{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Ingen Appetit, Renlighed m.m {{forumTopicSubject}}

Hej.

I søndags fik jeg jo en bette pige vaps ind af døren, som jo nu er blevet permanent, som er 4 mdr.
- Hun har INTET lært, så det er næsten ligesom en hund på 8 uger bare bagud -.-'

Men hun er nu kvik nok, udover at hun var meget nervøs de første par dage, og er det stadig lidt også er hun bange for kæresten, men han bor her jo også. Dog tænker jeg ikke at det er et stort problem fordi det kræver også at han giver sig tid til at gøre sig fortjent til hendes tillid.

- MEN! Hun var bleven beskrevet som madglad også, og hun ser lettere buttet ud.
Dog vil hun IKKE spise sin mad herhjemme, jeg har prøvet alle mulige ting; Sinketern, lidt olie på & jeg tager den altid væk efter 10 min. Dette medfører jo at det er svært at gøre hende renlig, hun drikker heller ikke det vilde, og tror hun tisser 1 gang om dagen.

Derudover så når vi går tur, så går hun tit bare lige i hælene på mig, også har jeg valgt 2-3 steder hvor jeg stopper op, men når jeg gør det så bliver hun mest stående lige ved mig, eller stiller sig op af mig med forpoterne og kigger på mig. Jeg ved godt hun fryser, og jeg har bestilt en jakke til hende, men kan jo ikke rigtig gøre det varmere for hende indtil da?

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere? Jeg fik afvide at hun blev meget trist da mor og søskende forsvandt(hun var den der blev hentet sidst, lille kræ)
- Hun er af blandingen; 75% Dværg Pinscher & 25% Tysk Jagtterrier.

Nogle gode råd?
- Både til mad, renlighed og det med at gøre hende mere tillidsfuld/modig?

Jeg har tænkt mig at vi skal gå til træning hos DCH Silkeborg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen Appetit, Renlighed m.m
  • #1   13. feb 2013 altså 3 dage er jo ingen tid... hvis hun er at følsomt gemyt tager det længere tid, og i takt ned hun bliver tryg så skal det nok komme..

Tag nogle guffer med ud når I går tur, kyllingetern, små stk cocktail pølser eller andet hun gerne vil have, og kast dem så lidt væk fra dig, lidt afstand af gangen og udvid med tiden, se om ikke det kan få hende lidt væk, eller lidt legetøj hun vil løbe efter...

Vær positiv opmærksom på hende og snak med hende når I går også der hjemme, men ikke i pusse/nutte tonefald, ikke ynke og sådan "nåe lilleven er du bange" osv, så bekræfter du hendes nervøsitet...

Mht mad ville jeg blive ved at prøve lidt forskelligt... har selv fået en kræsen hund inden for døren en gang jeg nærmest tvangs fodrede... til jeg begyndte at give de råt foder... så I dag går det godt med et godt tørfoder og råt... tror jeg prøvede 10-12 forskellige ting, vådfoder, leverpostej mad, kogt ris med kylling , tun...

Og så længe hun ikke spiser meget ville jeg lade det stå fremme, også til hun er glad og tryg i jeres hjem...

• #2   13. feb 2013 Tak det vil jeg så prøve, havde ikke lige tænkt på det med godbidderne på tur også kaste dem smiley

Jeg har bare altid hørt det der med at mad er magt og at det er en dårlig ting det står fremme?

• #3   13. feb 2013 ja det er der nogen der mener, og det fungerer heller ikke ved alle hunde, og andre fungerer det bedst for . . .

Det vigtigste for dig her og nu er jo at hunden bliver glad og tryg i hjemmet, og så synes jeg det er bedst hvis hun i et trygt øjeblik finder lyst til maden at den så er der... når hun er mere tryg og spiser så kan du jo indføre deciderede måltider i mindre portioner 3-4 gange daglig

• #4   13. feb 2013 Det lyder som en god idé det vil jeg prøve smiley

• #5   13. feb 2013 Jeg vil sige præcis det samme som Hanne m smiley
    Nu skriver Hanne også det med ikke at tale "putte/nutte" tonefald og i det regi vil jeg tilføje - husk også at holde nallerne fra hende, hvis hun ser utryg ud smiley
    Så du ikke for nusset og aet hende, mens hun er nervøs, for det er det samme som at bekræfte hende i, at der er god grund til at være nervøs.

I ny og næ skal man jo faktisk nærmest gå imod, hvad man instinktivt har lyst til - fordi de står der og ser så søde og dådyrøjne-agtige ud smiley
    Men man gør dem en tjeneste ved at gøre det samme som hunde ville gøre - og ikke som vi mennesker har tilbøjelighed til smiley

Og mht, at hun stopper, når du stopper på jeres gåture, så tror jeg det handler om utryghed lige her og nu.
    Når du kun har haft hende i nogle dage og hun - muligvis - ikke kender området, så er det jo meget naturligt at hun holder sig til dig - måske endnu mere, hvis hun netop er lidt følsom og pt. lidt nervøs.

