{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

The forbidden word!!!! {{forumTopicSubject}}

Herinde, og mange andre steder er det især ét ord som nærmest er forbudt, ordet eller betegnelsen "kamphunde-racer" kan få mange til at se rødt.

Så spørger jeg én gang for alle: HVORFOR?

Mange ejere af Ambull, Amstaffs, Staff´s osv. ønsker at vores racer bliver kaldt "muskelhunde"... Men er det ikke misvisende? Ja, undskyld men for mig er det ihvert fald. Alle hunde har jo i princippet muskler...

Min pointe er, at selv om en lab. ikke bliver brugt til jagt, er det jo stadig en jagthund, en mops er jo også en selskabshund selvom den ikke sidder på skøddet til samtlige fine selskaber... Eller hvad?

Faktisk vil jeg meget gerne vide, hvad alle andre ejere af de ovennævnte racer kan acceptere? Jeg ved godt at mange gerne vil have man kalder hunden ved sin race, det er jo også det mest normale - men alle hunde går jo under en "gruppe" - også de ovennævnte racer...

Jeg personligt, har på første række oplevet at rygtet siger at vi har trænet vores hunde til kamp - AV! den gjorde ondt... Men helt ærligt? Så længe jeg ved hvad min hund er trænet til, og jeg har samvittigheden på det rene - er det så ikke det vigtigste? Er det så ikke lige meget om min hund går under betegnelsen "kamphunde"?

Ja, jeg spørger bare... *ss*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  The forbidden word!!!!
  • #1   26. jul 2006 Altså jeg kalder dem kamphunde.. Og det bliver jeg nok ved med.. folk kalder jo også Maj for en labrador selvom hun er en labrador retriever, ikk...

• #3   26. jul 2006 Jeg ser ikke rødt.... Men jeg synes det er et ubehaligt ord...
    Nok fordi når jeg går på gaden, er der ofte folk som stopper op og spørger om det ikke er en kamphund jeg har? - de siger det på en underlig og mistroisk måde, at det får mig til at forbinde det med noget dårligt...

• #4   26. jul 2006 Hæ hæ... Jo sikkert - men princippet er ikke racen, men betegnelsen... Lab. ret. er jo også en jagthund... Selv om den ikke bliver brugt til jagt ikk?

• #5   26. jul 2006 Og nogle kalder Sakki en blanding ulv / ræv og det er han bestemt ikke ! *ss*
    Aner det ikke - måske er der nogle der er bange for at nævne ordet KAMPhund....?

• #6   26. jul 2006 Kisser: Ja godt spørgsmål ikk? Er det så en brugshund? Eller hvad går der under?

Laila: En hund behøver ikke at være trænet til kamp for at gå under betegnelsen kamphund- det jeg vil frem til er at en jagthunde-race jo heller ikke behøver at være trænet til jagt... ???

Nelly: Hvis folk siger det på en "ubehagelig" måde - hvorfor så ikke forklare dem hvad du ønsker din hund skal kaldes? Hvis folk spørger mig om Baloo er en af de der kamphunde - så siger jeg gerne, han er ikke trænet til kamp, nej, men racen bliver tit kaldt kamphunde... Men hvis nogen tror han er en boxer - se SÅ ser jeg rødt... *LOL*

• #7   26. jul 2006 kald dem dog racen,det er forskellige racer der går ind under den betegnelse! en amstaff er en amstaff og en amerikansk bulldog er vel en amerikansk bulldog.kan ik se hvad alle de andre ord skal ind for.

• #8   26. jul 2006 lille blub: Maj er jagthund.. Hehe.. derfor vigtigt... Jeg forbinder ikk kamphund med noget ubehageliigt.. Altså medmindre de slås... Bruger det bare for at difinere den slags hunde.. (er heller ikk så meget inde i navnene, så er det nemmere bare at sige kamphunde)

• #9   26. jul 2006 Men Maj går også under betegnelse muskelhund.. ja i skal se nogle lårbasser hun har.. Griiin.. smiley

• #10   26. jul 2006 Jeg mener at kamphunde er hunde der gennem menneskets bevidste avl med kamp for øje, har lavet racer der nedtoner andre instinkter (jagt, hyrde etc.) og forstærker de instinkter der bruges i kamp.

• #12   26. jul 2006 tror det er fordi at kamphund er blevet en negativ betegnelse.
    jeg siger mine er en terrier, det er de jo. dem jeg omgåes kender ikke amstaff eller muskelhund, men en terrier det ved de hvad er. hvis jeg siger kamphund siger de jamen de er jo så glade og venlige. og så får de et foredrag om ejer så hund.

