622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

tavel vs uden tavel tavel vs uden tavel

sider her og under mig hvordan fanden kan nogen folk som ha en hund med tavel vælge at bruge en hund uden tavel.... der er snart rigtide man hund her ind... hvor tesket under tavel står min mor ha ikke men min far en en fin en.....
hvad fanden sker der lige... for de hanhund ejer hvorfor være med virkene til at lave bstad hund...nu snakker jeg om hund af racen der i daglige tale kaldes muskelhund... mig et ord der er total klamt....
men tilbag til det jeg ville ud med hvad fanden få jer til det.... hvorfor ikke vælge at i nu ha en hund med tavel hvorfor så ikke pare hund med tavel eller er det fordi jeres hund ikke er gode nok til at seriøse opdrætte vil bruge jeres hund i avl,,,,,, hmmm men i syndes sevl den er gode nok til at lave et gadekrys

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tavel vs uden tavel
  • #1   18. jun 2007 KOM - lad os tage den igen -
    Den sang har vi jo ALDRIG hørt herinde før - så fornyende du er -

• #2   18. jun 2007
    Julie, Se vor hjemmeside og du Dåner ;O) !
    vis du ikke kan sige noget ordenliget hvorfor så ikke ba lad være----

• #3   18. jun 2007 Måske har hunden med tavle ikke været udstillet og så kan tavlen jo ikke bruges til noget alligevel i avlssammenhæng.

Julie.......ja vi har da vist haft diskutionen en enkelt gang før..........eller 40 *G*

• #4   18. jun 2007 NAMSE : Fordi jegs yns det er utroligt at der skal laves rav i den med den snak nærmest dagligt -
    Enhver der er herinde bare ind imellem må vide hvor meget uvenskab den snak kan gøre, - og gør herinde -

Hvor mange grimme ord der bliver smidt rundt med - og hvor personligt hetz der bliver langet rundt - både den ene og den anden vej -

Diskussionen er taget - ser ingen grund til at koge mere suppe på den -

• #5   18. jun 2007 Bingo julie........det er et emne som....uanset hvor mange gange det tages op..........altid ender i samme skuddermudder........og der bliver sagt de samme ting og efter 150 besvarelser i tråden er vi ikke kommet 1 skridt videre........

• #6   18. jun 2007 ja og ha den ikke været udstilliget.. hmmm hvorfor ha hund så store fejl at den ikke kan avls godekndes....under bid, dårlige hofter.forkert tempramag.. ja men det gør det da iorden at lave tavelløse hund..som så kan gi et dårlige ry for racenre.... nej en armstaff er i åh så sindsyg.... hmmm men er det en armstaff det er jo en tavel løs hund

• #7   18. jun 2007 Smilende S... Nemlig -o g kan ik se nogen grund ti lat fortsætte -

JO af en årsag - : At nogen sidder derhjemme og keder sig - oghar brug for lidt gang i den - og lidt uro at starte dagen op på...

Opfatter efterhånden den her slags indlæg - som MEGET bividste og kun indsat for at lave rav i den -

• #8   18. jun 2007 jeg søger nogen der ha vlagt at bruge deres hund med tavel på en unden for at høre hvorfor de vlagt det

• #9   18. jun 2007 BIVIDSTE = Bevidste -

Og ellers er stavefejlene helt gratis -

• #10   18. jun 2007 Hvorfor skriver du så ik til folk privat og spørger - !? !? !?

• #11   18. jun 2007 skulle jeg så side og fin havlpe også skrive til dem.... hvem er din far med satmtavel.... også se om han er på hg....
    kun godt være der var en her ind som havde en gode grund til de havde vælgt det

• #12   18. jun 2007 Namse - men med den attitude du starter hele tråden ud med - skal du ik regne med at nogensomhelst der har taget sådan et valg herinde - har lyst til at deltage i den tråd -

Læs hvordan du skriver - hvilke ord du bruger -

Enhver ved da at du ik ønsker en seiøs snak - du har taget stilling -og du ved hvor latterlige du syns sådan et Valg er - det lyser jo ud af dit start indlæg - med alle dine meget modne og pæne ord -

• #14   18. jun 2007 Jeg kan også kun tilslutte mig Julie's første svar. Lad det dog ligge, emnet har været op så mange gange, og folk bliver uvenner og frosset og der flyver ukvemsord igennem luften...

• #15   18. jun 2007 Må jeg sige at jeg til dels er enig med Namse - selvom hans sprogvalg måske ikke lige er det heldigste at starte debat op på.

Men lige mht. staffordshire Bullterrierne kan jeg godt forstå at der seriøse udstillings/avls folk hidser sig op når den ene efter den anden uden tavle vælter ind - for ingen af dem uden tavle er testet for l2hga, og det er altså en sugdom som er rigtig meget fremme indenfor den race pt.

• #17   18. jun 2007 tjaa, hvordan ved man hunden er racetypisk hvis ikke den er blevet udstillet og fået en bedømmelse?

• #19   18. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J > > Der er bare det at stort set ingen af dem der laver afkast af Staffordshire Bullterriers kender til l2hga, og det er altså ikke en !sjov" sygdom.

