{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Mille2009 S
Mille2009 S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Renlighed og træning {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ønsker at høre andres erfaring om følgende emner:
1) Min hund er 8 mdr. Var stort set renlig som 5 mdr. Nu har den de sidste to-tre dage haft tilbagefald, hvor den laver idenfor. I weekenden startede vi til hundetræning (basal lydighed). Tænkte om, det kunne være årsag? Er det meget almindeligt, at hvalpe/unghunde kan få tilbagefald i en periode?

2) Er som sagt startet til hundetræning. Har problemer med at få den til at dække. Jeg tror ikke, den forstår det - den rejser sig op fra siddende position istedet for at lægge sig med. Nogle gode forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed og træning
  • #1   25. mar 2010 problemer med renlighed kan godt opstå i teenage-perioden. dog skal du være opmærksom på at eks blærebetændelse og dårlig mave også kan være en årsag.

Mht til at dække, så skal den jo først lære komandoen før du kan forvente at den dækker når du beder den om det og faktisk er det en ret svær øvelse. Der er mange måder at lære den det på, spørg en træner om råd der hvor du træner.

Husk at hunde forstår ikke dansk.

• Mille2009 S
    Mille2009 S Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   25. mar 2010 Ja. Jeg har nemlig indtryk, at den ikke forstår kommandoen. Er spændt på, hvad træneren siger på lørdag.:-)

• #3   25. mar 2010 Man plejer at lære hunden øvelsen INDEN man sætter kommando på. Få din hund til at sidde og "dæk" den da med en guf ved fx at føre guffen ind uden snuden på hunden og dermed få den til at følge guffen og dække - dette gør du MANGE gange inden du sætter kommandoen dæk på. Når hunden har forstået øvelsen kan du sætte navn på og så kan du sikkert begynde at lære vovsen at den selvfølgelig heller ikke må rejse sig før du siger til smiley

• #4   25. mar 2010 Da Mickey nåede en ja, det passer nok meget godt med en 8 mdr + - , så tissede han altså også nogen gange, men det var glædetisseri, når han var glad, kunne han ikke lige holde på vandet... smiley

• #5   25. mar 2010 Mille:
    Jeg synes du skal vente med at lære hunden at dække til du lærer det til træning. Man skal nemlig huske at timing mellem udførelsen af øvelsen samt godbid samt ord er MEGET vigtig for at hunden forstår kommandoen. Så vent med at lære den det til i kommer til det i træningen. Jeg troede jeg var ih og åh så dygtig og kunne lære hunden en masse inden jeg begyndte til træning så jeg rigtig kunne vise dem hvor gode vi var... Men dt viste sig at min timing af godbidder var helt forkert.... Til gengæld lærte han tingene efter 2-3 repetitioner til træningen. Så det er ret vigtigt at du ikke bare prøver dig frem uden at have 100% styr på det... Bare et godt råd hvis du ikke vil bruge unødvendig lang tid på at lære hunden kommandoerne smiley

Kommentér på:
Renlighed og træning

Annonce