1.790 visninger
|
Oprettet:
salg af hvalpe {{forumTopicSubject}}
sidder og undre mig lidt over alle de der modehunde hvalpe - og blir tit arrig over hvorfor fanden de skal koste 7-8.000 jeg gav 6.500 for min med stamtavle chip reg. vaccinationer madpakke ja stort set alt hva får folk til at give så mange penge for sådan en - skal lige slå fast jeg ikke er modstand af ikke tavle hunde da jeg selv aldrig har haft andet det er bare prisen på dem der får min hjerne til at tænke " hvor er det nemt at avle og tjene kassen" for de færreste har tjekket deres hunde for diverse sygdomme
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 35
Hvis ikke man vil betale sådan en høj pris på "modehunde" er det nok fordi interessen for racen ikke er stor nok!!!!
Jeg har selv et lille hobby opdræt af yorkshire terrier. Mine hunde er med tavler og godkendte af mange forskellige dommere, desuden avlsgodkendte hvilket betyder undersøgelser af div sygdomme.
Mine hunde ligger ml 10-12.000 og vil man ikke betale den pris.... så er man ikke rette ejere, for mig betyder det at folk der betaler sådan en pris har gennemtænk livet med hunden, og ved at det er den de vil have.
Man ser heller ikke ret mange af de hunde der flytter rundt hele livet som mange blandingshunde gør.
Desuden er det hårdt arbejde at have hvalpe og der er mange udgifter forbundet dertil.
Det er ikke fjendtligt ment, men min holdning
Glædelig jul
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Visse racer som eksempelvis engelsk bulldog er meget dyre, men det er så til dels i hvert fald fordi racen har svært ved at reproducere sig selv og ofte får kejsersnit (derudover lider racen af mange andre arvelige sygdomme, som der også skal tjekkes for).
Men principielt synes jeg at et prisleje på ca. 6-7.000 kr. er mere rimeligt for langt hovedparten af racer, der kan de fleste være med uden at føle sig hægtet af. De seneste år synes jeg at racehunde med tavle er blevet markant dyrere i forhold til prisudviklingen generelt.
jul 2008
De færeste bruger 30.000 på en ferie uden at have sparet op.
Der sparer folk op fordi de rigtig gerne vil rejse... og her kan man sige at man må spare op hvis man rigtig gerne vil have "den" race.
jul 2008
Syntes at det burde forbydes at avle uden tavler i fremtiden. Syntes man skal avle i racerne og ikke mixe da det ødelægger racerne.
Lad fagfolk om at mixe og lave nye racer, på den måde beholder vi det gode i de enkelte racer *SS*
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
jul 2008
Syntes at det er op til en enkelte køber om de vil betale prisen....
mit råd er.... tænk jer om, i får hvad i betaler for!
Hvis man mixer racer er det yderst vigtigt at man kender skavankerne i hvert enkelte race, for at undgå at gøre ondt værre!
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
En grand danois kan sagtens koste 10 k og en bull terrier er endnu dyrere
jul 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Så længe forældrene er testet, at avleren laver et godt stykke arbejde så syntes jeg pengene er godt givet ud
jul 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
En engelsk mastiff kan sagtens koste 12-15.000
okt 2010
Men ja, det kommer jo an på hvilke racer og mange af de helt små (f.eks. chihuahua) oplever jeg som meget dyre.
Størrelsen er så heller ikke så vigtig for mig. Jeg vil gerne have en hund, der gerne vil træne og gå lange ture med mig og samtidig være en puttehund indendøre. For mig kan en puttehund både være en der ligger ved ens fødder i sofaen eller oppe i selve sofaen ved siden af en. Og så skal pelsplejen være overkommelig men i og med at jeg er ret aktiv, så har jeg også flere hunde/racer at kunne vælge imellem.
Og der ville jeg så ikke vælge at betale meget mere for en eksempelvis en lille chihuahua i forhold til eksempelvis en corgi
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Vi har nu 2 rottepiger. Én med stambog og én uden. De har begge et super dejligt sind og den éne er ikke hverken bedre eller dårligere end den anden, så papir eller ej. Du får et levende væsen som du tager hånd om og gir´ alt hvad du kan, uanset om der er papirer eller ej.