Og hvor SER hun dejlig ud!.. Hun er vel nok køn smiley

• #6   13. feb 2013 Mange tak Pernille. Jeg satser på at det kommer med tiden, ellers bliver vi jo også tilmeldt DCH i næste måned og de har konsulenter som må kunne hjælpe ellers smiley

• #7   13. feb 2013 Det var så lidt smiley
    Det lyder da også som en dejlig ting for hende at komme ud til træning blandt andre vovser smiley

Jeg ved godt, at det her i DK næsten er "forbudt" (det føles i hvert fald sådan) at nævne Cesar Millan...men hvis man virkelig sætter sig ned og ser flere af hans udsendelser og er ÅBEN for det, så kan man virkelig lære rigtig rigtig meget.
    Han er utrolig dygtig til det han gør og han har fået et helt forkert ry her i DK.
    Folk tror, han bruger stødhalsbånd til højre og venstre og som vi andre forbruger sokker og at han er hård og brutal ved hundene, men det må være folk, der enten kun ser 5 min og slår væk, så de misser hans forklaringer og helheden i det er foregår (samt ser hvordan hunden faktisk får det rigtig godt) eller folk der bare ikke forstår sig på, hvad han egentlig kan og gør.

Nå det blev en lidt længere forklaring ..hihi smiley

Det er fordi, min egen hund også har været nervøs - ligesom din - og lige præcis mht. fyrværkeri, så er de første tre nytår (samt mdr nov - feb) gået rigtig dårligt, hvos hun slet ikke ville ud at gå tur, bare i frygt for, HVIS der kom et skud et eller andetn sted.
    Men efter at jeg prøvede at følge Cesar Millans tankegang fik jeg vendt hendes frygt i løbet af et par uger, så den blev markant mindre.
    Så hvis du vil have et godt og spændende indkig i hundens verden, så kan jeg anbefale hans udsendelser smiley

• #8   13. feb 2013 Jeg har set hans udsendelser men det godt nok halv lang tid siden smiley
    - Også Victoria Stillwell eller hva hun nu hedder.

Så det kunne da godt være man skulle se lidt af det igen.

• #9   13. feb 2013 Ja hende har jeg også set smiley
    De har to forskellige måder at gøre det på.

Hendes handler meget om positiv forstærkning, godbidder mv.
    Hans handler meget om at gøre, som man gør i hundenes verden.

Jeg bruger begge dele i forskellige scenarier smiley Alt efter hvad Molly har brug for smiley
    Positiv forstærkning bruger jeg mest ifb. træning.
    Hun er fuldstændig ligeglad med det, når det kommer til, at hun vil sige noget til en hund, hun ikke kan lide. Så kan jeg sgu stå nok så meget og dingle med en cocktailpølse..haha
    Men hvis jeg gør som Cesar Millan "siger" smiley og i mit indre føler mig som floklederen, så udstråler jeg noget helt andet og Molly tier stille, fordi hun fornemmer, hvad jeg vil have fra hende - at hun ikke reagerer på den hund.

Ja man kan jo højst lære noget af det, så du må overveje at se lidt igen smiley
    Hvis du har natioanel geographic så er han på - vist nok - hver aften fra 18.30 til 19.30..og måske også fra 17.30 til 18.30. Ved det ikke lige.

• #10   13. feb 2013 hver sin smag . . . jeg ville aldrig byde mine hunde CM metoder...

Så TS inden du gør det så prøv at søge på tråde herinde om emnet, og læs de seriøse indlæg der er....

Som jeg skriver man skal gøre op med sig selv hver især, men sæt dig grundigt ind i det inden du vælger...
    Jeg er nu kommet godt igennem træning af mine hunde med postiv træning ros og motivation, og så alm sund fornuft...

Jeg gider på ingen måde en CM diskussion, men jeg har set klip med ham i trænings situationer der er så kvalmende at jeg end ikke kan se hans udseendelser i dag...

• #11   13. feb 2013 Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget anderledes end jeg gør pt. Hun er blevet en del mere frisk herhjemme, hun vil endda gerne lege med katten, og de kan komme tættere på hinanden end den første dag, så synes hun forbedre sig hele tiden. Jeg er sikker på tingene nok skal komme smiley

Det er bare vores gåture nu som skal udvikle sig, også det med at hun skal spise smiley

• #12   14. feb 2013 Åh suk.

Jeg har fået kontakt til hende der har "opdrættet" min vapse, fordi at ved ved med at kontakte min bekendte efter et nummer, som jeg fik til sidst. Men det skærer mig i hjertet at jeg så skriver til denne og hun informere mig om at den IKKE har været udenfor hjemme hos dem? Kun ganske lidt?

Hvordan håndtere man lige en hvalp der stort set ikke har været udendøre?

