Hvornår er man klar til hund? {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvis nogen har set det andet indlæg jeg næsten lige har skrevet, så vil man vide at jeg er 22 år og har stiftet bekendtskab med angst og er i en svær tid i øjeblikket. Tænker frygtelig meget over fremtiden og om hvad der dog skal blive af mig.
En af mine bekymrer er om hvornår, og om jeg overhovedet, vil blive klar til at anskaffe mig en vaps selv
Har altid haft hunde i familien, og jeg har altid vidst at det var noget jeg også skulle have selv senere! Jeg flyttede hjemmefra for cirka 1½ år siden for at studere. Dog følte jeg ikke at jeg havde hverken økonomi eller den tid en hund ville kræve af mig, så jeg fik en kat i stedet. Det gik udmærket, også da min ene sambo også havde kat, så de to havde hinanden Men drømmen var stadig en hund, når jeg følte jeg var klar. Min kat blev så kørt ned på min fødselsdag sidste år, så har pt. ingen dyr selv ): Undtagen min dejlige bamse hjemme hos min far.
Jeg er i den situation at jeg er nød til at flytte hjem her sidst på foråret, da dem jeg bor med skal flytte væk for at studere. Jeg har ingen opsparing til at kunne hjælpe mig med at komme et nyt sted hen + at min angst gør at blot alene tanken om at skulle bo alene skræmmer mig så frygteligt! Så jeg flytter hjem til nogen trygge rammer, indtil jeg har det bedre
Jeg har gået i gymnasiet, arbejdet i 2 års tid, og er så igang med et dyrepasser grunforløb. Det må jeg så nok opgive, da jeg simpelthen ikke kan få en elev plads nogen som helst steder, og derfor ikke må fortsætte til hovedforløbet D: Så min drøm om at arbejde med dyr er lidt opgivet, da jeg heller ikke har gennemsnit til at kunne læse til dyrlæge og heller ikke kan få elev plads som hverken hundefrisør eller veterinærsygeplejerske.
Så nu er planen at jeg skal tage noget HGS forløb, så jeg kan blive uddannet til at stå i butik eller være på kontor. Har endnu ikke gjort op med mig selv hvilken retning jeg vælger...
Det der bekymrer mig med uddannelsen er at jeg er bange for at min uddannelse/job vil gøre at jeg ikke har den tid en hund kræver. Hvis jeg kommer i butik på fuldtid, så vil det jo være at jeg nok skal være der hver dag i en 6 timers tid. Ikke helt så lang tid på lørdage. Lønnen når man er i butik er jo heller ikke fantastisk.
Er det overhovedet realistiks at jeg vil være i stand til at holde hund, hvis jeg får fuldtids job i butik, sammen med den ringe løn? Når jeg så endelig ikke er på arbejde vil min lille vaps selvfølgelig få alt min opmærksomhed! Specielt da drømmen jo også er at træne og gå på udstilling og forhåbentlig også lave noget opdræt.
Hvad synes i? Skal man tjene noget bestemt, for at det vil anses som være okay at anskaffe sig hund? Ville det være slemt at lade vovsen være alene det antal timer jeg skulle være i butikken eller på kontor?
Hvilke jobs har i, og hvordan er lønnen? Hvor meget tid har i til overs til vovsen? Og hvordan fungerer det?
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 86
Er jo selvfølgelig bare bange for at vovsen ikke ville kunne trives med det arbejde jeg nu ville få. Planen for mig er egentlig først at få noget fast job, og så ville jeg planlægge ferie efter hvornår hvalpen ville være klar til at komme hjem, så jeg selvfølgelig ville have et godt stykke tid med hvalpen, til at få det der med at være alene på plads
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 77
Hvornår er man klar til hund?