701 visninger
|
Oprettet:
Vi ønsker renlighed og selvtillid {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har Ingeborg på (imorgen) 4 mdr. Hun er en blanding af chihuahua og Yorkshire terrier, som er ret kvik. Hun har (som en del hvalpe) uheld indenfor. Hvad gjorde I for at få jeres hvalpe renlige? Jeg har læst nettet tyndt og synes vi gør det umiddelbart "efter kunstens regler" - men vi har på ingen måde fremgang i tisseriet/prutteriet..
Vi ønsker jo selvfølgelig også at give Ingeborg mest mulig selvtillid. Men har I nogle ideer til hvordan?
Jeg har haft hund før, som barn - så er ikke helt ny i det, men lidt alligevel ..
På forhånd mange tak for jeres hjælp.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Og ellers lyder det bare til, at I skal fortsætte som I gør med renlighedstræningen. Det kan være, at I skal prøve at tage hende ud lidt hyppigere, men gør I det efter alle kunstens regler så er det vist bare om at give det tid.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Desuden ud med den ca hver anden time.
Mine malteserhvalpe har været næsten renlige, når de er flyttet hjemmefra, men de har også lært at bruge aviser inde og græs/jord ude. Det kommer ret naturligt, hvis hvalpene har mulighed for at søge væk fra sovestedet fra de er helt små.
En bekendt kunne ikke få en yorkie hvalp renlig, jeg opdagede, at datteren godt nok gik ud med hvalpen, men den var jo så sød, så den sad på armen det meste af tiden, når de så kom ind, blev hvalpen sat ned, og vupti, så skulle den tisse
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Vi ønsker renlighed og selvtillid