725 visninger
|
Oprettet:
Renlighed og træning {{forumTopicSubject}}
Hej.
Ønsker at høre andres erfaring om følgende emner:
1) Min hund er 8 mdr. Var stort set renlig som 5 mdr. Nu har den de sidste to-tre dage haft tilbagefald, hvor den laver idenfor. I weekenden startede vi til hundetræning (basal lydighed). Tænkte om, det kunne være årsag? Er det meget almindeligt, at hvalpe/unghunde kan få tilbagefald i en periode?
2) Er som sagt startet til hundetræning. Har problemer med at få den til at dække. Jeg tror ikke, den forstår det - den rejser sig op fra siddende position istedet for at lægge sig med. Nogle gode forslag?
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
Mht til at dække, så skal den jo først lære komandoen før du kan forvente at den dækker når du beder den om det og faktisk er det en ret svær øvelse. Der er mange måder at lære den det på, spørg en træner om råd der hvor du træner.
Husk at hunde forstår ikke dansk.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Jeg synes du skal vente med at lære hunden at dække til du lærer det til træning. Man skal nemlig huske at timing mellem udførelsen af øvelsen samt godbid samt ord er MEGET vigtig for at hunden forstår kommandoen. Så vent med at lære den det til i kommer til det i træningen. Jeg troede jeg var ih og åh så dygtig og kunne lære hunden en masse inden jeg begyndte til træning så jeg rigtig kunne vise dem hvor gode vi var... Men dt viste sig at min timing af godbidder var helt forkert.... Til gengæld lærte han tingene efter 2-3 repetitioner til træningen. Så det er ret vigtigt at du ikke bare prøver dig frem uden at have 100% styr på det... Bare et godt råd hvis du ikke vil bruge unødvendig lang tid på at lære hunden kommandoerne
Renlighed og træning