Gode råd/ideer omkring foder {{forumTopicSubject}}
Hej i kloge hoveder,
Jeg mangler lidt ideer/råd til hvad jeg mere kan prøve omkring Elvis.
Info om Elvis
Han er 1½ år gammel
Rumænsk gadehund
Kastrat
Vejer ca. 11 kg (46-47 cm høj)
Han har super meget energi, og han forbrænder også foderet han får rigtig godt, der er ikke et gram fedt på ham.
Pt. får han hvalpefoder, (Arion, som min hvalp)
Han får mad 2 gange dagligt.
Det lader pt til at fungere godt for ham, åh dog.
Han har lind afførring sådan ca. hver 2 dag, og det er lige gyldigt hvad foder han får, altså om det er voksenfoder, og forskellige mærker er også prøvet.
Jeg mistænker lidt det er "overfodring" altså gram mæssigt for meget. Men får han mindre så kaster han galde op.
Jeg har forsøgt at give ham tygge ben, gulerødder, rå ben mv. men ingen effekt.
Han fik ormekur i for 3 uger siden, så det er heller ikke evt. orm.
Jeg har også prøvet at give ham foder 1 x dagligt, det fungere heller ikke, og han trives ikke med kun at få mad 1 x dagligt.
Han får ca. 2-3 gange i ugen BARF, og det har heller ingen betydning for hans afføring er lind/tynd sådan ca. hver 2 dag.
Der er ikke blod i afførringen eller andet der kunne tyde på irriteret tarm. Han er altid super glad, trives, og har en flot skinnende pels, flotte tænder, tandkød mv.
Jeg har også prøvet med high energi foder (Arion, og Essential har vi prøvet) det giver endnu flere problemer med afføringen.
Nogen der har nogle gode ideer, fif, råd?
Tak på forhånd.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Hvordan fodre du ham? Hvad får han af godbidder?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Han får alt slags godbidder, og det er også forsøgt at undgå godbidder ud over foderet i 1 uge og 2 uger, det har heller ingen effekt på afførringen.
Morgenmaden gives i en flaske, på græsset eller i en foderbold, aftensmaden serveres i en skål.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Var det mig ville jeg ignorere det - så længe det er det eneste og hunden på alle andre måder er symptomfri og i trivsel, så ville jeg ikke lægge så meget energi i det..
Du kan jo få lavet en blodprofil og få tjekket blandt andet bugspytkirtel når du kommer til dyrlægen næste gang, men jeg må nok indrømme at jeg selv ville tage det ret roligt i et tilfælde, som du beskriver.
nov 2005
Han trives, og er den gladeste lille hund.
Og han har ikke tynd mave så han ikke kan holde på det fx.
Men det er nogle gange ret tyndt, men andre gangen når det er lind, bare sådan en ret blød pølse, hvis man kan sige det.
Men ja altså det er det eneste "problem".
aug 2006
Er han blevet tjekket for orm og diverse via afføringsprøve for relativt nyligt? Hvis ikke, kan du jo også have det in mente til næste dyrlægebesøg.
Det pudsige synes jeg er regelmæssigheden i det - altså sådan lige hveranden dag.
Min den ene hund skifter også noget i afføringsmønster, men det forekommer at være tilfældigt (hvilket det jo næppe er, det er jo udløst af et eller andet).
nov 2005
Altså det er måske nøjagtig hver 2. dag, men sådan hver 2-3 dag er det lind, og jeg har prøvet at skrive ned når vi laver noget "unormalt", fx. er på stranden (er vi dog ofte, men ikke hver uge fx.) eller kører meget bil den ene dag eller sådan, og jeg kan ikke se en sammenhæng i det desværre.
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Min Gustav bøvlede også med blød afføring ca. hver anden dag som unghund på grund af spolorm, og ormene var først helt væk efter tre ormekure (Milbemax).
nov 2005
Det står også på pakken, og det er 5-25 kg den dækker.
aug 2006
nov 2005
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Gode råd/ideer omkring foder