{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Hundepension- hvordan vælger i? {{forumTopicSubject}}

Grundet en snak jeg havde med en af mine venner, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan i udvælger en hundepension til jeres hund - hvis i da bruger sådan noget? smiley

Stort eller lille sted? Går i efter hvad de tilbyder af aktiviteter for hundene? Er det vigtig for jer at der er store arealer de kan løbe på, eller er det mere vigtigt med menneskelig kontakt og gå ture?

Jeg ved godt hvordan jeg ville vælge hvis mine hunde skulle afsted i pension, men nu er jeg så heldig at jeg har muligheden for at få passet. Men er da stadigt nysgerrig efter at høre hvordan i andre prioritere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundepension- hvordan vælger i?
  • #1   12. jun 2009 Der skal være pænt og rent ( det er ikke en selvfølge at der er det )
    Boksene skal være adskilt, så hundene ikke kan se hinanden eller have kontakt med nabohunden.
    Bokse af en rimelig størrelse.. Og i et rimligt format.. jeg bryder mig ikke om lange smalle bokse.. Så helleere knap så langt og mere bredde på.
    Det skal være voksent og erfarent personale, der håndterer hundene.
    Det skal være et relativt lille sted, så der er rimelig ro og tid til den enkelte hund.
    Indhegnede fritløbsområder og daglige gåture

• #2   12. jun 2009 Valget på en hundepension vægtes efter placering, interessen for hundene, aktivitetsmuligheder vs pris og stemning.
    Vi har fundet et perfekt pensionat til vores hund hvor hundene ikke kun står i deres bokse, men får lov at være udenfor hele dagen og sammen med hinanden. Samtidig bliver de forkælet lidt ekstra om morgenen med leverpostejmadder og det er virkelig himmelen for Balder! *gg*
    Ejerne er utroligt søde og flinke og har haft med hunde at gøre hele deres liv, så det er et stort plus på kontoen *ss*
    Det handler om at vores hund har det godt selvom det ikke behøver koste alverden. Synes der er for mange steder der er for store og priserne for div. legetider, gåture etc er for høje. Så hellere et mindre sted hvor der bliver taget rigtig godt hensyn til den enkelte hunds behov og hvor den ikke bare er endnu en hund i rækken.

• #3   12. jun 2009 Og super vigtigt er det for mig at jeg har mulighed for en snak og en rundvisning før jeg vælger om mine hunde skal passes der

• #4   12. jun 2009 Når vi skal på ferie, vælger jeg et ældre ægte par til at passe vores hund, for han er stadig hvalp og vil ikke bryde mig og at aflevere ham på et hunde pension hvor hundene gør 24 timer i døgnet. så er glad for der findes søde ændre mennesker som passer hunde for folk, så han føler sig i mere trykke rammer mens vi er på ferie. Og ved de er gode ved min hund og går tur og leger med ham... Det betyder ALT for mig at min hund har det godt smiley

• #5   12. jun 2009 Ved ikke helt om det er passende at jeg udtaler mig omkring emnet da jeg selv har en hundepension, men nu gør jeg det så alligevel, så bær over med mig smiley

Jeg mener at det er vigtigt at det er et lille sted, da det giver mere ro for hundene og mere tid til at kæle, nusse og hygge.

Læg mærke til om der er faste åbningstider. Hvis folk kan komme og gå som de vil, bliver hundene forstyrret hele tiden og så ved de ikke hvornår de kan ligge sig ned og hvile sig og det er meget vigtigt for hundene at der også er tid til en lur.

Hvor mange ansatte er der. Hvis du besøger en pension hvor der er en der viser frem, en anden der tager imod, en tredje der passer og en fjerde der aflevere hunden, ville jeg finde et andet sted. Det er rart og trygt at der ikke er for mange der render ind og ud ved hundene.

Hvad indebærer prisen. Mange steder skal du betale ekstra for det hele, så som leg, gåture osv. så hver opmærksom på det.

Ring og snak med dem. Besøg pensionen. Så kan du bedre danne dig et indtryk af stedet og af dem der har det. Læg mærke til hvordan din hund reagere på stedet og på personen der har pensionen.

Bare lige en sidebemærkning, hundene vil som regel altid stå og gø under besøg, ankomst og afhentning, men det er alfa omega at de ikke står og gør en hel dag! Du vil tydeligt kunne mærke forskel når du henter din hund, om den har været et sted hvor der er ro eller det modsatte!

Det var vist lige hvad jeg havde, håber det kunne bruges smiley

• #6   12. jun 2009 Elsang.D K> Synes det er meget fornuftigt at du skriver :0)
    Den pension som vi valgte og bestemt vil bruge igen, havde en rigtig god god påvirkning på Balder. Vi kunne tydeligt mærke at hans behov var blevet stillet optimalt den uge han var der. Der er plads til ti hunde og igen, det er en af de vigtige ting for os netop fordi det betyder mere tid til den enkelte. Det var sådan at når hundene havde fået morgenmad blev de alle lukket ud i både deres gård og på deres godt 1 tdr indhegnede jord med alt hvad en hundesnude kunne bære :0) Klokken seks om aftenen blev de lukket ind igen og fik deres aftensmad og kunne så falde til ro. De havde løbegård til deres bokse hvor de kunne gå ud og ind som de lystede. De hunde som mødte os da vi kom for at hente Balder, var glade og logrede og det virkede næsten for harmonisk, men det er et ældre par som har pensionen og de nyder simpelthen hundene i fulde drag :0)
    I forhold til mange andre steder vi har forhørt os, har det indtil videre været stedet der har opfyldt betingelserne, og så er prisen til at overkomme. Ingen ekstra priser for luftning eller leg med andre hunde. Leverpostejmadder er fast morgen ritual og med i prisen :0)
    Vi har fundet det perfekte sted at få passet vores hund og han var faktisk så træt da han kom hjem at han brugte det meste af dagene efter på bare at sove, så der har været gang i den :0)

Kommentér på:
Hundepension- hvordan vælger i?

Annonce