{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Håber nogen kan hjælpe mig (drægtighed {{forumTopicSubject}}

Hej.
For længe siden oprettede jeg mig som bruger her, men har ikke været så aktiv.

Nu har jeg brug for jeres hjælp...

Min hund kom i oktober i løbetid, og vi valgte, at nu var tiden inde til at prøve at få hvalpe (hun er 3 ½ år)....

Vi sendte hende ned til min onkels, som også har en dansk svensk gårdhund... Desværre viste min hunds interesse for parring sig ikke de 3 dage hun var dernede og vi konkluderede at de ikke havde parret sig....

Men synes simpelthen min hund har forandret sig. Hun er mere tryghedssøgende, og har virkelig brug for opmærksomhed og lægger sig virkelig tæt op til os HELE tiden! Jeg synes hendes mave er blevet lidt hård og en LILLE bitte smugle større... men ikke det vilde ved brysterne.... Hvis jeg mærker hende på maven (den nederste ½del) hyler hun....

Så jeg ringede og spurgte min onkel og var faktisk lidt skuffet. hundende har i tiden vores var der rendt alene i haven med deres hund. det er der i og for sig ikke noget galt med de har, men ville gerne have vist det, for de kan vel have parret sig der????

og føler mig lidt som en torsk nu ikke og have søgt dyrlæge.... og min mand synes det er dyb godnat og mener ikke der er nogen foreskel overhovedet....

Så nu må jeg spørge, har nogen oplevet noget lign. ved drægtige hunde??? jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal tro?? og skulle min hund være med hvalpe vil jeg gerne ku tage noget ferie omkring terminsdag og have fødekurv klar osv....

Håber noget kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håber nogen kan hjælpe mig (drægtighed
  • #1   24. nov 2010 Tak for tippet smiley ja jeg blev også noget chokeret da jeg her til aften sad og nussede med hende på maven, jeg må straks til dyrlæge med hende i morgen....

• #2   24. nov 2010 Jeg tænker også livmoderbetændelse. Hvis hun var drægtig ville man kunne se det nu vil jeg tro. Håber ikke i prøver igen det dybt uansvarligt bare at lade hundene rende rundt uden opsyn hvis de skulle bare sig. Det vigtigt man er der til at hjælpe og holde hundene i ro under en parring da det er yderst smertefuldt hvis de bevæger sig imens og kan skade hundene! Hvis i prøver igen hvilket jeg ikke håber. så sæt jer for guds skyld ordentligt ind i det!

• #3   24. nov 2010 bare=parre.
    og så husk en ormekur efter parring.
    Hun kunne også være falsk drægtig forresten

• #4   24. nov 2010 Trine k, Hvis jeg havde været KLAR over min onkel havde mindre erfaring end han udgav sig for.... havde jeg da for gud skyld ALDRIG ladet min hund blive der 3 dage.... hvortil jeg også skriver jeg er foraget over ikke at vide det....!!!

• #5   24. nov 2010 Louise: Godt så. På hvad dag i løbetiden var hun dernede?

• #6   24. nov 2010 og jeg er nød til at skrive, jeg synes det er noget af en beskyldning at vi ikke har sat os ind i det.... - vi har sat vores lidt til et familie medlem der har udgivet sig for at have masser af erfaring og regnede derfor også med det sket under ordentlige forhold...

Bare for at få det på det rene...

• #7   24. nov 2010 hun var der ca på 8 dagen fra vi opdagede løbetiden....

det er ikke sådan vi bare skal røre maven og så huler hende, men når man mærker på maven....

Nu kender jeg ikke så meget til livmoderbetændelse.... og snakker selvf. bare med en dyrlæge i morgen uanset hvad....

men blev bare lidt urolig efter jeg sådan havde den oplevelse i aften da jeg mærkekde på maven som jeg plejer...

• #8   24. nov 2010 Louise: Så har det sikkert også været for tidligt så hun har nok ikke været klar. Du skriver selv der ikke er noget galt med de har rendt der alene du ville bare godt have vidst det? Det er der jo alt galt med.

• #9   24. nov 2010 Men ja tag hende til dyrlæge og hør ad. Kunne godt lyde som om hun samtidig kunne være falsk drægtig

• #10   24. nov 2010 Ok jeg har skrevet fejl, med de har rendt alene uden opsyn....!!! Det beklager jeg dybt...

synes på ingen måder det er acceptabelt at de har rendt selv, for det ville jeg aldrig selv gøre.... og regnede med der var opsyn når de rendt selv rundt ude i haven.... også derfor jeg skriver jeg er chokeret, og faktisk også lidt skuffet (med andre ord).....

• #11   24. nov 2010 Louise: Okay. Men hvis din hund er falsk drægtig så få ikke hvalpe på hende mange siger at så går den falske drægtighed over det passer ikke. Hvis hun bliver falsk drægtig er det bedste at sterrilisere.

• #12   24. nov 2010 Ok jeg takker mange gange for svar... og må snakke med dyrlæge i morgen.

• #13   24. nov 2010 Jeg vil da lige sige at da min tæve ventede hvalp første gang (ikke hende jeg har her inde) der kunne min mand og jeg ikke være nogle steder uden hun ville være der..

Der gik nogle uger før jeg kunne se det, men ville tage til dyrelægen med hende...

• #15   25. nov 2010 Skulle i prøve at få et kuld hvalpe, så huske at undersøg jeres tæve for arvelige sygdomme. Hvorfor skal jeres hund iøvrigt have hvalpe? Hvad kan hun tilbyde af ting som ikke allerede findes i racen? Der er et meget stor overproduktion af hunde i DK, der er simpelhen ikke behov for flere der er sat i verden udelukkede for hyggens skyld.

• #16   25. nov 2010 Sne dronningen: Mente også at de ikke skulle få hvalpe på hende fordi de tror det hjælper. Nogen dyrlæger siger stadig det stopper falsk drægtighed og så får tæven hvalpe og hun bliver ikke steriliseret men fortsætter med at være falsk drægtig. Den slags har jeg hørt om et par gange

• #17   25. nov 2010 Må sige jeg er enig med Anne julie. Synes det bedst at lade helt være med at få hvalpe markedet er proppet og folk brænder inde med hvalpe hele tiden og dansk svensk gårdhunde er der bestemt ikke mangel på. Så håber i har afsat hvalpe på forhånd hvis i vælger at prøve igen

• #19   26. nov 2010 Bliver lige nødt til at kommentere her. Helt sikkert, et kuld hvalpe stopper ikke falsk drægtighed, så på det grundlag skal man absolut ikke få hvalpe. Til gengæld, vil jeg lige sige, at min ene ruhårede foxterrier tæve, var falsk drægtig 2 gange, fik herefter et kuld hvalpe. efter dette, har hun igen været falsk drægtig 2 gange. Det jeg oplever med hende er, at hun omkring det tidspunkt hvalpene skulle være født, bliver sær, laver rede,samler alt sit legetøj, bamser, sofapuder m.m. i sin kurv. Der ligger hun så og troner på toppen, og passer på sine hvalpe. Efter 3-5 dage mister hun interessen for det, og så er den potte ude...

Kommentér på:
Håber nogen kan hjælpe mig (drægtighed

Annonce