• #13   14. feb 2013 Anya
    Aj hvad søren er det da også for noget. Ja så er der jo en naturlig forklaring på, at hun måske er mere end sædvanlig utryg udenfor.
    Godt hun er kommet til dig nu så smiley
    Jeg tror, du skal håndtere det på den måde, at du først skal lægge alt medfølelse væk (altså kun forstået på den måde, hvis du går og synes det er så synd for hende) for det kan hun mærke.
    Føl i stedet for "at nu er hun hos mig og her får hun det godt" og så tag et skridt af gangen smiley
    For det lyder som om, at du måske skal gøre, som man gør med en lille hvalp man får. Små gåture, så den først lærer sit nærmiljø at kende.
    Tage små skridt (samt lave øvelser) der opbygger dens selvtillid.
    Og hvis du kender hunde i nærheden, som hun ville have godt af at møde så evt. aftal med dem at mødes, når I skal ud, så hun ser det, som en rigtig spændende og dejlig ting at komme ud - for der er jo andre søde hunde at møde! smiley
    Og så en masse tryghed og kærlighed selvfølgelig smiley

Og hvor lyder det bare dejligt at hun vil lege med katten! smiley
    Det bliver jo spændende at følge hendes spirende udvikling.

hanne m
    Det er jo netop ved ikke at læse negative udtalelser fra andre, at man ikke når at blive "farvet" i sit syn smiley
    På den måde kan man være 100% åben for det man ser - og så selv tage stilling til det man ser og hvad man tænker om det, uden at være blevet fyldt op med andres udtalelser smiley

Jeg har ikke set de tidligere udsendelser, der blev sendt for flere år siden, så dem kan jeg ikke rigtig udtale mig om. Jeg kan kun sige godt om dem, jeg har set smiley
    Jeg har lært utrolig meget og min hund er blevet mindre dominerende (da jeg først fik hende snappede hun efter mig, når jeg ville have hende ned af sofaen - idag er hun den mildeste hund, der aldrig kunne finde på det)
    Hun er mere afslappet overfor andre hunde, som hun ellers gerne ville opdrage på (efterveer fra hendes tid på gaden, gætter jeg på) og hun er langt mindre nervøs for fyrværkeri.
    Og hun går SÅ pænt de dage, jeg tænker, som han siger man skal og hun går knap så pænt de andre dage, hvor jeg glememr at gøre brug af hans tankegang - og her er der jo KUN tale om "tanker" som man gør sig inde i sit hovede - det kan vel næppe "gå ud over hunden" på nogen negativ måde smiley
    Bare for at nævne nogle af goderne smiley Så jeg er glad smiley
    Og jeg har aldrig givet hende stødhalsbånd på, aldrig holdt hende nede eller gjort de ting, som folk føler sig forargede over.
    Jeg har bare taget de ting til mig, som jeg mente, jeg ville kunne uden risiko for at gøre det forkert smiley

Og mange meninger kan der jo være om hans måde at gøre det på. Men man følger jo over længere tid størstedelen af de hunde, der er med i udsendelserne så man når jo at se, at de rent faktisk bliver nogle gode hunde igen. Og at de alle er riiigtig glade for Cesar Millan.
    Så noget må han jo gøre rigtigt ellers ville det jo ikke virke og en hund der bliver behandlet dårligt, er ikke så tryg i Cesars selskab, som de hunde er. Den del mangler mange at tage i betragtning, når de forarger sig over ham (af den ene eller den anden årsag)

Han har fået et langt dårligere ry end hans metoder fortjener.
    Hans metoder går jo bare ud på at se en hund som en hund og ikke som et menneske og bruge metoder hunden forstår fremfor metoder. vi har opfundet til den. For mig virker det logisk nok, men vi er jo forskellige. Og gud skel lov for det, for så kan man jo have spændende snakke om diverse emner smiley
    Det ville være så kedeligt, hvis alle var enige om alt.

• #14   14. feb 2013 Ih sikken et langt indlæg jeg fik skrevet smiley
    Men hundeverdenen er jo bare så spændende! smiley

• #15   14. feb 2013 Okay det vil jeg prøve. Jeg har også overvejet at starte med vores have, fordi det virkede oplagt at hun skulle blive fortrolig med den, men jeg kan jo også godt forstå at det lille pus fryser og evt. er kuldeskær smiley

Men hun har drukket fint idag, og spist noget af hendes mad, som jeg har ladet stå nede, og i eftermiddag/aften prøver vi med lidt leverpostej.

Jeg har os overvejet om jeg skulle gå over til BARF fordi jeg har hørt godt om det smiley

• #16   14. feb 2013 Ja hvis du har have, er det da en perfekt mulighed at lade hende blive rigtig godt fortrolig med den "store og ukendte natur" smiley
    Det vigtigste er bare, at hun får forbundet det at være ude med noget godt og sjovt.

