868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

At bruge næsen At bruge næsen

Jeg er den lykkelige ejer af en genbrugs chihuahua, som er vild med at bruge næsen.
Jeg gider normalt ikke at gå til hundetræning, da jeg synes at det er røvkedeligt, men nu går jeg og overvejer, om jeg måske skulle finde et sted at gå spor eller lignende, med min chi. ?

Jeg har gået lidt spor med tidligere hunde, og syntes egentligt at det var ret hyggeligt, men det har været i forbindelse med almindelig lydighedskurser, og den del gider jeg ikke smiley
Findes der steder, hvor man udelukkende kan gå spor for hyggens skyld, eller bruge næsen på anden vis, uden at man kræver at hunden er super lydig ?
Helst på Lolland, Falster eller Sydsjælland.

Hunden er som sagt en genbrugshund, og hun er ikke voldsomt begejstret for fremmede mennesker, så det ville måske også være lærerigt for hende, at komme lidt ud blandt fremmede.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At bruge næsen
  • #1   25. aug 2018 Har du overvejet nosework hvor hunden skal finde lavendel, anis eller eukalypust duft ?
    http://www.loruphundecenter.dk/blog
    Skal ærligt indrømme at jeg ikke aner noget som helst om hvad der er af træning i det område du nævner

• #2   25. aug 2018 Har overvejet Nosework, men aner intet om det, eller hvad det kræver ? Og om det er muligt i mit område ?

• #3   25. aug 2018 jeg prøvede med min lille shih tzu, det kræver ikke alverden bare at hunden gerne vil bruge snuden. vi hyggede os gevaldigt selv om hun faktisk ikke gad træne , men hun fangede den rigtigt hurtigt og allerede 3 gang begyndte hun på at lave rigtigt gode søg

• #4   25. aug 2018 Fedt smiley Måske man skulle prøve det ? For Shira er virkeligt vild med at bruge næsen smiley

• #5   25. aug 2018 Jeg er startet til Nose work med Atlas, og det er virkelig godt. Han er usikker over for andre hunde, men kan sagtens arbejde alligevel. Tror lige at det ville være noget for hende, hvis hun godt kan lide at bruge næsen.

Ved en hurtigt google søgning fandt jeg Larsens hundeskole i Sakskøbning, som er uddannet Nose work instruktør fra et af de, efter min mening, rigtig gode steder (Lorup Hundecenter).

• #6   26. aug 2018 Tak Amalie smiley Shira har brug for at se tingene an, men elsker at bruge næsen, så jeg tænker at det netop ville være en fordel, at hun kunne brug næsen, mens hun kommer ud og bliver miljøtrænet.
    Jeg skal helt klart have kigget på Larsens hundeskole, det er ikke særligt langt fra mig (omkring 25 km.)

• #7   26. aug 2018 Det var da så lidt smiley . Jeg kender ikke stedet selv, mens hans baggrund virker i hvert fald god.
    Det gode ved nose work er også, at hundene arbejder en af gangen, så hvis hun skulle blive lidt trykket over den nye situation, så er der ikke alt for meget pres på hende.

• #8   26. aug 2018 Var lige inde og kigge på hans side, og kan se, at jeg har besøgt den før. Det virker absolut som et godt sted.
    Næste problem er så, om det er muligt at finde et hold, som jeg kan gå på ? Der står ingen fremtidige Nose Work hold smiley Og det seneste hold, var i sommers, mandag aften. Jeg arbejder om aftenen, så det kan sgu nok blive noget af en udfordring smiley

Men om ikke andet, så er der mulighed for at købe sig til enetimer.
    Shira panikker ikke over fremmede mennesker. Hun kan sagtens selv finde på at opsøge folk, så helt slem er hun ikke smiley Så jeg er sikker på, at hun godt vil kunne tackle at være på en træningsplads.

• #9   26. aug 2018 Æv, det kan selvfølgelig godt blive et problem. Hans sted var det første, som kom frem på google, så der kan sagtens også være andre gode steder nede ved dig smiley

Nå okay, så er det jo intet problem! smiley

• #10   26. aug 2018 Jeg må prøve at se, hvad der kan lade sig gøre, med mine mærkelige arbejdstider ?

Kommentér på:
At bruge næsen

Annonce