1.184 visninger
|
Oprettet:
Deres Majestæt- Nina
21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Hvordan vælger i købere til og fra? {{forumTopicSubject}}
Til jer der avler - om det er med eller uden tavle - hvordan vælger i købere til jeres hvalpe?
Jeg har lige knævret i fon med en veninde, og vi overdrev VILDT hvad vi ville kræve af evt. hvalpekøbere (nej ingen af os har planer om at avle overhovedet, begge vores hunde er neutraliseret), og tænkte det måske var en lidt sjov og lærerig tråd at oprette =)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg synes det er en ære uden lige at få overdraget en hvalp at træne, elske og have det dejligt med... Jeg ville nemlig ikke være i stand til at lade nogen eventuelle hvalpe rejse herfra ; )
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Havde 4 kaniner fik unger og skulle sælge , fik solgt en af 13 killinger , så pludselig havde jeg 28 kaniner
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg spørger ind til erfaring, krav, forventninger, arbejdstider, træning og familieforhold
men der er ikke sådan at der er nogle rigtige svar - der kan sagtens være forkerte :o)
jeg forsøger at få en fornæmmelse af om de har tænkt sig om inden de skal have hvalp...det er svært og man kan sagten tage fejl
nu er min en god begynderhund men alligevel sker det, at vi får hvalpe tilbage og også voksne hunde
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
-kunne da ellers være festligt hehe
Jeg bliver heller aldrig opdrætter -jeg ville være evigt bekymret for om jeg nu osse havde valgt de rigtige hjem
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
En opdrætter gav mig engang et godt råd som jeg brugte. "Sælg aldrig hvalp til nogen du ikke kan sidde og spise en god middag med"
Det tænkte jeg meget over da jeg skulle finde købere
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Men meget handler om kemi, og om jeg tror på de kan klare en Border. Jeg har ingen aldersgrænser eller lignende. Jeg beslutter fra gang til gang om jeg vil sælge.
Det er svært, og jeg beholder hellere en hvalp eller to. End jeg sælger til nogen jeg ikke tror på.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
1. de skal være interesseret i racen.
2. være indforstået med at det ikke på alle punkter er en "normal " hund de får.
3. Da vi gerne vil følge vore hundebørn vil vi helst have køberne er positivt stemt over at komme til det årlige træf - eller i det mindste bare hvert 3. år - når det afholdes i en landsdel nær dem
4. da vi er en lille race og mange hunde i øjeblikket er ved at være gamle vil hvalpekøbere der vil få deres hund avlsgodkendt og indgå i den danske avl blive foretrukket frem for dem der "bare" skal have en familiehund.
5. vore forkælede hunde vil gerne have at deres hundebørn også bliver forkælede hunde.
6. købere der er meget hjemmefra - hunden er derfor alene hjemme meget - bliver frasorteret.
7 familiens børn skal være skolealderen ældre. Har de ikke børn så anbefaler vi hunden skal være 1½ -2 år før der kommer et barn.
8. ældre mennesker (det bedømmer man når man ser dem om de tilhører denne kategori) kan kun købe en hvalp hvis de har accept fra familien som står inde for at kunne hjælpe / overtage hunden hvis personen bliver syg eller ikke han magte hunden mere.
9. folk der brokker sig over prisen på hvalpen (8000 kr) eller forsøger at få den billigere bliver frasorteret.
10. hvis jeg kan fornemme at de fx. vil vælge at bruge 10000 på en ting/rejse frem for på at få behandlet hunden hvis den bliver syg / kommer til skade og måske endda vil aflive hunden hvis den bliver besværlig så kan de heller ikke købe hos os.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
bare så i ikk tror jeg er væk ; )
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 208
Det meste er nævnt, og især mavefornemmelsen kan jeg nikke genkendende til.
Da jeg havde et kuld i sommers ( basset hound) var 2 af dem næsten 6 mdr før de rette købere dukkede op, og jeg havde beholdt dem selv hvis de rette ikke var dukket op.
Her er trapper i hjemmet som regel no go, og jeg råder til at man finder en anden race end en basset. Men jeg siger ikke bare kategorisk nej. jeg vil hellere bruge tiden på en lang god snak, som kan hjælpe de potentielle købere til at forstå afslaget, og hjælpe dem til at gøre det helt rigtige valg for dem og hunden.
For måske de får et afslag hos mig, men ikke hos den næste, så er vi jo lige vidt.
Fnis og den med en middag er go´. Jeg har op til flere gange præsteret at bespise mine evt hvalpekøbere. Det er en super måde at sidde under afslappede former og snakke, og på den måde få afklaret en masse spørgsmål for alle parter.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Jeg har så solgt en hvalp til Sverige, der måtte jeg nøjes med et besøg, da hun hentede hunden. Men vi havde også "talt" meget sammen over facebook inden, og gør det stadig.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
jeg synes det var hyggeligt og følte virkelig at det var en ære at jeg måtte købe en af hendes hvalpe
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
men mavefornemmelsen holdt og de er nogle af de folk vi ser jævnligt, de kommer på besøg mindst en gang om året og vi snakker stadig cirkussprog sammen
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 433
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
At forvente udelukkende at villevælge tilfolk jeg ville spise en god middag med er nok i mine øjne overdrevet, for mener der findes mange gode hjem hos folk jeg ikke nødvendigvis gider have noget tæt privat med.
- ikke forstået at jeg ikke gider have noget med dem at gøre, når hvalpen er solgt, men det er bare de færreste, jeg gider spise en god middag med*rødmer*
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Jeg var på sjælland 2 gange og se hvalpene. Jeg fik på ingen måde selv inflydelse på hvilken hvalp der blev min(kun køn), det vurderede de ud fra de to besøg, altså hvilken hvalp de mente jeg passe bedst sammen med.
Jeg blev spurgt ind til en masse ting, viden om racen, forhold derhjemme osv osv. Men nu er det også en ret speciel race, så synes det er i orden man spørger ind til om folk er klar over hvad det er de går ind til. Til sidst var det sådan at de spurgte om man stadig var interresret i en hvalp, og ja selvfølgelig er man det.
Men må sige det gav mig en rigtig god fornemmelse at det var dem der bestemte om man var egnet - i mine øjne er det en seriøs avler. De laver kun et kuld hvert andet år ca, så håbede inderligt jeg fik en :o) Så ja for mig var det også en stor ære at blive udvalgt som kommende ejer af en af hvalpene.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Hvordan vælger i købere til og fra?