Hun skal garanteret bare have tid til at finde sig til rette i jeres hjem og blandt jer, finde tryghed i hendes nye liv og vide med hende selv gennem erfaring med jer, at I kun vi hende godt..så tror jeg nu nok hun skal blomstre smiley

Jeg overvejede også BARF på et tidspunkt - af andre årsager - men faldt så over noget andet foder i tørform, der på sin vis går ud fra samme princip - og hvor deres dåsemad er ren kød tilsat vitaminer og mineraler.
    Jeg opgav BARF, da jeg bor i lejlighed og ved min vovse vil slæbe kødet rundt i hele hytten smiley

Uhh leverpostej!..hihi..det glæder jeg mig til at høre, om hun kaster sig over smiley
    Og fantastisk at hun vil spise lidt af sin mad nu. Hun skal nok være på rette vej smiley

• #17   14. feb 2013 Ja, jeg synes bare det er svært at sætte sig ned for at lærer hende tricks da hun kun tager imod godbidderne de første 4 gange måske også det "ikke sjovt mere" eller noget i den stil, og der er både prøvet med skinketern, cocktailpølser og alm. hunde godbidder fra Crisco(staves?)

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal lære hende de normale ting hvis hun ikke vil tage dem? smiley

• #18   14. feb 2013 Folk som fx Victoria Stilwell pånår nøjagtig det samme, og hun ser også hunden som hund, og hende har der aldrig været kontroversielle udsendelser eller rygter om ... så hvorfor ikke bare bruge de der står for de metoder... det fatter jeg ikke...
    Jeg synes det første indlæg hvor CM nævnes er lidt for meget reklame, derfor opfordrede jeg TS til virkelig at læse, og vil så tilføje se de klip der ligger med CM herinde....

Men igen brug dog metoder fra folk der er mindst lige så agtede, og som ikke på noget tidspunkt er kædet sammen med det mange mener CM står for på den negative side....

@ TS mht til at få hunden ud.e .. jamen det er samme vej små skridt, nye indtryk i små portioner, opmuntrende tale, godbidder og ros..... Jo mere den forbinder dig med positive indtryk, og små sejre jo mere modig bliver den....

• #19   14. feb 2013 Hanne - Jo selvfølgelig og det gør jeg os og hun bliver da os lidt sejere hver dag, men synes bare det er besynderligt at hun ikke tisser og afføre mere end hvad hun gør. Det er nu mest det der bekymre mig. Hun gør det jo ikke engang sådan tit indenfor, så er jeg i hvert fald blind smiley

• #20   14. feb 2013 hanne m
    Ja det var også det jeg skrev til TS længere oppe. At Victoria Stillwell bruger andre metoder, som jeg også gør brug af.
    Det jeg virkelig savner i hendes programmer er dog, at man ser om det har virket på længere sigt.

Den anden meget store forskel i de to programmer er, at Cesar Millan i nogle af programmerne arbejder med virkelig agressive hunde. Dem har hun aldrig med i sit program. Dem har jeg aldrig set i andre hundeprogrammer end Cesar Millans. Og dét finder jeg jo rigtig spændende..at se, hvordan han får vendt den agressivitet, til at det bliver en sød og rar hund. Dét er sgu spændende at se den udvikling i en hund smiley

Jeg går ikke op, i hvad andre kæder ham sammen med eller et rygte om folk. Jeg bruger det - fra forskellige mennesker - som jeg finder passende i de situationer jeg står i med vovsen smiley

Nå jamen det kan da være, jeg skulle overveje et job indenfor reklamebranchen så smiley smiley
    Det var ikke ment som reklame..du skal vide det om mig, at jeg er et meget engageret menneske smiley og jeg tror måske, at det engagement, jeg har indenfor rigtig mange emner, der heller ikke har noget med hunde at gøre, kan være det, du opfatter som reklame (?)
    Ved det ikke, men jeg tænker bare, at det måske kan være derfor, du opfattede det sådan. Jeg bliver bare grebet af emner, jeg finder interessante og elsker at tale/skrive med folk og diskutere (på den gode konstruktive måde smiley ) om ting, jeg finder interessante.

Meen nu synes jeg nu heller ikke, at jeg gik helt amok i skamrosnings tegn første gang jeg nævnte ham her i tråden. "utrolig dygtig" var vist da den eneste positive formulering jeg skrev om ham smiley
    Jeg håber da, det er okay at skrive sådan herinde, hvis det er det man synes?..ja nu er jeg ny herinde, så derfor spørger jeg smiley

• #21   14. feb 2013 Hehe..du burde i hvert fald kunne lugte det, hvis hun lavede indenfor smiley

Når du skriver, at hun kun vil tage imod godbidden de første 4 gange, er det så uanset om det er forskellige tricks eller er det, det samme trick du er ved at lære hende alle 4 gange?

