{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

At gå pænt.. {{forumTopicSubject}}

ja nu prøver jeg så for 1000 gang at forstå hvordan man får sin hund til at gå pænt i snor, jeg har endelig købt mig en rigtig fast ligne og ikke en flexline.

Jeg skal bare vide om jeg gør det rigtigt smiley

Når jeg går med mika, som trækker og er pisse irriterende! smiley så laver jeg et lille ryk tilbage i snoren og siger nej, i det samme stopper jeg, siger mika, for at få hendes opmærksomhed, kigger hun, får hun ros. og så går vi videre.

jeg har øvet i ved hver gå tur i to dage nu, og synes faktisk at hun trækker meget mindre allerede, men ja hun går jo ikke PÆNT endnu, men vi har jo også kun trænet i meget kort tid, jeg har massere af tålmodighed, jeg skal bare lige have et go, for at det er det rigtige jeg gør smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå pænt..
  • #1   19. nov 2011 Du kan træne ''gå pænt'' på følgende måde.

    1) Giv hunden en korrekt anatomisk sele på.

    2) Når hunden trækker stopper du op og bevæger dig ikke før hunden slækker på linen.

    3) I samme øjeblik hunden slækker på linene roser du med rolig stemmeføring med et 'dygtig' samt den aller lækkerts godbid din hund kan li´.

    4) Vær' konsekvent og kærlig.

    Rigtig god træningslyst.


  • #2   19. nov 2011 bum bum, det har jeg prøvet, mika ligger sig simpelthen ned, som om hun var en bulldog! smiley og det er med strækte ben mod mig, så hun giver sig simpelthen ikke . dumme hund hehe.

    jeg har købt en god sele som støtter rigtig godt på mave og ,, hedder det bryst? hvertfald foran smiley


  • #3   19. nov 2011 .::$::. Reiki Master .::$::.

    Den tror jeg at jeg prøver på charlie .. Men hvad er slækker?


  • #4   19. nov 2011 slækker på linen = hunden træder lidt tilbage så trækket i linen ikke er der mere

  • #7   19. nov 2011 lyder godt med selen.

    Jeg har da osse osse en anden træningsmodel.

    1) Gå ud på et stort græs areal.

    2) Ha' hunden på en af siderne af dine ben.

    3) Ha' den aller lækkerst godbid op ved dit ansigt og før den ned ved hundens snude og op til dit ansigt igen så I har øjenkontakt.

    4) begynd at gå med raske skridt og få hunden til at gå ved dit knæ ved at gentage punkt 3 og når hunden ud ved dit knæ beløn med godbidden og rolig stemmeføring.

    5) Når I går gå i store over dimensioneret 8 taller.

    6) Husk at have flere godbidder i hånden som er i rette mundstørrelse så du kan belønne lige i sekundet hvor din hund går som du gerne vil have den til.

    Rigig god træningslyst ; )


  • #9   19. nov 2011 jo jeg roser hende skam til skyerne hele tiden , lige så snart linen er lidt slap roser jeg smiley og lige så snart hun trækker, rykker jeg tilbage, siger nej osv.

  • #10   19. nov 2011 noorghh er der lige frem en video, det var blot det jeg lærte mine kursister i sin tid ; )

  • #11   19. nov 2011 Kan se i video klippet at føren burde bytte om på sine hænder da hunden kigger på hendes underarm når den får sin belønning.

  • #12   19. nov 2011 det her med at rykker i linen føre ikke noget godt resultat med sig - Træk giver modtræk.

  • #13   19. nov 2011 okay, jamen så må jeg igang med at træne med mine piger smiley

  • #14   19. nov 2011 Jeg tænker at der er forskel på lineføring og alm. gå tur. Det videoen viser er vel lineføring, for hvis hunden hele tiden skal kigge på ejer så for den da ikke snust, tisset mm.

    Mine hunde har været gode til line føring/plads men når vi gik tur trak de ret meget, men jeg kunne sagtens kalde dem ind i plads og så gik de lige så fint, men det er vel ikke meningen at hunden skal gå plads på lufte turene.


  • #15   19. nov 2011 det tænkte jeg også, men jeg har ikke så meget forstand på hvordan de skal gå, så jeg gør bare som folk siger man skal gøre. selv kan jeg godt lide at de går på min venstre side, og så måske 70 cm foran mig. så jeg hele tiden har dem i min synsvinkel, og så skal de selvfølgelig ikke trække.

    så derfor begyndte jeg at træne som jeg gør nu, det er bare noget jeg selv har tænkt mig til, og derfor spørger jeg herinde om det er korrekt smiley


  • #17   20. nov 2011 Videoen viser lineføring

  • #18   21. nov 2011 Selina P

    Først og fremmest skal du stoppe med at give din hund en korrektion af dine fejltagelser.

