{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.447 visninger | Oprettet:

Plukveer {{forumTopicSubject}}

Nu ligger Eisa i arm hos mig i sofaen, og hun har plukveer. Jeg har næsten ikke turdet håbe på, at hun var blevet drægtig, men det her burde ikke kunne være snyd. Har været skeptisk, fordi hun før har været falsk drægtig. Håber, hun er gået ind i opblokningsfasen, så der kommer hvalpe i weekenden. Glæder mig som en gal... :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plukveer
  • #1   23. apr 2010 Har du ikke vidst hun var drægtig før nu, hvor hun skal til at føde?
    - : )


  • #2   23. apr 2010 hvorfor har du ikk fået hende tjekket ved dyrlægen, hvis der var tvivl? :s

  • #3   23. apr 2010 har læst hvis de falsk drægtig vokser maven ikke,men de får mælk i patterne,så du må da have opdaget om hun er blevet tyk?

  • #4   23. apr 2010 Hvor er det spændende.
    Håber der er "gevinst"!


  • #5   24. apr 2010 Maya nogen hunde kan altså sagtens tage på om maven osv selvom de går tomme, det er ikke unaturligt... Jeg har prøvet det med en kat, hun tog på fik lyserøde dutter og opførste sig som om hun var drægtig, men nej der kom ikke nogen, det gjorde der så 1 år efter og der havde hun fuldstændig samme tegn som da hun gik tom.

  • #7   24. apr 2010 okay det var osse noget jeg havde læst :O)

  • #8   24. apr 2010 har selv min chi der er falsk drægtig men hun får mælk i patterne og bliver en smule tyk ,men ikke som en drægtig hund gør.

  • #9   24. apr 2010 Nej men uanset hvad, får man da undersøgt sin hund ved en dyrlæge hvis man har mistanke til at den er drægtig? : )
    Synes det er ret vildt at finde ud af at den er drægtig dén dag fødslen stater.. Hæ!


  • #10   24. apr 2010 ann-sophie.. det er osse det jeg syntes,det virker da helt forkert man ikke får det undersøgt,plus ens drægtige hund skal på special kost osv der er mange ting der skal være iorden mens hun er drægtig, har selv maya der skal føde den 10 maj og hun er både blevet scannet fået en special vacine,kost til drægtig tæve og undersøgt af dyrlægen,og talt med dyrlægen om alt ,så jeg forstår ikke det her,sorry trådstarter men man lader ikke stå til med en drægtig tæve ,ikke i min verden.

  • #11   24. apr 2010 sunshine. er det så ligemeget om tæven ikke får special kost,scanningen er ikke vigtig men nu meget sjov og spændene,

  • #12   24. apr 2010 nu er der så hunde der ikke stresser ved dyrlægebesøg, min elsker at komme til dyrlæge der får man jo guffer.men hver sin mening .

  • #13   24. apr 2010 så læser du godt nok forkert, jeg skriver ikke man skal scanne,jeg skrev at jeg gjorde det for fordi jeg syntes det er spændene,og skriver netop at scanning ikke er vigtig,

  • #14   25. apr 2010 Jeg har ogsaa scannet min for at se om der var gevinst og faar taget roengen saa jeg ved hvor mange der virkelig er i tilfaelde af at der skulle opstaa problemer..

    men vi er jo alle forskellige i maaden vi goer ting paa og hvad vi synes er rigtig og forkert.. smiley

    jeg glaeder mig bare lidt til at hoere mere fra TS om hvalpene/foedselen smiley


  • #15   25. apr 2010 Nej, men hvis man nu ikke ''tør'' tro på at den er drægtig får den jo ikke speciel kors, speciel plads mv.?
    Jeg læser TS's tråd som om at hun IKKE har taget nogle ekstra hensyn fordi hun IKKE troede hun var drægtig, og i en sådanne situation er det da et besøg ved dyrlægen værd.
    Man skal da vide hvad man har mellem hænderne hvis man er i tvivl, tænker jeg?
    : )


  • #16   25. apr 2010 jamen helt sikkert ann sophie der er jeg enig med dig..

  • #19   25. apr 2010 jeg tror altså også der er helt styr på det.

    det er jo ikke første drægtige tæve Annette har haft.

    hvordan mon det går?