Igen tror jeg, at det nok skal komme. Hun lyder som en hund, der i den første tid - hvor det er normalt er rigtig godt at de bliver intorduceret for forskellige ting og miljøer osv. er blevet holdt "tilbage", så hun har ikke været så heldig at have fået en rigtig god start.
    Men det kan du jo give hende nu heldigvis smiley
    Og måske kan den ringe start være årsag til, at hun er lidt tlibageholdende.Både ude og mht. godbidder.
    Jeg tænker sådan på, om det ikke kan handle om grundlæggende tillid til verden og til mennesker.
    Jo mere tillid og tryghed hun føler, jo mere vil hun også blomstre op og være frisk på at opleve verden, tror jeg.

Du har endnu kun haft hende i få dage, så hiv tålmodgiheden frem af tasken smiley
    Jeg fik selv en gadehund fra Spanien, så jeg ved, hvordan det er at få en hund, der har haft en ringe start på tilværelsen ..og ååh man vil bare så gerne have at de har det SÅ godt så hurtigt som muligt.
    Men man er nok bare tvunget til at tage den tid det tager at få vendt hunden til at trives rigtig godt smiley Også selvom det er svært at vente på, at den har det super smiley

Du lyder som om, du er rigtig glad for hende og som om, du er oprigtigt interesseret i at gøre det så godt som muligt og vil hende så meget godt. Det er jo et rigtig godt udgangspunkt og så skal hun nok følge med (mht. udvikling) i hendes eget tempo.
    Jo bedre du lærer hende at kende, jo bedre kan du jo også se på hende, hvor hurtigt du skal gå frem mht. oplevelser og nye indtryk.
    Så klap dig selv godt på skulderen. Du gør det godt smiley Du skal bare være tålmodig og omfavne begrebet "små skridt" smiley

• #22   14. feb 2013 @ Ts, hvis hun sådan spiser lidt efterhånden, og drikker, så ville jeg ikke være nervøs for det med tis/afføring . . . medmindre selvfølgelig du synes hun virker spændt/øm i maven osv, det skal man selvfølgelig holde øje med...

Har hun været vant til stort set kun at være inde, og måske ikke på et stort område har hun måske lært sig at holde sig længe, for ikke at være urenlig hvor hun opholdt sig... måske hun bare har en stærk blære og et langsomt fordøjelses system... Vil sige at hvis det regner så kan en skotte snildt holde sig 12 timer smiley

@ Pernille, alle må skrive hvad de vil herinde... Jeg følte nu heller ikke du skamroste CM, på ingen måde, men du nævnte ham, og positivt, blot derfor følte jeg trang til at bede TS være kritisk..

Den type hund hun hun beskriver hendes til at være ser jeg ingen grund til at afprøve CM metoder på..

Og igen alle har ret til deres meninger og fortolkninger af det de ser... når du ser en aggressiv hund blive sød og rar efter CM metode, ser jeg en hund der oftest er aggressiv pga usikkerhed, som den kan være blevet af forskellige årsager... den ser jeg blive ikke sød og rar fordi den får en sikkerhed og tryghed i at være hund, men fordi den bliver stillet overfor en der er dominerende og krævende og som viser at den lige så godt kan underkaste sig og være rar for det er ham der bestemmer... det kan så også være godt for en usikker hund at få en stærk "leder", men måden han gør det på med magt, dominans og tilrettevisninger af den mindre pædagogiske slags, den bryder jeg mig ikke om... er sikker på man med stor tålmodighed og langvarig positiv træning kan nå det samme, men den tålmodighed, eller den tid er der ikke i de programmer. måske derfor man ikke ser dem i VS programmer, hun ved at man ikke får omvendt en hund med et trylleslag med de metoder hun bruger, men det kan man mere ved CM metoder som , I mine øjne; drejer sig mere om at dominere hundes væsen til den ønskede opførsel, end til ved positiv motivation, tilrettevisning, ros og belønning at opnå det samme...

• #23   14. feb 2013 Ja jeg ved det godt, men tålmodighed er bare ikke altid min stærke side, men jeg er sikker på at hun nok skal lære det på et tidspunkt xD Hun behøver jo ikke være cirkushund når hun er ½ år.. Hehe..

Altså ja, jeg er enormt glad for hende, jeg synes hun er en sød lille vaps, og jeg glæder mig til at kunne gå til træning med hende, og påtænker også agility engang, men det kræver jo at hun har lært nogle basis ting :b

Mht. til det med tricks, så er det mest hendes navn & "kom" jeg forsøger at lære hende, og hun er da lidt med at kom betyder så skal man komme, men det er lidt forskelligt. Men nej det er ikke nødvendigvis det samme, det er bare generelt når hun har fået 4-5 stk. så tager hun imod godbidden men spytter den bare ud et andet sted xD

Dog har hun til gengæld ikke noget imod hvis jeg går ud af hoveddøren uden hende. Går flere gange ud og ind af den uden hende, både bare for at se hvad hun siger og for normale huslige ting som post og ud med skrald, men hun siger intet. Så roser hende altid når jeg kommer ind igen smiley

Men omkring gåturene og udenfor generelt så tænker jeg os at det hjælper når vi får hendes jakke smiley Når nu at vejret skal være så usamarbejdsvilligt.

