Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lær din hund at bruge næsen.....
  • #2   1. okt 2007 Lyngholm hundeskole ved Holbæk.

• #3   1. okt 2007 Nu er det vel ikke et slæbespor der skal bruge, det er vel små godbidder, som bliver lagt på sporte.. eller???

Er det et forfølgelsesspor???

Er der opsøg på sporer f.eks. 25 m.

Hvorlang tid ligger sporet ind det tages,,, håber det ligger mindst 2 timer så dynefærden er blevet til en kærne.

Jeg spørger fordi jeg er interseret...

• #4   1. okt 2007 det har ikke så meget med spor at gøre, det er som Charlotte selv skriver "Lugtdiskriminering" hunde skal lære at kende forskel mellem forskellige lugte

• #6   1. okt 2007 Så vidt jeg ved har hunden en lugtesans 800.000 gange større end mennesket, og en sulten hund har 3 gange mere = 2,4 mill.

Hunden kan udlukke alt hvad der ikke hører naturen til, så snart mennesket har rørt en ting, hænger færden ved for næst altid, Færden bliver godt nok mindre med tiden.. så slev om ting har ligge i naturen i en årrække, der der stadig fært ved tingen..

Når du går ud over en mark (ID spor) så hænger der en dyne omkring sporet, alle de celler der falder af en person, ligger der, og jo lingere tid der går jo mindre bliver dynen og tilsidst er det kun en lille kærne tilbage, som ligger i selv sporet..

Slæbespor er er nemmeste, her kan man bruge en spegepølse, eller en fisk, som man slæber imellem benene i en snor...
    Når hunden er blevet dygtigt til slæbespor, kan man gå over til at man kun dubber for hver 3 - 5 meter..

• #7   1. okt 2007 Tak for tippet med slæbesporet. Det skal afprøves. Jeg er jo ved at træne Lykke til redningshund og skal i gang med noget effektiv sportræning, da vi ikke har trænet det tidligere.

• #8   1. okt 2007 Hos instruktørerne har jeg lært at lægge små bidder pølse med mellemrum, når jeg går fremad, så hun får en succes/belønning ind i mellem, mens hun går sporet. Men det kan jo godt blive til mange mundfulde, hvis vi skal til at gå længere spor.

• #9   1. okt 2007 PS. ...og så får hun noget ekstra lækkert, der hvor sporet slutter.

• #10   2. okt 2007 Så skal jeg nok bare holde mig til pølsestykkerne, Bodil. Det er det, jeg har lært af instruktørerne.

• #12   2. okt 2007 Lyder ellers som et rigtigt spændende kursus, men er for langt væk.

• #13   2. okt 2007 I søndags havde vi familiedag i vores forening, og der var mange aktiviteter. En af dem var et blodspor som jeg stod for. Det var ikke optimalt, da de alle måtte gå det samme spor, men det virkede.
    Samtlige hunde kunne mere eller mindre udrede sporet på trods af at jeg havde lavet et skarpt knæk til højre.Ingen af hundene havde gået blodspor før, men hvor blev ejerne overraskede over hvor gode deres hunde var til det.Et par stykker var de fødte sporhunde og fandt uden problemer det jeg havde lagt ved slut.
    Så nu er der nogle hunde og ejere der skal til at træne spor, for det var da noget af det mest spændende de havde prøvet længe

• #14   3. okt 2007 Ja, det er sjovt og opmuntrende, når det virker, Maj- Britt.

Kommentér på:
Lær din hund at bruge næsen.....

Annonce