Når I får hvalpe GODE RÅD:/ {{forumTopicSubject}}
Sidder og blir en smule trist over alle de annoncer der er med mange "unge" mennesker der søger hanhunde til deres tæver der næsten kun lige er fyldt 2 år eller snart bliver 2..
Hvorfor er det SÅ vigtig at få hvalpe??
Har i råd sidst på mdr hvis nu hunden skulle have kejsersnit og der skulle tilkaldes en dyrlæge?? Det er jo 100% dyre at få denne dyrlæge ud om natten feks?!
Hvad med fodret til måske 10-12 hvalpe det kan hurtig løbe op i mange penge..
Og vac. plus ormekur også?? (eller vil I kun give ormekur)
Hvad med tæven bagefter??
Har i pladsen til at have alle de hvalpe til at bo i jeres hus eller kommer de uden for huset??
Skriver ikke dette her for at nogen skal føle sig tråt på! Tværtimod!..
Håber måske der er nogen der har forstand på det her og vil skrive hvad de bruger af penge på at have hvalpe..
For tror der sidder mange som rent faktisk ikk ved hvad det vil sige at havde hvalpe....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
-for mange har jo bare hvalpe... de har ikke hvalpe på forsvarlig/ansvarlig vis....
Og et kuld der ikke får andet med i bagagen end i bedste fald en ormekur, er jo ikke dyr at producere
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 84
Den der køber en af disse hvalpe, begynder jo at holde at dyret og så måske efter en eller to mdr så bliver hunden så syg og det koster selvfølgelig en del ved dr.dyr men som sagt man holder jo af hunden og vil betale hvad som helst for at få den rask.. Noget som "opdrætter" kunne ha forbygget inden salg af hvalpen.. Noget hun kunne ha forbygget ved en simpelt vac.
"opdrætter" må sgu da os sidde med SÅDAN en grim smag i munden bagefter, hvis denne viste at der var en syg hvalp i blandt de hvalpe hun har fået lavet i sin tid... For hvad så med resten af kuldet??
Øv jeg synes det er sådan en skam
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Desværre mener mange at det kun er tavlehunde der bliver indavlende og har arvelige sygdomme og at blandingshunde er meget sundere. Det passer naturligvis ikke, for hvordan ved man at ens "ægte" amstaff ikke er et produkt af en bror/søster-parring?
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Jeg ved ikke om du anser mig for at være en af de unge mennesker, der søger en hanhund til min tæve ;o)
men jeg føler vi er rigtig godt forberedte. Vi har sparret penge op - og gør det stadig, i tilfælde a kejsersnit (hvilket vi også regner med at vi skal have) - vi har undersøgt med vores dyrlæge hvad vores muligheder er, både med ormekur, cipning af hvalpe, og vaccinationer - vi har sågar forhørt os om det er muligt at få taget blodprøver på Bertha, så vi er helt sikre på hvornår hun kan parres! - vi bor i et stort hus - med en KÆMPE have, så der er masser af plads til at hvalpene kan boltre sig på - og når hvalpene skulle komme (hvis parringen altså lykkedes) så passer det med at jeg har læseferie, så jeg kan være hjemme ved dem hele tiden - plus min kæreste har forhørt sig om han kan få 2 ugers ferie når det sker..
Alt i alt mner jeg, at vi er dækket rigtig godt ind! ;o)
P.S. ingenting er sikkert endnu, om vi får hvalpe på hende den næste løbetid - fr vi har desværre ikke fundet den HELT RIGTIGE hanhund - og hvis vi ike finder ham, så bliver det ikke liiiige sådan noget med, at "så må vi jo bare tage en af dem vi ikke var helt tilfredse med alligevel" - nej! Vi vil have det hel skal være iorden ;o)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
He he - det var da godt du vågnede op :-))))
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 108
-Fordi det er spænende, jeg vil gerne prøve det. derudover har jeg en FB og der mener mange at det er godt at tæven er ung når hun får første kuld, andre er selvfølgelig af anden mening.
Har i råd sidst på mdr hvis nu hunden skulle have kejsersnit og der skulle tilkaldes en dyrlæge?? Det er jo 100% dyre at få denne dyrlæge ud om natten feks?!
-Næ, det har jeg ikke, men jeg har en dyrlæge som stoler på familien (vi har brugt ham gennem mange år) og jeg kan sagtens nå at snakke med banken uden der er noget der og HVIS det skulle gå så uheldigt til.
Hvad med fodret til måske 10-12 hvalpe det kan hurtig løbe op i mange penge..
Jeps, den har jeg tænkt på, min tæve får det bedste, det samme skal hvalpende have. koste hvad det koste vil.
Og vac. plus ormekur også?? (eller vil I kun give ormekur)
Ja, hva med det? selvfølgelig får de det!
Hvad med tæven bagefter??
Hmm.. hun skal vel komme sig ovenpå hvalpende.
Har i pladsen til at have alle de hvalpe til at bo i jeres hus eller kommer de uden for huset??
Der er masser af plads, det skal bo hos min mor som har en lille ejendom.
Tja, måske skriver du ikke indlægget for at støde nogen, men da det er mig du taler om, så må jeg da sige at jeg er træt at at alle unge hundeejere bliver skåret over en kam! jeg mener ikke at jeg er uansvarlig på nogen måde.
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Ja - selvom man er ung hundeejer kan ma sagens være ansvarlig - det mener jeg også..!!
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Økonomi er en hel anden ting,,jeg bruger altid kvalitets foder..de får ormkur og forinden ligger der fodring af tæven,,penge til chek af forældrehunde,,sommetider parrings afgift osv...min fb har fået 6 hvalpe,,pt har der ikke været overskud,,penge er gået til parring 12000kr, stambøger,mad,ormkur,dyrlæge osv..samt 2 der stadig er her 1 han er ikke solgt da dem der reservert ham sprang fra..en tæve som lige skulle være lidt større så hun havde energien til flytning,men det har været skønt
Når I får hvalpe GODE RÅD:/