{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør I?
  • #1   19. jan 2009 På en måde vil jeg mene at hvis man tager avlhunden(forældren)'s pris med i udregningen så gør man det kun for indtjeningen.

• #2   19. jan 2009 Med en stambogshvalp i Dkk, er mit indtryk at man ser hvad de andre tager...

• #3   19. jan 2009 Det jeg mener med avlshunden, er hvis du stiller dit regnskab op på denne måde

Tæve/Han X,-
    Parring X,-
    Pr. levedygtig hvalp X,-
    Vaccination X,-
    Sunhedstjeck X,-
    Stambog X,-
    Foder X,-

Mener jeg at man har købt hunden for ren og skær indtjening, da det ser ud til at man kun vil tjene penge på hvalpene og ikke gør det fordi man er seriøs, syntes ikke man kan lave en pris hvis man regner Tæven/hannen ud og parring

• #4   19. jan 2009 Man skæver vel lidt til hvad andre med samme race tager. Mange af racerne ligger jo på et vidst noveau. F.eks. koster min race 6-8000 kr stort set alle steder.
    Om det så er 6000 eller 8000 afhænger jo lidt af aner, hvad der er med osv

• #6   19. jan 2009 normalt tror jeg at prisen sættes efter hvad forældrene har opnået både på udstilling, men også brugsmæssigt(for de racer, hvor det er gældende). Selvom hvalpekøberne måske ikke har konkret kendskab til de forskellige titler, så kan de jo sagtens se, at det ser fornemt ud, når der står en hel masse, som hudnene har opnået, og det tror jeg faktisk at nogle er villige til at betale en del penge for.....

• #8   19. jan 2009 Ingen newfer bliver solgt som udstillingshund.. Som Eva skriver, ingen kan love noget.... Min ene opdrætter har en del newfer... Hun lavede forrige år 5-6 kuld.. Med foder, parringer, udstillinger, penhipp, dyrlæge regninger osv osv.. Havde hun et underskud på 130000 kr det år !

• #9   19. jan 2009 Altså det jeg mener det er at man ikke regner prisen på tæven med i udregningen til hvalpene, jo jeg mener at udstillings resultater osv. skal tælle med.

• #10   19. jan 2009 man kan ikke tjene på at avle hunde- og så kan folk have nok så ondt i rumpetten over hvad en hund koster, alting stiger - også hvalpe -

• #11   19. jan 2009 Jeg ville nu heller aldrig sælge en hvalp som udstillingshund, for man kan simpelthen ikke garantere hvad den ender med at blive, og igen, hvad er difinitionen på en udstillingshund, er det en hund, der skal vinde sin klasse hver gang, eller er det nok, at den kan slæbe en 2 præmie med hjem......

• #12   19. jan 2009 Christel, nej, man skal være hundehandler i stedet for, det er der mange flere penge i, man slipper for at skulle på udstilling, man slipper for at skulle opfostre hvalpene, man slipper for evt udgifter til kejsersnit, man slpper for så mange ting......

• #13   20. jan 2009 Da jeg opdrætte, var prisen fastlagt, og det sammen er den sådnet set i dag inden for den race som jeg har

En schæferhvalp - 8,000 - 10,000 kr. med stamtavle, og uden ekstraudgifter for hvalpekøber.

Dett får du med når du handler Schæfer..
    Stamtavle,
    Garantiordning HD/AD mm.
    Hvalpen er tatoveret ID mærket. rigistreringen er afsend til DHR. så den kommer ind ad døren hjjemme hos dig.
    Nogle har vaccineret andre har ikke,

• #14   20. jan 2009 I vores Race er prisen også fastsat, selvfølgelig pluds /minus om forældrene har titler på udstilling og markprøver, eller om de "bare" er familiehunde :o))

Jeg mener ikke som Shawn, at man er useriøs fordi man medregner de tonsvis af udgifter, man har på forældredyrene - En seriøs avler søger jo for, at både arbejdsegenskaber, sundhed og ekstriør er i orden og det koster altså en hel del.at nå der til :o))

• #15   20. jan 2009 Ulla *Team Flatcoat *

F. eks. en schæfer, så tager det ca. 3 år at uddanne en schæferhund,
    Så er den avlskåre og har divers brugshundeprøver mv.

For at schæferen kan indgå i alvtjenesten
    skal der tagers DNA.
    aflægges en avlskåring, eller afvsmønstring (tæver)
    samt skal hunden ha deltaget i mindst 2 skuer eler udstillinger.

Alt sammen koster penge, men når det er en hobby, så er det jo ikke meningen at man skal drive en forretning, hvor evt. hvalpekøber skal betale for evt. uddannelse af forældredyr.

Jeg har haft paringer der har koster op til 15,000 kr. og det er ikke kommet oven i prisen på hvalpende, prisen var dengang 5000 kr. pr hvalp. hveren mere eller mindre..

og så følger der garanti med på hvalpen, og DKK talvle.

• #16   20. jan 2009 Hulgaard - Det var heller ikke helt sådan jeg mente det, jeg mener bare, at selvfølgelig koster en hvalp mere, når forældredyrene har det de skal have :o)

Det er vel ikke fair, at prisen er den samme for hvalpene, uanset om forældrene er udstillet og evt. er Dansk Champion og/eller har vist sine evner som brugshunde ??

Jeg håber, at Money er drægtig og skal have et kuld hvalpe omkring d 28 februar, hun skal scannes på torsdag :o))
    Jeg laver ikke kuldet for at tjene på det, men fordi jeg mener at hun kan bidrage med en masse godt til racen, men det er da ikke dermed sagt, at jeg er villig til at sælge billige hvalpe, Jeg tager det de andre i Raceforeningen tager :o))

• #17   20. jan 2009 Nej, jeg mener heller ikke, at man tager mere for hvalpene, fordi køber skal betale for de ting forældrene har opnået. Men det jeg mener er, at forældrene på den måde har bevist, at de duer til andet end lige nøjagtig at slæbe en 2. præmie hjem. og er hunden f.eks CH har prøver og vundet store udstillinger som f.eks europa siegeren, så tager folk som regel også noget mere for hvalpene....

Kommentér på:
Hvordan gør I?

Annonce