563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

kom og træn Aya for mig kom og træn Aya for mig

jeg ved at opgive, vi træner alene hjemme og var nået op på 20 min og det har gået fint nogle dage, idag ville jeg så gå 25 og den første gang virkede det fint og anden gang gik det helt galt og den store rengøring måtte igang *SUK*

tænkte at så ville jeg lige gå 20 min for det kunne hun da
NÆÆÆÆÆ

*SUUUUK*

nu kan jeg så strate forfra for 3 gang, behøver jeg sige at jeg er ved at være træt af det og opgive totalt og så bare købe det bur hun kan stå i indenfor også,

synes godt nok det ser skidt ud og d. 16 april skal hun have lært det for der starter jeg igen,

nogle der har lyst til at træne hende ;O)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kom og træn Aya for mig
  • #1   6. mar 2007 Karina, tag det nu stille og roligt. Hun er jo kun (hvis jeg ser rigtigt) 4 måneder gammel((=;
    Giv hende et mindre rum at være, hvordu flytter hvad der kan ødelægges og læg lidt aviser ud til hende. Læg også noget af hendes legeting ud til hende.
    Det kommer lige pludseligt, så er den "svære" tid overstået.......
    Har selv lige været igennem det og da min hvalp var mellem 4 og 5 måneder kunne hun være alene i 4-5 timer uden at lave ulykker eller tisse inde!!

• #2   6. mar 2007 Amalie
    ikke i søndersø, vi kunne ikke blive enige om træningsmåden og hvilken rækkefølge det skulle læres i, så vi går i vissenbjerg og håber at starte inde i tarup inden så længe

• #3   6. mar 2007 Lise
    ja hun er omkrin 14-15 uger nu, hun har mit PC rum at være i når hun er alene, medmindre hun bryder ud,
    hun har også aviser liggende, men det ikke altid det rammer dem, dog for det meste,

ligenu ser det bare så håbløst ud og det jo også synd for hende at hun er så ked/bange/stresset når jeg ikke er hjemme

• #4   6. mar 2007 En hund er i puberteten til den er 2 år. Så det er altså lidt hurtigt du opgir. Du må læse noget om det at have hund. Hvis du træner i DcH, er der teori aftener med i kurset. Det skulle du prøve.

• #5   6. mar 2007 altså..... jeg snakke med min dyrlæge for synes Chester var lang tid om blive renlig, og han siger i vinter perioden er de længere om det-....

men altså man plejer sige omkrig de 20 uger

• #6   6. mar 2007 Bare kom herover med hende smiley nu jeg er startet i skole er Brian hjemme..... og ellers hvis vi er ude er de mange sammen....

• #7   6. mar 2007 og hvis du ikke vil den lange tur, så tålmodighed og succes oplevelser....

• #8   6. mar 2007 Uha kender det så udemærket, jeg havde samme problem med min gamle hund, ligesom jeg troede at det gik fremad, så vendte han rundt, og ødelagde hvad han kunne... Ikke for at tage pusten fra dig, men jeg måtte starte forfra 6 gange, men så kunne han også være alene... Jeg lagde mærke til, at når jeg kom hjem og roste ham, så gik det galt næste gang, men når jeg kom hjem, og bare lod som ingenting, var han mere rolig... Det var som om at når han fik ros, blev han bekræftet i at det er slemt at være alene... Ved ikke om det kan hjælpe dig, men det gør ingen skade...

Men fat mod, og så starter du forfra igen, det skal nok komme, hun må ikke mærke du er frustreret, for det forvirre hende endnu mere... TÆNK POSITIVT, selvom det er svært...

• #9   6. mar 2007 Kipler
    det kun urenlighed, ellers er hun dygtig, ødelægger kun ting jeg ikke skal bruge*SS* og som hun alligevel plejer at få,

det er fordi hun ja tisser enormt meget, skider over alt og står og piver

• #10   6. mar 2007 men vi starter igen imorgen med de 5 min og så overtager manden lydighedstræningen, da hun absolut ikke vil acceptere hans kommandoere, hun lystre kun mig og følger kun mig,

kipler
    jeg går ALDRIG 3 gange i træk, jeg øver 3 gange hver dag morgen, middag og aften

• #11   7. mar 2007 Karina

Som de andre skriver er det slet ikke atypisk for en hvalp på 4 måneder ikke at være renlig, så jeg synes det er store krav du stiller til hende.
    Men, du kan jo prøve at ændre lidt på fodringstidspunktet, specielt da hun også skider når hun er alene. Måske passer det bare med, at hendes mave har fordøjet maden til det tidspunkt hun skal være alene

• #12   7. mar 2007 tja så startede vi jo op idag igen og det var trist, Aya bliver luftet i haven før jeg går(da hun ellers bliver hyper) hun fik gjort begge dele som hun skulle, jeg roser og lukker hende ind, jeg ber hende om at gå i kurven, så jeg kan lukke af og siger derefter fri, så hun kan gå ud af kurven, går udenfor og sætter på på trappestenen i 5 min og går så ind igen, blot for at se hun har tisset og skidt på gulvet, ØVV..

her til middag gik jeg så ned på 3 min. og der var heldigvis succes og hun blev rost og fik godbiddere

Tanja
    hun har sin mad stående men spiser kun af den efter sin morgentur, middag og aften, fra kl 19-7 spiser hun intet og fra kl23-7 er der heller ikke nogle uheld, tror der har været 3 over de seneste 3 uger(har haft hende 4 næsten 5)

• #13   7. mar 2007 Prøv at tage maden fra hende. Min han får kun mad i 20 minutter om morgenen og 30 minutter om aftenen. Det andet dur ikke. Det er og så meget vigtigt at du ikke gør et stort nummer ud af den skal være alene. Tro også det med at du siger fri når du har lukket af er med til at forvirre hende. Vores bliver aldrig fri når han skal være alene.

Men han får altid en tyggestang eller et par hundekiks.

• #14   7. mar 2007 Ole
    hvis hun ikke får fri, gør hun det hele i kurven,

jeg gør ikke noget stort nr ud af at skulle gå, men da jeg ikke har nogen dør imellem køkken og PC rum eller køkken og stue, er jeg jo nødt til at lave lidt inden jeg går,

men vi forsætter som vanligt og er der ikke bedring i det om en uge har jeg en aftale med fynshundecenter om at kigger ud og ser hvad jeg gør forkert eller hvad jeg skal gøre anderledes

Kommentér på:
kom og træn Aya for mig

Annonce