• #13   26. jul 2006 Ikke kun instinkter men også hundens muskelmasse, smertetærskel, evne til at såre/dræbe et bytte (også andre hunde) og så videre....

• #14   26. jul 2006 Louise: Ja lige præcis - hvorfor ikke?

Anna: Det samme gør jeg altså tit - bruger den betegnelse - og jeg har altså selv én af slagsen...

Lise Ø: hvad vil du så kalde dem?

Laila: Ja total kamphunde ikk??? Meget farlige....

Liegh: Lige nøjagtig... Det er netop en terrier du har- og det er bulldog vi har... Og et foredrag kan folk jo altid bruge... *ss*

• #15   26. jul 2006 Lise Ø: Jamen vores baloo har en kæmpe høj smerte tærskel og slipper ikke frivilligt i slåskamp... Men han er ikke trænet til kamp... Men har alligevel en større muskelmasse end fx. en lille spjevs af en hund - men hvad er baloo så af betegnelse?

• #16   26. jul 2006 Charlotte: Tak - men de røde knopper klør jo sådan, så dem har jeg opgivet... *ss*

Men hvad er bulldoggen så? fordi den bliver jo også betegnet som "kamphund" - men har ikke i tidernes morgen (ifølge det der bliver skrevet rundt omkring) avlet til kamp... Men har bare det der "instinkt"...

• #17   26. jul 2006 For mig er betegnelsen "kamphund" blot det samme som "jagthund" "hyrdehund" eller lignende. Jeg lægger ikke en negativ eller positiv ladning i ordene......konstaterer blot hvilken kategori hunden er i.
    Det er medierne der har lagt den følelsesmæssige ladning i ordene........jeg vil blot ønske at ejere af de forskellige hunderacer gør sig klar på hvad deres hund indeholder (positivt som negativt) og forholder sig til det!

• #18   26. jul 2006 Lise: Lækkert...!!! Det er også min holdning... Men jeg undres bare over at så mange ejere reagere så kraftigt på ordet...

• #19   26. jul 2006 *Lille blub *
    Din race er oprindeligt avlet til kamp.........det har i mine øjne intet med om du træner den eller ej....
    Jeg betegner den som kamphund fordi dens historie som hund er avlet til kamp.....

• #20   26. jul 2006 I min hundebog er der ikke en kategori der hedder "kamphunde" der er derimod terriere af bull typen, det må være det samme som en lab er jagthund, en pudel er selskabshund.
    Så derfor er der måske nogen der føler sig forkert kategoriseret.
    personligt føler jeg mig ikke stødt over ordet,men ærgelig for hunden fremstår forkert i mine ører når der tales om kamp/muskel hund. Mine er terriere :-)))
    Vh Lotte

• #21   26. jul 2006 Charlotte: Uha hvis du vidste hvor god Baloo er til at hoppe op og kysse kysse... Jeg skal faktisk bare spørge pænt så kysser han gerne... *gg* Men min holdning er jo også at faretruende mange ejere ikke ved hvad det rent faktisk er for en hund/ race de har... De ved ikke hvad den indeholder... Jeg troede jeg vidste det, indtil jeg så freja i "action" NU ved jeg hvad de indeholder... Uden tvivl...

• #22   26. jul 2006 Bull.....betyder tyr......fordi den har været brugt i kampe med tyre.....eller?

• #23   26. jul 2006 jeg vil da sige at jeg er udemærket klar over hvilken hunde det er jeg har valgt at få mig,

jeg bliver lidt provokerert når folk siger kamphunde for de fleste der siger det er dem der forbinder hundene med de avis overskrifter der været ang de typer hunde..

ordet i sig selv gør mig ikke noget og jeg kan da selv finde på at beskrive dem som kamphunde..

men møder jeg fru jensen der spørger små stammende fra den anden side af fortorvet så forklare jeg hende da venligt at det altså ikke er alle hunde i af den type som er bidske og at mange af dem kan være ret så søde

• #24   26. jul 2006 Lotte: Fornuftigt svar... Det ér netop terrier du har... Men i mine ører fremstår de ikke mere forkert end man "gør det til"... Altså ordet har den betydning man til ligger det...

