897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

OBS PÅ AVL !!! OBS PÅ AVL !!!

Ja nu vil jeg da lige lægge reglerne ud for avl i DKK så evt hvalpe købere har en ærlig chance for at sætte sig lidt ind i det

http://www.dansk-kennel-klub.dk/Stambogsforingsregler-2

Håber folk vælger deres avlere med omhu, da man jo vælger en hund man skal leve sammen med i mange år, og det hurtigt kan løbe op i mange penge og blive en trist affærde hvis ikke det basale er iorden.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OBS PÅ AVL !!!
  • #1   6. dec 2010 Ja meget mærkelig opdrætter!

• #2   6. dec 2010 Det er sørgeligt, og vi kommer dem kun til livs ved at sætte os ind i reglerne og vælge de bedste.

• #3   6. dec 2010 Miss X 43 K: Bare for at have en lille chance for at sætte sig lidt ind i tingene ved der er fuskere, men dem har vi jo desvære gjort plads til ved ikke at sætte os ordenligt ind i tingene smiley

• #4   6. dec 2010 Har prøvet at sætte den i en annonce men den blev slette.

Derfor prøver jeg at sprede det på denne måde.

• #5   6. dec 2010 Kristina H synes du gør et godt stykke arbejde, hatten af for dig smiley og klap dig selv på skuldren smiley

• #6   7. dec 2010 Godt indlæg Kristina:-)

• #7   7. dec 2010 kristina H: FØJ!!!!!!! Siger jeg bare til dig!!!! Man ved jo godt havd du hentyder til og til dig lotte m...ja så er det vist ikke bare en bekymring af racen du har, men et opdræt.....ja "konkurrence" er noget træls noget!!!! AD AD AD!!!!! hvor lavt kan man synke!!! Og til ts igen....har du ikke noget liv????? Og hvad med at du selv startet dig et opdræt

• #9   7. dec 2010 Miss X så vidt jeg ved odrættede og solgte du jo også pit blandinger i DK for en 7 år siden.. En der avler ulovlige racer ville jeg aldrig kalde en seriøs opdrætter..

• #10   7. dec 2010 Miss X -jeg spørger ligesom Charlotte. Hvad er dine hunde DNA-testet for?

Nævn sygdommene -ikke en lang smøre om at de har sundhedsattester. Du må vide præcis hvilke sygdomme de er testet for.

Og ang blodprøver ved heste, så er muligheden der osse ved hunde. er der tvivl om om en hund nu osse har den far/mor som opdrætter påstår, ja så kan DKK kræve DNA-test.

Og dit eksempel med de to kuld er jo uholdbart, eftersom ALLE kuld SKAL stambogsføres hvis man er medlem af DKK. Så man må altså ikke have et kuld med tavle og et uden.

• #11   7. dec 2010 Line J: Jo jeg har et liv, og der fylder min hund og ikke mindst min race en hel del, derfor syntes jeg at det er vigtigt at folk får en chance for at sætte sig ind i regler omkring det her med at avle, for det er ikke bare at sætte to søde hunde sammen, det er faktisk meget omstændigt. Hvilket nogle nye hvalpe løbere måske "glemmer" lidt når de ser denne her søde lille hvalp, har selv levet i 7 år med en am bulldog med dårlige ben, der viser sig at være arveligt, hun havde fin stamtavle og moren blev pensioneret pga dårlige ben. Så jeg ved hvad det vil sige at købe hund fra et sted der ikke har sikret sig alt. Det kostede os i dyre domme at få hende opereret og medicineret og så var det hård at se ens baby gennemleve det, hun fik så fred efter 7 år, 2 operationer og har aldrig måtte lege vildt.

Derfor vil jeg kæmpe for at vi kommer disse avler til livs

• #12   7. dec 2010 Miss X 43 K: Forstår ikke helt din negative holdning til denne tråd ?? Så du helst at folk ikke kender til reglerne omkring avl i DKK ??

For det er jo bare dem jeg infomere om.

• #13   7. dec 2010 Miss X -hvorfor vil du ikke skrve præcist hvad det er dine hunde bliver DNA-testet for?

Kommentér på:
OBS PÅ AVL !!!

Annonce