• #21   18. jun 2007 Der er penge i lortet. Unge mennesker der flytter sammen som 20 årige har måske ikke så mange penge at gøre godt med. Så ser de det magiske ord"muskelhund" blanding. Og ja, den må de bare eje. Til en billig penge. Det er der jo mange hundeejere der ved, og så laver de disse blandinger.
    Tjek, internater, Der kan de fås for 1300 kr.

• #22   18. jun 2007 Sanne >

<b>Måske er der en del mennesker, som ikke gider at gå på udstillinger eller ikke aner hvordan man kommer i gang.</b>

Nu er jeg en af dem der overhovedet ikke kan se noget som helst sjovt ved at gå på udstilling med en hund - MEN, hvis min unge hanhund bliver så god at han skal bruges til avl, så er det helt sikkert at jeg må bide i det sure æble og tage ham med på en udstilling for at få ham avlsgodkendt.

Jeg mener ikke et undskyldninger som "jeg gider ikke" eller "jeg ved ikke lige hvordan man kommer igang" er gyldige ... hvis man ikke gider gøre sig den ulejlighed, så kunne man jo overveje om ens hund ikke bare skulle holdes udenfor avl ?!?

/Carina

• #25   18. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J
    ".... og forældrene bliver tjekke for samtlige arvelige sygdomme"

Yderst interessant synspunkt.

Hvordan har du tænkt dig at det skulle gøres ????

• #27   18. jun 2007 Det var så forsøg nr. 50.000 på af få at vide hvordan man checker for arvelige sygdomme uden en stamtavle...

Forgæves som sædvanligt.

• #29   18. jun 2007 Sanne >

<b>Tja, Carina. Det er vel smag og behag, så længe der er købere til hunde uden tavle og forældrene bliver tjekke for samtlige arvelige sygdomme, så ser jeg ikke nogen grund til ikke at avle, hvis man virkelig ønsker det.</b>

Selvfølgelig kan du tjekke for mange ting ved forældredyrene, men de kan også bære på arvelige skavanker som ikke kommer til syne hos dem selv eller deres hvalpe ... men måske hvalpenes hvalpe osv.

Og i mange tilfælde vil det være svært at stå med en tavleløs hund der bliver syg, og så få sporet sig ind på bedsteforældre og deres øvrige hvalpe osv.

Der er det IMHO en hel del nemmere med hunde med stamtavle, hvor man kan gå langt tilbage i linierne og finde ud af hvilke linier der har hvilke problemer med arvelige sygdomme.

Så nej, jeg forstår ikke hvorfor man avler på hunde uden stamtavle, for så svært er det trods alt ikke at få hunden avlsgodkendt hvis den er racetypisk, sund og rask og velfungerende ... og er den ikke racetypisk eller sund og rask og velfungerende - hvorfor så avle på den ???

Dermed ikke sagt at der aldrig kan ske uheld og en løbsk tæve stikker af eller en ivrig hanhund smutter afsted hjemmefra, og man får lavet et kuld blandingshvalpe - og selvfølgelig skal disse da ikke aflives eller behandles mindre godt en racehunde med stamtavle ... men det er ikke ensbetyndende med at disse blandingshunde eller racehunde uden stamtavle bør anvendes til avl.

/Carina

• #32   18. jun 2007 Doggymon - Du kan ikke tillade dig at skære alle over en kam smiley
    er selv 20 - flytter sammen med fyren om 3 uger, og har en muskelhund ja .
    men ikke for pengenes skyld
    fordi jeg synes den race er dejlig, sind, temp, adfærd osv.
    den passer til mig !

Synes ikke du kan tillade dig at skrive som du gør !

• #33   18. jun 2007 * Triste Mini *
    du passe nu meget godt ind.... mor og far var ikke avles godekendt.... hmmm hvorfor var de nu ikke det.... ha de tand fejl.... for høj øre var det 45 cm høj ja hvad er grunden til de ikke blive alvesgodekendt......
    og må man spøre hvad ga i for jeres tavelløse hund....og er forælderne test for l2hga

• #35   19. jun 2007 nej men sjovet nok liger en tavle løs sbt på omkringen 7500 hvorfor vælger man så ikke at gi de siste 2500 og få en med tavel og hvor forælderne ha livet op til en vis standart

• #36   19. jun 2007 hva NAMSE har du en dårlig dag idag eller ? For du behøver ikke og gøre vores dag ligeså dårlig ved at bruge den tone i dit indlæg. Bare min mening! Jeg har et "gadekryds" og ved du hvad? Det er jeg stolt over. Punktum.

• #37   19. jun 2007 Solen skinner og det er dejligt vejr! i stedet for at sidde her og diskutere om noget vi alligevel ALDRIG bliver enige om, så gå en tur med vufferne smiley

• #38   19. jun 2007 I det mindste prøv at holde tonen nogenlunde smiley I er vel voksne ansvarlige mennesker?

• #39   19. jun 2007 ja det er der problemmet lige.... ingen voksen ansvarlige mensker køber en så kaldt "muskelhund" som gade krys,,, man ved ikke hvad den indholder....

• #40   19. jun 2007 NAMSE jeg synes ikke at du skal generalisere. Der findes da gode muskelhunde blandninger!. Selvfølgelig kan det være en farlig cooktail, men altså der findes altså også nogle "lykkelige historier" med muskelhunde. Hunden bliver ligesom familien er!

Kommentér på:
tavel vs uden tavel

Annonce