• #25   26. jul 2006 Lise: Hvad jeg har fået af vide, er det bla. derfor det hedder Bull... Altså fordi de har været brugt til kamp med TYRE, men også til at drive kvæget - men det er det jeg vil frem til... Hvad ligger man i ordet kamphund? For de fleste er det jo fordi de er brugt til hunde kampe ikk????

• #26   26. jul 2006 lille blub. det er rigtigt at det er den betydning man lægger i ordet, men det tænker fru jensen ikke på der er det nok en farlig hund, når den hedder noget med kamp/ muskler

• #27   26. jul 2006 MP: Men hvis mange føler sig så provokeret af det som medierne har tillagt ordet Kamphund, hvorfor så ikke "stand up" og bevise overfor medierne at de er forkert på den? I stedet for bare at hidse sig op og se rødt?

• #28   26. jul 2006 Lotte: Jamen hvis det er som du skriver, at ordet muskler er lige så slemt og farligt som kamp - hvorfor vil folk så gerne have man kalder dem muskelhunde? Er vi ude i at det rent faktisk bare er en potensforlænger så? Hmm... èn undres...

• #29   26. jul 2006 Nej ikke nødvendigvis......kamp er mange ting.....en kamp med en tyr eller en anden hund.....kamp er kamp....og de evner / instinkter / fysik der skal bruges i kamp er de samme.....derfor "kamphund"...

• #30   26. jul 2006 Charlotte: Ja, det kan godt være - og man må sige at det er den "ufede" måde at dele erfaringerne på... Jeg har ingen tvivl i mit sind om hvad Baloo er i stand til - med hans race... Jeg stoler 110% på ham overfor mennesker - men jeg stoler ikke en disse på ham, eller andre af nærliggende racer, overfor andre hunde... Det klikker SÅ nemt, og jeg har set hvor hurtigt... Uden en advarsel først...

• #31   26. jul 2006 jeg er vokset op blandt alverdens forskellige kamphunde og har set med egne øjne hvilken skade de kan gøre i forkerte hænder.. ved så også hvilken dejlig familie hunde det kan være og derfor faldt jeg for racen amstaff..

jeg har selv haft broholmere og shæfere og en amstaff han og så mine nuværende hunde..

jeg er ikke i tvivl om hvilken en af racerne jeg ville vælge igen

• #32   26. jul 2006 Lise: Ja, det vil jeg give dig fuldstændig ret i.. For mig er Baloo én af dem der går under betegnelsen kamphund - det fornægter jeg ikke... Og det håber jeg du forstår ud fra det jeg skriver... Men jeg vil så gerne have misforståelser/ misvisende ideer frem... Altså det med at "en kamphund er kun en kamphund hvis den er trænet til kamp"... Skidt med hvad den førhen har været avlet til... !!!!????

• #33   26. jul 2006 Ja man kan undres, jeg siger heller aldrig at mine er andet end terriere, og jeg er ofte "foredragsholder" for "min" rase, til folk som har en fejlopfattelse/misforstået hvad de også kan indeholde, som kærlige individer. men dermed ikke sagt at jeg ikke også ved hvor slemme de også kan være

• #34   26. jul 2006 det gør jeg skam også dagligt, jeg hidser mig ikke op når folk kalder mine hunde kamphunde prøver derimod at vise dem alle de gode sider sådanne hunde har..

jeg gør også alt hvad jeg kan for at være en ansvarlig hundeejer og at være en god repensentant for racen og har også altid fået afvide at jeg er det..

derfor kan jeg stadig godt føle mig provokerert over at folk kalder dme kamphunde, men det kommer igen an på om det er i uvidenhed de siger det.. eller om det er pas på den der hun, det er e farlig kamphund.. for dem møder man altså et par stykker af her hvor jeg bor

• #35   26. jul 2006 Iben/Martin: Dét har du også ret i, at det tildels kan kaldes en brugshund... Men netop du, er en af dem som jeg tit har noteret kommer op i det røde felt når man kalder det kamphunde - jeg erindre sågar at du har kaldet mig dårlig rep. for racen fordi jeg mente at racen gik under betegnelsen "kamphund"... Men synes du ikke det er misvisende og bruge betegnelsen muskelhunde?

