{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Gå tur flexline {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen

Tænker om I har en ide til hvordan jeg for min 8,5 måneder gammel hund til at gå "ordenligt" i flexline.

Det skal forståes sådan, at hun har et ok godt indlært plads kommando, og kan gå fri, med super stabilt indkald. Men men når vi går når det er mørkt, eller vi går steder hun ikke må være fri, har jeg hende i flexline. Hun er en rigtig glad pige på snart 30 kg, som løber og leger, og snuser til højre og venstre, og kan derved komme med mange ryk når hun render helt ud i linen. Jeg er gravid og begynder at opleve ubehag når hun rykker til, og forsøger derfor at gå steder hun kan gå fri, eller lader kæresten have fat i snoren.

Hun gør det som sagt i glæde ved gåtur. Og jeg har prøvet at indlære "Stille", så hun sætter farten ned inden hun når helt ud, dette begrænser dog kun rykkende lidt.
Så har I en god ide til hvordan man lære hende at gå "fri" på denne måde, uden at trække/rykke. ? Eller skal jeg blot forsætte mit "stille" arbejde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå tur flexline
  • #1   26. jan 2018 Jeg har fra start indlært mine et signal, som fortæller at der snart ikke er mere line. I dag ved de selv når det er ved at være, og det er kun hvis der er noget virkelig sjovt, at de trækker afsted - det tror jeg ikke man kan undgå.

    Så træn videre med et signal, men du skal nok ikke forvente mirakler smiley


  • #2   26. jan 2018 Vi har indlært at når vi siger "Rolig", så er der næsten ikke mere line. Som A med Bomstærk og Tykke skriver, så ved hun selv nu når der snart ikke er mere line smiley

  • #3   26. jan 2018 Jeg har først givet min hund flexline på, når den kunne gå pænt(ikke plads) i en alm. line på gåturene og har aldrig haft problemer med flexline.

  • #4   26. jan 2018 kald hende til dig inden hun når ud i fuld line

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #6   26. jan 2018 Forventer absolut heller ikke mirakler, og vores fokus har også mest været på at hendes indkald og plads kommandoen sad der, så det er lige mellem tingen vi skal have trænet noget mere på. Men kan godt hører jeg nok blot skal fortsætte min "stille" kommando, og så håbe den sætter sig fast. Hun er typen der gerne løber meget rundt, og tager nogle gode rundter omkring en, når hun går fri, så hun føler sig nok også begrænset med en 8 meter line. Hun kan sagtsen gå pænt i almindelig snor, og forstå hvornår man må snuse og hvornår man skal gå pænt (hun er faktisk utrolig lærenem). Og i forhold til det med at kalde på hende, så må vi nok skulle kalde på hende hele tiden, hvilket vi ikke er interesseret i, nu hendes indkald er så godt. For hun fræser der ud af især først på turen. Tror også jeg tager snakke med vores træner, omkring det, om hun har nogle råd.

  • #7   26. jan 2018 Jeg har haft samme problem med min 9 mdr. hanhund. Her hjælper det at stoppe hver gang han rykker i linen eller hvis han aktivt trækker. Går først når snoren ikke er stram. Hvis det er slemt går jeg først når han kigger på mig og er rolig smiley

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #8   26. jan 2018 Skal også lige nævne, hun trækker egentlig ganske få gange. Så man bliver overhovedet ikke trukket afsted. Men kommer med de ryk, når hun ser noget eks en pind hun vil lege med, og så for man de ryk når linen så bliver stram før målet. Hun virker selv overrasket hver gang linen er "for kort". Hendes egen indre radius til os, er nok dobbelt så stor som flexlines er.

  • #9   26. jan 2018 Må jeg spørge hvad din hund hedder og hvor den kommer fra? smiley

  • #11   27. jan 2018 Jeg har også kæmpet meget med Dumle i flexi line, hundene er så vant til at gå fri, at det tog lang tid for hende at fatte at der var en kategori mellem at gå pænt i alm kort snor, og så at være helt fri.
    For hende var det enten eller smiley

    Dumle er klikker trænet, så jeg startede med at træne kontakt i flexi line. Dumle drønende normalt også bare derud af med snuden i jorden, så jeg klikkede og gav godbid hver gang hun kiggede på mig.
    I starten kunne der gå lang tid, så der kan du evt stoppe helt op.
    Når hun så kiggede (anklagende ;)) tilbage på mig, klikkede jeg.

    Nu er hun meget mere opmærksom på mig, og "tjekker" regelmæssigt ind, i stedet for bare at storme rundt med snuden i jorden i sin egen verden.
    Hun har dog stort jagt instinkt, og nogle gange slår det klik, hvis hun får øje på dyret før mig, så jeg ikke når at distrahere hende.
    Så kan hun også give et ordentlig ryk i snoren, og det kan jeg heller ikke holde til, nu hvor jeg er gravid.
    Det har derfor hjulpet at have en sele med mulighed for at sætte snoren foran på brystkassen, i stedet for på ryggen.
    Så kan hunden ikke lave de der store ryk på samme måde smiley
    Det bruger jeg når vi går i områder med meget vildt.


Kommentér på:
Gå tur flexline

Annonce