{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Ambull´s hvad går der galt?? {{forumTopicSubject}}

Hmm som sagt har vi buffy, vores første ambull, vidste intet om racen da vi modtog hende ( meget dumt) men ja gik som sagt igang med at læse, og har da også snakket med en del søde mennesker her inde fra. Som mange nok ved er buffy kommet til skade af at løbe op og ned af en skrænt. Korsbånet ergået og sikkert også menisken(staves) så hun skal under knivem.

mit spørgsmål lyder så på kan det virkelig passe at vores ambull´s er så skrøbelige, nu har jeg læst om mange her inde der har fået ligne skader ved næsten ingen ting heller, er det avlen det er galt med eller er den amrikanske bull dog bare ikke særlig holdbar, hunden i sig selv udtrykker jo styrke og udholdenhed.
Kan det virkelig være rigtigt....??
eller hvad sker der??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ambull´s hvad går der galt??
  • #1   28. feb 2008 siger jeg heller ikke det er, men syntes bare jeg har set det alt for ofte nu...
    spørger jo netop om det er.. syntes bare det er utroligt at en hund kan komme så galt afsted ved bare at løbe. min dyrelæge havde en for to dage siden hvor præcis det samme var sket, og samme alder som vores.

syntes bare det er underligt en så stærk en hund som ambullén er kan "gå i stykker" så nemt. især når det ikke kun er et engangs tilfælde, man ser det jo tit.

• #2   28. feb 2008 Nu kan jeg ikke svare for ambullen, men Rottweileren som jo osse er en relativ robust hund, den har desværre osse tendens til at springe korsbånd.

• #3   28. feb 2008 men rottweileren er også en massiv hund med forholdsvis spinkleben i forhold til kropsmassen??

har nu heller ikk hørt om korsbåndsskade ved ambull før du sagde det smiley

• #4   28. feb 2008 okay, bare underligt for jeg har jo netop fået indtryk af at det er noget der sker ofte, især når ens dyrelæge siger at det er noget der sker ofte..
    hmm måske vi bare har været uheldig som i vi er med alt andet

• #5   28. feb 2008 Klaus hvordan strækker i så ud?? bare så jeg kan gøre det sammen med hundene når de er færdige..

skal altså lige siges at buffy gik 15-20 min inden hun blev sluppet løs nede i den dal, så det var ikke opvarmningen der manglede, men som nu hvor vi har væet til svømning vil det jo være rart at kunne få strækket ud på de raske ben..

• #6   1. mar 2008 Nu skal det også lige siges at alt alt for mange kalder deres hund en ren Ambull, uden at vide med 100% sikkerhed at den er det... Er der ikke tavle på hunden så vil jeg ikke kalde den ren, feks, er der ikke tavle på fordi forældrene ikke er avlsgodkendt af én eller anden grund, så "skader" det racen at fortsat kalde dem ægte... Selvom de i princippet stadig er det...

Så dem du har hørt udtalelser fra, er sikkert ikke alle ejer af en Ambull med tavle... Og derved kan det ske de har fået en svaghed eller skade med sig, fra forældrenes side, hvis du forstår?
    Så det er vigtigt at finde ud af om der er tavle på, før hele racen bliver sat til tælling, for andre folks "blandinger" og ikke godkendte avl... :o)

Med dét sagt, har jeg aldrig oplevet noget som helst med min Ambull... Han er stærk som en okse, selvom han ikke er ligeså muskoløs som andre Ambulls...

Hunden blev jo brugt til kamp mod tyre osv, så jeg vil da mene den er en stærk hund fysisk.... Men ja, den kan jo være uheldig som så mange andre...

Hvad gør du så nu for at gøre hende/han stærkere i led osv?

Jeg har mange fifs, hvis det skulle ha' interesse :o)
    Skal lige nævnes min Ambull lige er blevet målt 0.0 i albuer og A i hofter, som 2 årig :o))) Hihihihihi...

• #7   1. mar 2008 Niels L... den armikanske er da ikke avlet til at kæmpe mod tyr er de?? er det ikk den Engelsk

Og ja kan skam godt være de ikke alle har tavle... Buffy har. og ja måske at det er der problemerne ligger, syntes nemlig det er så underligt at netop en hund der er bygget så stærk, kan få sådan nogle skader så let..

men ja der er jo ikke noget bevist om som i mange af jer siger så har i aldrig oplevet det, så måske at jeg bare har været mega uheldoig med buffy, og så ovenikøbet også så uheldig at høre om de stykker som har prøvet det samme...

• #8   27. mar 2008 betina .. ja ikk kun dig der er uheldig ... og Fidel er også ægte

• #9   27. mar 2008 ...

Kommentér på:
Ambull´s hvad går der galt??

Annonce