• #36   26. jul 2006 det er heller ikke fordi folk ikke må kalde dem for kamphunde.. det er måden de gør det på..

jeg bliver provokerert af dem som ikke vil forsstå at der er noget mere bag hundene en at emgang for tidernes morgen blev avlet til kamp..

hvis de gør det fordi det er en masse betegnelse for hunden uden at dømme samplige racer gør det mig ikke det fjerneste, men er det de mnnesker der kun kender racen fra det billed de har set gennem medierne så gør det mig provokerert

• #37   26. jul 2006 uvidene folk,ser jo også en "brian" når der nævnes muskel/ kamp hund, jeg har ofte oplevet at folk var ved at gå bagover når de hører at vi har Bull Terriere, og vi er næsten uansvarlige fordi vi samtidig har små børn

• #38   26. jul 2006 ja charlotte se så lang er vi da enige..

det er også sådan jeg forstår det når man siger at en hund er havnet i de forkerte hænder.. at du så kan sætte det i forbindelse med noget andet kan jeg ikke gøre noget ved

• #39   26. jul 2006 Iben/Martin: Jeg tror ikke det går op for én hvad ens hund rent faktisk indeholder før man ser det på tæt hold... Som MP skriver længere oppe hun har også set hvad der kan ske..

JA alle hunde kan være farlige... Meget farlige... Men kan de fleste hunde ikke slippe igen hvis de får fat?

• #40   26. jul 2006 ja jeg er så en af dem som syntes det er syndt at kalde alle "muskelhunde" for kamphunde og ikke fordi jeg ikke vil anerkende det mine hunde indeholder som chalotte sige men fordi at vi jo helst skal være gode for vores race og være med til at få god og ikke dårlig omtale om vores "problem" hunde og da det er få hunde som oprenligt er avlet eller frem avlet til kamp så syntes jeg at ordet KAMPHUND er et meget negativt ord som bare smider mere benzin på et bål som køre der ud af og som jo ikke er godt for nogle af vores hunde, der er mange uvidene menesker som tror på mange ting de læser 8det er set tit her inde at folk bare lige hurtigt læser noget og så skal det bare spredes ud om det er sandt eller ej) og derfor gavner det ikke nogle at kalde alle muskelhunde for kamphunde et negativt ord som vil blive mistolket og misbrugt meget af menesker som ikke vil vores hunde racer det godt...

• #41   26. jul 2006 Michael: Nej, det har bestemt ikke altid været positive bekendtskaber for mange brugere herinde ved jeg... Se sådan en som MG, som gladeligt vil hilse og snakke med de ovennævnte racer, men hun vil aldrig lade sine hunde møde dem/ hilse på dem...

Det er jo rimeligt nok.... Jeg forstår hende ihvert fald 300%...

• #42   26. jul 2006 Martin: Lige et hurtigt spørgsmål, var det så bedre at medierne fx skrev at det var en perro eller amstaff eller ambull der var gået amok? End de skrev kamphund? I min verden er det ikke at FORRINGE racerne at kalde dem "kamphunde" - det er jo forhåbentlig ikke det de bliver brugt til...

• #43   26. jul 2006 Michael: Ja, også mig... Uden at skal tale dårligt om den anden hund eller ejer - det er trods alt nogen som egentlig er tæt på os... Men rent racemæssigt og sikkerhedsmæssigt forstår jeg også... Jeg ville heller aldrig lade andre hunde lege med Baloo igen - for deres egen skyld...

Iben/Martin: Så siger vi det - og lader den ligge, det var ikke for at ribbe op i den igen... Men jeg er glad for at vi er enige om betegnelsen "muskelhunde"... Hvis jeg endelig bruger den - så er det ALTID i citationstegn...

• #44   26. jul 2006 Jeg har hørt at hos kun ca 2% af ambullracen er instinktet intakt (blokeringen) som normalt findes i alle hunderacer.......når de ser en strube blottet hos en anden hund, kan de ikke bide..........?
    Jeg har ingen dokumentation, men det er noget af det der gør at man som "kamphundeejer" bliver nødt til at vide hvad ens hund indeholder genetisk og forholder sig til det.....

• #45   26. jul 2006 jeg kan godt forstå folk med ikke kamphunde har forbehold for at lade deres hunde møde sådanne racer da de tit leger mere volddsomt en andre gør..
    mange racer af muskelhunde leger bedst med hunde der selv er muskelhunde, er hvad jeg har erfaret med mine hunde..

og i og med at de lamer og er mere voldsomme i deres leg og har et lidt hårdt ydre kan jeg godt forstå at der er mange der har lidt forbehold over for racerne..

jeg kan så bare ikke forstå at fordi man måske har haft en dårlig oplevelse med een ud af dem alle, så er de sindsyge og nogen farlige nogen..

jeg kan heller ikke forstå dem som tror at fordi du har en hund af kamphunde racerne der ikke kan lide andre af samme køn så er det en dræberhund der er trænet til kamp..

