{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

Forløb med "opdræt" af hvalpe {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har en ven, hvis kæreste har en labradorblanding. Jeg skriver med vilje blanding, da der ikke er papirer på hunden.
De vælger at sende hunden til han-hund, da de skal tjene penge på at få nogle hvalpe. Allerede inden hvalpene er kommet til verden, har vennen annonceret, at han ikke ønsker at bruge noget som helst overflødigt på hvalpene, de skal i hvert fald hverken have ormekur, tjekkes ved en dyrlæge, vaccineres og chippes, da det jo koster.
Hunden bliver sendt til hanhund, hvor det viser sig, at den slet ikke trives, og render derfra, da der er to han-hunde og en masse uro. Vennen mener det er alletiders, da den hanhund den skal bedækkes af, har papirer, så det bliver jo labrador-hvalpe og ikke blandinger. (!)
Yderligere hører vi fra nogle andre, at begge hanhunde åbenbart har været på hunhunden.
Da hunden kommer hjem, viser det sig inden længe, at den er drægtig, og så er det jo bare at vente.
Midt i juli føder hunden 10 hvalpe, 5 tæver og 5 hanner.
Hvalpene bliver hurtigt sat til salg, hvor der i annoncen står, at de vil blive chippet omkring 8 uger.
Det er sådan, at han vil chippe dem der er solgt, højest sandsynligt så køber selv skal betale for det. Der har endnu ingen henvendelser været på hvalpene.
Resten snakker han om at aflive, men om det holder vand, vides ikke. Få af hvalpene er muligvis afsat til noget familie/venner, så vidt vides.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med det, men der skulle sættes ord på... Jeg syntes, det er dybt dybt tragisk at sætte liv i verden på den måde, jeg mangler simpelthen ord for det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forløb med "opdræt" af hvalpe
  • #1   15. aug 2011 Har kun hovedrysten til overs for det. Synes simpelthen det er så usmageligt, at man sætter et kuld hvalpe i verden blot for at tjene nogle "nemme" penge. Det gør det endnu mere kynisk, at man ikke vil bruge de fornødne penge på at få hvalpene chippet, vaccineret etc, og at man derefter vælger at kassere (aflive) hvalpene, som var det en gang legetøj, når man ikke kan få dem afsat. Markedet bugner af labradorblandinger - din kærestes ven burde have sat sig ind i det før, han fik den tanke at sætte hvalpe i verden.

• #2   15. aug 2011 De mennesker skulle ud bag ved en lade og møde nogle af os her fra HG!!!!!!!!!

Iøvrigt er det lovpligtigt at hvalpe skal være IDmærket og tilmeldt DHR inden de er 8 uger!!

• #6   15. aug 2011 Jeg har egentlig heller ikke noget problem med afliveningerne, det er mere princippet i, at man sætter dem i verden for derefter at aflive dem. Så skal man da slet slet ikke lave hvalpene i første omgang.

• #7   15. aug 2011 Og så skider han højt og helligt på regler af den slags, deres heste er helle rikke chippede, for det koster jo penge. Var ved at få min iste galt i halsen da vi var til kåring, hvor der var klasket en kæmpe plakat op med at "ALLE HESTE SKAL HAVE PAS", hvis de havde haft en ekstra havd jeg sgu taget den med hjem og hængt op et MEGET synligt sted.
    Så jeg tror når det kommer til hvalpene, at det rager ham en høstblomst...
    Af en eller anden grund tror ham og hans kæreste ikke på, at hverken reglerne med chipning af heste/hund er trådt i kraft endnu. Altså, jeg må ryste på hovedet...

• #8   15. aug 2011 Desuden er det ofte den slags BYB, der til deres store overraskelse opdager, at hvalpene skal have foder fra de er senest 3 uger gamle, larmer og griser.
    Så ryger de ud i udhuset/stalden/skuret/kælderen eller garagen og forsøges solgt 6 uger gamle;"For så er tæven alligevel træt af dem!"

Tillykke til alle dem, der anskaffer sig sådan en "billig" hund!!!

• #9   15. aug 2011 De har lige fra starten boet i værkstedet, da tæven ikke må komme ind i huset.

Der er muligvis afsat 1 eller 2 til familie, resten har de ingen henvendelser haft på. Sidste nyt fra dags dato, desuden er nogle af hvalpene begyndt at blive langhårede, så, sagt med hans egne ord, er det jo "ærgeligt, for så kan man se de ikke er rene, og så er de nok ikke til at komme af med".
    I min verden kan de ALDRIG være ægte, når der ikke er papirer på dem...

Har opgivet at følge deres logik, det er simpelthen helt henne i vejret... Holder mig gerne væk, når han/de kommer forbi, skal jo passe på blodtrykket... smiley

• #10   15. aug 2011 Utroligt at folk ikke står i kø for at få sådan en hvalp!! Det bliver jo en særdeles interessant opgave at få en hund ud af den....

• #11   15. aug 2011 Ja min undren går på, hvorfor de hvalpe overhovedet skulle sættes i verden, det virker i mine øjne groteskt...

Kommentér på:
Forløb med "opdræt" af hvalpe

Annonce