{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.587 visninger | Oprettet:

advarsel mod hunde pension i måløv {{forumTopicSubject}}

har kopieret dette fra anden gruppe da jeg syntes folk skal advares mod dette hunde pension

Her er linket:
(link fjernet)

og her er historien til dem der ikke kan komme ind på facebook:



ADVARSEL mod at benytte hundepensionen "Vejlegården" i MåløvShare
Thursday, December 18, 2008 at 3:20pm

Her er vores sørgelige historie om forløbet med at aflevere vores friske, sunde og raske hanhund, xxxx 1½ år, på hundepension på Vejlegården i Måløv.

D. 12 /11 afleverer jeg og min datter xxxx på Vejlegården. Han skal være der i 3½ uge, mens vores familie på 5 skal rejse rundt i Thailand. Vi afleverer navn og nummer på en kontaktperson, som skal kontaktes, hvis der opstår problemer med xxxx. De noterer også, at xxxx spiser sokker af og til, men det regner vi jo ikke med bliver et problem på pensionen....Det skulle vise sig at være meget forkert.

Efter 3-4 dage i Thailand bliver vi ringet op af pensionen, som fortæller , at vores hund ikke spiser så meget og kaster lidt grønt slim op. Vi fortæller hende med det samme, at de symptomer kender vi udemærket, og Nicky har helt sikkert spist en sok. Vi nævner, at han plejer at kaste den op af sig selv , men vi bliver enige om, at hun skal kontakte en dyrlæge. Vi hører ikke noget et par dage, og sender derfor en email, hvor de informerer os om, at xxxx havde en mavevirus og nu er i behandling. Han er gladere, og det går bedre ,skriver de, men han spiser stadig ikke så meget. Vi informerer dem endnu engang om, at det helt sikkert er en sok , men de virker overbevisende omkring, at han har det bedre.

Undervejs har vi skrevet rejsebrev til venner og familie, og der nævnt, at xxxx ikke havde det særligt godt på pensionen. Mine forældre tilbyder at hente hunden og passe ham derhjemme. Vi kan ikke komme i telefonisk kontakt med Vejlegården overhovedet, og beslutter os næste dag for at sende en email ,som det tager dem 2 dage at besvare.Her bliver spildt 3 dage bare på at komme i kontakt med stedet. Mine forældre ringer også forgæves næste dag, og sender derfor en email og bliver ringet op lørdag aften med besked om, at det er udenfor åbningstiden, så de kan ikke hente hunden. De kan heller ikke hente ham søndag, for der er der lukket, men mandag må de hente ham.

Vi og mine forældre er på dette tidspunkt ikke klar over, hvor slemt det egentligt står til med hunden , og i og med at mine forældre skal vente 2 døgn med at hente hunden, så får de også det indtryk ,at det ikke kan være så slemt. Hvis det var slemt ville de vel lade dem hente ham?!

Men lader vel ikke en hund lide bare fordi, at det er udenfor åbningstiden?

Men det skal vise sig, at det gør man på Vejlegården !!!!!!

Mandag henter min far xxxx, og de kan næsten ikke kende ham. Han er totalt udsultet og mager, og meget udmattet.Vejlegården udtaler, at de er glade for, at de henter ham, for de kan ikke længere tage ansvaret for hans tilstand....!!!!! Sidst vi hørte noget som helst, der gik det jo bedre, så det forstår vi simpelthen ikke. Da han kommer hjem til dem, viser det sig, at han overhovedet ikke vil spise eller drikke noget som helst. Selvom der bliver lokket med alle de sædvanlige godbidder, leverpostejsmadder og oksekød. Mine forældre er dybt rystet og frustreret over, at de ikke måtte hente ham lørdag, når han var så syg. Tirsdag morgen afleverer de ham på dyrehospitalet, hvor de bor . Der er de også chokeret over hundens tilstand, og kan ikke forstå, at man på pensionen har beholdt en hund i den tilstand uden at gøre noget. I løbet af de næste 2 døgn får han ikke mindre end 3,5 liter væske , så han kan altså heller ikke have indtaget meget væske på Vejlegården, hvilket de jo også må have lagt mærke til. På hospitalet giver de ham kontrastvæske for at sikre sig, at der sidder noget og blokerer.

Mine forældre får lov at besøge xxxx på hospitalet, når de har lyst, og de får ham også med hjem om natten, for at han kan være hos nogen, som han kender, og som kan nusse og kæle med ham. Det var til stor glæde for både hunden og mine forældre.

Generelt vil vi gerne takke Frederiksværk Dyrehospital for deres store omsorg for xxxx. De formåede at yde det, som vi havde håbet på fra Vejlegården.