  • #20   25. apr 2010 Tænk hvis det havde været en uerfaren som havde oprettet denne tråd.. NØJ hvor havde TS så fået prygel og skæld ud, væet uansvarlig og dum..
    Ja ja, der er forskel på folk herinde : )
    Jeg kender ikke TS og derfor tolker jeg tråden ud fra hvad der står, og det synes ikke umiddelbart at være en ret erfaren person der har oprettet tråden efter min mening, derfor jeg spørger som jeg gør.. : )


  • #21   25. apr 2010 Hvad med bare at starte med at spørge, hvis der er noget men ikke følder er tydeligt nok, i stedet for bare at fortolke der ud af ?? man har jo altid lov til at undre sig.... spørge " jeg under mig over hvorfor du ikke har været ved dyrlæge" ... det kan der kun komme en rolig debat ud af, med en forklaring, til hvordan landet ligger.

  • #22   25. apr 2010 Spændende at høre om der er gevinst og hvordan det går....

  • #23   25. apr 2010 Hejsa. Af en eller anden grund så har jeg ikke fået besked, at der er kommet indlæg.

    Tjah... jeg vidste jo hun var parret, og denne gang har jeg faktisk været seriøst i tvivl om, hvorvidt han havde siddet rigtigt på hende og havde egentlig opgivet håbet, men havde alligevel behandlet hende - efter samråd med dyrlægen - som om hun var drægtig, fordi hun tog på etc.... og nu ville jeg ønske, det var løgn, men de mavespændinger, jeg har mærket kan ikke have været veer... Der er ikke sket mere her i weekenden. Hun har ligget og hæsset, søgt fødekassen, væltet rundt med tæpper o.lign., men her til aften røg hun af kassen og ville have aftensmad... Hun har været tyk og spændt, og dievorterne kom med væske. Men nu har hun rendt med sin bold her til aften og brummet og småbjæffet og virkelig opført sig sært, indtil hun faldt dybt i søvn. Ingen tvivl om, at hun selv troede, hun var drægtig. Ja, ja.... jeg kunne have fået hende scannet... men det gjorde jeg så ikke denne gang.

    Til fredag var jeg jo i tvivl om, om der var noget i hende, men hendes opførsel fra fredag og til spisetid har været meget overbevisende. Jeg vil gerne bede jer læse her fra Ringe Dyrehospital:

    (link fjernet)

    Og jeg ved, at en dyrlæge også før har taget fejl med sin egen hund. Så det er ikke kun mig, der er åndssvag. Selv om jeg føler mig sådan.


  • #24   25. apr 2010 Øv hvor træls, at hun sådan skulle snyde.

  • #25   26. apr 2010 ØV!

  • #26   26. apr 2010 øv det var da træls

    i den gamle bog om drægtighed og fødsel af Esther Kofoed, der står der netop også beskrevet at tæven kan snyde, så selv erfarne opdrættere er overbeviste om der er hvalpe


  • #27   26. apr 2010 Annette: jeg synes du bør få hende kigget efter af en dyrlæge ... der kan jo ligge en enkelt hvalp, som bare ikke sætter fødslen igang.
    Kender desværre tilfælde hvor opdætteren også troede det var falsk alarm og derfor ikke gik til dyrlægen ... en uge senere måtte de fjerne en død hvalp, ved et kejsersnit.


  • #28   26. apr 2010 Ja, det er rigtig træls, og jeg er mega møg-ked af det...

    Hun er rigtig træt og afslappet i dag. Hun har ikke noget grimt udflåd eller lignende, men jeg har fået at vide, at jeg skal holde øje med, om hun begynder at blive dårlig/få feber eller få ildelugtende udflåd. Der er ingen unormale tegn overhovedet, som indikerer, at hun skulle være syg. Så jeg må bare erkende, at der ikke skulle komme hvalpe i år. Hendes mælkekirtler svinder ind med nærmest lynets hast. Jeg skulle bare have holdt fast ved min første mavefornemmelse, men jeg lod mig rive med af hendes adfærd. Havde været meget tilbageholdende over for hvalpekøbere, der spurgte til hvalpe osv. Kan da ærgre mig over, at jeg ikke fik hende insemineret, mens tid var, men jeg vil jo være bedst tilfreds, hvis vi kan være med til at opdrætte hvalpe på naturlig vis. Men det vil da helt sikkert komme med i fremtidige overvejelser, hvis jeg bliver i tvivl om, om hanhunden parrer tæven rigtigt. Han lå ellers ikke på den lade side, men han sad altså bare ikke fast.

    Havde det så været en nabos hanhund, som havde forsøgt i 3 minutter, så skulle der da bedst være kommet hvalpe ;O)

    Sådan er naturens gang så af og til. Men øv også...



  • #29   26. apr 2010 I øvrigt vil jeg da sige mange tak for de mange støttende og venlige kommentarer. De varmer :O)

Kommentér på:
Plukveer

Annonce