• #46   26. jul 2006 ja det vil være meget beder for de forskellige racer hr og fru hansen som ikke ved at det ikke er alle muskel hunde som bliver brugt til kamp de vil tro at alle muskel hunde er sådan når medierne og folk her inde skriver KAMPHUNDE
    det er bare min mening der er problemer nok for vores hunde i forvejen kan ikke se hvor der skal rives mere negativt ned over dem ind hvad der er sandt for det er langt fra alle muskel hunde som jo er avlet i sin tid til kamp..

• #47   26. jul 2006 Lise: I så fald har vi været så uheldige og have de 2%... EJ!!!! Ingen af vores hunde har gået efter struben bare fordi de har set en blottet en af slagsen... MEN Freja angreb fuldstændig umotiveret - og tro mig det var umotiveret (lang historie)... Og Baloo kan på ingen måde accepterer andre hunde... Måske en enkelt tæve eller to... Men det er meget begrænset... ! Noget helt andet er, at de gange Baloo har været "offeret" altså den der blev angrebet har det været af Ambulls og Amstaffs i en hundeskov med SÅ mange forskellige racer...

• #48   26. jul 2006 Unsskyld.....jeg mente amstaff

• #49   26. jul 2006 Martin: Jamen der er vi så uenige... Jeg mener jo, at en race som eksempelvis Ambullen eller Amstaffen ville have bedre af, ikke og blive nævnt med "navns nævnelse" i medierne... Hvorimod hvis der bliver skrevet Kamphunderace, så har man større mulighed for at snakke med folk når de spørger hvad det er for en race... Har der stået Amstaff i medierne og man siger at det er en sådan - så har folk ingen interesse i at lære mere om racen... Man må HER udnytte folks uvidenhed lidt... Er det det man kalder omvendt psykologi... Næh - men tæt på...

• #50   26. jul 2006 Det er altså kun ca 2% der havde blokeringen......98 havde den ikke.....

• #51   26. jul 2006 Iben/Martin: Det handler ikke om hvorvidt jeg tror på dig, men om hvad jeg kan huske... Men som sagt, lad det nu ligge...
    Men vil det sige sig, at du mener at en Ambull og Amstaff (som jo ikke længere hedder Pitt) har en lige så høj tærskel som alle andre racer?

Charlotte: Føj for en historie... Tror du hun stoler på kamphunderacer, ja hunde generelt igen???

• #52   26. jul 2006 Lise: Nåh undskyld, så misforstod jeg... smiley

• #53   26. jul 2006 Iben/Martin: Ja, men efter hvad jeg kan huske blev de racer aldrig kaldt MUSKELHUNDE!!!!! Hvad siger ordet muskelhunde dig...???

• #54   26. jul 2006 Det er jo ikke kun "kamp /muskelhunde" der kan finde på det , på stevns var der får år tilbage også et gruppeoverfald på en dreng der stod af en skolebus, og mener helt sikkert at det ikke var de udskældte raser

• #55   26. jul 2006 lille blub
    ja hvis der igen og igen vil komme til at stå amstaff eller ambull så giver jeg dig ret i at det ikke vil se godt ud for de racer som tit vil blive nævnt men nu er det ikke alle muskelhunde som vil blive nævnt så for dem vil det være meget beder for som det er nu så bliver de alle sat i samme bås og det syntes jeg ikke er fedt..

charlotte der er vi så meget uenige for 10-15 år siden var det rotwilleren, dobbermannen og bokseren som de rå og forkerte hade og der hade de et meget dårligt ry og det er da blevet meget beder ikk?? så kan det også bliver det for forskellige racer af muskel/molosser hunde...
    jeg ved godt at forskellige hunde er farlige over for mig behøver du ikke sætte så nogle atikler ind har set 10000 af dem og de omhandler både muskel hunde og ikke muskel hunde det jeg ikke kan forstå er hvorfor skal det en forkert avlet pit gør gå ud over de andre muskel/molosser hunde???
    for alle molosser hunde er jo også i den her katogori kamphunde i udvidenes og medierns øjne..

• #56   26. jul 2006 98% af amstaff-racen vil dræbe en anden hund der viser total overgivelse (struben).......2 % vil ikke dræbe den anden hund!!!!

• #57   26. jul 2006 hmm.... nu er en hvid schæfer en forholdsvis ny og ukendt race, hvad går den ind under så? har altid set en schæfer som familie hund, og alligevel hører man folk omtale den som bidsk...

