Råd omkring en blandning! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min veninde ringede til mig i går aftens og sagde hun skulle have hund - hun var jo enormt glad..
Så spurgte jeg hvilken en de skulle have ..
og hun svarede at de ville have en familie hund men var forelsket i boxeren, ambull og mastiff - og deres dyrlæge havde fortalt dem at hvis de blandede dem så ville det være en perfekt familiehund!
- En dyrlæge der rent faktisk siger hun skal blande muskelhunde ???
- jeg ringede så til den dyrlæge for at høre ad hvad det gik ud på:
han svarede nogenlunde sådan her:
"Når man vælger at blande flere på den måde for man oftest en bedre hund - en hund der er bedre til familiebrug og som er god ved børn.
Jeg har aldrig set den blandning gå amok på nogle - hverken børn eller dyr. Så jeg har erfaring med at det er et godt valg S****A gør sig hvis hun vælger en sådan blandning!"
WHAT?
er det mig der er gal på den at man ikke skal blande alle de racer ?
For det første er det muskelhunde vi her snakker om - for det andet er det da ikke BARE en muskelhund - og man kan da aldrig vide hvad den blandning fremføre?
Fortæl mig lige hvis jeg tager helt fejl?
har sagt til min veninde at hun ikke skal gøre det..
Skal hun have en muskelhund og en familiehund - sagde jeg at for eksempel en Staff ville være et godt valg - men igen helst med tavle og den skal være REN!
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Og så synes jeg hellere ikke at "den går ikke amok" er definitionen på familiehund. Det er vel de færreste hunde (racer eller blandinger) der gør det, men det gør dem vel ikke alle til familiehunde.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Hmm.. men nej.. - det er ikke en dyrlæge jeg heller ville spørge til råds..
Og har (efter en del overtagelse) fået hende til at vælge en ren race frem for sådan en blandning..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Men dejligt med en veninde der lytter til en..
Råd omkring en blandning!