelse da jeg ku havde godkendt et kuld men igen jeg stolede på ham og troede ikke han ville udfylde den sådan


  • #123   30. aug 2011 dkk

    ja det er rigtigt jeg er endda medlem af dkk også


  • #124   30. aug 2011 dkk

    jeg forstår dem heller ikke har snakket med dem fler gange og de siger bare at han bor i sverige


  • #125   30. aug 2011 dkk

    hvem er han ?


  • #126   30. aug 2011 dkk

    det må jeg da lige undersøge


  • #127   30. aug 2011 Hold da op en nar til opdrætter. Sikken en historie.
    Jeg håber at du får sagsøgt den opdrætter godt og grundigt og helt for lidt rigeligt penge.
    Og så skal han da ellers holde sig meget langt væk fra dig og din tæve.


  • #128   30. aug 2011 Glemte lige
    Må jeg få en pb med opdrætteren, så jeg kan sætte den på min FB som skræk og advarsel.


  • #129   30. aug 2011 charlotte

    enig men derfor kunne man sende en videre til en som kender bedre til problemet end en selv


  • #130   30. aug 2011 Han skal også sagsøges for, at du nu pludselig står med en tæve som er steriliseret, uden dit tilsagn og for svie og smerte for hunden.

  • #131   30. aug 2011 anne r

    hvis man kan det og det gælder


  • #132   30. aug 2011 Det ved jeg ikke om man kan, men for pokker hvor jeg håber at man kan.
    Penge kan selvfølgelig ikke erstatte at din tæve nu er steriliseret, at den er bange og kuet fordi opdrætter har banket den.
    Men det skal gøre ondt på opdrætter, rigtig ondt og der er det nok desværre kun hans pung man kan ramme ham på. Og så at dansk kennelklub og den svenske kennelklub bliver opmærksom på ham og holder et vågent øje med ham.


  • #133   30. aug 2011 anne r

    hun skal nok klare sig fint jubi hun piver mindre og mindre fra dag til dag det eneste problem er dog at det virker til at hun ikke kan være alene hjemme ved ikke hvorfor

    hanne l

    jo det kunne være en mulighed men jeg vil helst ikke i tv ;o(


  • #134   30. aug 2011 Det er godt at hun nok skal klare den, men det behøver opdrætter ikke at vide smiley

  • #135   30. aug 2011 nej det er rigtigt ;o)

  • #136   31. aug 2011 Kan ikke lade være med at notere mig, at DKK stadig ikke har hjulpet dig synderligt.

    Man kan jo håbe, den hjælp kommer.


  • #137   31. aug 2011 lise

    nej det synes jeg også er underligt og lidt irriterende har trods alt været medlem siden 1998 og har udelukkende haft dkk hunde.

    den næste hund som jeg har bestilt er dog ikke fra dkk men bliver jo registreret i dkk når jeg har hentet den hjem til danmark
    men underligt man ikke får megen hjælp
    jeg håber det hjælper lidt når jeg får gjort hele redegørelsen klar og sendt afsted med de papier som skal medfølge


Kommentér på:
opdrætter løber fra ansvar

Annonce