• #58   26. jul 2006 Kan du huske hvor du har set det henne Lise Ø?

• #59   26. jul 2006 nøjes da med at kalde de hunde som oprenligt er avlet til kamp for kamp hunde racer og de andrer for det de er beskytter/vagt/storvilds jagt hunde osv osv
    det andet er kun at smide benzin på bålet og benzin har aldrig nogle sinde været med til at slukke et bål og som hunde elsker vil man vel helst se at det ikke løber løbsk ikk??
    tro faktisk at ordet kamphunde er med til at får flere forkerte til at ville have de hund prøv bare at skriv en anonce i dba med kamphunde til salg eller molosser hunde til salg hvad tor du selv du fpr flest forkerte henvennelser på ??

• #60   26. jul 2006 Martin T.
    Gir dig ret for nogle er det sejt at ha en kamphund, terrier ect er da for kedeligt i den types øjne

• #61   26. jul 2006 ingen børn og hunde bør være sammen uden opsyn, både for barn og hund´s skyld, sådan ser jeg på det

• #62   26. jul 2006 Martin: nu vil jeg så aldrig komme ud for at skulle sælge hunde på dba.dk... Ihvert fald ikke med de racer som jeg har interesse i at få i fremtiden... Men jeg siger jo ikke at man skal skrive kamphunde i sin annonce - og hvis man gør er det nok ikke en hund med flot stamtavle og lignende vel? Altså vælger du selv medie og måde at sælge dine hvalpe på... Det jeg vil frem til er, at jeg ikke kan forstå at folk ser rødt når de ser den betegnelse...!

Iben/Martin: Men nu lader vi det altså ligge... *ss* Men jo, vi er meget enige om betegnelsen "muskelhunde"... Det er lige præcis mit billede at en "muskelhunde-ejer"... Det du beskriver... *ss*

• #63   26. jul 2006 charlotte der vil jeg så sige der er du 5000 % gal på den nu syntes jeg du skal læse lidt mere rundt omkring og prøv at skriv sammen med at par rigtige pitt avler
    en game pit som jo er den rigtige pit den første af slagsen den må og skal aldrig være menesker agrasiv
    der er 100 vis af andre racer som er meget mere meneske agrasive ind den er, man bids bliver ikke accepteret i en game pitt...ikke at det ikke sker at de bider for det gør det med alle hunde racer men nej de bliver agrasive over for menesker når du begynder at tage dem som er avlet til at se flotte ud eller til at går og være brede en rigtig game pit er nok en af de dårligste vagt hunde der findes fordi de er så meneske glade.
    alle de aktikler men læser er jo ikke rigtig avlet game pits men enten blandinger eller forkert avlet show pit...
    men ja lad den aldrig går sammen med andre hunde.

• #64   26. jul 2006 Lotte: Under ingen omstændigheder - dér vil jeg give dig 800% ret - og det er altså ikke så lidt... *gg*

Iben/Martin: *LoooooL* Rockerhunde... Fordomme? Ej, dem har danskerne da ikke nogen af...

• #65   26. jul 2006 Hos os er de altid under opsyn, men her er det for hundenes skyld, vi har en dreng på 3½ som ikke altid er det sødeste barn på jorden

• #66   26. jul 2006 Charlotte: I forbindelse med Martins sidste indlæg til dig, så ja - spørg én af de 5-6 pitt avlere jeg forleden fik af vide der er her i DK...

• #67   26. jul 2006 Iben/Martin: Du kan låne af mig... Jeg er kommet til at købe for mange... *gg*

• #68   26. jul 2006 det er sundere at holde op med at smøge den *gg*

• #69   26. jul 2006 ups så i glorien

• #70   26. jul 2006 lille blub jeg har ikke sagt du skal sælge hund i dba men prøv for "sjov" at sætte så nogle anoncer i hvis det får den negative henvennelse der så gør det jo nok også rundt omkring andre steder ikk??
    jeg ser ikke rødt syntes bare det er syndt at der er så mange folk der er med til at gøre vores hunde til noget mere negativt ind det faktisk er ved at kalde dem noget af det mest negative ord der kan fndes ...

hvis nu vi tag et folke færd lige meget hvem og begynder at kalde dem et meget negativt ord i medierne og i offentligheden hvor længe tor du så der vil går før største delen af dk befolkning vil hade dem lige meget om de har mødt en eller ej??
    ikke længe

• #71   26. jul 2006 jeg vil aldrig efter lade mit lille barn med nogle hunde allene hjemme men ja hvis jeg SKULLE og ikke kunne lade være så heller med en korekt avlet game pit ind de fleste af de racer vi har her inde..

