{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Helle J
Helle J
Tilmeldt:
30. nov 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

At gå pænt {{forumTopicSubject}}

ja, jeg har et lille problem med at få min skønne hund til at lade være med at trække helt vildt når vi er ude og gå.
Nu er det sådan at jeg er gravid, og vil jo gerne når barnet kommer til verden kunne gå med både barnevogn og hund på samme tid, men kan ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre som han er nu.
Har i nogle forslag der måske kan hjælpe mig?

Jeg ØNSKER ikke at blive hakket ned på og blive vurderet til at være en dårlig hundeejer.. I kender mig ikke og kender ikke min hund, så hvis ikke i kan komme med et forslag uden at være nedværdigende, så lad venligst være med at kommentere..
Jeg har tidligere oplevet at blive svinet til pga. et indlæg, derfor jeg skriver dette!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå pænt
  • #1   3. okt 2010 jeg så at i bonni der har de sådan en man sætter mellem halsbåndet og snoren som udsender en lyd når hunden trækker og hunden lærer af forbinde den ubehagelige lyd med trækken så den holder op med at trække.

    ellers er der en sele som er anti træk.


  • #2   3. okt 2010 der er flere muligheder. Der er den at lige så snart den begynder at trække drejder man lige rundt om sig selv.

    - eller man kan få dens opmærksomhed ved hjælpe ad en godbid i hånden.
    - eller du kan lærer den plads, så når den trække stopper man og siger plads


  • #3   3. okt 2010 Ikke fordi det virker på Taison (det gør intet efterhånden smiley ) Men kender folk der har været glade for metoden hvor man står stille hvor gang snoren bliver stram, så hunden får indtryk af man kun kan gå når snoren er løs.
    Det tager jo lidt tid før hunden forstår det er man laver, men man står altså helt stille og venter på hunden træder tilbage så snoren er løs, og så går man med det samme, og stopper så igen når snoren bliver stram.


  • #6   3. okt 2010 Træning!! Lad være med at bruge diverse torturredskaber. Det virker ikke.
    Nu går Elli ret pænt uden vi har trænet, men vores første hund ´var en pest at gå med. Vi trænende det sådan at hun havde både halsbånd og sele på. I starten træner man ikke mere end nogle meter eller minutter ad gangen. Og aldrig i starten af gåturen. Hunden skal være lidt træt, så midt i gåturen eller tilsidst. Det kommer an på om hunden glæder sig til at komme hjem og trækker meget på slutningen af turen, så træner man på midten af turen. Når man skal træne skifter man snoren fra sele til halsbånd. Hver gange hunden trækker står man stille, når hunden er opmærksom på dig og snoren er slap roser du hunden og går videre. Man siger ikke noget til hunden for at få dens opmærksomhed. Man bruger selvfølgelig masser af godbidder, men uden at lokke hunden. Når hunden går pænt, roser man den. Når man har gjort dette i et par minutter eller meter, sætter man snoren over i selen og træner ikke mere på resten af turen. Man øger tiden/ meterne gradvist. Tilsidst kan man overføre træningen til selen, så den også går pænt i den. Hvis du træner en lille smule på hver gåtur, kan du sikkert hurtigt se resultater.


  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #10   3. okt 2010 tak for jeres svar.. smiley Der var rigtig mange gode forslag.

  • #11   3. okt 2010 Det der har virket bedst for os et at vende om og gå 3-4 meter den modsatte vej... Rose hunden for at gå med løs line, og derefter vende om igen :o)

  • #12   3. okt 2010 Vi startede med at stoppe op når han trak og først gå videre når linen blev slap igen. Det virkede ikk rigtigt. Så prøvede vi at gøre som *Tanje og Bine* beskriver. Det virkede meget hurtigt. Dog ikke 100% endnu fordi det kun er omkring et par uger siden vi startede.

    Jeg gør sådan at jeg lader ham se at jeg har godbidder i hånden. Siger "gå pænt" og siger derefter "dygtig" ofte, hvis linen er slap, og indimellem får han noget smiley

    Når han så sætter farten op, siger jeg "gå pænt" igen osv. smiley


Kommentér på:
At gå pænt

Annonce