Hanne - Ow okay, det er jeg glad for at høre. Så vil jeg prøve at bekymre mig mindre om det smiley

• #24   14. feb 2013 Hanne m
    Jeg ser såmænd også ofte en aggresiv hund pga usikkerhed (hvilket han så også samtidig forklarer ejerne af hunden, så de forstår, at det er der agressiviteten stammer fra) Det er du ikke alene om at se smiley
    Underdanig + nervøsitet kan jo komme til udtryk som det folk vil påtale som aggresivitet.
    Men der er dog også de ekstreme tilfælde, hvor det i større grad handler om dominans.

Det kommer ikke så meget bag på mig at læse din syn på ham, det er bare nedslående at så mange helt misforstår hans grundlæggende holdning.
    For det handler netop IKKE om, at han skal være streng og upædagogisk overfor hundene.
    Det handler om, at han påtager sig flokleder-rollen på samme måde, som en hund ville gøre det. Han bruger hundens sprog smiley
    Og enhver hund, der mangler en flokleder har nu engang lidt lettere ved at komme i uføre smiley
    Om det være sig at stjæle mad fra bordet, nappe folk, dominere folk/hunde etc.
    Og det er den rolle han påtager sig, for selv at kunne vende hunden til det bedre og det er det han lærer fra sig til hundeejerne, så DE bagefter kan påtage sig rollen som flokleder smiley

Og når du skriver, at du ikke ser, at hunden bliver sød og rar fordi den får en sikkerhed og tryghed i at være hund,, så ser jeg lige præcis der hvor misforståelsen kommer, når det kommer til hans programmer.
    At have en flokleder giver jo netop sikkerhed og tryghed.

Og mht, at der ikke er tid til - i hans programmer - at tage den fornødne tid, så tager han altså ofte hundene med hjem (!)
    I flere uger og nogle gange måneder, hvor man følger hunden...DET synes jeg da nok er at tage sig tid til at få hunden god igen smiley
    Hvis ikke det er at bruge tid på hunden, så ved jeg da næsten ikke, hvad der skal til.

Og mht. magt, så lægger hunde jo altså også hinanden ned - hvis der vel at mærke virkelig er brug for det, for at lære den anden hund, hvad den nu har brug for at lære indenfor hundeverdenen/hundesproget.
    Og det er det han TIL TIDER praktiserer.

Jeg går 100% ind for positiv tale, ros, godbidder og positiv forstærkning smiley
    Men jeg kan også godt se det positive, i det han udfører.

Og jeg nævnte ikke Cesar Millan for TS, fordi jeg synes, hun straks skal i gang med at gøre det samme.
    Vi to har jo netop skrevet rigtig mange af de samme råd til hende smiley
    Jeg skrev det fordi, det på sigt kan give viden og indsigt i, hvad man også kan gøre for at få en god hund ud af det smiley

Og Victoria Stillwell ser sikkert også hunden som en hund, men det jeg mente tidligere er, at positiv forstærkning er menneskeskabt.
    Med mindre floklederen i en hundeflok går med godbidder i pelsen,som den lige kan smide efter dem, der opfører sig godt smiley

Men alt i alt synes jeg da, at det er en skam, hvis man ikke engang må - blot - nævne nogen positivt, uden at der skal lægges i skufen til kritik fra andre.
    Men der er jeg nok bare anderledes.
    Jeg kan godt lide at dele erfaring og viden og jeg holder af at undgå skriftlige rygter eller sladder om andre og selv gøre mig mine egne førstehåndsindtryk af mennesker og diverse ting smiley
    Så det der med at skulle opfordre folk ti lat gå ind og læse tråde, hvor der står en masse negativt, det kunne jeg aldirg finde på.

• #25   14. feb 2013 Coco er nu med ny jakke.
    - Vi har lige været ude og gå med jakke på, og hun virker ikke som om hun fryser ligeså meget så det jo godt nok smiley

Jeg synes hun er fin smiley

profilbillede
  • #26   14. feb 2013 Ååårh hvor ser hun sød ud !! smiley
    Jeg har selv en "flyverdragt" i fleece fra Hurtta til Molly som hun er super gald for.
    Hun fryser også så let.

• #27   14. feb 2013 Jeg tænkte mest at det værste af vinter var overstået så synes det med at købe en dyr dragt til hende var lidt i overkanten når jeg ikke aner om hun vænne sig til at have den på, så jeg fandt den her, og den virker smiley

Den er bare lidt upraktisk med trykknapper xD

• #28   14. feb 2013 @ pernille , jeg kritiserer ikke, jeg fortæller blot som jeg ser tingene... Ja CM bliver flokleder, men han får hundene til ydmyg holdning da de frygter konsekvenserne for det modsatte, ikke af respekt for lederen . .. Ofte prøver de jo at sætte sig op mod ham, netop fordi en frygtet leder udfordres, men selvfølgelig har ingen hund en reel mulighed overfor noget menneske....
    Igen, jeg mener at de gør hvad han siger af frygten for straffen, hvorimod en hund der præget med andre metoder gør hvad ejeren beder om fordi den føler lyst og glæde ved at gøre det, fordi så roser hun mig og giver mig evt godbidder ... så for mig når begge det ønskede resultat, men hundens motivation til at gøre det er i mine øjne og min tro meget forskellige...

