{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdræt, hvad koster det..?
  • #1   23. mar 2011 En ting er jo hvad hvalpen koster, når den er kommet ud, men så skal du lægge undersøgelser af forældredyr, udstilling, parring, transport til udstilling/parring osv oven i.

• #2   23. mar 2011 Afhænger også meget af om drægtighed, fødsel og efterfølgende forløb er uden komplikationer og hvor mange hvalpe der i sidste ende er at sælge..

• #3   23. mar 2011 jeg brugte lidt ca 20.000kr alt ialt på 10 hvalpe

• #5   23. mar 2011 selvom jeg opdrætter chihuahuaer som koster 10-12.000 er der bestemt ikke overskud. Mit sidste kuld var der underskud på 15.000 og forrige gang var der underskud på 13.000 beholdte så tæven selv, så hvis man siger at man havde solgt den til 10.000 var det kun et underskud på 3.000 men stadig mange penge. Alle disse tal er KUN regnet med dyrlæge, parring, vaccination og chip af hvalpen. Derioven i kommer alt det som Julie jo skriver samt foder.

• #7   23. mar 2011 Vores sidste kuld (5 stk) kostede alt inklusive 27.000 kr - hertil skal sige at der ingen kejsersnit eller anden dylægehjælp i forb med fødsel. Inkluderet er dog skrab/progesteron samt røntgen, parringsgebyr i Tyskland og ophold, registrering, chip/vacc, foder, hvalpepakker osv.
    Dem der glor underligt og siger 5 gange 9000 kr - 45000 kr - hold op hvor I tjener på det, de skulle ha en endefuld ;-)) Tænk på hvor mange penge der går til udstilling, papirarbejde hos dyrlæge, kvalitetsfoder osv. De figurerer jo ingen steder. I øvrigt beholdte vi en tæve selv. Altså 36000 kr.
    Næh man skal gøre det for oplevesen og fordi man slet ikke kan lade være..... og så skal man sørge for at have en forstående bankrådgiver smiley

• #8   23. mar 2011 Louise C - du har så evig ret :0)

• #9   23. mar 2011 kun hundefabrikker og hundehandlere kan tjene....vi andre gør det kun for fornøjelsen og oplevelsen........og selvfølgelig KUN hvis vi mener vores kommende hvalpe kan bidrage med noget godt til racen

• #10   23. mar 2011 Alt det der med udstilling ect er lige meget.
    Vi har her i tale om en hundhund, der har været på udstilling og er blevet avlsgodkendt, der er taget røngten HD, AD.
    Lad os lege at fødsel forløber normalt.
    Skal man tage hver hvalp til dyrlægen for at få den vacc, chip. Eller kan man få rabat når man kommer med et kuld..?
    Lena - en DKK tilhænger: Skulle i give penge til handhunden pr. hvalp..? udover paringsprisen. Det lyder vildt. Tænk hvis hunden får 12 hvalpe.

• #11   23. mar 2011 du får en smule rabat når du kommer med et kuld ja...men aldrig nok:O)

• #12   23. mar 2011 Lige et tillags spr. Hvis min DKK hunhund, bliver paret med en DKK (samme race) hanhund, får hvalpene så stamtavle eller skal man have et kennelmærke.

• #13   23. mar 2011 Snuden: Det er forskelligt fordan man afregner parringsprisen. Jeg mener personligt, at den model som hedder f.eks 900,- pr. hvalp op til 7 er rimelig. Så er det fair for den opdrætter som måske kun får 2 hvalpe.
    Har selv prøvet at skulle betale en fast pris, fik 3 hvalpe, og de 2 døde indenfor det første døgn.

• #15   23. mar 2011 vi giver også springpenge (parringspris) + pris pr levende hvalp ved 3 uger.

nogle kuld er bedre end andre - det jeg er i gang med tegner dyrt :-S

første gangstæve, 2. gangs han, derfor blodprøve for at være sikker på parringsdag - blodprøven viste forkert.
    Tæven nægter at lade sig parre (med den han) og vi har derfor pt insimineret 2 gange og der er stadig ingen ægløsning, så nu må vi på den igen på fredag.

dvs Parringsafgift, plus dyrlæge til blodprøve, 2 x insiminering (indtil videre) og ca 220 km kørsel pr "parring"... Jo jo det er skønt at være opdrætter...

Skal siges jeg selv skal beholde en tæve og en han i udstationering hvis der er nogen der egner sig i kuldet.

Men glæder mig nu helt vildt til de små alligevel!

Kommentér på:
Opdræt, hvad koster det..?

Annonce