at gå pænt {{forumTopicSubject}}
Ja, dette emne har nok været oppe før, men jeg prøver alligevel.
Da vi fik viggo (han er 4½ måned) gik jeg tur med ham fra starten, og for at lære ham at gå pænt, stoppede jeg op hver gang han trak, og vi gik ikke videre før han satte sig, så roste jeg ham og vi gik videre.
Jeg synes faktisk det gik fint, han fandt huritg ud af at sætte sig når jeg stoppede, og trak ikke så meget synes jeg.
Men så begyndte han til hundetræning, og her lærer de at "gå plads".
Det er min kæreste der går med ham da jeg har aftenarbejde, men jeg var med derovre en dag, og det foregår på den måde at de går med hunden på venstre side, og så hver gang den trækker, trækker de hunden tilbage og siger plads. Og Viggo trækker rigtig meget og hele tiden, pga de andre hunde.
Så nu skal jeg jo også gå plads med ham på vores daglige gåture (jeg er den eneste der går med ham), men det fungerer bare overhovedet ikke! Han trækker og trækker konstant, og jeg "pladser" og "pladser" og bliver MEGA frustreret fordi han ikke gider og gå pænt! Lærer han det til sidst? (han har været til hundetræning 3 gange og er IKKE blevet en dyt bedre) Lige nu er det bare så frustrerende
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Du VED, at du havde fat i den lange ende, da de trænede stille og roligt, og roste ham, for det du gerne ville have. Så min klare anbefaling er, at I finder et andet sted at gå til træning, hvor de også træner med ros og belønning - og ikke trækker hunden tilbage på plads. På den måde vil jeres træning og jeres daglige gåture være efter samme mønster, og Viggo vil igen forstå hvad det drejer sig om.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 89
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
Vi er i samme situation nu, og kommer ikke mange meter. Vi går rundt og rundt. Nanna er en stædig huskyhvalp på 6 mdr.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Vil I prøve at beskrive det lidt sådan step for step hvordan I gør, hvad hunden skal før I går videre osv....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Og har også prøvet det med at hive tilbage, og det har aldrig virket!
Nu laver jeg den med at vende rundt med det samme, og den fatter hun hurtigt.
Så snart jeg vender, får jeg hendes opmærksomhed, og hun får en masse rus og godbid. Så det går langsomt men sikkert frem, allerede efter et par dage er hun ved at forstå konceptet.. Selvfølgelig får vi gået meget frem og tilbage, men er sikker på det nok skal komme(:
Held og lykke med træningen(:
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Bare fordi de går plads på træningspladsen så er det jo ikke ens betyndelse med at du skal gøre det når du går tur.
Syntes du skal prøve at spørge dig og kæresten om det er det rigtige sted for jer at træne.. og om de metoder der bliver brugt er noget for jer og om de virker.
at gå pænt