Nej en hundeleder i flokken har ikke godbidder i pelsen... men de har andre ting der er positive/belønnede når de fx præger hvalpe o.lign, de har også kampe og straf, men eftersom vi dog er intelligensmæssigt højere individer så mener jeg ikke vi behøver gøre helt ligesådan, mår nu vi kan se andre ting der virker, og uden hvad jeg opfatter som overgreb...
    Man skal huske at sker det i dyreflokke sker det blandt ligestillede, det kan man næppe kalde menneskets evner/muligheder kontra hundens... derfor mener jeg vi bør vælge metoder der bruger de muligheder vi har i den intelligens vi har, og ikke nødvendigvis behøver at tage dyrenes egne instinktive metoder i brug...

Det her skal slet ikke opfattes negativt, jeg forstår ikke det du skriver med at "man ikke må skrive noget man finder positivt" . ... det har jeg da bestemt ikke skrevet nogle steder.... Men omvendt når man skriver når på et forum og der er nogle der er grundlæggende uenige så må de vel kommentere, det er jo debat...

Jeg har intet imod folk af andre meninger og opfattelse, men jeg regner da med når man skriver det et sted som her så er de netop for at andre kan /må kommentere.... Jeg forstår altså ikke hvad du mener med det ..... Jeg anfægter intet sted folks ret til egen mening om tingene, men regner da med at min bare læses som min holdning til emnet, ikke som at andre ikke må mene havd de vil... Altså ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det...

• #29   14. feb 2013 Den ser da også rigtig god ud til hende smiley Den lader til at passe hende fint i størrelse også.
    Og jeg købte også først nogle andre trøjer og lign til Molly, før jeg faldt over den, hun har nu.
    Det er jo også meget rart at vide, om de vil gå med det, før man kaster sig ud i dyrere ting smiley

• #30   14. feb 2013 Pernille - Ja helt bestemt smiley

• #31   15. feb 2013 Jeg har desværre ingen held med at få hende til at gøre noget udenfor smiley

• #32   15. feb 2013 Jeg tror nok det skal komme smiley
    Hvis hun er vant til at gøre det på aviser, så læg evt. nogle ud i haven..måske det kan hjælpe lidt på forløbet?

• #33   15. feb 2013 Ja skal i hvert fald finde på noget smiley

• #34   15. feb 2013 men gør hun det inde, hvor ofte og er det det samme sted?
    NÆSTEN alle hunde skal tisse efter en læmgere søvn, så hapser du hende lige der så tror jeg muligheden er størst . . . .

• #35   15. feb 2013 Hanne - Nej faktisk er det ikke sket det samme sted endnu smiley Synes det rigtig svært at se på hende om hun skal eller ej.

• #36   15. feb 2013 Tit går de sådan lidt søgende rundt..og småsnuser gulvet..og så er det bare om at være hurtig smiley

Hvis I kan løbe direkte ud i haven fra jeres bolig og hun befinder nogenlunde i nærheden af døren og ikke i den anden ende af huset måske smiley Så prøv evt. at kalde på hende rigtig begejstret (hvis hun selvfølgelig er blevet tryg ved jer, så hun ikke tror, at verden er helt af lave, når I pludselig lyder så mærkelige smiley )

Men med hvalpe kan man ofte lige få dem ud af at skulle tisse, fordi deres opmærksomhed bliver rettet mod dig, når du lyder så glad og begejstret og så er det bare om at sige "Koom" eller hvad der nu passer dig og hende bedst.
    Men at lokke hende med til at løbe med dig, fordi det lyder spændende, når DU lyder spændende smiley

Og hvis du i din søgen efter mad hun vil have, finder noget hun godt kan lide og som du altid kan have i lommen, så giv hende den lige efter, hun har tisset udenfor.
    Og selvfølgelig rose hende til skyerne, mens hun tisser smiley

Ja du behøver jo ikke altid fremover at have det mad i lommen,. Jeg mener mere, når du nu øver hende i at besørge udenfor smiley

• #37   15. feb 2013 ja det kan være rigtig svært derfor gør man jo det der med hvalpe at man helt 100% hapser de, undet armen og ud LIGE efter LEG - SPISNING og SØVN og jeg mener man har tøj og sko på og er klar og det er LIGE idet de er færdige, slår øjnene op osv.... og så er man derude til den har tisset....

Hvad med om natten . . . jeg har haft mine hvalpe i en kurv lige ved sengen, straks de rørte på sig havde jeg bukser og sko på (stod lige ved sengen) og så ud uanset tidpunkt vind og vejr.....