• #72   26. jul 2006 Martin: Det er jo det jeg mener: jeg siger ikke at man skal bruge betegnelsen i sine salgsannoncer - med mindre man vil have henvendelser fra forkerte mennesker. Men tror du seriøst at du får mere positive henvendelser hvis du skriver MUSKELHUNDE?

• #73   26. jul 2006 Martin: Hvad så med de professionelle pitts man ser fra USA der angriber de mennesker der vil fjerne dem? Eller som angriber ejerne? Er de så ikke avlet korrekt? Vil det med andre ord sige, at så snart de er avlet "korrekt" til kun at angribe andre hunde - så er det okay?

• #74   26. jul 2006 lille blub nu ner der jo ikke nogle rigtig game pit avler her i dk jeg tror faktisk ikke der er mange af jeg her inde som ville kunne kende en koreckt avlet game pit hvis i så en .
    det er en lille bitte og meget spinkel hund hvor hannerne kommer op på en størelse af 18-20 kg og hunnerne 14-18 kg ikke som de falske hunde vi har her hjemme

• #75   26. jul 2006 Da jeg havde hvalpe sidste sommer var de kun på dkk hvalpeliste, og der var også nogle specielt en der var ude efter noget, han spurgte bla. om om en hvid han om han var stor og om han var meget bred helt ærligt han var 6 uger, så som sælger/ avler er der også et kæmpe ansvar om at sælge til de "rigtige" mennesker

• #76   26. jul 2006 Martin: I hvilken forbindelse fortæller du mig det?

• #77   26. jul 2006 iben/martin nej der må jeg så give charlotte helt ret pit kom først og lang tid før det er en amstaff skrøne det der.
    lille blob hvor mange af dem ser du er så små som jeg lige har skrevet ?? ikke mange og nej det er ikke korekt avlet game pit hunde men mange af dem er blandinger

• #78   26. jul 2006 lille blub du skriver længer oppe..
    Charlotte: I forbindelse med Martins sidste indlæg til dig, så ja - spørg én af de 5-6 pitt avlere jeg forleden fik af vide der er her i DK...

derfor forteller jeg dig det

• #79   26. jul 2006 Martin: Faktisk en del af dem jeg har set i tv er ganske små af størrelse... Kun nogle få er sprøjtet fuldt med steroider... (eller hvad fanden de nu gør ved de stakkels hunde)... Men hvad ved jeg - ikke en skid, fordi Pitten ikke er en hund jeg behøver at bekymre mig om, da den er ulovlig i DK (ironisk ment - hvis nogen ikke forstod)

Lotte: Ja, det kræver en del at skulle være avler... Man skal i det mindste være en god menneskekender...

• #80   26. jul 2006 Martin: Nåh okay - tak... Det forvirrede mig bare lige lidt.. klokken er jo mange, og solen har været varm idag... *gg*

Iben/Martin: Uha ja, der kan gå mange smøger til i sådan en hyggelig debat... Men ophedet vil jeg ikke kalde den... *ss*

• #81   26. jul 2006 Iben: ja denne debat holder en fanget, jeg burde ellers ikke sidde her men bade vili til i morgen

• #82   26. jul 2006 Lotte: Jeg burde faktisk heller ikke sidde her - Peter sidder og holder sig vågen til en film fordi han gerne vil låne computeren... Hi hi - han bliver klogere...

• #83   26. jul 2006 jo jeg har selv læst lidt af det Jason Mann skriver og 100% han ved da klart hvad han skriver om men nu er han jo ikke en game pit avler han skriver om de show pit eller gade pit som man ser rundt omkring
    men prøv at spørg ham om en koreckt avlet game pit er meneske agrasiv der vil han 100 % sige nej de er faktisk meget meneske glade men ja de er super dyre agrasive så har man så en skal den ALDRIG være løs aLTID I SNOR

• #84   26. jul 2006 lille blup GG

• #85   26. jul 2006 iben/martin jo pit stammer fra de gamle engelske bull hunde og dem som er tætteste på dem er STB og og gull terries som lever i pakistand/indien og afganistand

• #86   26. jul 2006 lille blub ja det har den sku godt nok -gg- du er tilgivet ....

