Gå tur flexline {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen
Tænker om I har en ide til hvordan jeg for min 8,5 måneder gammel hund til at gå "ordenligt" i flexline.
Det skal forståes sådan, at hun har et ok godt indlært plads kommando, og kan gå fri, med super stabilt indkald. Men men når vi går når det er mørkt, eller vi går steder hun ikke må være fri, har jeg hende i flexline. Hun er en rigtig glad pige på snart 30 kg, som løber og leger, og snuser til højre og venstre, og kan derved komme med mange ryk når hun render helt ud i linen. Jeg er gravid og begynder at opleve ubehag når hun rykker til, og forsøger derfor at gå steder hun kan gå fri, eller lader kæresten have fat i snoren.
Hun gør det som sagt i glæde ved gåtur. Og jeg har prøvet at indlære "Stille", så hun sætter farten ned inden hun når helt ud, dette begrænser dog kun rykkende lidt.
Så har I en god ide til hvordan man lære hende at gå "fri" på denne måde, uden at trække/rykke. ? Eller skal jeg blot forsætte mit "stille" arbejde.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.286
Så træn videre med et signal, men du skal nok ikke forvente mirakler
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 296
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 111
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
For hende var det enten eller
Dumle er klikker trænet, så jeg startede med at træne kontakt i flexi line. Dumle drønende normalt også bare derud af med snuden i jorden, så jeg klikkede og gav godbid hver gang hun kiggede på mig.
I starten kunne der gå lang tid, så der kan du evt stoppe helt op.
Når hun så kiggede (anklagende ;)) tilbage på mig, klikkede jeg.
Nu er hun meget mere opmærksom på mig, og "tjekker" regelmæssigt ind, i stedet for bare at storme rundt med snuden i jorden i sin egen verden.
Hun har dog stort jagt instinkt, og nogle gange slår det klik, hvis hun får øje på dyret før mig, så jeg ikke når at distrahere hende.
Så kan hun også give et ordentlig ryk i snoren, og det kan jeg heller ikke holde til, nu hvor jeg er gravid.
Det har derfor hjulpet at have en sele med mulighed for at sætte snoren foran på brystkassen, i stedet for på ryggen.
Så kan hunden ikke lave de der store ryk på samme måde
Det bruger jeg når vi går i områder med meget vildt.
Gå tur flexline