Forløb med "opdræt" af hvalpe {{forumTopicSubject}}
Min kæreste har en ven, hvis kæreste har en labradorblanding. Jeg skriver med vilje blanding, da der ikke er papirer på hunden.
De vælger at sende hunden til han-hund, da de skal tjene penge på at få nogle hvalpe. Allerede inden hvalpene er kommet til verden, har vennen annonceret, at han ikke ønsker at bruge noget som helst overflødigt på hvalpene, de skal i hvert fald hverken have ormekur, tjekkes ved en dyrlæge, vaccineres og chippes, da det jo koster.
Hunden bliver sendt til hanhund, hvor det viser sig, at den slet ikke trives, og render derfra, da der er to han-hunde og en masse uro. Vennen mener det er alletiders, da den hanhund den skal bedækkes af, har papirer, så det bliver jo labrador-hvalpe og ikke blandinger. (!)
Yderligere hører vi fra nogle andre, at begge hanhunde åbenbart har været på hunhunden.
Da hunden kommer hjem, viser det sig inden længe, at den er drægtig, og så er det jo bare at vente.
Midt i juli føder hunden 10 hvalpe, 5 tæver og 5 hanner.
Hvalpene bliver hurtigt sat til salg, hvor der i annoncen står, at de vil blive chippet omkring 8 uger.
Det er sådan, at han vil chippe dem der er solgt, højest sandsynligt så køber selv skal betale for det. Der har endnu ingen henvendelser været på hvalpene.
Resten snakker han om at aflive, men om det holder vand, vides ikke. Få af hvalpene er muligvis afsat til noget familie/venner, så vidt vides.
Jeg ved ikke hvad jeg vil med det, men der skulle sættes ord på... Jeg syntes, det er dybt dybt tragisk at sætte liv i verden på den måde, jeg mangler simpelthen ord for det...
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Iøvrigt er det lovpligtigt at hvalpe skal være IDmærket og tilmeldt DHR inden de er 8 uger!!
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
sep 2009
Så jeg tror når det kommer til hvalpene, at det rager ham en høstblomst...
Af en eller anden grund tror ham og hans kæreste ikke på, at hverken reglerne med chipning af heste/hund er trådt i kraft endnu. Altså, jeg må ryste på hovedet...
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Så ryger de ud i udhuset/stalden/skuret/kælderen eller garagen og forsøges solgt 6 uger gamle;"For så er tæven alligevel træt af dem!"
Tillykke til alle dem, der anskaffer sig sådan en "billig" hund!!!
sep 2009
Der er muligvis afsat 1 eller 2 til familie, resten har de ingen henvendelser haft på. Sidste nyt fra dags dato, desuden er nogle af hvalpene begyndt at blive langhårede, så, sagt med hans egne ord, er det jo "ærgeligt, for så kan man se de ikke er rene, og så er de nok ikke til at komme af med".
I min verden kan de ALDRIG være ægte, når der ikke er papirer på dem...
Har opgivet at følge deres logik, det er simpelthen helt henne i vejret... Holder mig gerne væk, når han/de kommer forbi, skal jo passe på blodtrykket...
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
sep 2009
Forløb med "opdræt" af hvalpe