• #87   26. jul 2006 Nej nu vil jeg altså gå ud og vaske Vili, han skal jo se godt ud i morgen
    tak for en god debat i en hyggelig tone, godnat

• #88   26. jul 2006 Iben/Martin: tro mig jeg har lært tricket nu, men jeg kan ikke altid være sikker på at have en vandflaske - man kan åbenbart lamme deres strube ved at slå hårdt ind på den og så holde fast, så slipper de også... Jeg havde også fået et andet tricks af vide, som jeg har set virke flere gange, men det virkede ikke på Freja, og det er for klamt til at nævne her... *ss*

Martin: Tak... *ss*

• #89   26. jul 2006 Ja, tror jeg vil følge Lottes eksempel, og sige tak for en god debat ført i en fornuftig tone... (dog var der nogle stykker jeg gerne ville have hørt en mening fra, som nok ikke har været online... *gg*)

God aften folkens - nu må jeg hellere lade Peter komme til, så vil jeg smide mig i sofaen og se Big Mommas House 2 igen... *ss*

• #90   26. jul 2006 jamen jeg vil da så også sige tak for i dag hvis alle tag og forsvinder og tak for en god debat..
    også til dig charlotte selv om vi ikke så tit er enige -g-

• #91   26. jul 2006 Iben/Martin: Ja, vi har prøvet på Baloo engang - virkelig effektivt... Måske fordi han er en dreng - det ved jeg ikke... Men det virkede ikke på Freja fordi hun var SÅ fikseret på at denne lille hund bare skulle stoppe med at bevæge sig...!!! Men ja - bagefter, når man tænker over det - totalt fesent at have prøvet til ingen verdens nytte... Samtidig med at ens hænder var smurt ind i blod var der også andre "spændende" ting der på... ADDER!!!!!

• #92   26. jul 2006 giver dig ret i at der er flere og flere ambulls som begynder at ligne amsftaff mere og mere har da også hørt om et forbund der godkendte at der blev blandet op til 40 % af andre bull hunde i deres ambulls og så stadig ville får tavle på kan sku ikke lige huske hvad for et det var der får jeg lige tænkt frem

• #93   26. jul 2006 (Martin & Charlotte: Det er også sundt at have forskellige meninger i en debat - det kommer man tit længst med *ss*)

• #94   26. jul 2006 ja da der skal jo forskellige meninger og holdninger til at skabe en god debat

• #95   26. jul 2006 Iben/Martin: Nu sammenligner du bullyen og boxeren - tag lige et godt kig på Baloo - i det tilfælde kan jeg kun give dig ret....

• #96   26. jul 2006 Iben/Martin: SOOOORRRRRRYYYYY!!!!! Dét var ikke meningen... *LooooL*

• #97   27. jul 2006 At kalde en amstaff en kamphundrace er som at kalde muslimer terrorister. INGEN forskel, samme generaliserende og fordomsfulde syn.

Og forstår ikke folk der vil forbyde racer. Hvad hjælper det? De mennesker der holder hund på en uansvarlig måde skal nok enten få en ulovlig race eller bruge den "næstbedste" race - indtil der er forbud mod alle hunde over 10 kg...

Den eneste holdbare løsning er et hundekørekort, så man ikke får en hund der kan bide armen af et barn uden at man har haft hund før.

De eneste kamphunde for mig er hunde der rent faktisk kæmper og er trænet til det. Hvordan skal men ellers skelne rigtige kamphunde fra ikke-kamphunde?

Netop derfor bruge mange muskelhund/kamphund - så man ikke skære alle muskelhundeejere over éen kam.. eller skuer hunden på hårene smiley

Og de hedder jo netop muskelhunde fordi de generelt har større og mere synlige muskler end andre hunderacer, så der er da absolut intet misvisende i den betegnelse.

• #98   27. jul 2006 jeg synes man skal holde begreberne adskildt.... for mig er en kamphund en hund der bruges til kamp....
    derfor kalder jeg de racer for muskelhunde.... også fordi der findes hunderacer der er "opfundet" med henblik på kamp, men som jeg absolut ikke forbinder med betegnelsen kamphund... lad mig nævne et par stykker..:

Engelsk bulldog- oprindelig brugt til tyrekamp.
    Shar Pei - oprindelig brugt til hundekamp.
    Mastino napoletano - oprindelig brugt til hundekamp.
    Dogue de bordeaux - oprindelig brugt til bullbidning.

ikke just hvad jeg forbinder med ordet kamphund...

Lykke

Kommentér på:
The forbidden word!!!!

Annonce