Det kan være et langt sejt træk, men der er ikke anden vej ... sidste hvalp jeg havde var i august 11 det år det regnede HELE tiden .... stod på alle tider af døgnet iført gummistøvler, paraply og hvalp, og ventede ventede og ventede til det var overstået... ikke det sjoveste ved det at få hvalp..

• #38   15. feb 2013 YESS!!! HUN HAR SKIDT UDE I HAVEN LIGE NU HER TIL AFTEN!!!

Jeg er pave stolt over min lille vaps, jeg havde desværre ingen guffer til hende men massere af ros og kælen lige da hun var færdig!! Nej hvor er jeg bare glad, så er der ikke noget i vejen med hendes indre system i hvert fald. Det beroliger mig enormt meget smiley

Har samlet den op og puttet den i en bunke a sne så jeg kan tage den med til dyrlægen hvis hun nu ikke gør det igen inden tirsdag morgen smiley

Hanne, hun sover hele natten lige ved siden af min seng, også har vi desværre gulvtæppe så hører ikke hvis hun rejser så, men tror hun sover hele natten.

• #39   15. feb 2013 Fantastisk! smiley
    Ja hvad man ikke kan blive begejstret for som hundeejer! smiley smiley
    Ros og kærtegn og også GANSKE godt smiley

Men hun er endnu ikke begyndt at spise så meget endnu vel?
    Hvis hun kke spiser særlig meget, kan der jo heller ikke komme så meget ud smiley
    Så det kan jo også være en forklaring på manglende afføring.
    Men skønt at høre, at systemet fungerer! Det kan jeg søreme godt forstå, beroliger dig..

• #40   15. feb 2013 Det er rigtigt, og jeg vil sige hun spiser bedre, men stadig ikke meget så det er forståeligt hvis hun ikke afføre så tit smiley

Dog har jeg købt lammelunger til hende, som er et stort hit :b

Hun har også lige tisset ude i haven (tror jeg) der er meget mørkt herude på landet så det svært at se noget her om aftenen, men er temmelig sikker på at det var det jeg hørte :b

Det er SKØNT at der er liidt fremskridt smiley

• #41   16. feb 2013 Update : Stod op kl 7 i morges fordi jeg vågnede ved at hun var stået op og vi gik ud i haven hvor hun tissede smiley Jeg er bare så stolt af min lille pige smiley

• #42   16. feb 2013 Sådan smiley
    Jamen der kan du se..det skal nok komme stille og roligt. Du har jo kun haft hende én uge smiley
    Så hun skal garanteret nok nå at gøre dig stolt mange mange flere gange i fremtiden.

Er det din første hund? .. nu kan jeg se, du har en kat på dit billede smiley

• #43   16. feb 2013 Nej min første hund var da jeg var 12, altså fra hvalp af. Dog boede jeg hjemme, og vi fik vores næste 2 år senere også fik jeg først hvalp igen da jeg var 20. Men igen af dem har nogensinde været sådan som hende her er smiley

• #44   16. feb 2013 jamen jamen hvor det går : )

• #45   16. feb 2013 Ja smiley
    Jeg er også meget stolt og glad :b

• #46   18. feb 2013 Okay jamen det er også meget rart at have noget at sammenligne med. Nogle hunde du har oplevet selv.

Hvordan går det med den lille fis? smiley

Og trives hun i sin jakke? smiley

• #47   18. feb 2013 Hanne
    Jeg så lige, du vist har skrevet et stykke længere oppe..noget jeg aldrig fik svaret på.

Grunden til at jeg skrev:
    "Men alt i alt synes jeg da, at det er en skam, hvis man ikke engang må - blot - nævne nogen positivt, uden at der skal lægges i skuffen til kritik fra andre."

Det var fordi at du i dit indlæg, lige efter at jeg foreslog anay at se CM, skrev:

"Så TS inden du gør det så prøv at søge på tråde herinde om emnet, og læs de seriøse indlæg der er...."

Du foreslog hende i bund og grund at se den kritik der er af ham herinde, før hun skulle gå ind og se nogle episoder, hvis hun selv kunne danne sig sin egen mening på baggrund af det, hun så..

For mig var det bare en lidt hurtig udmelding, eftersom jeg næsten ikke havde nævnt noget om ham.

Og jeg synes, det er skønt med forskellige meninger smiley

• #48   18. feb 2013 Hanne
    Og jeg tror sagtens, at jeg forstår, hvad du mener.
    Jeg opfatter det ikke spor negativt smiley

• #49   18. feb 2013 Pernille - Anika F herinde har overtaget hende, da hun bed min kæreste også bakkede han ud.

• #50   18. feb 2013 Aj det er jeg ked af at høre smiley
    Bed hun ham eller markerede hun bare?

Kommentér på:
Ingen Appetit, Renlighed m.m

Annonce