Kan sagtens se fornuften i stamtavlen, men hvis så bare alle var seriøse omkring det ville det være rigtig dejligt.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
øv en træls oplevelse.. jeg har lige været udsat for noget ligne og det løber nok op i 28,000 kr. for 12 dage.. det var en meget dyr fornøjelse og og opdrætteren tjah hun er ikke noget hver....
Meen tilgængæld fik jeg 12 dage sammen med hende og det er også vær og tage med
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 573
folk der tager så meget for deres hunde er folk der gerne vil være sikker på at købere for hvad de gerne vil have, og som ved at de har råd til at have hunden .
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Men når det er sagt, burde det være som du skriver og forhåbentlig også ér det i de fleste tilfælde.
Men at tro at stamtavel kontra garanti/kvalitet/sundhed/tillid høre er desværre naivt, men meget meget kedeligt at det er sådan.
okt 2010
F.eks. schæfer af brugslinjer koster ikke nødvendigvis OVER 10.000 kr. Synes at have set flere omkring 7-10.000 kr. Og det synes jeg er en rimelig pris
Og så har jeg for øvrigt tiltro til at en seriøs opdrætter bedømmer evt. hvalpekøbere efter andet end hvorvidt de er villige til at smide 8000, 10.000 eller 15.000 kr. efter en hvalp Jeg taler jo ikke om at forære hundene væk
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 89
det er jo ikke rent overskud det hele..de små hunde får jo ikke så mange hvalpe som de store racer... får man kun en enkelt ..eller 2-3 stykker.. så vil prisen jo nok også være lidt højere...de fleste vil jo også gerne have dækket de udgifter man har ved at lave hvalpe... og får du kun 1-2 så skal man vist være mere end glad..hvis man har penge i overskud
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 614
jul 2008
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
Jeg har 5 hunde, har i år haft 2 kuld, og har et underskud på 48.000. Kun for i år! (og har altså ikke talt bamser, kurve, træning osv. med)
Så nej, man tjener ikke kassen skal jeg lige hilse og sige.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Hvis der er folk "dumme nok" til at give 8-10-12 tusinde for hunde uden tavler så er der også folk "smarte" nok til at sælge dem
maj 2008
Linnea S
jeg synes ikke jeg hentyder til dig og dit "opdræt" nogen steder og aner ikke noget om hvad du hat taget for dine hvalpe hvad du har gjort osv men som jeg skriver i mit indlæg er det også de hunde hvor der blir skrevet ÆGTE hvor man tydeligt kan se de ikke er ægte og stadig ville have kassen for dem forældrene er ikke tjekket for patella osv det synes jeg er totalt langt ude og så sætte en pris på fx. 7000 kr er det fordi man ville have udgifterne dækket skal man nok vælge en anden race da de tit ikke får ret mange nogen er måske dødfødte og andre ender i kejsersnit
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
Er enig med dig
Det pisser mig også af når folk med min race, netop som du skriver, ikke tjekker for en skid, får et kuld med 5 hvalpe og sælger dem til næsten det samme som mine hvalpe, af forældre der bliver udstillet og tjekket for alt osv. og jeg får altid kun 1 eller 2 hvalpe og kejsersnit osv. haha. Så jeg er super uheldig. Jeg ved godt jeg aldrig kommer til at tjene penge, men havde nu været rart hvis det kunne bare løbe nogenlunde rundt. Ellers har jeg jo ikke råd til at fortsætte... Puha Der er i hvertfald ikke mange ekstra penge til julegaver som folk altid tror
maj 2008
præcis
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Men ja, jeg er helt enig i at det er fuldkommen sindssygt at skulle give en stamtavlepris for en "ægte uden stamtavle" hund. I en anden debat var der en pige der ville have 12.000 for sine chihuahuahvalpe uden stamtavle og chip
jul 2008
salg af hvalpe