    Det første du skal gøre er at undersøge hvilken gå pænt metode du vil bruge til at træne din hund med, der er mange måder man kan gøre dette på. jeg vil beskrive den jeg har brugt.

    step 1:

    afprøvede flere slags godbidder for at se hvilke min hund arbejder bedst for, det endte med ud med rådt kød. Denne godbid skal kun bruges til denne træning!

    step2: Træningen skal forgå når hunden har tisset og pøllet af, samt på tom mave.

    sele på hunden, samt snor. Når i kommer ud beder du hunden om at gå på plads, giv godbid, til at starte med tager du en godbid mere i hånden holder din hænder oppe ved brystkassen så hunden holder blikket på dig/godbidden, du kigger ligeud, men kan se i øjenkrogen hunden kigger på dig, så går du, du skal ikke sige noget, du skal bare starte med at gå, holder hunden blikket på dig, fortsætter du samt du giver godbider mens i går, du skal ikke sige noget, godbidder er rigelig beløning. hvis hunden ikke holder blikket på dig, stopper du op og kalder hunden på plads og starter forfra uden beløning for at gå på plads..

    håber dette giver mening ellers er du velkommen til at stille spørgsmål i pb. Go træning


  • #19   21. nov 2011 naturligvis al træning foregår ALTID efter de har besørget

  • #22   21. nov 2011 Sheila: men det er jo en kommando du træner og lineføring, hvis jeg har forstået ts korrekt så er det ikke lineføring hun ønsker men at hun ikke trækker, det er to forskellige ting i hvert fald i mit hoved.

  • #23   21. nov 2011 Maya

    ja det er ikke lineføring jeg vil træne, det er at gå pænt uden at trække når vi går tur. jeg har brugt den metode som jeg har beskrevet for oven i 3 dage nu, og hun går allerede MEGET bedre, hun trækker kun lidt, men jeg kan godt mærke på hende, at hvis jeg ikke holder fast i denne metode, altså at jeg slækker lidt så er hun på vej til det gamle igen. men igen, jeg har kun trænet i få dage. men jeg håber på at hun om 3 måneder går som en drøm smiley


  • #24   21. nov 2011 for i min verden kan en hund ikke gå og kigge på sin ejer konstant når vi er ude og gå smiley

  • #25   22. nov 2011 Maya

    det ved jeg.



    Selina P

    jeg skrev dette for at give dig basen, der er mange fordele ved at hunden kan gå lineføring, samt at det er nemmere at træne vidrere derfra..

    Samt fordi du træner ved at give et ryk i snoren for at rette på en komando din hund ikke har lært, hvilket jeg ikke synes er ok. det er aldrig godt at træne hund på den måde.

    istedet stop op og vent på hunden kommer til dig også går i videre, du skal ikke rose med stemme med brug en bold eller lækre godbider, trækker hunden igen så gentag..


  • #26   22. nov 2011 Selina P

    der er flere aspeckter i lineføring trænings messigt, hunden lærer at gå plads, den lærer at gå ved din side, samt er det en super kontakt øvelse, hvilke er det mest nødvendige når du træner hund, når hunden har lært det, går den jo ikke og holder blikket på dig hele tiden smiley når i bare er ude og gå hygge ture, men det gør den til træning hvilket det er der det er vigtigt med kontakten, har du den, er der ingen grænser for hvad du kan lærer din hund på meget kort tid, men uden kontakten fejler træningen.


  • #27   22. nov 2011 ahhhhh smiley nu forstår jeg smiley

    Og selvom det er en chihuahua skal jeg gøre som vist i videoen oven for ikke smiley ?


  • #28   24. nov 2011 Selina P

    Det kan du sagtens gøre, den måde der passer jer bedst er den rette til jer, så længe du ikke rykker i snoren :)))))))


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
    #29   19. dec 2011 Vi har en bulldog der trækker meget. Det der har virket bedst, har været at skifte retning hver gang hunden skal til at overhale, samt en ny smart sele der hedder Soft Control. Den fungerer efter samme princip som et kvælerhalsbånd, men fordi det er en sele strammer den ikke om halsen (Der er ubehageligt og farligt for Bulldogs), men i stedet på maven hvor det ikke gør ondt men blot på fortæller hunden, at nu kan det ikke betale sig at gå videre.


Kommentér på:
At gå pænt..

Annonce