Torsdag morgen står det klart, at der sidder noget fast i tarmen, og at han skal opereres øjeblikkeligt. Det bliver han , og de får ham også åbnet op og fjernet underbukserne, som han havde spist. Normalt kan man fjerne det beskadiget stykke af tarmen , og sy de to friske ender sammen, men fordi, at hunden på det her tidspunkt, har været uden blodcirkulation i tarmen i 14 dage, så er tarmen i så dårlig en tilstand, at det ikke kan lade sig gøre særligt godt, og xxxx dør efterfølgende. Dyrlægen informerer mine forældre om, at xxxx er blevet afleveret alt, alt for sent. 14 dage uden mad/ drikke gennem tarmen er alt for lang tid.

Så der sidder vi pludselig iThailand på vores drømmerejse, og skal fortælle vores 3 børn , at xxxx er død.

Nu er det, at vi tænker tilbage på hele forløbet, og tænker på alt det tidsspilde, som der har været fra Vejlegårdens side. Alle de dage vi har spildt på at komme i kontakt med dem telefonisk. De er helt umulige at få fat på. Dyrehospitalet spildte også en dag på det samme. Det var vigtigt for dem at få en forløbshistorie fra pensionen for at spare tid .

Vi tænker på den mildest talt uprofessionelle behandling, de har givet os og vores hund. Den grove neglect, som vi føler, at xxxx var udsat for. Hvordan kan de fortælle os, at hunden har det bedre, og så hører vi intet fra dem, før end mine forældre henter en hund, som skal direkte på dyrehospitalet, og kæmper for at overleve? Hvorfor har vi intet fået at vide i mellemtiden?

Vi havde til alle tider en mobil på os, kun for at Vejlegården kunne kontakte os, men hørte intet.

Vi står uforstående overfor en række ting:

For det første får de faktisk den rigtige diagnose forærende ved første opkald. Den handler de ikke på, men vælger at følge dyrlægens råd. Ifølge Vejlegården benægter dyrlægen, at det kan være en sok,som sidder fast, og det lytter de til. Det kan man jo så måske godt forstå. Men hvorfor følger hverken de eller dyrlægen fra Ganløse op efterfølgende, da Nicky stadigvæk ikke spiser? Og det er utroligt frustrerende, når nu vi havde sagt flere gange, hvad problemet var.

For det andet har de på intet tidspunkt kontaktet vores ven (kontaktpersonen), som vi havde givet udtrykkeligt besked på, at hvis der var nogen som helst problemer, så skulle hun kontaktes. Hun har aldrig hørt fra Vejlegården.

For det tredje er vi rasende over, at vores forældre blev benægtet, at hente hunden pga en åbningstid. Ejeren af pensionen bor på stedet. Det drejer sig om, at hun skulle bruge 5 minutter på at rejse sig og låse op. Det er nok det allermest provokerende ved hele den her sag.

For det fjerde synes vi, at det er uanstændigt at forlange fuld pris for sådan et ophold.

Efter hjemkomst havde jeg brug for at se dem og høre, hvordan de havde det med hele forløbet. På trods af, at det var frygteligt svært at stå der og se andre ejere hente deres hunde med stor gensynsglæde. Vi havde også glædet os helt vildt til den dag , vi skulle hente Nicky, men den glæde var blevet frataget os.

For det første anede de ikke, at xxxx var død. Derefter forklarede de deres beslutninger ud fra, at han logrede med halen, når de kom ind til ham, og så kunne han jo ikke være så syg!!!!!!

Det faktum at han havde spist og drukket så lidt, at han skulle direkte på hospitalet fra deres pension, var åbenbart ikke afgørende.

De beklagede selvfølgelig hans død, men mente ikke, at de havde gjort noget forkert.

Så er spørgsmålet, hvad gør man så nu?

Først betaler man alle regningerne fra hospitalet. Så overvejer man at lægge sag an, som flere har anbefalet. Også fagfolk. Nu indser vi, at man står fuldstændigt magtesløs overfor de her folk fra steder som Vejlegården.Det føles som om ,de kan behandle dyrene, som de har lyst til uden nogen form for konsekvens. Hvem vil bekoste en dyr advokat på sådan et tidspunkt?

Vores egen dyrlæge kontaktede os for at høre detaljerne, og var også dybt rystet. Han skammede sig over nogensinde at have anbefalet stedet, og ville aldrig nogensinde gøre det igen.

Det vil vi heller ikke, og vi håber ,at I kan hjælpe med at advare andre om stedet.

xxxx familie

******
I kan læse mere om den tragiske sag på politiforummet: http://dyrepoliti.forumup.dk på tråden VIGTIGT/Haster.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
advarsel mod hunde pension i måløv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce